jerommeke10 schreef:Op de wesite ziet Amargosa Opera House er schitterend uit. Maar de waardering op Tripadvisor is meestal bedroevend laag. Ik zou het risico niet nemen.
Death Valley Junction is bijzonder fotogeniek. Het witte U-vormige complex met cafe/restaurant, hotel en opera house is sowieso een stop waard om even rond te lopen en een drankje te halen wanneer het restaurant open is. De rest van het gehucht achter het complex is privéterrein en verboden voor bezoekers. Je moet dus in de buurt van de doorgaande weg blijven. Aan de overkant van de weg staan nog wat loodsen waar ooit de spoorlijn liep en een oude garage. Helaas veel vergane glorie, maar met een rijke historie. Een stukje richting Tecopa is de historische begraafplaats (veel houten kruisjes).
Het Amargosa Hotel is oud en je kiest het omwille van de beleving. De kamers hebben geen airco en alles ziet er nog uit zoals het tientallen jaren geleden was. Overnachting is inclusief een eenvoudig ontbijtbuffet. Voor een kort bezoek aan Death Valley zou ik aanraden om in Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells te overnachten: een dure maar onvergetelijke ervaring.
Ik heb op 28 maart 2009 in het Amorgosa Hotel overnacht omdat ik een voorstelling van Martha Becket wilde meemaken. Je kunt
hier over mijn ervaring lezen. Daarna heb ik overigens ook nog in Beatty, Stovepipe Wells en Lone Pine overnacht, maar dat komt doordat DV een enorm park is en bij zo'n uitgebreid bezoek zoals ik deed is het veel praktischer om op verschillende plekken te overnachten. De vorige keer hebben we o.a. de westkant van het park bezocht en overnacht in Ridgecrest en Furnace Creek Ranch.
Johan