Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis t1m: 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodig!
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis t1m: 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodi
Dit lijkt mij de Moki Dugway. Wij wilden deze weg vorig jaar ook gaan rijden maar zijn er uiteindelijk niet aan toe gekomen. Veel forummers rijden bewust deze weg omdat ze zo spectaculair is (en het uitzicht natuurlijk fantastisch). Hij is inderdaad deels niet geasfalteerd maar wel goed onderhouden. Tenzij je ontzettende hoogtevrees hebt zou ik het juist doen!!
Dat is inderdaad Moki Dugway. Het ziet er enger uit dan het is maar ik heb dan ook geen hoogtevrees. Het is een erg mooi stukje om te rijden en de uitzichten zijn fantastisch!
Bart
Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Ja, Moki Dugway.....daar rijden wij speciaal voor om als het moet. En bergop is minder erg dan bergaf. De switchbacks zijn verhard. Ik ben de tel kwijt maar we hebben hem zeker al 5 keer gereden. Soms zelfs alleen op en neer. Mijn geliefde is er ook niet zo gek op trouwens...maar in ruil ga ik dan met haar winkelen, een veel grotere opgave wat mij betreft 

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben de Moki Dugway met een 34 ft camper gedaan dus voor een personen auto is dat appeltje, eitje 

Dat klinkt in ieder geval aanmoedigend! Goed om te horen dat het een leuke weg is. Misschien ter plekke maar beslissen, voor de rest is het hun eerste USA vakantie, dus altijd wat spannend. Rob, jij bent mijn grootste angst om tegen te komen op die weg!
@Yeehaw: Bedankt voor de tip van Desert Rose Inn! Ik heb besloten om het dure Hat Rock Inn (Mexican Hat) te vervangen door Desert Rose Inn (Bluff). Veel mooiere kamers, slechts $ 99,- en meer eetgelegenheden in de buurt. Die 2 persoonscabins zijn nog steeds rondom de $ 130,-. Mocht je nog meer 'betere' hotels weten, scheelt flink in budget
.

@Yeehaw: Bedankt voor de tip van Desert Rose Inn! Ik heb besloten om het dure Hat Rock Inn (Mexican Hat) te vervangen door Desert Rose Inn (Bluff). Veel mooiere kamers, slechts $ 99,- en meer eetgelegenheden in de buurt. Die 2 persoonscabins zijn nog steeds rondom de $ 130,-. Mocht je nog meer 'betere' hotels weten, scheelt flink in budget

Desert Rose is een fijn hotel maar die cabin 6 is 2x zo groot als de 2 persoons cabins met een enorme porch er om heen maar hij is duurder dan de 2 persoons.
Ontbijt is niet mogelijk in Desert Rose. Een hapje eten doe je bij Cottonwood Steakhouse even verderop. Heerlijk! En een geweldige bediening.
Ik lees dat Comb Ride Coffee (organic food)is gesloten. Jammer, heel goed ontbijt. Maar het verbaast me niet, ze waren meer gesloten dan open..Probeer eens Twin Rocks Cafe aan het eind van de straat.
Er is nog een restaurant, San Juan River Kitchen.....we zijn daar heel slecht behandeld en ook de anderen in onze groep. Ik heb een review geschreven net als Bob. Als je geinteresserd bent: http://www.tripadvisor.com/Restaurants- ... _Utah.html
Vergeet niet even een kijkje te nemen bij het cemetary in Bluff...
Vlak voor Bluff is een weggetje dat naar de San Juan River gaat. Als je doorrijdt naar de campground rechts zie je aan je rechterhand heel veel rotstekeningen. Bizonder en vrijwel niemand weet van het bestaan af!
Yeehaw
Ontbijt is niet mogelijk in Desert Rose. Een hapje eten doe je bij Cottonwood Steakhouse even verderop. Heerlijk! En een geweldige bediening.
Ik lees dat Comb Ride Coffee (organic food)is gesloten. Jammer, heel goed ontbijt. Maar het verbaast me niet, ze waren meer gesloten dan open..Probeer eens Twin Rocks Cafe aan het eind van de straat.
Er is nog een restaurant, San Juan River Kitchen.....we zijn daar heel slecht behandeld en ook de anderen in onze groep. Ik heb een review geschreven net als Bob. Als je geinteresserd bent: http://www.tripadvisor.com/Restaurants- ... _Utah.html
Vergeet niet even een kijkje te nemen bij het cemetary in Bluff...
Vlak voor Bluff is een weggetje dat naar de San Juan River gaat. Als je doorrijdt naar de campground rechts zie je aan je rechterhand heel veel rotstekeningen. Bizonder en vrijwel niemand weet van het bestaan af!
Yeehaw
Goede suggesties! Bedankt! Heb je suggesties gekopieerd in het road book. In ieder geval een dikke 'vermijden annotatie' bij San Juan River Kitchen. Goede espresso hopen we wel te vinden bij Twin Rocks Cafe. Anders op de eigen Bialetti (incl. portable kookplaat) persen. Leuk plaatsje lijkt Bluff, vooral de cowboy-stijl eetgelegenheden spreken mij erg aan! Uitstapje naar de rotstekeningen staat er ook bij.
Nieuwe indeling:

Heb je toevallig ook ervaring met Cedar Lodge (El Portal)? Zie dat je voor $ 20,- minder daar een enorme (ook oubollig, maar grote) suite kan krijgen, terwijl we de hoofdprijs betalen in Yosemite View Lodge (El Portal) ($ 190!) voor een muffe, kleine en oubollige kamer. Of zou er toch een kans zijn dat er in Curry Village een badkamer-cabin vrij komt...
Nieuwe indeling:

Heb je toevallig ook ervaring met Cedar Lodge (El Portal)? Zie dat je voor $ 20,- minder daar een enorme (ook oubollig, maar grote) suite kan krijgen, terwijl we de hoofdprijs betalen in Yosemite View Lodge (El Portal) ($ 190!) voor een muffe, kleine en oubollige kamer. Of zou er toch een kans zijn dat er in Curry Village een badkamer-cabin vrij komt...
Sorry, geen ervaring met Yosemite View Lodge maar Marianne vast wel.....
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, wij overnachten altijd in het park, dus geen ervaring met El Portal.
Je weet maar nooit of er nog een cabin vrij komt, vaak checken, zeker de laatste week. Is een tent geen optie? Het is druk, en primitief, maar ook wel leuk voor de verandering. Housekeeping Camp is ook leuk.
Marianne
Je weet maar nooit of er nog een cabin vrij komt, vaak checken, zeker de laatste week. Is een tent geen optie? Het is druk, en primitief, maar ook wel leuk voor de verandering. Housekeeping Camp is ook leuk.
Marianne
Wij zijn eigenlijk niet echt tentmensen meer, vroeger wel veel gedaan. Ik hou de cabins en Yosemite Lodge in de gaten. We willen eigenlijk de drukte zoveel mogelijk vermijden, alhoewel we weten dat de Antilope Canyon, Grand Canyon, LV en Yosemite zeer druk zullen zijn en het maar moeten accepteren. Geen idee wat Amerikaanse "drukte" is bij NP's, in ieder geval voor een overnachting is flinke nachtrust wel gewenst.
Op advies van een kennis van Yeehaw (RedRox z'n review) hebben we Days Inn Page vervangen door een 2 bedroom in Red Rock Motel. Scheel weer $ 100,- per nacht: lijkt een prima motel te zijn. Dure Desert Pearl Inn laten we gewoon staan: volgensmij z'n geld goed waard.
Op advies van een kennis van Yeehaw (RedRox z'n review) hebben we Days Inn Page vervangen door een 2 bedroom in Red Rock Motel. Scheel weer $ 100,- per nacht: lijkt een prima motel te zijn. Dure Desert Pearl Inn laten we gewoon staan: volgensmij z'n geld goed waard.
RedRox en Mrs RedPony (zijn vrouw) logeren net zo gemakkelijk in een luxe resort als in eenvoudiger accomodatie. Je kan zijn review vertrouwen. In october zien we ze weer in Kanab en waarschijnlijk logeren we later nog bij hen in Sedona.....
Dan vertrouw ik het zeker weten wel.
Nog een vraag over het stuk tussen Monterey > Big Sur > Hearst en Cambria. Hoelang doe je er gemiddeld over (incl. stops) van Monterey naar Cambria? We denken erover om ook nog Hearst Castle erbij te nemen, maar zouden ook nog in Cambria willen rondkijken. Had al de pagina doorgelezen met mogelijke stops (dat zijn er een boel
), maar heb hier nog niet zo'n grip op. Is reserveren hiervoor een aanrader of i.v.m. flexibiliteit gewoon langsrijden? We komen er op een doordeweekse dag.
2-3 uur in de auto per dag is echt de max (m.u.v. Oxnard > LV / LV > Lone Pine / El portal > SF), dus liefst heb ik eigenlijk de flexibiliteit om Hearst ter plekke te kunnen besluiten voor wat meer rust in Cambria. Maar of dat mogelijk is in het hoogseizoen.. iemand ervaring?

Nog een vraag over het stuk tussen Monterey > Big Sur > Hearst en Cambria. Hoelang doe je er gemiddeld over (incl. stops) van Monterey naar Cambria? We denken erover om ook nog Hearst Castle erbij te nemen, maar zouden ook nog in Cambria willen rondkijken. Had al de pagina doorgelezen met mogelijke stops (dat zijn er een boel

2-3 uur in de auto per dag is echt de max (m.u.v. Oxnard > LV / LV > Lone Pine / El portal > SF), dus liefst heb ik eigenlijk de flexibiliteit om Hearst ter plekke te kunnen besluiten voor wat meer rust in Cambria. Maar of dat mogelijk is in het hoogseizoen.. iemand ervaring?
Tsja. Wij hebben Hearst Castle ooit zonder reservering gedaan maar dat was in april. In de zomer zou er ik zeker niet op rekenen dat je gewoon langsrijdt en dan een tour maakt. Populaire attractie.
Het hangt idd helemaal van de stops onderweg af maar ik zou op tenminste 4 uur rekenen tussen Carmel en Cambria.
Het hangt idd helemaal van de stops onderweg af maar ik zou op tenminste 4 uur rekenen tussen Carmel en Cambria.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ja 4 u lijkt mij echt wel het minimum. Er zijn nog veel leuke parken te bezoeken onderweg, en veel stops.
bvb. bixby bridge, limekilm state park, jullia pfeiffer burns (met die beroemde waterval), de zeeolifanten bij san simeon (zitten niet ver voorbij hearst castle), die plek waar die condors zitten.
Wij hebben hier een hele dag over gedaan. (stuk san simeon - carmell) (en dan rond een uur of 6-7 doorgereden naar SF)
Lastig dus als je dan ook nog (in de namiddag?) hearst castle wil bezoeken, dan ga je je toch wel langs deze mooie plekken moeten haasten. Als er mist hangt, zal dat geen probleem zijn.
In Carmell zou je eigenlijk Point Lobos en de missie ook niet mogen overslaan! vonden wij het mooiste!
bvb. bixby bridge, limekilm state park, jullia pfeiffer burns (met die beroemde waterval), de zeeolifanten bij san simeon (zitten niet ver voorbij hearst castle), die plek waar die condors zitten.
Wij hebben hier een hele dag over gedaan. (stuk san simeon - carmell) (en dan rond een uur of 6-7 doorgereden naar SF)
Lastig dus als je dan ook nog (in de namiddag?) hearst castle wil bezoeken, dan ga je je toch wel langs deze mooie plekken moeten haasten. Als er mist hangt, zal dat geen probleem zijn.

In Carmell zou je eigenlijk Point Lobos en de missie ook niet mogen overslaan! vonden wij het mooiste!
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
De sate in twin rocks cafe is zo pittig dat de vlammen je uit de oren slaan, je bent gewaarschuwd, wel leuk eten en goede sfeer daar . Ik heb zelf ook in desert rose geslapen naar alle tevredenheid.Yeehaw schreef:Desert Rose is een fijn hotel maar die cabin 6 is 2x zo groot als de 2 persoons cabins met een enorme porch er om heen maar hij is duurder dan de 2 persoons.
Er is nog een restaurant, San Juan River Kitchen.....
@Yeehaw & Tipsy_1: Dat klinkt dan inderdaad dat we vroeg moeten vertrekken uit Monterey. Bedankt! Afhankelijk van hoe laat de laatste Hearst Tour is plannen we dit ook in. Lijkt ons toch wel erg de moeite waard. Of zouden jullie aanbevelen beter de volgende dag het in de ochtend kunnen doen? Er staat dan wel San Luis Obispo, Solvang, Santa Barbara en Ventura (+ diverse missions) op het programma (rijden van Carmel -> Oxnard) lijkt ook een drukke dag.
@RoyBergen Dan vragen we om de milde versie
of met veel brood erbij. Bedankt voor de tip! Het is al warm genoeg buiten dan.
@RoyBergen Dan vragen we om de milde versie

Er wil nog wel een ochtend mist zijn maar de uitzichten van Hearst Castle op de kust zijn 's morgens weer beter. Kan je geen raad geven. Wij waren er 's morgens vroeg (va 9 uur) en dat was prima maar we hadden wel een mistloze morgen (meestal in april in tegenstelling tot juli)
We denken erover om een kleine route verandering door te voeren. Erg druk op 't werk en aangezien alle voorgaande vakanties "op 1 plek" waren, wil ik niet dat veel 1 night overnachtingen gaan opbreken. Ik vind het volgende lastig om te beslissen. Mogelijk wel beter om wat meer rust erin te krijgen voor wandelingen, zwemmen e.d.
In hoeverre, is Monument Valley / Natural Bridges / Capitol Reef en UT12 over te slaan op een 1e USA vakantie? Dit zou ons 2 overnachtingen schelen en 467KM en die kunnen we bij of Bryce, Zion of Las Vegas bij plaatsen (rest is al non-ref geboekt, alleen changes mogelijk tussen GC en LV).
Huidige route:
Phoenix > Sedona
Sedona
Sedona > Grand Canyon
Grand Canyon > Page
Page
Page > Monument Valley > Bluff (geen moki duckway vanwege hoogtevrees, geen monument valley tour vanwege minivan)
Bluff > Capitol Reef > Torrey
Torrey > Bryce
Bryce > Zion
Zion
Zion > Las Vegas
Las Vegas > Lone Pine
Lone Pine > Lee Vining
Lee Vining > El Portal/Yosemite
El Portal/Yosemite
El Portal/Yosemite > San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco > Monterey
Monterey > Cambria
Cambria > Oxnard
Oxnard
Oxnard
Oxnard > Las Vegas
Las Vegas
Departure Las Vegas > Home
Het dikgedrukte stuk twijfel ik over. Hoe zouden jullie dit aanraden? We dachten aan een extra nacht Zion en extra nacht Las Vegas (lekker zwemmen in de Wynn). Maar een extra nacht Bryce zou ook kunnen.. het scheelt in ieder geval 467 KM.
Page > Bryce (3 uur)
Bryce > Zion (2 uur)
Zion
Zion
Zion > Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas > Lone Pine.
Een extra nachtje Wynn en een extra nachtje Desert Pearl Inn lijken ook erg aantrekkelijk, mits ze nog ruimte hebben. Of helemaal niet overslaan van Monument Valley en Capitol Reef? Ik vind het een lastige keuze, maar heb lichtelijk het gevoel dat na een tijdje het "Nationale Parken moe" gaat worden óf "alweer steen", samen met vermoeidheid die nu al bij ons aanwezig is.
In hoeverre, is Monument Valley / Natural Bridges / Capitol Reef en UT12 over te slaan op een 1e USA vakantie? Dit zou ons 2 overnachtingen schelen en 467KM en die kunnen we bij of Bryce, Zion of Las Vegas bij plaatsen (rest is al non-ref geboekt, alleen changes mogelijk tussen GC en LV).
Huidige route:
Phoenix > Sedona
Sedona
Sedona > Grand Canyon
Grand Canyon > Page
Page
Page > Monument Valley > Bluff (geen moki duckway vanwege hoogtevrees, geen monument valley tour vanwege minivan)
Bluff > Capitol Reef > Torrey
Torrey > Bryce
Bryce > Zion
Zion
Zion > Las Vegas
Las Vegas > Lone Pine
Lone Pine > Lee Vining
Lee Vining > El Portal/Yosemite
El Portal/Yosemite
El Portal/Yosemite > San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco > Monterey
Monterey > Cambria
Cambria > Oxnard
Oxnard
Oxnard
Oxnard > Las Vegas
Las Vegas
Departure Las Vegas > Home
Het dikgedrukte stuk twijfel ik over. Hoe zouden jullie dit aanraden? We dachten aan een extra nacht Zion en extra nacht Las Vegas (lekker zwemmen in de Wynn). Maar een extra nacht Bryce zou ook kunnen.. het scheelt in ieder geval 467 KM.
Page > Bryce (3 uur)
Bryce > Zion (2 uur)
Zion
Zion
Zion > Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas > Lone Pine.
Een extra nachtje Wynn en een extra nachtje Desert Pearl Inn lijken ook erg aantrekkelijk, mits ze nog ruimte hebben. Of helemaal niet overslaan van Monument Valley en Capitol Reef? Ik vind het een lastige keuze, maar heb lichtelijk het gevoel dat na een tijdje het "Nationale Parken moe" gaat worden óf "alweer steen", samen met vermoeidheid die nu al bij ons aanwezig is.
Wanneer je een hele mooie route wil doen, dan zou ik 'm zo laten (en ondanks hoogzomer, misschien toch in DV overnachten).
Wanneer je zeker terugkomt voor de parken bij Moab (in combi met Capitol Reef), dan kun je iets meer rust inbouwen.
Nog een variant:
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - LV
LV
LV -
Johan
Wanneer je zeker terugkomt voor de parken bij Moab (in combi met Capitol Reef), dan kun je iets meer rust inbouwen.
Nog een variant:
Grand Canyon - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - LV
LV
LV -
Johan
Bedankt Johan! Dat kan ook een optie zijn, dan heb je 1-2-2-1-2-2, wat opzich meer rust is.
Wat zou je aanraden mochten we Monument Valley niet doen? Extra dag Bryce, extra dag Page of Zion? Is 3 nachten Zion dan teveel? Of juist 2 nachten Bryce idealer?
Wat zou je aanraden mochten we Monument Valley niet doen? Extra dag Bryce, extra dag Page of Zion? Is 3 nachten Zion dan teveel? Of juist 2 nachten Bryce idealer?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 25 Reacties
- 3343 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 5 Reacties