Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sjaako87: Goedkeuring route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
sjaako87
Amerika-ontdekker

Re: Reis sjaako87: Goedkeuring route.

Bericht door sjaako87 »

Rob schreef:Amargosa Opera House zit volgens mij in Death Valley Junction net voor je de CA-190 richting de ingang van DV opgaat.
Klopt helemaal!
Ik heb op google maps gekeken en het ligt praktisch gezien in het park misschien net erbuiten maar dat kon ik zo niet
beoordelen omdat ik niet zo waar het park begint.
De foto's van de website van het hotel zagen er veel belovend uit, het ligt blijkbaar in een soort van verlaten stadje ofzo?
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Ik wil in death valley graag dat meer zien wat opgedroogd is, wat je op al die foto's ziet die grote vlakte met
gebarsten grond.

Weten jullie hoe dit heet of waar het in het park te vinden is?
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Ik denk dat ik het gevonden heb, is het badwater?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Yep! :thumbup:
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Op de wesite ziet Amargosa Opera House er schitterend uit. Maar de waardering op Tripadvisor is meestal bedroevend laag. Ik zou het risico niet nemen.

Pahrump ligt niet ver weg, en daar krijgt de BW Pharump Station veel betere feedback.
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Amargosa Opera House is blijkbaar een hotel waar het spookt volgens eeuwen oude verhalen??
Dit las ik op internet echt creapy man.
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Ik lees net dat er al vele camera ploegen zijn geweest voor een reportage.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

sjaako87 schreef:Ik denk dat ik het gevonden heb, is het badwater?
Dat is inderdaad Badwater. Wat ik heb gedaan, is een heel eind de zoutvlakte op lopen, omgedraaid en een foto gemaakt. De meesten maken alleen een foto vanaf de parkeerplaats-kant. Let trouwens als je op de parkeerplaats staat ook op de letters Sea Level die in de bergen staan. Best leuk om te zien hoe ver je beneden de zeespiegel staat.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

jerommeke10 schreef:Op de wesite ziet Amargosa Opera House er schitterend uit. Maar de waardering op Tripadvisor is meestal bedroevend laag. Ik zou het risico niet nemen.
Death Valley Junction is bijzonder fotogeniek. Het witte U-vormige complex met cafe/restaurant, hotel en opera house is sowieso een stop waard om even rond te lopen en een drankje te halen wanneer het restaurant open is. De rest van het gehucht achter het complex is privéterrein en verboden voor bezoekers. Je moet dus in de buurt van de doorgaande weg blijven. Aan de overkant van de weg staan nog wat loodsen waar ooit de spoorlijn liep en een oude garage. Helaas veel vergane glorie, maar met een rijke historie. Een stukje richting Tecopa is de historische begraafplaats (veel houten kruisjes).

Het Amargosa Hotel is oud en je kiest het omwille van de beleving. De kamers hebben geen airco en alles ziet er nog uit zoals het tientallen jaren geleden was. Overnachting is inclusief een eenvoudig ontbijtbuffet. Voor een kort bezoek aan Death Valley zou ik aanraden om in Furnace Creek Ranch of Stovepipe Wells te overnachten: een dure maar onvergetelijke ervaring.

Ik heb op 28 maart 2009 in het Amorgosa Hotel overnacht omdat ik een voorstelling van Martha Becket wilde meemaken. Je kunt hier over mijn ervaring lezen. Daarna heb ik overigens ook nog in Beatty, Stovepipe Wells en Lone Pine overnacht, maar dat komt doordat DV een enorm park is en bij zo'n uitgebreid bezoek zoals ik deed is het veel praktischer om op verschillende plekken te overnachten. De vorige keer hebben we o.a. de westkant van het park bezocht en overnacht in Ridgecrest en Furnace Creek Ranch.
Johan
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Nu ik de beschrijving van Johan lees gaat er ineens een lampje branden. Wij zijn daar langs gereden toen we op rondreis waren in 2002. Een aparte ervaring vonden we :wink: Maar ja, if you gotta go, you gotta go.

De snacks uit de machine hadden een euh........bijzondere smaak.
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Maar wat dan over de spook verhalen waar het hotel om bekend staat?
Ghost Adventures :: Amargosa Opera House staat ook op youtube.
Hier is een reportage over geweest waarin klapperen de deuren en verschijningen te zien zijn.

Iemand hier ervaring mee?
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Ik ben info en mappen aan het downloaden van alle parken zodat ik goed kan kijken wat ik waar kan vinden
en wil zien.

In welk park zit dit dan: Dag 5: Antelope Canyon, Horsehoe bend, Glen Canyon Dam, the Wave

Niet in de grand canyon.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Dat is allemaal rondom Page en dus niet in een park. :wink:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Loont het voor mij om een Nationale park pas te kopen van 80 dollar?
Ik bezoek joshua,grand can,bryce,zion en death valley.
Dus stel gemiddeld 15 dollar per park zou ik op 60 dollar uitkomen of klopt mijn berekening niet?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Op http://www.nps.gov kun je per park de fees vinden, maar ik heb ze al voor je opgezocht:

Joshua tree: $15,00
Grand canyon: $25,00
Bryce: $25,00
Zion: $25,00
Death valley: $20,00

Alle entreebewijzen zijn 1 week geldig.

De pas geeft echter toegang tot meer als alleen de parken die onder de zorg van de NPS vallen. En onder de NPS valt meer als alleen de Nationale Parken. Bijvoorbeeld Glen Canyon Recreation Area (waaronder dus Lake Powell en Horseshoe bend) valt ook onder de NPS en met de pas krijg je daar ook toegang toe, iets wat anders $15,00 zou kosten. Zie http://www.nps.gov/glca . Guided Tours bij de dam zelf vallen er weer niet onder zo ver ik kan nagaan. Dus kijk nog maar eens goed rond op de site van de NPS en kijk voor meer info over de pas http://store.usgs.gov/pass/index.html en dan zie je ook dat er ook andere beheersorganisaties gelinked zijn aan de pas zoals de BLM.
sjaako87
Amerika-ontdekker

Bericht door sjaako87 »

Oke, ik wist niet eens dat ik bij de glen canyon kwam, ik overnacht in page dus dan kan ik die mooi nog mee pakken.
Dan pak ik de parkenpas bij het eerste park waar ik kom, scheelt in mijn geval dus toch wat dollars.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Antelope Canyon is een apart gebied waar je apart tours voor kan boeken vanuit Page.
The Wave is lastiger te bezoeken aangezien er maar een beperkt aantal vergunningen per dag wordt gegeven volgens een lotingssysteem. Daarnaast is het ook nog een aardige wandeling om er te komen.

Zoek anders even op het forum er is genoeg over beide geschreven.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik zie de Narrows in je planning staan, maar moet je helaas vertellen dat de ranger gisteren zei dat die mogelijk pas eind juni open zal zijn door de grote hoeveelheid sneeuw die deze winter gevallen is.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer