Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaar)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Reis frouke: Naar westkust met 3 kinderen (12, 10, 8 jaa
dag 1: Brussel - Phoenix
dag 2: Phoenix - Sedona (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken)
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - flagstaf - williams - Grand Canyon (south rim)
dag 5: Grand Canyon (south rim) via 89 naar Page
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 7: Page via 89a - Zion (Springdale)
dag 8: Zion (narrows, main Canyon)
dag 9: Zion - Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 12: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 13: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé
dag 14: Yosemite (hoeveel dagen zouden we het best uittrekken voor hetgeen we in Yosemite willen doen (zie dag 13)
dag 15: Yosemite
dag 16: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 17: SF
dag 18: SF
dag 19: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 20: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 21: SB - LA
dag 22 : LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 23: LA
dag 24: LA
dag 25: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 26: San Diego
dag 27: San Diego
dag 28: San Diego
dag 29: San Diego-vertrek Brussel
dag 3: Sedona (village of oak creek, bell rock, slide rock state park, oak creek canyon...)
dag 6: Page (antelope Canyon Lower, glen canyon dam, lake Powel, horseshoe bend)
dag 13: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé
dag 14: Yosemite (hoeveel dagen zouden we het best uittrekken voor hetgeen we in Yosemite willen doen (zie dag 13)
dag 16: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 17: SF
dag 19: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 20: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 21: SB - LA
dag 22 : LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 23: LA
dag 25: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 26: San Diego
dag 29: San Diego-vertrek Brussel
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi,
Bedankt voor jullie goeie tips alweer
Ik heb dus 1dag San Diego toegevoegd omdat ik het ook wel een leuke gedachte vind om onze reis een beetje 'chill' te beeindigen en een paar dagen op dezelfde plek door te kunnen brengen.
Ivm met yosemite ben ik er nog niet uit of we hier voldoende tijd voor uitgetrokken hebben (twijfel of ik er 1 dag zal bijvoegen of niet, daar we alles op het gemakske willen bekijken met de kindjes en zéker niet te gejaagd te werk willen gaan...) We zijn er al wél aan uit dat we zéker in yosemite park zelf zullen overnachten ook al is dit iets (veel?) duurder... Welk hotel raden jullie dan aan in het park zelf?? (Voor ons hoeft dit zéker niet het duurste of meest luxueze hotel te zijn hoor...) maar het liefst zo 'praktisch' mogelijk ivm met de geplande uitstapjes. El portal: is dit een hotel in yosemite zelf of ligt dit buiten het park? Ivm de boottocht lijkt me wel een héél leuk idee en ga ik zeeeker in het achterhoofd houden
Alvast super bedankt om met mij mee te denken.
Bedankt voor jullie goeie tips alweer

Ivm met yosemite ben ik er nog niet uit of we hier voldoende tijd voor uitgetrokken hebben (twijfel of ik er 1 dag zal bijvoegen of niet, daar we alles op het gemakske willen bekijken met de kindjes en zéker niet te gejaagd te werk willen gaan...) We zijn er al wél aan uit dat we zéker in yosemite park zelf zullen overnachten ook al is dit iets (veel?) duurder... Welk hotel raden jullie dan aan in het park zelf?? (Voor ons hoeft dit zéker niet het duurste of meest luxueze hotel te zijn hoor...) maar het liefst zo 'praktisch' mogelijk ivm met de geplande uitstapjes. El portal: is dit een hotel in yosemite zelf of ligt dit buiten het park? Ivm de boottocht lijkt me wel een héél leuk idee en ga ik zeeeker in het achterhoofd houden

Alvast super bedankt om met mij mee te denken.

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi Jozef: ivm de boottocht, kan je mij hier iets meer over vertellen ivm prijzen (eventueel de website doorsturen) ofzo, dan kan ik eens kijken of ik dit ingepast krijg in men huidige planning en of het in ons budget past
Alvast bedankt

Alvast bedankt

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Weten jullie toevallig ook waar we naar een rodeo kunnen gaan kijken op onze route?? Had dit ook wel eens graag een keertje in het echt meegemaakt...
Ps: geef mij eens 3 goeie redenen om mij te overtuigen om Bryce tóch aan ons schema toe te voegen? Want iedereen zegt wel dat we dit park zéééker niet mogen overslaan maar ik raak niet overtuigd
Ps: geef mij eens 3 goeie redenen om mij te overtuigen om Bryce tóch aan ons schema toe te voegen? Want iedereen zegt wel dat we dit park zéééker niet mogen overslaan maar ik raak niet overtuigd

-
- Amerikakenner
El Portal is een plaatsje net buiten Yosemite. Hier liggen als ik het goed heb 2 hotels. Wij sliepen onze laatste vakantie in Yosemite view lodge. Deze ligt het dichtst bij de ingang van het park. (geloof 10 minuten) Het hotel complex is heel groot met een zwembad een winkeltje en een pizzeria.
De kamer vonden wij erg oud en muf en zeker niet de 137 dollar waard die wij ervoor betaalde. Je betaald dus echt voor de locatie. In curry village heb je cabins die midden in de valley liggen. Ook hier niet veel bijzonders maar de ervaring op zich is denk ik voor de kinderen hartstikke leuk!
Ik zag in je route dat je de laatste dag als je naar SF gaat ook nog een aantal dingen geplant hebt. Wij zijn ook de laatste dag Yosemite nog naar de Mariposa Grove geweest maar zijn niet in 1 keer door naar SF gereden omdat dit met de kinderen veel te ver was. Als je dan ook nog naar Hetch Hetchy wil is dat denk ik niet te doen allemaal in 1 dag. Ik zou dan nog 1 dagje erbij doen. Om alles rustig te houden.
Ik zou dan niet voor Bryce canyon erbij kiezen voor 1 dag hoewel dit een heel mooi apart park is! Maar misschien de overgebleven dag voor Monterey kiezen. Ik zie dat je het Aquarium op het programma hebt staan en hier ben je zo een paar uur zoet. Dit word een erg drukke dag als je vanaf SF komt en ook nog door wilt rijden naar Carmel. Ik zou lekker hier overnachten en misschien nog vroeg in de ochtend een wale watch tour doen. Deze hebben wij nog niet gedaan maar schijnt erg spectaculair te zijn.
Gr. Laura
De kamer vonden wij erg oud en muf en zeker niet de 137 dollar waard die wij ervoor betaalde. Je betaald dus echt voor de locatie. In curry village heb je cabins die midden in de valley liggen. Ook hier niet veel bijzonders maar de ervaring op zich is denk ik voor de kinderen hartstikke leuk!

Ik zag in je route dat je de laatste dag als je naar SF gaat ook nog een aantal dingen geplant hebt. Wij zijn ook de laatste dag Yosemite nog naar de Mariposa Grove geweest maar zijn niet in 1 keer door naar SF gereden omdat dit met de kinderen veel te ver was. Als je dan ook nog naar Hetch Hetchy wil is dat denk ik niet te doen allemaal in 1 dag. Ik zou dan nog 1 dagje erbij doen. Om alles rustig te houden.
Ik zou dan niet voor Bryce canyon erbij kiezen voor 1 dag hoewel dit een heel mooi apart park is! Maar misschien de overgebleven dag voor Monterey kiezen. Ik zie dat je het Aquarium op het programma hebt staan en hier ben je zo een paar uur zoet. Dit word een erg drukke dag als je vanaf SF komt en ook nog door wilt rijden naar Carmel. Ik zou lekker hier overnachten en misschien nog vroeg in de ochtend een wale watch tour doen. Deze hebben wij nog niet gedaan maar schijnt erg spectaculair te zijn.
Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
- Jozef1978
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Zie http://www.lakepowell.com/play/tours/bo ... idge-.aspx
Tour duurt een uur of 5,5, waarvan je in totaal ongeveer 3 uur aan het varen bent. Vertrek mogelijk 's ochtends en 's middags. Je kunt lekker ontspannen boven op het dek zitten, en onderweg heb je fantastische uitzichten over Lake Powell en allerlei rotsformaties. De boot legt aan bij Rainbow Bridge NM, waar je alleen per boot kunt komen. Vanaf de steiger is het vervolgens slechts een korte wandeling naar Rainbow Bridge (las dat jullie niet zo van het hiken waren
). Is niet goedkoop, maar vond het echt de moeite waard!
Tour duurt een uur of 5,5, waarvan je in totaal ongeveer 3 uur aan het varen bent. Vertrek mogelijk 's ochtends en 's middags. Je kunt lekker ontspannen boven op het dek zitten, en onderweg heb je fantastische uitzichten over Lake Powell en allerlei rotsformaties. De boot legt aan bij Rainbow Bridge NM, waar je alleen per boot kunt komen. Vanaf de steiger is het vervolgens slechts een korte wandeling naar Rainbow Bridge (las dat jullie niet zo van het hiken waren

2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Silicon Valley (ik reken even het hoofdkantoor van google) ligt ongeveer op de route. Vanaf SF naar Monterey is het dan hooguit 2.5u rijden. Vanuit Monterey is het hooguit 15 min naar Carmel. Ook met het aquarium erbij blijft het een stukje als van het centrum van Eindhoven naar de Ikea hier. Als je tegen 9u aanrijdt ben je echt wel tegen 13u bij het aquarium in Monterey en dan heb je echt nog wel tijd genoeg. Ik zou echt niet weten waarom dit te veel zou moeten zijn voor één dag, ook met kinderen.Ik zie dat je het Aquarium op het programma hebt staan en hier ben je zo een paar uur zoet. Dit word een erg drukke dag als je vanaf SF komt en ook nog door wilt rijden naar Carmel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hallo Froukje. Kijk voor de accommodatie in Yosemite eens in onze reisverslagen. In onze reisverslagensite zie je wanneer wij in yosemite waren. Met kinderen is Housekeeping Camp erg leuk. Een tent in Curry Village kan ook voor 5 personen, en het mooiste (en duurste) is de Yosemite Lodge. Qua ligging zijn deze 3 opties allemaal prima, ze liggen alle 3 in de vallei. Zowel CV als de lodge hebben een groot zwembad, en je kunt ook bij beide locaties fietsen huren, ook erg leuk ter afwisseling.
Wij zijn net weer in Yosemite geweest (zie ons 2013-verslag) en hadden 3 nachten, wat weer veel te weinig was. Er is zo veel te doen, maar ook als je eens niets wilt doen en lekker aan het water wilt zitten, is het heerlijk om de tijd te hebben. Vergeet ook niet dat zelfs in de vallei de afstanden groot zijn, je bent altijd veel tijd kwijt om van de ene locatie naar de andere te gaan.
Waarom via Williams rijden? Ik zou vanuit Sedona zo snel mogelijk naar de GC rijden, jullie hebben er niet heel veel tijd.
Marianne
Wij zijn net weer in Yosemite geweest (zie ons 2013-verslag) en hadden 3 nachten, wat weer veel te weinig was. Er is zo veel te doen, maar ook als je eens niets wilt doen en lekker aan het water wilt zitten, is het heerlijk om de tijd te hebben. Vergeet ook niet dat zelfs in de vallei de afstanden groot zijn, je bent altijd veel tijd kwijt om van de ene locatie naar de andere te gaan.
Waarom via Williams rijden? Ik zou vanuit Sedona zo snel mogelijk naar de GC rijden, jullie hebben er niet heel veel tijd.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Toch 1 dagje yosemite er bij gedaan
dag 14: Yosemite
dag 16: Yosemite
dag 17: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 19: SF
dag 20: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 21: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 22: SB - LA
dag 23: LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 25: LA
dag 26: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 29: San Diego
dag 30: San Diego-vertrek Brussel

dag 14: Yosemite
dag 17: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 20: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 21: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 22: SB - LA
dag 23: LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 26: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 30: San Diego-vertrek Brussel
Laatst gewijzigd door frouke op 08 jun 2013, 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Welke cabins kies ik dan het best in Curry village? De houten cabins of de tentcabins? Kweedet, kvraag veel maar heb dit nog noooooooit eerder gedaan, zo zelf boeken enzo 

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Oei Jozef, de boottocht hou ik toch maar voor een andere keer denk (in de hoop om tegen dan de lotto gewonnen te hebben ofzo
) is idd niet goedkoop hé maar ziet er absoluut wel héél leuk uit!

-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Marianne,
Ik zal me eens verdiepen in jouw reisverslagen
Ps: we rijden via williams omdat dit ons de meest gerichte route leek/lijkt en omdat het ook een stukje route 66 is hé
Ik zal me eens verdiepen in jouw reisverslagen

Ps: we rijden via williams omdat dit ons de meest gerichte route leek/lijkt en omdat het ook een stukje route 66 is hé

- Jozef1978
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Is inderdaad niet goedkoop. Er zijn overigens ook nog wel kortere en goedkopere boottochtjes vanaf Wahweap marina zie ik. Mochten jullie vanwege de warmte trouwens behoefte hebben aan een duik in Lake Powell zelf, dat kan niet op zo heel veel plaatsen. Maar bij de campground van Wahweap marina heb je een leuk klein strandje (met rood zand!) waar dat wel kan.
2016 BC(Canada)-WA-OR
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
2013 CO-NE-SD-WY-ID-UT
2011 CA-NV-UT-AZ
2004 AB-BC(Canada)
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Yosemite - Curry Village
Houten cabin is meestal met eigen douche+wc, tent cabin zijn gezamenlijke douches en wc's.
Buiten Yosemite richting SF ben ik eens Columbia State Park gaan bezoeken met mijn zoon (toen 14)
120 tot voorbij Chinese Camp en dan 49 N naar Columbia State Park
Western stijl stadje met smid, jail, saloon, enz Je kan er ook goud zoeken (panning)
Mijn zoon vond het zeer fijn.
Ik las dat jullie ergens een rodeo wilden bijwonen.
Dit kan op jullie route ... nl in ... Bryce Canyon.
Misschien is dit wel al 1 reden om jullie te overhalen om dit prachtige park toch te gaan bezoeken?
reden 2: het is er zo mooi - reden 3: de 'hoodoos' hebben iets speciaal, kinderen zien er altijd gezichten en kastelen en zo in (allé dat was toch zo met mijn zoon)
Sedona - Oak Creek
Crescent Moon Ranch:
TE DOEN TEGEN ZONSONDERGANG
Red Rock Loop Road: 11 km tot Crescent Moon Ranch bij Red Rock Crossing
Volg Highway 89A in westelijke richting tot de Upper Red Rock Loop Road FR216 en sla af in zuidelijke richting. Volg de borden 1.5 mijl naar Red Rock Crossing en Crescent Moon Ranch.
Vanaf de parkeerplaats pad volgen langs de ranchgebouwen over een picknickplaats naar de bosrand. Volg het pad het bos in langs de rivier. Bij de rivier heb je schitterende uitzichten op Cathedral Rock.
Inkom betalen, open: 8 am – 8 pm
Sedona - Grand Canyon
Voor route 66 moet je niet langs Williams, die loopt ook in Flagstaff.
Ze hebben er een kleine wandeltocht. Info bij Visitor Center: 1 E Route 66 (in oud treinstation) - Historic Walking Tour
In 1950 stijl: Galaxy Diner – 931 W Route 66
Groetjes,
Ingrid
Houten cabin is meestal met eigen douche+wc, tent cabin zijn gezamenlijke douches en wc's.
Buiten Yosemite richting SF ben ik eens Columbia State Park gaan bezoeken met mijn zoon (toen 14)
120 tot voorbij Chinese Camp en dan 49 N naar Columbia State Park
Western stijl stadje met smid, jail, saloon, enz Je kan er ook goud zoeken (panning)
Mijn zoon vond het zeer fijn.
Ik las dat jullie ergens een rodeo wilden bijwonen.
Dit kan op jullie route ... nl in ... Bryce Canyon.
Misschien is dit wel al 1 reden om jullie te overhalen om dit prachtige park toch te gaan bezoeken?
reden 2: het is er zo mooi - reden 3: de 'hoodoos' hebben iets speciaal, kinderen zien er altijd gezichten en kastelen en zo in (allé dat was toch zo met mijn zoon)
Sedona - Oak Creek
Crescent Moon Ranch:
TE DOEN TEGEN ZONSONDERGANG
Red Rock Loop Road: 11 km tot Crescent Moon Ranch bij Red Rock Crossing
Volg Highway 89A in westelijke richting tot de Upper Red Rock Loop Road FR216 en sla af in zuidelijke richting. Volg de borden 1.5 mijl naar Red Rock Crossing en Crescent Moon Ranch.
Vanaf de parkeerplaats pad volgen langs de ranchgebouwen over een picknickplaats naar de bosrand. Volg het pad het bos in langs de rivier. Bij de rivier heb je schitterende uitzichten op Cathedral Rock.
Inkom betalen, open: 8 am – 8 pm
Sedona - Grand Canyon
Voor route 66 moet je niet langs Williams, die loopt ook in Flagstaff.
Ze hebben er een kleine wandeltocht. Info bij Visitor Center: 1 E Route 66 (in oud treinstation) - Historic Walking Tour
In 1950 stijl: Galaxy Diner – 931 W Route 66
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik zou toch ook 1 dag Yosemite of San Diego opofferen voor Bryce, maargoed, dat zijn de keuzes die je zelf moet maken.
Je hebt bij Page ook Lone Rock beach, dat ligt net iets noordelijker dan Wapweah op de grens van Arizona en Utah. Voor zowel Wapweah als Lone Rock moet je wel een fee betalen.
Je hebt bij Page ook Lone Rock beach, dat ligt net iets noordelijker dan Wapweah op de grens van Arizona en Utah. Voor zowel Wapweah als Lone Rock moet je wel een fee betalen.
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
dag 7: Page via 89a - Bryce canyon
dag 8: Bryce canyon - zion (springdale)
dag 9 : Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé
dag 17: Yosemite
dag 18: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 20: SF
dag 21: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 22: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 23: SB - LA
dag 24: LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 26: LA
dag 27: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 30: San Diego
dag 31: San Diego-vertrek Brussel
dag 7: Page via 89a - Bryce canyon
dag 8: Bryce canyon - zion (springdale)
dag 9 : Zion (narrows, main Canyon)
dag 10: Zion - Las Vegas
dag 11: Las Vegas
dag 12: Las Vegas - Death Valley (furnace Creek)
dag 13: Death Valley - lee vining, bodie, mono lake
dag 14: Lee Vining (via Tioga road)- Yosemite (yosemite valley, yosemite falls, half dome, glacier point, vernall falls, bridal veil, el capitan) Niet allemaal diezelfde dag nog hé
dag 17: Yosemite
dag 18: Yosemite (Hetchy Hetchy, Mariposa grove) - San Francisco
dag 20: SF
dag 21: SF - Silicon Valley - Monterey (aquarium) - Carmel
dag 22: Carmel - Big Sur (Julia Pfeiffer burns state park) - Morro Bay - Santa Barbara
dag 23: SB - LA
dag 24: LA (Universal Studio's, 1 of ander pretpark (geen disney), venice beach, Santa Monica, het Hollywood Sign, California Sciencecenter,...)
dag 26: LA
dag 27: LA - San Diego (Seaworld, USS Midway Museum, La Jolla, laguna beach, Huntington Beach), eventueel een honkbalwedstrijd zouden we ook héél leuk vinden om is bij te wonen...)
dag 30: San Diego
dag 31: San Diego-vertrek Brussel
Dag 21 en 22 vind ik wat optimistisch.
Dag 21: Het Monterey Bay Aquarium duurt een paar uur en sluit om 18.00 uur (in de zomer), behalve in de weekends in de zomer, dan sluiten ze om 20.00 uur. De eerder genoemde musea in Silicon Valley kosten ook een paar uur. Plus nog de reistijd.
Dag 22: Ook hier kunnen de activiteiten en dingen die je wil zien behoorlijk wat tijd kosten. Reken voor Carmel naar San Simeon op 4 uur rijden, zonder het State Park te bekijken.
Dag 21: Het Monterey Bay Aquarium duurt een paar uur en sluit om 18.00 uur (in de zomer), behalve in de weekends in de zomer, dan sluiten ze om 20.00 uur. De eerder genoemde musea in Silicon Valley kosten ook een paar uur. Plus nog de reistijd.
Dag 22: Ook hier kunnen de activiteiten en dingen die je wil zien behoorlijk wat tijd kosten. Reken voor Carmel naar San Simeon op 4 uur rijden, zonder het State Park te bekijken.
-
- Amerikakenner
Je hebt gelijk. Ik had Cambria in gedachten toen ik dat schreef.PSVwally schreef:Silicon Valley (ik reken even het hoofdkantoor van google) ligt ongeveer op de route. Vanaf SF naar Monterey is het dan hooguit 2.5u rijden. Vanuit Monterey is het hooguit 15 min naar Carmel. Ook met het aquarium erbij blijft het een stukje als van het centrum van Eindhoven naar de Ikea hier. Als je tegen 9u aanrijdt ben je echt wel tegen 13u bij het aquarium in Monterey en dan heb je echt nog wel tijd genoeg. Ik zou echt niet weten waarom dit te veel zou moeten zijn voor één dag, ook met kinderen.Ik zie dat je het Aquarium op het programma hebt staan en hier ben je zo een paar uur zoet. Dit word een erg drukke dag als je vanaf SF komt en ook nog door wilt rijden naar Carmel.

onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
kan gebeuren hé Laura, vergissen is menselijk
Jij ook bedankt voor je reacties trouwens
ik heb ook al aan het lezen geweest in jouw reisverslag en ziet er ook wel lekker chill uit allemaal, een beetje zoals wij het ook in gedachte hebben.
Groetjes, Frouke

Groetjes, Frouke
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 22 Reacties
- 2731 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne