Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis JWTS 2025: eerste keer Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

JWTS schreef:
18 nov 2024, 20:26
De reis opsplitsen op dag 13 is een goed idee.
Het is echt een goed idee (als de TRR open is). Ik was dan ook niet de eerste die het opperde. :wink:
Old Faithful schreef:
12 nov 2024, 12:56
Mooie route :thumbup: . Op dag 13 zou ik aan de westkant van RMNP overnachten en de volgende dag via de Trailridge Road naar Estes Park rijden. Rij die dag van Moab niet via de 191 maar via de mooie 128 naar de I-70.
Marianne
JWTS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door JWTS »

Afgelopen week weer een flink stuk verder en nagenoeg alle overnachtingen zijn geboekt. Monument Valley boeken we pas als de vliegtickets vastliggen. Dit is namelijk niet kosteloos te annuleren.

Helaas nog geen vliegtickets gekocht, de prijzen waren afgelopen week flink opgelopen voor de terugreis (+ € 350 in 3 weken...), waardoor we verwacht hadden dat met Black Friday de prijs zou zakken. Helaas is dit niet gebeurd. We wachten nu nog even een paar dagen, maar dan toch maar gaan boeken.

Dit is de vlucht die we voor ogen hebben:

KLM - AMS - LAS - Economy standaard - € 1.000
KLM - SLC - AMS Economy standaard - € 1.500

Nu zijn er wel wat opties om het goedkoper te maken: andere maatschappijen, geen directe vlucht, vertrek vanuit Antwerpen met de trein naar Schiphol, etcetera. Maar dat lijkt het 'maar' een paar honderd euro te schelen. Dit is wel de minste moeite en wonen in de kop van Noord-Holland, dus Schiphol is de meest gunstige plek om te vertrekken en aan te komen. Voelt alleen als veel geld voor een vlucht :roll:

@Martin & Marianne je opmerking van 18/11 heeft ons aan het denken gezet voor de planning van dag 24 tot en met 26. We hebben nu een hotel gereserveerd in Driggs voor 2 nachten (omdat er echt weinig betaalbaars was in de omgeving van Jackson), maar dit lijkt misschien toch niet ideaal.

Dag 24 - 08-06-2025 - Yellowstone (Mammoth Hotel) naar Grand Teton (hotel in Driggs) - 140 mijl / 3 uur
Dag 25 - 09-06-2025 - Grand Teton
Dag 26 - 10-06-2025 - Grand Teton (hotel in Driggs) naar Salt Lake City - 285 mijl / 4 uur

Wij denken er nu aan om inderdaad op dag 24 richting Colter Bay te gaan en dag 25 richting Montpelier. Of heb je toevallig een suggestie voor een andere plek in die regio?
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

JWTS schreef:
30 nov 2024, 16:54
KLM - AMS - LAS - Economy standaard - € 1.000
KLM - SLC - AMS Economy standaard - € 1.500
Kijk je wel naar multi-city flights?
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

@Felicitas Ja ik selecteer 'Meerdere steden' op klm.nl. Dit is het resultaat:
Scherm­afbeelding 2024-11-30 om 18.05.03 normaal.jpeg
Scherm­afbeelding 2024-11-30 om 18.05.03 normaal.jpeg (78.34 KiB) 1931 keer bekeken
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Ja, dat bedoel ik. Had even gemist dat je de prijs toonde voor twee personen. Flink bedrag. Wel fijn om rechtstreeks te vliegen. Succes met beslissen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

JWTS schreef:
30 nov 2024, 16:54
@Martin & Marianne je opmerking van 18/11 heeft ons aan het denken gezet voor de planning van dag 24 tot en met 26. We hebben nu een hotel gereserveerd in Driggs voor 2 nachten (omdat er echt weinig betaalbaars was in de omgeving van Jackson), maar dit lijkt misschien toch niet ideaal.

Dag 24 - 08-06-2025 - Yellowstone (Mammoth Hotel) naar Grand Teton (hotel in Driggs) - 140 mijl / 3 uur
Dag 25 - 09-06-2025 - Grand Teton
Dag 26 - 10-06-2025 - Grand Teton (hotel in Driggs) naar Salt Lake City - 285 mijl / 4 uur

Wij denken er nu aan om inderdaad op dag 24 richting Colter Bay te gaan en dag 25 richting Montpelier. Of heb je toevallig een suggestie voor een andere plek in die regio?
Wij hebben alleen ervaring met Colter bay en Jackson. Ik begrijp dat je, gezien de prijzen, iets anders zoekt, maar ik zou Driggs te ver vinden. Kijk eens naar de reistijden naar bijvoorbeeld Jenny Lake of andere plaatsen in GT die je wilt bezoeken. Bedenk ook dat de parkeerplaatsen - zeker bij Jenny Lake - erg snel vol zijn.

Ik denk dat de tijden die je neemt niet kloppen: van Mammoth naar Driggs is weliswaar 3 uur, maar dan kom je niet door Grand Teton. Idem voor dag 26; als je die dag ook nog naar GT gaat ben je ook veel meer tijd kwijt.
Een nacht Colter Bay is sowieso een aanrader. Of je daarna door moet rijden naar Montpelier weet ik niet; ik zou kijken wat er aan betaalbare opties zijn op de route. Is Afton iets?

Marianne
Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas »

Misschien is The Hostel in Teton Village ook nog een optie voor Grand Teton? Dichterbij dan Driggs en wat goedkoper dan Colter Bay. Ik ken het zelf niet.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik zou dan toch voor een overstap kiezen. Zonde van het geld. Daar kun je ter plekke andere leuke dingen mee doen.
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

Martin & Marianne schreef:
30 nov 2024, 19:50
Ik denk dat de tijden die je neemt niet kloppen: van Mammoth naar Driggs is weliswaar 3 uur, maar dan kom je niet door Grand Teton. Idem voor dag 26; als je die dag ook nog naar GT gaat ben je ook veel meer tijd kwijt.
Een nacht Colter Bay is sowieso een aanrader. Of je daarna door moet rijden naar Montpelier weet ik niet; ik zou kijken wat er aan betaalbare opties zijn op de route. Is Afton iets?

Marianne
Felicitas schreef:
30 nov 2024, 20:13
Misschien is The Hostel in Teton Village ook nog een optie voor Grand Teton? Dichterbij dan Driggs en wat goedkoper dan Colter Bay. Ik ken het zelf niet.
Klopt, de reistijd van Mammoth naar Driggs is via West Yellowstone. Langs Colter Bay richting Driggs zou volgens Google Maps een klein uurtje langer rijden zijn.

Overnachten in (het duurdere) Colter Bay en een plaats meer op de route richting Salt Lake City komt qua kosten ongeveer op het zelfde neer als twee nachten in Driggs. The Hostel lijkt ook een goedkopere en goede optie te zijn, 30 minuten rijden van Jenny Lake. Overnachten is bij beide alleen niet gratis te annuleren, dus zullen dit aanpassen zodra de vliegtickets vastliggen. Tijd technisch is dit inderdaad ook veel handiger, bedankt!

@Martin & Marianne Colter Bay ziet er in je reisverslagen en op de foto's ook sfeervol uit.
jojostravelusa schreef:
01 dec 2024, 12:18
Ik zou dan toch voor een overstap kiezen. Zonde van het geld. Daar kun je ter plekke andere leuke dingen mee doen.
Heb je helemaal gelijk in, maar de JW in JWTS is geen echte held met vliegen en eerdere ervaringen hebben - buiten vertragingen en missen van vluchten - daar ook niet aan bijgedragen. Overigens doet KLM denk ik aan contra-pricing. De vliegtickets zijn vandaag € 70 per persoon goedkoper geworden… Ik begrijp de logica niet en denk dat we deze maar gewoon moeten slikken haha. :roll:
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De ticketprijzen voor de rechtstreekse KLM vlucht op Vegas gaan vast niet meer zakken. Mijn ervaring met die vlucht is dat de tickets juist duurder worden naarmate de vluchtdatum dichterbij komt.
(Ik heb die zelfde vlucht vorige week alweer geboekt voor oktober 2025, 1028 euro voor economy comfort)
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Is de KLM een must? Misschien is een andere maatschappij goedkoper? Wij shoppen overal als de tickets gunstiger geprijsd zijn :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben nu twee keer in Colter Bay overnacht - met een tussenpoos van 24 jaar - en we vonden het beide keren heel prettig. Ik dacht dat de accommodaties in de parken altijd gratis te annuleren waren maar ik zie dat ze bij Colter Bay wel administratiekosten in rekening brengen. Wijzigen kan wel gratis.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

jojostravelusa schreef:
04 dec 2024, 11:50
Is de KLM een must? Misschien is een andere maatschappij goedkoper? Wij shoppen overal als de tickets gunstiger geprijsd zijn :lol:
Het kan altijd goedkoper, maar de rechtstreekse vlucht van AMS naar Vegas is wel de snelste optie, en vertrek en aankomst op gunstige tijden.
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

Martin & Marianne schreef:
04 dec 2024, 15:08
Wij hebben nu twee keer in Colter Bay overnacht - met een tussenpoos van 24 jaar - en we vonden het beide keren heel prettig.
Dat klinkt erg goed, bedankt voor het delen van je ervaring!

Nog een beetje zitten stoeien met de vliegtickets en planning.

Idee uit de laatste reisplanning is om te vertrekken op vrijdag 16/5 naar LAS en weer terug op woensdag 11/6 vanuit SLC (effectief donderdag 12/6 thuis). De eerste dagen Las Vegas zijn enorm duur vanwege een EDM evenement. Ook extra kosten huurauto en vliegtickets vanwege one-way toeslag.

We zouden eventueel ook zaterdag 17/5 kunnen vertrekken richting LAS en op zaterdag 14/6 vanaf LAS terug naar huis. Qua vlucht en huurauto is dit ongeveer € 450 euro goedkoper en we hebben dan 29 dagen in Amerika in plaats van 27. Huurauto is uiteraard wel iets duurder. Ook zouden we dan de eerste overnachting in St.George kunnen doen zoals ook eerder was gesuggereerd, wat een stuk goedkoper is ten opzichte van Las Vegas vanwege het evenement. We zouden dan Las Vegas aan het einde van de vakantie plannen. We hebben dan twee extra dagen tussen Grand Teton en Las Vegas als we de route voor de rest niet aanpassen (hier zit ik ook niet perse op te wachten gezien veel overnachtingen al 'vastliggen' en Yellowstone nagenoeg volgeboekt is). Onderaan de streep met de extra overnachtingen is het om en nabij dezelfde prijs, maar twijfel of we echt iets hebben aan die twee extra dagen. De afstand SLC - LAS is ook nog flink.

Wat is jullie feedback hierop?

We blijven bezig :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik weet niet of St George te doen is als je aankomt; voor je gevoel is het al midden in de nacht. Kijk eens of je dan nog wel twee uur wilt rijden. Je zou ook naar de Northshore Inn kunnen kijken, dan neem je Valley of Fire ook nog mee.
Op de terugweg kun je stoppen bij Antelope Island; wij vonden dat leuk om te zien. ZIe hier voor ons bezoek. Op weg naar Las Vegas kun je overnachten in Cedar City of St George en een bezoek brengen aan het Kolob Canyon-deel van Zion. En kijk eens naar Snow Canyon. Voor beide zie hier ons verslag.

Wij overnachtten dit jaar in het Red Lion Hotel in St George, dat is ons goed bevallen.

Marianne
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

Paar mooie tips voor de extra dagen en als ik het zo lees geen gek idee om het op deze manier te plannen. Onderaan de streep nagenoeg zelfde prijs en toch extra dagen. Wederom bedankt voor het meedenken, fijn om zo te sparren en zoveel informatie te ontvangen! Ten opzichte van onze eerste post hebben we een compleet andere route én zijn er 5 dagen extra bij gekomen. :lol:

Nu dan ook weer gepuzzeld qua schema. Het onderstreepte is aangepast.

Dag 1 - 17-05-2025 - Vliegen op Las Vegas (14:00 aankomst) naar Moapa Valley - 70 mijl / 1 uur
Dag 2 - 18-05-2025 - Moapa Valley naar Zion - 120 mijl / 2 uur
Dag 3 - 19-05-2025 - Zion
Dag 4 - 20-05-2025 - Zion
Dag 5 - 21-05-2025 - Zion naar Bryce - 85 mijl / 2 uur
Dag 6 - 22-05-2025 - Bryce naar Capitol Reef (over UT12) - 112 mijl / 2,5 uur
Dag 7 - 23-05-2025 - Capitol Reef
Dag 8 - 24-05-2025 - Capitol Reef naar Monument Valley (over UT95) - 200 mijl / 4 uur
Dag 9 - 25-05-2025 - Monument Valley naar Moab - 150 mijl / 2,5 uur
Dag 10 - 26-05-2025 - Moab
Dag 11 - 27-05-2025 - Moab
Dag 12 - 28-05-2025 - Moab naar Dillon - 285 mijl / 4 uur
Dag 13 - 29-05-2025 - Dillon naar Rocky Mountain NP - 125 mijl / 3 uur
Dag 14 - 30-05-2025 - Rocky Mountain NP
Dag 15 - 31-05-2025 - Rocky Mountain NP naar Keystone - 360 mijl / 6 uur
Dag 16 - 01-06-2025 - Keystone
Dag 17 - 02-06-2025 - Keystone naar Deadwood - 45 mijl / 1 uur
Dag 18 - 03-06-2025 - Deadwood naar Cody - 375 mijl / 6 uur
Dag 19 - 04-06-2025 - Cody naar Yellowstone (Old Faithfull) - 120 mijl / 3 uur
Dag 20 - 05-06-2025 - Yellowstone
Dag 21 - 06-06-2025 - Yellowstone naar Mammoth Hotel
Dag 22 - 07-06-2025 - Yellowstone
Dag 23 - 08-06-2025 - Yellowstone (Mammoth Hotel) naar Grand Teton (Colter Bay Village) - 100 mijl / 3 uur
Dag 24 - 09-06-2025 - Grand Teton naar Montpelier - 160 mijl / 3 uur
Dag 25 - 10-06-2025 - Montpelier naar Salt Lake City - 160 mijl / 3 uur
Dag 26 - 11-06-2025 - Salt Lake City naar St George - 300 mijl / 4,5 uur
Dag 27 - 12-06-2025 - St George naar Las Vegas - 120 mijl / 2 uur
Dag 28 - 13-06-2025 - Las Vegas
Dag 29 - 14-06-2025 - Las Vegas vliegen naar huis (16:00 vertrek)

Dag 1 en 2: Tip om te overnachten ziet er goed uit - na de lange vlucht ook even relaxen aan het zwembad. Zo kunnen we ook even wennen aan de andere omgeving en zijn we niet direct in de drukke stad. Dag 2 dan Valley of Fire bezoeken en daarna door naar Zion.

Dag 3 tot en met 22 zijn niet gewijzigd.

Dag 23 en 24: vanuit Yellowstone naar Colter Bay Village. Op dag 23 rijden naar Colter Bay en onderweg stops maken en indien mogelijk nog Grand Teton in. Dag 24 zo veel als mogelijk spenderen in Grand Teton en richting Montpelier.

Dag 25: vanuit Montpelier naar Salt Lake City.

Dag 26: vanuit Salt Lake City naar St George. Onderweg stoppen bij Kolob Canyon voor een wandeling.

Dag 27: vanuit St George naar Las Vegas: onderweg stoppen Snow Canyon, voor een wandeling en vanuit daar richting Las Vegas. We willen er niet te laat zijn zodat we in de avond nog de strip op kunnen.

Dag 28: volledige dag in Las Vegas.

Is het wat jullie betreft een aanrader om ook tijd in Salt Lake City te spenderen? We hebben waanzinnig veel natuur in de reis zitten, dus ons leek het ook wel leuk om wat tijd te spenderen in een andere grote stad naast Las Vegas.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Hoewel SLC er leuk bij ligt naast de bergen, vind ik de stad zelf nooit heel boeiend tenzij je graag mormoonse dingen bezoekt. De stad zelf is niet zo heel groot, het is meer dat het stedelijk gebied er omheen uitgestrekt is, maar dat is al heel snel gewoon gedeeltes waar mensen leven & wonen en dus als toerist niet bijster interessant.
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

@thebruins dankjewel voor je bericht!

Een andere optie die we gisteren bekeken hadden voor de invulling van dag 24 tot en met 26 was: Colter Bay -> Pinedale -> Vernal > St. George. Idee was dan om te kijken om Flaming Gorge of Dinosour National Monument mee te pakken, maar ik denk dat daarvoor de tijd te beperkt is en de reisafstanden te groot (vooral Vernal naar St George (6 uur rijden)).

Over de rest van het schema zijn we nu eigenlijk wel heel positief, voelt goed. :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Dat lijkt me inderdaad wat te ver uit de richting. Leuk om mee te nemen als je vanuit Moab naar GT/Yellowstone zou rijden, maar niet om zover voor om te rijden denk ik.

Marianne
JWTS
Amerikafan

Bericht door JWTS »

Bedankt voor de bevestiging @Martin & Marianne !

Vanavond ook even gekeken naar de weergemiddelden in de periode en gebieden waar we zijn. Als ik het zo bekijk is de kans op sneeuw in die periode het grootst rondom Rocky Mountain NP. Bij de andere gebieden (Yellowstone, Grand Teton) zou het tegen die tijd oké moeten zijn. Het zuidelijke gedeelte is juist weer wat warmer. Best grote verschillen dus we mogen veel laagjes meenemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer