Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SteViS: 4 wkn LV-SF camper met 3-jarige

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reis SteViS: 4 wkn LV-SF camper met 3-jarige

Bericht door SteViS »

Pfff, ben weer aan het bijkomen van de reserveringen bij Yosemite. VOrige maand greep ik naast de plekken op de Pines omdat de site eruit klapte. Vandaag is het me uiteindelijk gelukt om 2 nachten op de Upperpines te bemachtigen :clap:. Weliswaar niet de data die ik eigenlijk wilde, maar ja, planningen zijn er om vanaf te wijken.
Omdat ik vorige keer naast de Pines greep, heb ik maar gelijk Hodgdon Meadows vastgelegd voor 3 nachten om in ieder geval iets in het park te hebben. Is maar goed, want er is nu geen plekje meer te krijgen.

Nu zitten we alleen met het laatste stuk hoe we dat het beste in kunnen delen vanaf Zion:
dag 16: Zion (Watchman cg. gereserveerd)
dag 17: Zion - Pahrump
dag 18: Pahrump - ? (via DV)
dag 19: ? - Hodgdon Meadows (gereserveerd)
dag 20: Hodgdon Meadows (gereserveerd)
dag 21: Hodgdon Meadows (gereserveerd)
dag 22: Upper Pines (gereserveerd)
dag 23: Upper Pines (gereserveerd)
dag 24: Upper Pines - Hollister

Zoals jullie zien hebben we nu wel erg veel reserveringen staan in Yosemite :wink: . Plan is Tioga Pass naar Hodgdon Meadows, dag 2 naar Mariposa en dag 3 rustig aan. Vanuit de vallei dan wat wandelingen en indianendorp etc. Wat denken jullie...wat veel van het goeie of goed te doen (wijzigen van de reservering Hodgdon Meadows natuurlijk kunnen we altijd nog)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het zou mooi zijn als je op dag 19 in Lee Vining overnacht, dan heb je ruim de tijd voor de Tioga Road. Wanneer zit je er precies, is de pas al open dan? En mag je nog door DV?
Op Hodgdon Meadows zit je dicht bij de andere sequoia groves, maar de Mariposa Grove is wel zo toegankelijk - hoewel je de camper in Wawona zult moeten parkeren denk ik.
Je kunt ook makkelijk naar Hetch Hetchy - als je camper niet te lang is - vanuit die kant van het park.

Als je naar de Mariposa Grove gaat kun je ook naar Glacier Point rijden. Misschien is de wandeling naar Sentinel dome te doen, is wel leuk en een geweldig uitzicht.

In de vallei kun je naar de Bridalveil fall en de Yosemite Fall lopen, dat zijn hele korte wandelingen. En je kunt fietsen huren (met een aanhanger) om door de vallei te fietsen.
Je zult echt niet te veel tijd hebben, daar ben ik zeker van.

Marianne
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Marianne,
Dank je, wij hadden dat zelf ook al bedacht...genoeg te doen en een dagje (bijna) 'niksen' is ook niet verkeerd. Enneh, van jou had ik ook geen ander antwoord verwacht :wink:

Wij gaan 13 juni door DV heen, dat mag dan nog van Road Bear. Stel dat het véél te heet is, dan nemen we de weg bovenlangs zodat we in Big Pine uitkomen (U95/CA266/CA168/U395). We willen dan inderdaad ergens tussen Bishop en Lee Vining overnachten; beetje afhankelijk hoe de reis verloopt.
En natuurlijk langs de bakkerij van Erik in Bishop!
Ik heb de openingsdata van de Tioga-pass zitten bekijken en de kans is erg groot dat het dan open is.

Voor Hetch Hetchy is de camper te lang, dus dat gaat niet lukken. Maar als ik jouw berichtje zo lees, dan is Hodgdon Meadows dus ook wel een goed uitgangspunt. Als we dan vervolgens in de vallei zitten, hoeven we vanuit daar geen lange einden meer te rijden door het park. Daar was ik eerst een beetje bang voor, dat HM zo 'ver' uit de route lag.

De belangrijkste overnachtingen liggen nu vast, we zijn er klaar voor! Kan ik nu weer verder met alle bezienswaardigheden/tips voor onderweg (geeft toch minder stress dan 'even' een camping op Yosemite boeken :lol: )
Kwam ik er onlangs achter dat United onze vluchten had gewijzigd (zonder bericht), toevallig dat ik op internet zat te kijken... GElukkig kon dit nog gewijzigd worden, anders hadden we een tussenstop gehad van 8 uur. Dat vonden we toch wel een beetje veel van het goeie.
christa&john
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door christa&john »

Hoi Stevis, heb jij ook niet Lo Lo Lai gereserveerd ? Heb je dit via mail gedaan ? Op hun site zie ik geen reserveringsmodule staan.
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

@Christa&John,
Nee, die heb ik nog niet gereserveerd. Maar ik stuur ze gewoon een mail met alle gegevens om te reserveren (data, lengte RV, aantal personen etc.). Dat heb ik eerder gedaan en dat is toen ook goed gegaan.
Ik zag dat jullie ook Upper Pines hebben gereserveerd? Wanneer staan jullie er? (zal anders straks even op jullie eigen bericht kijken).
christa&john
Amerikakenner

Ja Upper Pines was raak gisteren,. Ik had wel andere voorkeuren maar die lukten niet. Toen plots zag ik nog 1 plaatsje available staan op de Upper Pines en dat heb ik dan ook snel geboekt ! Oef ... We hebben plaats nr 004 en staan daar van 18.06 tem 20.06.
Verder heb ik Watchman ook nog vastgelegd en Lolo Mai ziet me er wel leuk uit zodat ik deze toch ook liefst wil boeken op voorhand.
De rest zien we wel. Ik las net dat je vluchten gewijzigd zijn zonder geinformeerd te zijn ? Is dat op de site van United dat je dat hebt gevonden ?
Corfou,Egypte,Tenerife,Portugal,Turkije,Thailand,N-India,Nepal,Z-India,Malediven,NY+LA-LV-SF,Tunesië,Cuba,Isla Margarita,Laos,Vietnam,Cambodja,Canada (BC+Stewart/Hyder),Bali,Midwest,Z. Afrika,ZW USA,Schotland,Fr.Alpen, Namibië,New Mexico/Arizona,Z. Afrika
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Ik las net dat je vluchten gewijzigd zijn zonder geinformeerd te zijn ? Is dat op de site van United dat je dat hebt gevonden ?
Ik had de vluchtgegevens uiteraard gekregen en ging eens kijken hoe vol de vluchten zaten (stoelindeling). En toen kon ik 1 vlucht niet meer vinden! Het was trouwens op de site van Continental.

Wij staan de 18e ook nog op Upper Pines, want wij vertrekken de 19e. We staan dan dus tegenover elkaar!
christa&john
Amerikakenner

Nee, welke nummer sta je misschien ?
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Plaats 005
christa&john
Amerikakenner

Hoi, ik heb al 2x mail verstuurd naar Lo Lo Mai, maar krijg geen antwoord, ik hoop dat het nog open is want lijkt me een aangenaam stekje.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Oh, dat is niet zo netjes. Heb zelf nog geen poging gedaan. Lijkt mij inderdaad ook een heerlijke plek. Hopen dat het nog lukt...
christa&john
Amerikakenner

Nog steeds geen reactie gehade van Lo Lo Mai Spring Resort. Enkelen onder jullie hebben daar ook al gestaan ? hadden jullie gereserveerd ?
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Ik heb ze net even gebeld (001-928-634-4700) en gereserveerd. Hartstikke vriendelijk en geen enkel probleem (alleen het spellen van je achternaam is hard nadenken met zo'n onhandige lange achternaam als wij hebben :lol: ). Wij betalen $37 dollar per nacht en betalen bij aankomst.

Op hun site zag ik ook staan dat reserveringen telefonisch moeten worden gedaan, misschien dat je daarom geen reactie krijgt.
Welke data zouden jullie daar staan? Wij komen er 31 mei aan.
christa&john
Amerikakenner

Hoi ik heb de ganse route naar je gepost, wij zullen daar staan op 01.06 & 02.06. Maar ik heb met het telefoneren naar de USA ook al geen leuke ervaring achter de rug. Voor de tickets van de Mystere show in Las Vegas gaat mijn voordeel van de discount eraan door de hoge telefoonrekening (prijzen, namen spellen ed ...) Maar kon blijkbaar niet via e-mail gebeuren als er tickets voor kinderen besteld moesten worden :sadcry:
Nu ja als het niet anders kan, misschien hoeft het gesprek niet zo lang te duren als aan een balie van een mega-hotel. We logeren daar in TI.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Het is echt niet te geloven! Ik zat even mee te kijken hoe snel juli/augustus vol stroomden. Leedvermaak zeg maar na twee keer zelf in de stress te hebben gezeten (en tot twee keer aan toe geen plekje op de gewenste data). Toch nog even naar 'onze' data kijken, want je weet maar nooit... En ik knipper met mijn ogen en zie ineens voor 'onze' data in juni een plekje vrij komen. Nog een keer kijken...dat kan toch niet waar zijn. Maar ja hoor! Dus geen twee keer nadenken, maar drukken.
Als alles goed is, staan we dus toch op Upper Pines ipv Hodgdon Meadows. Wat een geluk :clap:

Alleen zit ik nog met de volgende vraag:
Ik heb nu alleen een 27ft plaats, terwijl we een 27-30ft camper hebben. Ik weet nou niet helemaal zeker van welke max. lengte ik uit moet gaan bij het boeken van een plaats. Tot nu toe deed ik 30ft, maar deze plaats is dus voor 27ft. Maar dat lijkt me geen probleem, toch? Of gaan ze hiervoor uit van de max. lengte, dus 30ft?

Dat detail kan ik nergens uit halen; wel dat je niet te lang mag zijn. Maar dat lijkt me logisch. Kan iemand me gerust stellen of moet ik de oude reservering voorlopig maar laten staan :(
Alessandro
Amerikafan
Partner van: Els (sinds 1970)
Contacteer:

Bericht door Alessandro »

christa&john schreef:Maar ik heb met het telefoneren naar de USA ook al geen leuke ervaring achter de rug. Voor de tickets van de Mystere show in Las Vegas gaat mijn voordeel van de discount eraan door de hoge telefoonrekening (prijzen, namen spellen ed ...) .
Wij bellen met de vaste telefoon voor 2 cent per minuut naar ieder Amerikaans vast of mobiel nummer via Telestunt. Je kiest 0900 1929, even wachten en dan 001 en het nummer. Goed plan toch?
We've been long together, through pleasant and through cloudy weather. (Anna Laetitia Barbauld)

http://elssander.waarbenjij.nu
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

27 ft en 30 ft het is een meter verschil meestal kan het wel. Officieel mag het niet maar als er een ranger langskomt en je steekt niet uit dan kan het wel. Het zou zelfs kunnen zijn dat je camper upgraded wordt (als er geen is van jouw bestelling) en je een grotere meekrijgt... dat is dan een beetje pech. Ik zou RB even vragen (of Tioga) welke maat het ding echt heeft en dan ff nachecken. Veel plekken zijn geschikt tot 35 ft maar ik weet niet hoe dat met jouw plek is

Wel super dat je nog plek vond op Upper.. ik heb voor Cornet zitten klikken maar kon alleen op Crane Flat wat vinden.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
christa&john
Amerikakenner

@alessandro : tja wij gebruiken geen vaste telefoon meer :? en op het werk kan ik het me nu ook niet permitteren om een half uur aan een stuk naar Amerika te bellen, dus ja ...
Telestunt was me niet bekend, anders had ik het zeker even geprobeerd.
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Wel super dat je nog plek vond op Upper.. ik heb voor Cornet zitten klikken maar kon alleen op Crane Flat wat vinden.
Ja, niet te geloven he. En dat terwijl het nu een reserveringswindow voor een maand later was. Misschien dat er iemand toch maar liever een maandje later ging en het weekend in juni heeft geannuleerd. Vind ik niet erg natuurlijk! Nu moet ik alleen nog de reservering voor Hodgdon Meadow wijzigen, want daar hoeven we nu maar 1 nachtje te staan.
Balen dat het niet lukte voor de Valley. Zo zie je maar dat het echt geen garantie is als je al eerder heb zitten oefenen. Blijft toch een soort loterij...

En vervolgens ging ik helemaal juichend aan anderen vertellen dat ik een plaatsje had kunnen reserveren...zitten ze me aan te kijken of ik gek was geworden :lol:. Die kunnen zich echt niets voorstellen bij de spanning (en ontlading) van het reserveren.

Ik zal inderdaad even bij RB checken, bedankt voor de tip. Ik had met de zoekfunctie op het forum al diverse posts hierover gevonden. Het kwam er meestal op neer dat je je niet druk hoeft te maken. Als we aan de achterkant wat oversteken interesseert het me ook niet zo. En je zou toch verwachten dat die Amerikanen mét extra auto nog meer ruimte nodig hebben. Maar ja, het is inderdaad wel een plaats voor max. 27ft.
en je een grotere meekrijgt...
Dan word ik gek! Maar dat zal wel meevallen, want ik zag laatst dat dit formaat camper nog te reserveren was voor onze periode. Dan heb ik eerlijk gezegd nog liever de kleinere.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik zou ook liever niet nog een grotere hebben. EN het feit dat ze nog reserveerbaar zijn zegt niet alles. Stel je komt aan en de bak die jij zou meekrijgen is net in de kreukels gereden dan krijg je iets anders mee. Maar die kans is niet zo groot denk ik.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer