Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis WouterjanS: SF to Denver

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis WouterjanS: SF to Denver

Bericht door wouterjanS »

@Paulr hahaha ja we zijn aan het valsspelen. We zijn nu wel soort van set op max 6 weken. Op een gegeven moment verwacht de baas je ook weer terug op kantoor helaas...
Rekening houden met het moeten omgooien van de route is een hele goeie. Tot nu toe zijn we altijd erg routevast geweest maar je weet nooit wat er gebeurd of waar je zelf behoefte aan hebt tegen die tijd.
Dus annuleerbaar boeken is een must!

@JWTS. Ja SLC willen we sowieso heen! Ik had er eerst een nacht staan maar die later verplaatst naar Lava Hot Springs Idaho, omdat we dan Idaho kunnen afvinken als 'overnacht, omdat we dan 's avonds daar kunnen chillen in de termische baden, en omdat we eigenlijk niet zoveel konden vinden in SLC om een hele overnachting de moeite waard te vinden. State capital en de Tempel hopen we wel te kunnen zien nog!
Scotts bluff staat zeker op ons lijstje! Ik weet niet of je die al eerder had aangeraden maar die heb ik ook van het forum als tip meegekregen! Ik denk dat we daar in de buurt ook onze Nebraska overnachting doen.

En heel fijn de concrete tips voor overnachtingsplekken! Ik ga ze even rustig allemaal opzoeken. :)
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
IngridUSA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door IngridUSA »

En bij Broken Spur Inn kun je naast een kamer ook overnachten in een Conestoga Wagen, erg leuk. Je beschikt over een privé badkamer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Is kamperen nog steeds een optie? Dan zou ik in Capitol Reef op Fruita gaan staan. Enige nadeel is dat je dan ook zelf moet koken, of je moet naar Torrey om te eten. Of je moet het net zo treffen als wij :wink: (zie hier onze ervaring).
In Yellowstone zou ik ook een paar nachten kamperen, met daarnaast zeker 1 of 2 overnachtingen bij Old Faithful. De Lodge is qua prijs wel te doen, en wil je een eigen badkamer dan zou je naar de Frontier cabin bij de Snow Lodge kunnen kijken. Ik zie dat die laatste al niet meer beschikbaar is. Had je al gekeken naar de mogelijkheden in Yellowstone?

Voor GT zou ik ook naar Colter Bay kijken. Of kamperen; accommodatie in zowel Jackson als in het park is erg duur.

Bedoel je bij dag 9 Lee Vining? Daar vonden wij het El Mono Hotel leuk. Je kunt ook kijken naar de Virginia Creek Settlement in Bridgeport.

Bij Great Basin is de keuze beperkt. Wij zaten in de Border Inn in Baker (zie hier).

In RMNP lijkt kamperen mij niet zo gek als dat betekent dat je je niet druk hoeft te maken over de timed entry. Of twee nachten kamperen en 1 nacht Estes Park?

Marianne
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

@IngridUSA thanks voor de tip!
@Martin & Marianne
Dit gaat over 2027 dus we hebben nog alle tijd om rustig te orienteren voor het eind mei 2026 is en we moeten gaan kijken naar vastleggen :)

Camperen is zeker nog een optie! Maar wel wat beperkter. Ik denk niet dat het perse een besparing gaat zijn, maar wel een verrijking qua ervaring! Ik ben voor de volgende plekken camperen aan het overwegen:
- Yosemite (Vorig jaar hebben we daar 3 nachten HC gedaan en dat was fantastisch, dus willen we graag weer doen)
- Capital Reef bij Fruita
- Grand Teton
- Deel van Yellowstone
- Custer State Park
- Rocky Mountain NP
Dat zouden, incl HC in Yosemite, 16 nachten zijn. Dat lijkt mij mooi zat. De vraag wordt wel hoeveel gaan we meenemen en wat kopen we tp. En gaan we nog backup overnachtingen boeken voor als het kamperen toch niet lukt, qua weer of defecten oid.

Zelf koken zou opzich geen probleem zijn, we hebben laatst gekampeerd en daar ging het ook goed :) Hoewel bekende van het forum tegenkomen natuurlijk nog leuker zou zijn!

Great Basin twijfel ik nog een beetje over. Tot nu toe is dat de enige plek waar ik ook prima mee kan leven op te skippen. Alleen het alternatief zou kunnen zijn 1-2 nachtjes Las Vegas maar dat hebben we ook al gezien.

Dag 9 is inderdaag Lee Vining. Daar zijn we natuurlijk vorig jaar al geweest. Hoewel we er toen niet veel tijd hebben besteed twijfel ik wel of het niet handiger is om daar een stop te doen en bijv door te rijden naar Tonopah.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ah, die 2027 had ik even gemist haha. Dan heb je inderdaad nog wel even.
Kamperen (met een k) is zeker erg leuk om te doen, maar een besparing van som wel 100 of 200 dollar per nacht is toch ook niet gek.
Ik zou zeker al een back-up boeken, in elk geval voor Yosemite. En wellicht de andere ook. Yellowstone is geen probleem denk ik, at kan deels ook al een jaar van te voren.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Tantelotje »

wouterjanS schreef:
22 jul 2025, 00:34

Great Basin twijfel ik nog een beetje over. Tot nu toe is dat de enige plek waar ik ook prima mee kan leven op te skippen. Alleen het alternatief zou kunnen zijn 1-2 nachtjes Las Vegas maar dat hebben we ook al gezien.
Wij hebben afgelopen juni Great Basin bezocht. En ondanks dat het echt overal heel ver vandaan ligt, vonden we het enorm de moeite waard.
Ik heb zelfs m'n 'angst' voor grotten hier aangepakt :D Maar vooral 'de berg' en het deel met de Bristlecone Pines vonden we erg mooi. Hele mooie wandelmogelijkheden ook daar. Als je het bezoekt, reserveer dan zeker een grot tour. En zorg dat je op tijd bent! In ons geval kwam er een Amerikaans gezin op het laatste moment aan. Ondanks dat zij hadden gereserveerd, konden zij niet meer met de tour mee. Tsja. Er staat duidelijk in de mail dat je een kwartier voor aanvang bij de balie moet zijn.

Ik had te lang getwijfeld over accommodatie, waardoor Baker al vol was, dus wij verbleven in Ely. De enige plaats van enige betekenis in de buurt, maar wel een uur rijden. En nogal 'vergane glorie', alhoewel we heerlijk hebben gegeten in een van de vele Mexicaanse restaurants.

Ik ga het reisverslag nog online zetten, maar onze route was als volgt:

Escalante - Ely
Ely (bezoek Great Basin)
Ely - Tonopah (bezoek Cathedral Gorge SP)
Tonopah - Bishop (bezoek Ancient Bristlecone Forest)
Bishop - Lee Vining (wandelen Little Lakes Valley Loop in de bergen bij Mammoth Lakes)
Lee Vining - Yosemite

Als je niet al die omwegen neemt langs SP/forests/wandelingen, kun je best met een overnachting minder, maar van Mono Lake/Lee Vining in een keer naar Great Basin lijkt me ver. Dan kun je misschien beter een nachtje minder Yosemite of San Francisco doen om onderweg wat meer rust in te bouwen.

Kortom: als je 'in de buurt' bent, en je hebt tijd, dan zou ik zeker Great Basin bezoeken!
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Net geboekt San Francisco -Denver. Vertrek 15-9, terug 10-10. RV relocation deal met El Monte geboekt via Travelhome.. We hadden wegbrengtcamper Chicago-Orlando afgelopen maart moeten annuleren omdat ma (78) in januari met de fiets onderuit was gegaan en der bovenbeen had gebroken. Ik ga vanavond dit topic doorspitten. Zo blij om weer te gaan :clap:
19 States so far...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer