Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis EstherJ: roadtrip 2 maanden West-Amerika.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
EstherJ
Amerika-ontdekker

Re: Reis EstherJ: roadtrip 2 maanden West-Amerika.

Bericht door EstherJ »

Hoi Allen,
Wederom dank voor de reacties.

Wat betreft Craters of the moon zie ik verschillende reacties, maar over 1 ding is iedereen het wel eens, 1 nacht inkorten.

@Inge de Alpaca Farm klinkt interessant. Heb je daar toevallig een linkje van? Ik heb al gezocht op Google maar kon het niet direct vinden.
De Snow Range Highway heb ik als favoriet gemarkeerd.
Dit geldt ook voor de Beartooth Highway. Is het bij deze route ook mogelijk om een gedeelte te rijden en daarna terug te keren naar Canyon village? Anders wordt volgensmij aangeraden om via Red Lodge naar Cody te rijden toch en daarna evt. terug naar Yellowstone?

@hemmie Kun je op iedere plek bij het Great Salt Lake gaan zwemmen of zijn er bepaalde plekken waar dit moet / kan. Heb je hierin advies?

Groet, Esther
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Wij hebben afgelopen jaar de Beartooth gereden vanaf canyon village. Heel vroeg weg ! Ca. 05.30 vertrekken is een mooie tijd.begin juni is het dan denk ik nog wel net donker/schemerig. Je komt dan rond 06.15-06.30 de Lamar Valley inrijden. Om die tijd wemelt het er van de Bisons (op en rond de weg). Vorig jaar op dat tijdstip tijd ook een vos en coyote gezien. vorige week wederom, maar ook nog een beer vlakbij. Helaas geen wolven en grizzleys. Wij zijn toen tot het hoogste punt gereden en omgekeerd. Was prachtig weer, maar helaas veel wind, waardoor het snijdend koud was. Even wat korte wandelingetjes gemaakt en wat marmotten gespot. Vervolgens een late lunch in Silver Gate (leuk tentje links van de weg vlak voordat je het “dorpje” weer uit rijdt richting park entrance. Alleen cash, geen cards… eind van de middag waren we weer in canyon village waar we nog even de watervallen zijn gaan bekijken (en even wat gewandeld, wat het was een lange rijdag zo).
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Ik heb eigenlijk geen idee, wij deden een dagje Antilope island ('s ochtends gewandeld), in het State Park is een stukje strand met toiletten en douches enzo, dus daar zijn wij heen gegaan.
Terug in Texas!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het zich vanzelf wijst. Wij hebben er niet gezwommen maar zagen er wel mensen drijven. Zie hier voor ons bezoek aan het eiland.

Wat betreft de Beartooth Hwy: je kunt prima slechts één deel doen. Wij hebben een stuk gereden op weg van Cody naar Mammoth. Vanuit Canyon is het wel een lange dag. En het zou wel mooi zijn om er dan een rondje van te maken, dus Cody, Red Lodge, Silver City, Canyon. Of zonder Red Lodge, via de mooie Chief Joseph Hwy. Een nacht Cody zou dan niet gek zijn. Wij vonden het stuk van Lake naar Cody ook mooi, daar kun je dan ook de tijd voor nemen. Net als voor de Lamar Valley.
Je noemt nu Canyon. Heb je al gekeken hoe je Yellowstone wilt indelen? Ga je op meerdere locaties staan? Je zou er nu al iets vast kunnen leggen.

Marianne
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Afgelopen week op Madison, Canyon en Fishing Bridge gestaan.
Madison: goed voor OF en prismatisch. Je bent er zo en kan er dus voor of na de drukte gemakkelijk naartoe. Geen douches. Geen faciliteiten.
Canyon: douches (inbegrepen en prima). Centraal gelegen en best dichtbij Lamar Valley en natuurlijk de canyon. Toch wel onze favoriet. Ook een winkel en evt wat te halen bij de restaurants…
Fishing Bridge: lekker open, dus bij mooi weer heerlijk in het zonnetje.
Grant (vorig jaar): ook centraal, douches wat minder.
Alle 3 de campings (behalve FB dus) vooral inhet bos met nogal wat schaduw. Wij rijden altijd voor ontbijt een stukje op weg om ergens in meer open gebied en zonnetje te ontbijten.
Je kan ook proberen een plekje op Pebble Creek (dit jaar gesloten), Slough Creek (prachtig gelegen) of Indian Creek te bemachtigen…
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zie voor Antelope Island ook het verslag van Michelly.

Marianne
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Mocht jij nog meer over het Antelope Island willen lezen, dan is hier de link naar mijn reisverslag van 2010 en dan op dag 16.
Wij hebben er niet gezwommen.

Verslag 2010: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm

Daarin bezoeken wij ook Yellowstone NP, Grand Teton NP en Craters of the Moon NM and P.
Ook rijden wij op dag 5 de Beartooth Highway, van Cody naar Cooke City.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij reden de Beartooth vanuit Cody. Eerst over de Chief Joseph Hwy, de 296, en dan rechtsaf naar Red Lodge. We konden hem niet helemaal rijden, omdat het stuk aan de oostkant, van Cooke City richting Yellowstone nog afgesloten was i.v.m. de overstromingen van 2022.
We waren er op 21 september en het was een prachtige weg en een prachtige dag die wel bewolkt begon, maar uiteindelijk helemaal goed kwam.
Echt een aanrader.
https://yellowstone-north-and-south-dak ... lodge.html
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik heb eigenlijk nog nooit direct naar een link gezocht :oops: . Deze tip heb ik opgeschreven n.a.v. een reisverslag van @michelly uit 2012. Voor ons ook met name vanwege de Popo Agie Trail (maar deze lijkt me met kleine kinderen wat minder geschikt?) en omdat een van mijn dochters gek is op alpaca’s: https://www.michelly.nl/2012_USA/dag03.htm
Vanuit dit reisverslag kom ik uiteindelijk op deze pagina: https://www.landerllama.com/
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@paulr Dank voor de tip voor de Beartooth Highway. Wij zullen hem naar verwachting ook een deel rijden en dan weer terug rijden naar Yellowstone.
Fijn dat je ook je ervaring hebt gedeeld met de campings daar.

@Inge Ik heb het gevonden in het verslag van Michelly. Ik heb de Lamafarm opgeslagen in mijn favorieten. Wellicht dat we deze op de weg naar Cody kunnen bezoeken.

@markro Mede dankzij jouw tips over Antelope Island heb ik hier nu een beter beeld van!
paulr
Amerika-expert

Bericht door paulr »

Nou, dan ook nog even de campings in Grand Teton :)
Gros Ventre: onze favoriet, vooral omdat deze meer “open” is en je dus wat zon hebt ipv dicht bebost. Wel wat verder van Jenny Lake, maar weer erg dichtbij Jackson. Wij stonden dit jaar op 85A. Deze plek, en die in de buurt, liggen aan de buitenrand waardoor je een prachtig weids uitzicht hebt. Helaas hadden wij uitzicht op de sneeuw die viel (1-2 cm), maar normaal gesproken is het hier prima !
Signal Mountain: vorig jaar gestaan. Doet een beetje rommelig aan. Wat kleine plekken. Wel douch3s en die zijn duur (5 usd).
Colter Bay: ook een nacht gestaan. Grote camping. Bij de general store prima espresso en cappuccino (belangrijk onderweg :) ). Wel kostbaar deze koffie. Douches in het gebouw ernaast, ook 5 usd. Wij rijden voor het ontbijt altijd even naar de parking bij het meer en zetten daar onze stoeltjes in de zon, met schitterend uitzicht op meer en bergen !
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben bij Red Lodge op de Upper Parkside Campground, site 8 gestaan en die vonden we erg mooi. Kleine camping aan het water, maar wel te reserveren.
Reiziger14
Amerika-ontdekker

Bericht door Reiziger14 »

Ik heb niet alle reacties gelezen dus wellicht weet je al genoeg over the Wave maar ik zag de naam staan en ging natuurlijk aan. Wij zijn vorig jaar geweest. Het was echt waanzinnig mooi. Je kan een impressie zien (niet van ons maar deze had ik van te voren gezien):

https://www.ontdek-amerika.nl/amerika/b ... ewave.html

Wij zijn na veel wikken en wegen met gids gegaan. Ook al staat er veel omschreven hoe het zonder gids kan. Waren erg blij met gids:
https://dreamlandtours.net/nl/dagtochte ... -golftour/

Je kan bij hen natuurlijk altijd de mogelijkheden nagaan of het verstandig is met kinderen (en laten weten wat jullie ervaring met hiken is) en wellicht hebben ze nog alternatief mocht permit niet lukken.

Ik zag dat jullie je reis eerder plannen dan begin augustus (wij liepen de Wave begin augustus) en dan is de temperatuur stuk lager/beter te doen.

Wij hebben met gids gedaan want wij wandelen dan wel veel maar zijn geen gps lopers/kompas lopers. Het lijkt makkelijk maar draai je je even om en je denkt 'kwam ik nou van die kant of...'. Mijzelf kennende had ik dan hier met stress gevoel rondgelopen (en er lopen vanwege de weinige permits maar heel weinig mensen dus je kan ook niet even kijken waar andere wandelaars lopen)

Toen wij uurtje gewandeld hadden, kwamen er ook al mensen (duidelijk geoefende lopers gezien hun uitrusting) met klein kind in rugzak teruglopen. Dus het is wel mogelijk om het te doen.

Wat wij fijn vonden aan gids:
- behalve dat hij de weg wist, weet hij ook precies wanneer je waar moet zijn qua zonlicht/schaduw waar te lopen als het opeens gaat onweren. Weer slaat bizar snel om.
- ook het feit hoeveel water je mee moet nemen (zelf dragen) en dat hij nog reserve voor de groep had, was fijne gedachte
- idem voor de satelliettelefoon maar die kan je natuurlijk ook zelf meenemen/huren/aanschaffen
- en meeste alleen lopers benaderen de WAve van onderaf. Dat betekent dat je heel stuk omhoog moet lopen in rul zand. Wij zijn de wave hoger benaderd (wat ook mooiste wauw effect geeft) en dan daal je dus juist af door dat zand. Dat andere gedeelte loop je op harde ondergrond.
- je rijdt met hen naar beginpunt en zij hebben ook de auto om daar te kunnen rijden. Nu viel het mee (wel nodige kuilen) maar met beetje regen is de weg opeens een stuk onbegaanbaarder. Je rijdt off road.

Wij begonnen 's ochtends heel vroeg. In eerste instantie dacht ik nog. Ik heb het gewoon koud, doe nu al shirt met lange mouwen aan (hadden we mee voor bescherming tegen de zon) maar binnen half uur werd het al warmer en veeeel warmer.

Dus: zijn jullie goede wandelaars, gewend om met kind in rugzak te lopen in de bergen: doen!!!

Zo niet, kijk naar je mogelijkheden. Je hebt nog klein jaar om te trainen! (en vergeet vooral niet om met de loting mee te doen)

Succes met de keuzes.
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

Hopelijk leest er nog iemand mee.

De planning is inmiddels rond en op veel plekken ook al een camping geselecteerd.
Waar ik het nog wel lastig vind is rondom Monterey. Hier willen we 2 nachten blijven. Wie heeft de gouden tip voor een camping.
Het liefst zitten we daar zo centraal mogelijk.
In het centrum heb ik maar 2 campings gezien:
- Monterey Veterans Memorial Park, maar daar mag je volgensmij met een 25 feet camper niet komen.
- Monterey Fairgrounds RV Park, geeft aan geen plek te hebben op de gekozen data.

Wat verder buiten Monterey zie ik o.a. deze campings en die zijn beide zo'n 120 dollar per nacht.
- Saddle Mountain Campground
- Marina Dunes RV Park

Iemand nog tips voor betaalbare campings vlakbij Monterey?

Ook San Francisco vind ik lastig.
Ik lees veel over deze campings, maar die zijn ook prijzig:
- Candlestick
- Marin RV Park
Of liever kiezen voor een campground wat verder weg zoals Anthony Chabot Campground en dan met Uber / openbaar vervoer een dagje naar San Francisco?

Wat is de beste optie in San Francisco?

Ik hoop dat iemand me kan adviseren.

Groet, Esther
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kan niets zeggen over Monterey. Wil je goedkoop kamperen dan kun je het beste naar een statepark kijken zoals Pfeiffer Big Sur. Hou er rekening mee dat die 6 maanden van te voren geboekt moeten worden en dat het snel zal gaan.
Je zit dan natuurlijk niet in Monterey zelf.
Voor die campings zou je eens de zoekfunctie kunnen proberen. Of kijk bij de beoordelingen van campings en hotels (zie https://beoordelingen.allesamerika.com).

SF is inderdaad lastig. Achteraf gezien had je misschien beter pas in SF de camper op kunnen halen. Ik zie hier vaak Marin RV park voorbij komen. Je kunt dan de ferry nemen naar de stad.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

Hoi Marianne,

Dank voor je reactie.
Die pagina met reviews over de campings is heel makkelijk! Die had ik nog niet gevonden.

De andere overnachtingen zijn inderdaad op State Park campings. Ik ga nog eens kijken wat ik als alternatief kan vinden.
Mocht iemand de gouden tip hebben dan hoor ik het graag. :thumbup:

Groet, Esther
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Op de site van Tioga Tours kun je ook veel reviews lezen van campings. https://tiogatours.nl/voorpret/campings/
In San Fransisco is Marin RV de beste optie. Wel duur (over de 100 dollar per nacht); maar je loopt in 10 minuten naar de ferry die je in een minuut of 20 naar hartje SF brengt.

Op 25 minuten van Monterey ligt KOA Moss Landing; wij hebben daar een nacht gestaan en vonden het ideaal: je loopt in 5 minuten naar de haven waar de walvisexcursies vertrekken.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

Hi @jill1234

De reviews op de Tioga site had ik inderdaad ook al bekeken.
Die KOA Moss Landing had ik inderdaad ook al gezien, ook vrij prijzig. Maar dat zijn dus alle campings in die regio. Wellicht toch een optie, ik weet nog niet of de kids wat hebben aan een walvisexcursie.

In San Francisco zal het dan inderdaad Marin RV Park worden. Heb je enig idee wat de kosten voor de ferry zijn?

Groet, Esther
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door jill1234 »

Ferry kost 14 dollar enkele reis voor volwassenen; kinderen onder de 4 gratis en tussen 5 en 18 jaar 7 dollar. Wij hadden een clipperkaart (soort OV chip kaart) en dan betaal je minder (9 dollar voor volwassenen); ik heb de onze niet meer, want aan vrienden gegeven, maar misschien heeft iemand op forum ze hier nog. Hier staan de ferry prijzen:
https://www.goldengate.org/ferry/ferry-fares-payment/

Marin RV is echt prima; klein zwembadje maar erg welkom voor de kinderen na een dag in SF.

Mocht je geen walvisexcursie doen dan is Koa Moss Landing misschien niet de beste optie. Wij stonden ook een nacht op Kirk Creek, maar die ligt schat ik zo'n 80 kilometer zuidelijk van Monterey. Wel heel mooi, bovenop een klif gelegen, uitzicht op de oceaan.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
EstherJ
Amerika-ontdekker

Bericht door EstherJ »

@jill1234 Dank voor je reactie.

Goed om te weten dat de ferry kosten meevallen.
Kirk Creek had ik inderdaad ook al gezien, maar die ligt eigenlijk te ver weg.
Ik neem KOA Moss landing mee in mijn overweging als we de walvis excursie gaan doen.

Groet, Esther
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer