Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.
Re: Reis RogierS: hulp nodig bij plannen route West-Amerika.
Dank voor je reactie, Paul. Nog geen idee welke vlucht we zullen pakken. De vluchten zijn pas 12 maanden van te voren te boeken en zullen waarschijnlijk zelfs nog langer moeten wachten totdat ook de terugvluchten bekend zijn.
Voor ons wordt het de 1e keer Las Vegas, maar zit sterk te denken om inderdaad na de eerste nacht de camper op te halen en het echt bezoeken van de stad dan aan het einde te doen. Zijn we weer een dag eerder in Yosemite.
Voor ons wordt het de 1e keer Las Vegas, maar zit sterk te denken om inderdaad na de eerste nacht de camper op te halen en het echt bezoeken van de stad dan aan het einde te doen. Zijn we weer een dag eerder in Yosemite.
@Marenko ; ben jullie reisverslagen aan het lezen ter verdere voorbereiding. Zag jullie prachtige foto's bij Moss Landing. Daar komen we ook langs.
Moet je hiervoor een tour doen of kan je de dieren vanaf het strand/ haven ook zien? Wij zijn bezig onze reis naar Amerika voor volgend jaar te plannen en dit lijkt me wel een leuke stop. Denk dat de kids dit heel leuk zouden vinden om te zien. Toen ik ze zojuist de foto's liet zien reageerden ze erg enthousiast. Zou graag willen weten waar je deze foto's gemaakt hebt? Wij zullen vanwege zeeziekte in ieder geval niet de zee op gaan...
Dank alvast voor jullie reactie.
Moet je hiervoor een tour doen of kan je de dieren vanaf het strand/ haven ook zien? Wij zijn bezig onze reis naar Amerika voor volgend jaar te plannen en dit lijkt me wel een leuke stop. Denk dat de kids dit heel leuk zouden vinden om te zien. Toen ik ze zojuist de foto's liet zien reageerden ze erg enthousiast. Zou graag willen weten waar je deze foto's gemaakt hebt? Wij zullen vanwege zeeziekte in ieder geval niet de zee op gaan...
Dank alvast voor jullie reactie.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook meteen vertrekken uit Las Vegas; veel Amerikanen maken toch gebruik van de weekenden om er op uit te trekken, hoewel het in de vakantieperiode natuurlijk altijd wel druk is.
Wij waren de afgelopen vakantie in Rhyolite en we vonden dat leuk om gezien te hebben. Het is echter niet te vergelijken met Bodie. Zie hier voor Rhyolite en hier voor een van onze bezoeken aan Bodie.
Nog even voor de zekerheid: Cedar Grove is iets anders dan Grant Grove, maar ze liggen beide in Kings Canyon. Bij Cedar Grove heb je de wandeling naar de Mist Falls, maar ook de korte wandelingen bij Zumwalt Meadows en Roaring River Falls zijn leuk om te doen.
Heb je de kaart op www.nps.gov/seki al eens bekeken?
Een extra dag zou je kunnen toevoegen aan Bryce, of tussen Capitol Reef en Bryce. Het is bijvoorbeeld leuk om naar de Calf Creek Fall te lopen, mocht daar plaats zijn dan is het misschien leuk om daar bij de trailhead te kamperen. Die camping is fcfs; ik zou dan wel voor de zekerheid iets anders reserveren, bijvoorbeeld bij Kodachrome of doe een extra nacht Bryce. Zie hier voor de Lower Calf Creek Falls en de dag ervoor voor Kodachrome.
Een extra nacht aan de kust is ook niet gek. Met een extra nacht Monterey zou je de ochtend nog voor SF kunnen gebruiken.
Marianne
Wij waren de afgelopen vakantie in Rhyolite en we vonden dat leuk om gezien te hebben. Het is echter niet te vergelijken met Bodie. Zie hier voor Rhyolite en hier voor een van onze bezoeken aan Bodie.
Ik heb geen ervaring met de campings daar, maar voor zover ik kan zien op de kaart liggen ze alle drie prima.
Nog even voor de zekerheid: Cedar Grove is iets anders dan Grant Grove, maar ze liggen beide in Kings Canyon. Bij Cedar Grove heb je de wandeling naar de Mist Falls, maar ook de korte wandelingen bij Zumwalt Meadows en Roaring River Falls zijn leuk om te doen.
Heb je de kaart op www.nps.gov/seki al eens bekeken?
Een extra dag zou je kunnen toevoegen aan Bryce, of tussen Capitol Reef en Bryce. Het is bijvoorbeeld leuk om naar de Calf Creek Fall te lopen, mocht daar plaats zijn dan is het misschien leuk om daar bij de trailhead te kamperen. Die camping is fcfs; ik zou dan wel voor de zekerheid iets anders reserveren, bijvoorbeeld bij Kodachrome of doe een extra nacht Bryce. Zie hier voor de Lower Calf Creek Falls en de dag ervoor voor Kodachrome.
Een extra nacht aan de kust is ook niet gek. Met een extra nacht Monterey zou je de ochtend nog voor SF kunnen gebruiken.
Marianne
Wellicht voor SF: wij hebben eens 2 nachten in een goedkoop hotel in Oakland geslapen. Was in 2017 dus wel ff geleden. Toen konden we 2 hotelkamers (waren met onze studerende kinderen) boeken en dat was toe nauwelijks duurder dan een camping in SF. Lag aan Bart station, dus we waren in minder dan 15 minuten bij Emabarcadero. Wellicht ook een overweging, maar het is natuurlijk wel een andere tijd met mogelijk hogere prijzen voor hotels.
Dank voor de link naar beide verslagen, Marianne. Duidelijk dat deze spooksteden nogal verschillend zijn. Goed om te weten. Ze staan beiden in mijn roadbook en onderweg zien we wel waar we zin in hebben.Martin & Marianne schreef: ↑07 jul 2024, 17:41Wij waren de afgelopen vakantie in Rhyolite en we vonden dat leuk om gezien te hebben. Het is echter niet te vergelijken met Bodie. Zie hier voor Rhyolite en hier voor een van onze bezoeken aan Bodie.
Het verschil tussen Cedar Grove en Grant Grove is me duidelijk. Bij die laatste kan je de walk naar General Grant Grove doen. Als je verder doorrijdt, kom je uit bij Cedar Grove.
Calf Creek Fall staat al in mijn roadbook, aangezien we daar langs komen. We komen daar waarschijnlijk echter midden op de dag langs en dan is deze walk wellicht minder geschikt om te doen? Te heet?
Op dit moment weet ik nog niet waar ik de dag extra ga inzetten; heb mijn roadbook nog niet in voldoende detail uitgewerkt. Kom bijvoorbeeld nu weer Natural Bridges NM tegen en dat lijkt me ook een mooie plek om (even) te stoppen en de walk naar deze 3 bruggen te doen. Hoeveel tijd heb je hiervoor nodig? Zijn alle 3 de bruggen de moeite waard?
Een dag extra aan de kust zou ook zeker een optie kunnen zijn; daar ben ik ook nog aan het kijken welke stops we gaan maken.
Kortom, ga snel verder lezen in alle reisverslagen....
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Natural Brdiges is zeker leuk om te doen, niet alledrie zijn simpel te bereiken, maar ik heb daar jaren geleden een simpele wandeling gemaakt, met zelfs wat afdalingen per ladder, erg leuk om te doen. Kan me niet herinneren welke bridge dat was, maar goed te doen.
Ik zou dan ook Goosenecks state park meenemen trouwens, ook leuke korte stop.
Ik zou dan ook Goosenecks state park meenemen trouwens, ook leuke korte stop.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik heb ergens gelezen dat je de walvissen vanaf het strand zou kunnen zien, maar ik weet niet meer waar ik dat gelezen heb. We hebben wel een tour met Sanctuary Cruises gedaan en dat was geweldig. De humpbacks kwamen zo dicht bij de boot dat je ze bij wijze van spreken aan kon raken. Zeker meerwaarde t.o.v. uit de verte bekijken zou ik zeggen.
Wij stonden toen op de camping bij Aromas. Qua camping niks mis mee (in 2014, plek 59 dacht ik), maar hij ligt direct aan de 101 en dat hoor (en zie) je duidelijk. En er hing een bord dat je tot je 18e onder begeleiding naar het zwembad moest. Dat vonden we nogal komisch.
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... ge_19.html
https://sanctuarycruises.com/
Wij hebben destijds de camper gewoon op de parking van dat hotel gezet in Oakland. We hebben dit ook een keer gedaan in Las Vegas (toen LV midden in de camper reis zat). Ook gewoon bij hotel voor de kamerdeur gezet
Zeeziekte walvistour: kijk eens of er in Moss Landing of Monterey een tour met een Zodiac te boeken is. Deze gaat snel over het water en als je stil ligt bij de walvissen zit je relatief laag. Dat betekent veel minder schommelingen en zeeziekte. Mijn vrouw ook last van, maar met een Zodiac nauwelijks of niet (zeker met een primatour pilletje…)

Zeeziekte walvistour: kijk eens of er in Moss Landing of Monterey een tour met een Zodiac te boeken is. Deze gaat snel over het water en als je stil ligt bij de walvissen zit je relatief laag. Dat betekent veel minder schommelingen en zeeziekte. Mijn vrouw ook last van, maar met een Zodiac nauwelijks of niet (zeker met een primatour pilletje…)
Haha; geweldig dat jullie dat gedaan hebben, Paul. Zou ik niet aan gedacht hebben. Zie op de kaart dat Oakland inderdaad gunstig gelegen is; ga daar eens nader induiken of dat echt een serieuze optie is.
Een walvistour zullen we waarschijnlijk niet gaan doen; wij worden al misselijk op een schommel

@jojostravelusa dank voor je reactie en je mooie verhalen op je blog. Heb ze met veel plezier zitten lezen.
Ja, dat is zeker meer dan wij betaald hebben. Dacht dat wij rond de 90 usd zaten en toen waren de campings al rond de 80…
Ben van start gegaan om mijn route nader te bekijken en zit nu te kijken wat de mogelijke stops per dag zijn.
Zo hebben we een tamelijk lange reisdag van Las Vegas naar June lakes en zit ik te kijken welke stops we onderweg eventueel kunnen maken. Ik heb Rhyolite al genoteerd.
Wat vinden jullie van het Ancient Bristlecone Pine Forest? Afgaande op de reviews moet dit ook heel mooi zijn, maar is het de detour waard? We reizen met een camper en moeten zo te lezen een behoorlijk bochtige en steile weg afleggen om daar te komen. Iemand hier ervaringen mee?
Dezelfde vraag wat betreft de Hot Creek Geological Site; moeite van een omweg waard?
Zijn er op deze route nog andere leuke mogelijkheden om even kort te stoppen om deze lange reisdag te onderbreken?
Dank alvast weer voor jullie tips en hulp.
Zo hebben we een tamelijk lange reisdag van Las Vegas naar June lakes en zit ik te kijken welke stops we onderweg eventueel kunnen maken. Ik heb Rhyolite al genoteerd.
Wat vinden jullie van het Ancient Bristlecone Pine Forest? Afgaande op de reviews moet dit ook heel mooi zijn, maar is het de detour waard? We reizen met een camper en moeten zo te lezen een behoorlijk bochtige en steile weg afleggen om daar te komen. Iemand hier ervaringen mee?
Dezelfde vraag wat betreft de Hot Creek Geological Site; moeite van een omweg waard?
Zijn er op deze route nog andere leuke mogelijkheden om even kort te stoppen om deze lange reisdag te onderbreken?
Dank alvast weer voor jullie tips en hulp.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het Ancient Bristlecone Pines Forest is zeer de moeite waard. Bekijk ter plekke of het lukt met de weg en of je er nog tijd voor hebt. Er zijn twee wandelingen; de korte geeft je al een prachtig beeld. Beide wandelingen zijn in dit topic beschreven. En via de indexpagina op onze reizensite kun je beide verslagen vinden.
Marianne
Marianne
Prachtige plaatjes, Marianne. Lijkt me zeker de moeite waard om te bezoeken. Staat in het roadbook en tegen die tijd maar kijken of het uit komt. Beide wandelingen zien er super uit. Dank wederom hiervoor!
Daar ben ik weer. Wij kiezen er voor om toch geen 3 volle dagen in SF te blijven, maar 2 volle dagen. Dat houdt in dat we 1 volle dag extra hebben. Die dag willen we (waarschijnlijk) inzetten op de kustweg van SF naar LA. Thans hebben we het onderstaande schema:
SF Marin RV Park - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach -El Matador State Beach
El Matador State Beach - Joshua Tree
Over dit stuk kunnen we nu dus 1 dag langer doen of ergens een 2e nacht blijven staan natuurlijk. De onderstaande stops lijken ons in ieder geval leuk om te doen (of we echt overal stoppen zullen we dan moeten bekijken natuurlijk):
*Half Moon Bay State Beach
*Shark Fin Cove Beach
*Santa Cruz Beach Boardwalk
*Capitola
*Moss Landing
*Lovers Point Park
*17 miles drive (Spanish Bay (5), Restless Sea (6) Point Joe (7), Fanshell Overlook (13), the Lone Cypress (16), the Ghost Tree (17) en Pebble Beach (19)).
*Fisherman’s Wharf Monterey (otters)
*Point Lobos State Park (vroeg zijn): China Cove, Bird Island en Sea Lion Point
*Bixby Creek Bridge
*Hurricane Point
*Andrew Molera State Park
*Pfeiffer Big Sur State Park/Los Padres National Forest: Pfeiffer Beach
*Partington Cove Trail
*Julia Pfeiffer Burns State Park: McWay Falls
*Piedras Blancas Elephant Seal Rookery
*Moonstone Beach
*Morro Rock Beach
Een overnachting bij Monterey lijkt mij noodzakelijk, aangezien we vroeg Point Lobos willen bezoeken i.v.m. de beperkte parkeercapaciteit.
Hoe zouden jullie dit indelen? We hebben dus 5 dagen om vanuit SF naar Joshua Tree te rijden.
Dank alvast weer voor jullie input en ideeën.
SF Marin RV Park - Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach -El Matador State Beach
El Matador State Beach - Joshua Tree
Over dit stuk kunnen we nu dus 1 dag langer doen of ergens een 2e nacht blijven staan natuurlijk. De onderstaande stops lijken ons in ieder geval leuk om te doen (of we echt overal stoppen zullen we dan moeten bekijken natuurlijk):
*Half Moon Bay State Beach
*Shark Fin Cove Beach
*Santa Cruz Beach Boardwalk
*Capitola
*Moss Landing
*Lovers Point Park
*17 miles drive (Spanish Bay (5), Restless Sea (6) Point Joe (7), Fanshell Overlook (13), the Lone Cypress (16), the Ghost Tree (17) en Pebble Beach (19)).
*Fisherman’s Wharf Monterey (otters)
*Point Lobos State Park (vroeg zijn): China Cove, Bird Island en Sea Lion Point
*Bixby Creek Bridge
*Hurricane Point
*Andrew Molera State Park
*Pfeiffer Big Sur State Park/Los Padres National Forest: Pfeiffer Beach
*Partington Cove Trail
*Julia Pfeiffer Burns State Park: McWay Falls
*Piedras Blancas Elephant Seal Rookery
*Moonstone Beach
*Morro Rock Beach
Een overnachting bij Monterey lijkt mij noodzakelijk, aangezien we vroeg Point Lobos willen bezoeken i.v.m. de beperkte parkeercapaciteit.
Hoe zouden jullie dit indelen? We hebben dus 5 dagen om vanuit SF naar Joshua Tree te rijden.
Dank alvast weer voor jullie input en ideeën.
Onze camper is geboekt en we gaan dus volgend jaar 5 weken door West Amerika rondreizen; zoveel zin in! We vertrekken 12 juli en zijn 16 augustus weer terug in NL.
Heb de temperaturen van een aantal plaatsen bekeken en op dit moment is het er wel erg heet. Dat doet mij toch een beetje twijfelen of zoveel mogelijk verblijven op de campings van de nationale parken (zonder electra) wel zo verstandig is. Kiezen voor een camping waar wel stroom voor de airco is, lijkt me dan een verstandigere keuze?
Hoe kijken jullie daar tegenaan? Zijn er mensen met ervaring die met deze hitte op een national park camping zonder stroom hebben gestaan? Hebben jullie dan wellicht gebruik gemaakt van de generator en kan/mag je die overal op ieder tijdstip wel gebruiken?
Dank alvast voor het delen van jullie ervaringen.
Heb de temperaturen van een aantal plaatsen bekeken en op dit moment is het er wel erg heet. Dat doet mij toch een beetje twijfelen of zoveel mogelijk verblijven op de campings van de nationale parken (zonder electra) wel zo verstandig is. Kiezen voor een camping waar wel stroom voor de airco is, lijkt me dan een verstandigere keuze?
Hoe kijken jullie daar tegenaan? Zijn er mensen met ervaring die met deze hitte op een national park camping zonder stroom hebben gestaan? Hebben jullie dan wellicht gebruik gemaakt van de generator en kan/mag je die overal op ieder tijdstip wel gebruiken?
Dank alvast voor het delen van jullie ervaringen.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Op de parkcampings mag je niet altijd de generator gebruiken. Meestal maar tot 6 of 8 uur 's avonds en 's ochtends ook vanaf een uur of 8. Het kan inderdaad heet zijn dan. Een plek onder de bomen kan wat schelen. Toch zou ik niet een parkcamping in willen ruilen voor een commerciële op asfalt. Dan zit je binnen bij je airco, maar of dat nou zo leuk is?
Gelukkig zijn wij niet meer aan het hoogseizoen gebonden en kunnen we de extreme temperaturen vermijden.
Gelukkig zijn wij niet meer aan het hoogseizoen gebonden en kunnen we de extreme temperaturen vermijden.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
In Yosemite en Sequoia zou ik echt niets anders kiezen dan iets in het park. Het zal daar ook jiet zo extreem heet zijn als in bijvoorbeeld Zion of Moab het geval kan zijn. Ook voor de ligging is daar iets in het park echt veel handiger en leuker. Voor Moab is de camping in het dorp prima. Ik denk dat het met name in Zion een probleem kan worden als het heel heet is.
Marianne
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2434 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa