Ik zie dat jullie Highway 1 in jullie schema hebben.
Hou even de weg conditie in de gaten.
Eind maart is de weg op 2 punten weggespoeld.
Wij zitten nu in Big Sur. Maar konden er alleen langs in convooi met bevestiging mail van de camping.
Convooi is ook alleen om 7u en 17u.
5 dagen zonder hook up en wel douchen (met 4 personen) gaat je niet lukken zonder legen van grijs en zwart water tank!!! En bijvullen vers (douche/afwas) water. De verlichting is LED neemt niet veel. De waterpomp werkt ook op de accu.
Wat je wel kunt doen, als je het doet in Yosemite. De camper even naar de stortplaats rijden bij de brug tussen de campings. Daar vullen en legen. Weer naar je plek. Doe dit niet rond 9u, wij stonden er gisteren in de file. Terwijl de dag ervoor om 12u rustig was.
Tankadvies: per Gallon (3,8l)
Ongeveer:
Arizona $3,70
Utah. $4,70
Nevada $4,80
Californië $5,45
Voor internet:
Wij hebben een $55,- dollar straight talk bij Wallmart gekocht en voor $30,- een mobiel voor hotspot. 30 dagen heb je dan Amerikaans nummer. Heb geen creditcard ofzo aangegeven. Dus ook niet verassingen achteraf.
Dan kun je onbeperkt Amerika bellen en internetten. + 15gb hotspot. De kinderen zitten dus niet op de hotspot

Voor ons ideaal. Gebruiken Google Maps erop als navigatie.
En de hotspot: Polar steps, whatsapp. Mijn vrouw dan ook nog Facebook, nieuws en de krant. Hebben er meer dan genoeg aan.
Je kan dan ook campings bellen als je wat later bent.
Ik was een beetje huiverig ervoor. Vooral toen het even niet werkte. Klantenservice heeft mij geholpen en het werkend gemaakt via een chat. Achteraf bleek dat mijn zoon (hij gebruikt zijn mobiel bijna niet) zijn mobiel niet compatibel was. Toen ik de sim in mijn mobiel deed, was er opeens bereik. Voor de zekerheid dus wel goedkoopste mobiel met Android gehaald om mijn eigen sim niet steeds te moeten wisselen. (Snap dual sim niet

Ik lees dat jullie onervaren campeerders zijn?
Is dit ook met rijden met camper?
Ik parkeer altijd op een hoek of iets verder van de ingang ivm makkelijker weg kunnen komen. Als je iets verder weg parkeer, kun je ook zonder anderen te storen wat meer parkeerplaatsen innemen.
Hou bij bomen ook de hoogte in de gaten.
Ik had vorige week in Los Angeles een supergrote lege parking.
Maar wilde net achteruit (ook zo'n dingetje van mij) inparkeren onder die ene boom voor schaduw. Camper heeft piepers. Tik, net de tak. Schijnen geen piepers op het dak te zitten. Ja, ik weet vrouw of kids had even achter moeten kijken.