Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis twee van Mrvanilla : September 2014, LA - LV maar dan anders
Re: Reis twee van MrVanilla : Mei 2014, LA - LV maar dan anders
Korte update. Ik zit een beetje te dubben over het volgende:
Na drie nachten Moab gaan we richting Monument Valley. We slapen echter in Mexican Hat (San Juan Inn, en natuurlijk eten bij Swinging Steak). Ons plan is nu het volgende:
19-09 : In de ochtend nog tijd voor Arches NP, na de lunch: Gooseneck, Moki Dugway, Monument Valley (daar blijven voor zonsondergang) dan naar Mexican Hat (logische route?).
We rijden dus eigenlijk na Monument Valley terug. Is dit handig? Is het in het donker te doen dat half uurtje naar Mexican Hat? De dag erna rijden we naar Flagstaff, dus we zouden ook dan langs Monument Valley kunnen gaan, maar dan missen we de sunset. Alvast dank.
Na drie nachten Moab gaan we richting Monument Valley. We slapen echter in Mexican Hat (San Juan Inn, en natuurlijk eten bij Swinging Steak). Ons plan is nu het volgende:
19-09 : In de ochtend nog tijd voor Arches NP, na de lunch: Gooseneck, Moki Dugway, Monument Valley (daar blijven voor zonsondergang) dan naar Mexican Hat (logische route?).
We rijden dus eigenlijk na Monument Valley terug. Is dit handig? Is het in het donker te doen dat half uurtje naar Mexican Hat? De dag erna rijden we naar Flagstaff, dus we zouden ook dan langs Monument Valley kunnen gaan, maar dan missen we de sunset. Alvast dank.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom overnacht je niet in MV? dan zou je kunnen eten in Mexican Hat en dan doorrijden naar MV. Wel op tijd eten dan.
De rit naar Mexican Hat vanuit MV is natuurlijk wel te doen maar je lbijft wel heen en weer rijden.
Marianne
De rit naar Mexican Hat vanuit MV is natuurlijk wel te doen maar je lbijft wel heen en weer rijden.
Marianne
Tsja heeft eigenlijk met mijn Hollandse krenterigheid te maken haha. Ik krijg het bijna niet over mijn hart om zowat $300 te betalen voor een bed en douche (The View). Goulding zit al vol als wij er zijn. En daarbij wil ik graag naar de Swinging Steak en als we de sunset bij MV willen zien moeten we dus érg vroeg eten.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Heb je ook naar een cabin bij Gouldings gekeken? Maar dat lost het probleem van het vroege eten niet op.
Marianne

Marianne
Ja daar heb ik naar gekeken maar kreeg steeds (en nu weer overigens) dezelfde foutmelding als ik de beschikbaarheid wilde opvragen:
Sorry, this link is not active. The requested business (5184) is currently not active.
On topic: kan ik die dag de ochtend beter spenderen bij Arches NP (zoals nu gepland) of heb ik de hele dag nodig voor het stukje tussen Moab en MV/Mexican Hat?
Los van deze dag hebben we dan anderhalve dag Arches al achter de rug en één dag Canyonlands.
Sorry, this link is not active. The requested business (5184) is currently not active.

On topic: kan ik die dag de ochtend beter spenderen bij Arches NP (zoals nu gepland) of heb ik de hele dag nodig voor het stukje tussen Moab en MV/Mexican Hat?
Los van deze dag hebben we dan anderhalve dag Arches al achter de rug en één dag Canyonlands.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
onderschat dit niet, Daniel, vooral als je ook naar Muley Point gaat. Dit zou ik toch zeker doen vermits je de afslag passeert als je naar de Moki Dugway rijdt. Maar dan heb je al 4u30 pure rijtijd. Veel tijd voor Arches en/of MV blijft er dan niet meer over. Vergeet ook zeker niet te stoppen bij Milemarker 13 voor een iconische foto van de skyline van MVMrvanilla schreef:19-09 : In de ochtend nog tijd voor Arches NP, na de lunch: Gooseneck, Moki Dugway, Monument Valley (daar blijven voor zonsondergang) dan naar Mexican Hat (logische route?)..
update : als je al 1,5dagen Arches voorzien hebt, dan zou ik daar in de voormiddag niet meer naar toe gaan. Je kan bvb op weg naar Blanding nog eens naar The Needles Overlook gaan, en/of Anticline Overlook. Als je het ziet zitten om dirt roads te rijden : een absolute aanrader bij Goosenecks is de John's Canyon road, zie hiervoor ons verslag van 04 april 2013 : http://kalaman0032apr2013.blogspot.be/2 ... ville.html
Bedankt! Denk dat we die ochtend dan skippen. We waren inderdaad van plan helemaal tot aan Muley Point te rijden. Had niet in de gaten dat dat zolang zou duren. We zien het overigens best zitten om dirtroads te rijden. We willen de dag dat we naar Canyonlands gaan een jeep huren voor o.a. de Shafer Trail. John's Canyon road zei me niets maar ziet er inderdaad schitterend uit. Weet alleen niet of onze Midsize SUV het leuk gaat vinden. Als ik zo jullie filmpje bekijk zou het opzich wel kunnen...
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb het stuk van Kayenta naar the view in het donker gedaan. Dat was goed te doen. Je bent er dan ook al een keer langsgereden dus qua omgeving mis je niet echt veel. Let wel op loslopende ezels....
Haha, loslopende ezels. Tsja die wil je niet in je grill hebben.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja dat scheelde niet veel. Die donkeys kwamen ineens vanuit een sloot de weg op.Ook loopt er soms nog wel eens een indiaan midden over de weg heen. Nogmaals, als je gewoon goed oplet kun je gewoon in het donker rijden. Er is altijd wel risico dat er iets onder je auto schiet.
Ik probeer het altijd zo veel mogelijk te vermijden, maar bij de black hills, yellowstone, de wawona road in Yosemite, death valley en de kustweg heb ik ook in het donker gereden en aangezien de A58 tegenwoordig ook deels onverlicht is weinig problemen.
Ik probeer het altijd zo veel mogelijk te vermijden, maar bij de black hills, yellowstone, de wawona road in Yosemite, death valley en de kustweg heb ik ook in het donker gereden en aangezien de A58 tegenwoordig ook deels onverlicht is weinig problemen.
Ik heb geen moeite met onverlicht rijden, maar het verschil russen de A58 en veel Amerikaanse wegen is dat er bij de A58 hooguit een egel oversteekt. Die kan ik hebben. De roadkill die we afgelopen jaar in the States zagen was andere koek. Maar we gaan het gewoon proberen 

Groetjes,
Daniel
Daniel
- laguna62
- Amerikafan
- Partner van: Lyan
- Aantal x V.S. bezocht: 17
Je kunt ook vanuit Moab via Goblin state park en Little Egypt en de bovenkant van Lake Powell naar Mexican Hat rijden,je komt dan op de 95 rijdend vanaf de andere kant,persoonlijk vindt ik deze route mooier dan via Blanding,maar het is wel wat verder.
Albert.
Albert.
Thanks voor de tip, zal er eens induiken 

Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is zeker een goed tip van Albert. Wij reden een deel van die route vorig jaar mei, op weg van Monticello naarTorrey. Zie hier voor ons verslag.
Marianne
Marianne
Is het dan nog wel te doen om Gooseneck en Monument Valley er op die dag bij te doen?
Groetjes,
Daniel
Daniel
Ik ben nog wat aan het schaven aan onze route voor de dagen in Yellowstone. Omdat ik niet denk heel gauw weer in deze regio te geraken zou ik ook graag de Beartooth Highway rijden. Is dit de moeite om te doen? Het zou bv op dag 3 kunnen. Eind van de dag en dan slapen in Red Logde bv. Iemand een idee? Alvast dank!
Dag 1 : arriveren eind van de middag in Yellowstone vanuit Grand Teton NP, slapen in Old Faithful Inn en verkennen daar de geyser.
Dag 2 : Vanuit Old Faithful vertrekken richting Norris (Midway Geyser Basin, Fountain Paint Pot, Firehole Canyon Drive). Daarna richting Norris (Norris Geyser Basin). Verder richting Canyon (north en south rim bezoeken). Daarna zuidelijk zakken richting Hayden Valley, Mud Volcano en uiteindelijk stoppen bij Lake Lodge voor overnachting.
Dag 3 : Vanuit Lake Lodge weer richting Canyon en verder gaan over Dunraven Pass. Via Tower Fall richting Lamar Valley (Soda Butte, Pebble Creek). Daarna stukje terug en richting Mammoth (Lower Terrace en Upper Terrace Drive). Via Norris (Roaring Mt.) uiteindelijk weer naar Lake Lodge.
Dag 4 : Vanuit Lake vertrekken en rondom Yellowstone Lake rijden tot aan West Thumb Geyser Basin. Vanuit daar richting Jackson (overnachten aldaar).
Dag 1 : arriveren eind van de middag in Yellowstone vanuit Grand Teton NP, slapen in Old Faithful Inn en verkennen daar de geyser.
Dag 2 : Vanuit Old Faithful vertrekken richting Norris (Midway Geyser Basin, Fountain Paint Pot, Firehole Canyon Drive). Daarna richting Norris (Norris Geyser Basin). Verder richting Canyon (north en south rim bezoeken). Daarna zuidelijk zakken richting Hayden Valley, Mud Volcano en uiteindelijk stoppen bij Lake Lodge voor overnachting.
Dag 3 : Vanuit Lake Lodge weer richting Canyon en verder gaan over Dunraven Pass. Via Tower Fall richting Lamar Valley (Soda Butte, Pebble Creek). Daarna stukje terug en richting Mammoth (Lower Terrace en Upper Terrace Drive). Via Norris (Roaring Mt.) uiteindelijk weer naar Lake Lodge.
Dag 4 : Vanuit Lake vertrekken en rondom Yellowstone Lake rijden tot aan West Thumb Geyser Basin. Vanuit daar richting Jackson (overnachten aldaar).
Groetjes,
Daniel
Daniel
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Ik zou dan wel dag 3 anders indelen.
Sowieso proberen om 's ochtends vroeg of in de avond (rond 18u) bij Hayden en Lamar Valley te zijn.
Dag 2: na bezoek aan Canyon daar ergens avondeten en na 18u naar Hayden Valley rijden en dan net voor het donker wordt naar Lake
Dag 3: Lake naar Norris, dan Mammoth - Tower - Lamar Valley - Beartooth Highway - Red Lodge
Dag 4: Red Lodge (heeeel vroeg vertrekken) - Lamar Valley - Dunraven Pass - West Thumb - Jackson
Groetjes,
Ingrid
Sowieso proberen om 's ochtends vroeg of in de avond (rond 18u) bij Hayden en Lamar Valley te zijn.
Dag 2: na bezoek aan Canyon daar ergens avondeten en na 18u naar Hayden Valley rijden en dan net voor het donker wordt naar Lake
Dag 3: Lake naar Norris, dan Mammoth - Tower - Lamar Valley - Beartooth Highway - Red Lodge
Dag 4: Red Lodge (heeeel vroeg vertrekken) - Lamar Valley - Dunraven Pass - West Thumb - Jackson
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hebben jullie al iets vastgelegd in Yellowstone? Zo ja, dan zou ik het jammer vinden om iets op te offeren. Je hoeft ook niet helemaal naar Red Lodge te rijden om het mooiste deel van de weg te zien. Ik zou het open laten en het laten afhangen van de tijd die je in Yellowstone nodig hebt, en van het weer etc. Je kunt altijd vanuit Yellowstone op en neer rijden als je wilt. Maar ik denk dat ik het niet zou doen. Het is mooi als je er min of meer langs rijdt, en als je heel veel tijd hebt, maar je kunt je tijd wel goed gebruiken denk ik. Maar als je een van de weinig mensen bent (ze zijn er) die snel is uitgekeken in Yellowstone is het natuurlijk een mooie rit.
Marianne
Marianne
Dankje beide. k kan me het ook niet voorstellen hoor. We hebben inderdaad een nacht OF en twee nachten Lake Lodge vastgelegd. Ik zou overigens Lake Lodge graag vervangen voor Canyon Lodge, dus hopelijk komt daar nog iets vrij.
Misschien wordt het anders ook wel te druk....
Misschien wordt het anders ook wel te druk....
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Of probeer een nacht Roosevelt in plaats van de eerste nacht Lake, dan zit je mooi in het noorden. Cooke city zou ook kunnen.
Is alles nog open als jullie er zijn?
Marianne
Is alles nog open als jullie er zijn?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1406 Weergaves