Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis moon29: eerste reis naar Amerika
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Reis moon29: eerste reis naar Amerika
Mag ik vragen waar je 650 euro voor ticket las vegas hebt gevonden. Heb je dat al lang geleden geboekt? Wij willen op 21 juli weg maar 925 is goedkoopste wat ik vind.
Eigenlijk willen we heen naar San Francisco en terug vanuit LA maar dat blijft boven de 1000.
Eigenlijk willen we heen naar San Francisco en terug vanuit LA maar dat blijft boven de 1000.
Er zijn twee topics over:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=50159
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=50540
Lees deze maar eens door, dan vind je meerdere mogelijkheden. Of de aanbiedingen er nog zijn weet ik niet.
Succes!
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=50159
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=50540
Lees deze maar eens door, dan vind je meerdere mogelijkheden. Of de aanbiedingen er nog zijn weet ik niet.
Succes!
Wij willen volgend jaar raften bij:moon29 schreef:Hallo,
Ik zit te twijfelen of ik in onze route San Diego zal laten vervallen (zie route laatste bericht)
Wij hebben 2 maanden geleden nog Zoo Marine in Portugal bezocht en ik vrees dat Sea World dan niet zo veel meer toe gaat voegen.
Dat zou ons 2 dagen extra 'lucht' geven, naast de dag die ik nog reserve heb.
Ik zit er over te denken om dan 1 dag extra LA te doen en 1 dag extra SF, en dan kan er nog 1 dag bij in een van de NP's.
Graag ergens waar we dan kunnen raften (eind juli).
Heel graag ontvang ik jullie adviezen.
Groetjes,
Monique
http://www.zrafting.com/rivers/merced.htm
Dit is bij Yosemite. In Yosemite zelf kun je ook raften, maar dat schijnt nogal tam te zijn, meer een rustig boottochtje.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik heb mijn tickets geboekt bij cheapoair.
Dusseldorf las vegas retour.
Gr Monique
Dusseldorf las vegas retour.
Gr Monique
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank voor de tip teuntje.
Ik zal eind van de week eens kijken. Wij zijn nu een paar dagen weg en slecht wifi hier. ..
Ik zal eind van de week eens kijken. Wij zijn nu een paar dagen weg en slecht wifi hier. ..
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Toen wij afgelopen zomer (eind juli) in Yosemite waren konden ze niet meer raften.
De waterstand was te laag.
Dit is bijna ieder jaar zo, soms vanaf half juli, soms pas in augustus.
Groetjes,
Ingrid
De waterstand was te laag.
Dit is bijna ieder jaar zo, soms vanaf half juli, soms pas in augustus.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
-
- Amerika-ontdekker
Wat een leuk topic om te lezen!!!Wij hebben ook nagenoeg dezelfde route en ook aardig wat accommodaties die eerder ook al door jullie genoemd zijn, alleen op andere data.
Verder hadden wij eerst ook San Diego als afsluiting van de reis. De bedoeling was wat strand/relax dagen en een bezoek aan de Zoo en/of een waterpark.
Maar bij nader inzien leek de temperatuur in San Diego in de zomer niet per definitie zomers (25 - 30 ), tenminste, deze zomer heb ik alle dagen dat wij er zouden zijn maar ook de periode ervoor en erna bekeken en ik vond het toen wat tegenvallen (max 23 graden). En toen heb ik tot mijn verbazing geleerd dat Californië wel 16 klimaatzones heeft.
Nu hebben we voor de laatste dagen een huis van een particulier gehuurd, net in een andere klimaatzone met temperaturen die die jaar dan wel tussen de 25 en 30 lagen, in Canyon lake, dat ligt tussen LA en SD maar dan een stuk landinwaarts.
We kijken dan ter plaatse wel of we nog een dagje San Diego of iets anders in de buurt doen of niet.
Ook hadden we in een eerdere planning een overnachting in Lake Havasu maar ik kwam er maar niet uit met de verdeling van de laatste reisdagen. Uiteindelijk wordt het een bezoek in de middag op doorreis naar Twentynine Palms en daardoor meer tijd in Sedona. Het blijft een gepuzzel en bij elk reisverslag dat ik lees, vind ik wel weer iets dat ik ook zo ontzettend graag zou willen zien. Maar direct na de reis weer gaan sparen voor een volgende keer
Dit is onze route en de hotels.
19-7 Amsterdam - San Francisco / The Hotel California
20-7 San Francisco / The hotel California
21-7 San Francisco / The hotel California
22-7 San Francisco - Vallejo / BW PLUS Inn & Suites at Discovery Kingdom
23-7 Vallejo -Yosemite Valley / Yosemite lodge at the falls family bunk room
24-7 Yosemite Valley Yosemite lodge at the falls family bunk room
25-7 Yosemite Valley Yosemite lodge at the falls family bunk room
26-7 Yosemite -Mammoth Lakes / BW PLUS High Sierra hotel
27-7 Mammoth Lakes - Death Valley / The Ranch at Furnace Creek
28-7 Death valley - Las Vegas / The desert rose
29-7 Las Vegas / The desert rose
30-7 Las Vegas / The desert rose
31-7 Las Vegas - Zion / The Desert Pearl inn
1-8 Zion / The desert Pearl in
2-8 Zion -Bryce / BW PLUS Bryce Canyon Grand Hotel
3-8 Bryce / BW PLUS Bryce Canyon Grand Hotel
4-8 Bryce -Page / BW PLUS at Lake Powell
5-8 Page / BW PLUS at Lake Powell
6-8 Page - Monument Valley / Cabin Gouldings Lodge
7-8 Monument Valley - Tusayan / BW Premier Grand Canyon Squire Inn
8-8 Tusayan / BW Premier Grand Canyon Squire Inn
9-8 Tusayan - Sedona / BW PLUS Inn of Sedona
10-8 Sedona - Twentynine Palms / Fairfield Inn and Suites
11-8 Twentynine Palms - Canyon Lake / huis
12-8 / 14-8 Canyon Lake / huis
15-8 Canyon Lake - LAX - Amsterdam
Nog 278 nachtjes
Groetjes
Monique
Verder hadden wij eerst ook San Diego als afsluiting van de reis. De bedoeling was wat strand/relax dagen en een bezoek aan de Zoo en/of een waterpark.
Maar bij nader inzien leek de temperatuur in San Diego in de zomer niet per definitie zomers (25 - 30 ), tenminste, deze zomer heb ik alle dagen dat wij er zouden zijn maar ook de periode ervoor en erna bekeken en ik vond het toen wat tegenvallen (max 23 graden). En toen heb ik tot mijn verbazing geleerd dat Californië wel 16 klimaatzones heeft.
Nu hebben we voor de laatste dagen een huis van een particulier gehuurd, net in een andere klimaatzone met temperaturen die die jaar dan wel tussen de 25 en 30 lagen, in Canyon lake, dat ligt tussen LA en SD maar dan een stuk landinwaarts.
We kijken dan ter plaatse wel of we nog een dagje San Diego of iets anders in de buurt doen of niet.
Ook hadden we in een eerdere planning een overnachting in Lake Havasu maar ik kwam er maar niet uit met de verdeling van de laatste reisdagen. Uiteindelijk wordt het een bezoek in de middag op doorreis naar Twentynine Palms en daardoor meer tijd in Sedona. Het blijft een gepuzzel en bij elk reisverslag dat ik lees, vind ik wel weer iets dat ik ook zo ontzettend graag zou willen zien. Maar direct na de reis weer gaan sparen voor een volgende keer

Dit is onze route en de hotels.
19-7 Amsterdam - San Francisco / The Hotel California
20-7 San Francisco / The hotel California
21-7 San Francisco / The hotel California
22-7 San Francisco - Vallejo / BW PLUS Inn & Suites at Discovery Kingdom
23-7 Vallejo -Yosemite Valley / Yosemite lodge at the falls family bunk room
24-7 Yosemite Valley Yosemite lodge at the falls family bunk room
25-7 Yosemite Valley Yosemite lodge at the falls family bunk room
26-7 Yosemite -Mammoth Lakes / BW PLUS High Sierra hotel
27-7 Mammoth Lakes - Death Valley / The Ranch at Furnace Creek
28-7 Death valley - Las Vegas / The desert rose
29-7 Las Vegas / The desert rose
30-7 Las Vegas / The desert rose
31-7 Las Vegas - Zion / The Desert Pearl inn
1-8 Zion / The desert Pearl in
2-8 Zion -Bryce / BW PLUS Bryce Canyon Grand Hotel
3-8 Bryce / BW PLUS Bryce Canyon Grand Hotel
4-8 Bryce -Page / BW PLUS at Lake Powell
5-8 Page / BW PLUS at Lake Powell
6-8 Page - Monument Valley / Cabin Gouldings Lodge
7-8 Monument Valley - Tusayan / BW Premier Grand Canyon Squire Inn
8-8 Tusayan / BW Premier Grand Canyon Squire Inn
9-8 Tusayan - Sedona / BW PLUS Inn of Sedona
10-8 Sedona - Twentynine Palms / Fairfield Inn and Suites
11-8 Twentynine Palms - Canyon Lake / huis
12-8 / 14-8 Canyon Lake / huis
15-8 Canyon Lake - LAX - Amsterdam
Nog 278 nachtjes

Groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
2014: Zuidwest https://westusa2014.wordpress.com/
2012 / 2010 / 2007 / 2005/ 2003 /2000/ 1995: Florida
2007 : Las Vegas
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi naamgenoot
Wat een mooie route hebben jullie ook uitgestippeld! En lekker lang de tijd! Wij zouden eerst 2.5 week gaan omdat we maar 3 weken vakantie zouden hebben maar gelukkig hebben we die kunnen laten verlengen naar 4 weken en gaan we nu 3.5 week.
Bij mij is het ook hoe meer ik lees hoe meer ik zou willen zien en keuzes maken uit al die enthousiaste verhalen is best moeilijk.
Ik ga eens lezen over de klimaat zones in california want dat is voor mij nieuw. Bedankt voor die tip!
Gr Monique

Wat een mooie route hebben jullie ook uitgestippeld! En lekker lang de tijd! Wij zouden eerst 2.5 week gaan omdat we maar 3 weken vakantie zouden hebben maar gelukkig hebben we die kunnen laten verlengen naar 4 weken en gaan we nu 3.5 week.
Bij mij is het ook hoe meer ik lees hoe meer ik zou willen zien en keuzes maken uit al die enthousiaste verhalen is best moeilijk.

Ik ga eens lezen over de klimaat zones in california want dat is voor mij nieuw. Bedankt voor die tip!
Gr Monique
-
- Amerika-ontdekker
Hahahah... wij hadden eerst ook drie weken vakantie maar gelukkig nog een weekje erbij kunnen krijgen.
En eigenlijk is het nóg niet genoeg.
Het moeilijkste vind ik om een evenwicht te vinden. Ik ben bang dat je al heel snel te veel wilt zien, te lange reisdagen hebt, te veel wandelingen wilt doen enz.
En ook om met iedereen van ons gezin rekening te houden. Lastig om in te schatten of de kids nog wel zin hebben in een zoveelste wandeling, of je niet super moe bent van het reizen en dingen doen en of je niet verzadigd raakt van al dat moois.
Dus ik heb inderdaad heel veel moeten schrappen en opnieuw moeten plannen en heb mij er (een beetje) bij neergelegd dat je nu eenmaal niet alles kunt doen, zo'n eerste keer.
Dit is overigens de link met de klimaat zones http://www.energy.ca.gov/maps/renewable ... zones.html
Misschien is het allemaal wat overdreven en ik zie zat foto's van mensen op het strand in de omgeving van SD en LA maar ik ben nogal een kou kleum
Veel plezier bij de voorbereidingen, bijna net zo leuk als de vakantie zelf
Groetjes
Monique
En eigenlijk is het nóg niet genoeg.
Het moeilijkste vind ik om een evenwicht te vinden. Ik ben bang dat je al heel snel te veel wilt zien, te lange reisdagen hebt, te veel wandelingen wilt doen enz.
En ook om met iedereen van ons gezin rekening te houden. Lastig om in te schatten of de kids nog wel zin hebben in een zoveelste wandeling, of je niet super moe bent van het reizen en dingen doen en of je niet verzadigd raakt van al dat moois.
Dus ik heb inderdaad heel veel moeten schrappen en opnieuw moeten plannen en heb mij er (een beetje) bij neergelegd dat je nu eenmaal niet alles kunt doen, zo'n eerste keer.
Dit is overigens de link met de klimaat zones http://www.energy.ca.gov/maps/renewable ... zones.html
Misschien is het allemaal wat overdreven en ik zie zat foto's van mensen op het strand in de omgeving van SD en LA maar ik ben nogal een kou kleum

Veel plezier bij de voorbereidingen, bijna net zo leuk als de vakantie zelf

Groetjes
Monique
2015: Noordoost https://noordoostusa2015.wordpress.com/
- ingrid14
- Amerika-expert
Temperaturen California van afgelopen zomer
2013
09.07 SF 21° - the valley San Jose 34° - Monterey 22 °
vanaf hier middagtemperaturen
10.07 Monterey 22°
11.07 Big Sur 18° (veel zeewind, gelukkig geen mist)
12.07 Malibu 23°
13.07 San Diego 24°
14.07 LA - Sherman Oaks°
15.07 LA - Six Flags 35°
16.07 LA - Hollywood, Bev Hills, Downtown 29°
17.07 LA - Santa Monica 25°
18.07 LA - Universal 38°
19.07 Exeter (bij Visalia) 40°
20.07 Seqouia Foothills 35° - Wuksachi 28°
21.07 Seqouia 28°
22.07 Yosemite 32°
23.07 Yosemite 28°
24.07 Manteca 38° - (17u SF 20°)
25+26+27.07 SF 20°
San Diego: 24° klinkt fris maar dit komt door de wind die uit zee komt, net uit de wind is het bakken
LA moet je verdelen in 3: langs de kust, iets meer in het binnenland, achter de bergen.
Achter de bergen vb Universal en Six Flags is het heet, regio Hollywood, Bev Hills en Downtown is het zeker warm genoeg.
Langs de kust is 25° is echt al bakken hoor op het strand (ook hier weer 'fris' door de wind die uit zee komt)
Als je voor stranddagen kiest zou ik dat tussen Ventura en San Diego ergens doen.
Groetjes,
Ingrid
2013
09.07 SF 21° - the valley San Jose 34° - Monterey 22 °
vanaf hier middagtemperaturen
10.07 Monterey 22°
11.07 Big Sur 18° (veel zeewind, gelukkig geen mist)
12.07 Malibu 23°
13.07 San Diego 24°
14.07 LA - Sherman Oaks°
15.07 LA - Six Flags 35°
16.07 LA - Hollywood, Bev Hills, Downtown 29°
17.07 LA - Santa Monica 25°
18.07 LA - Universal 38°
19.07 Exeter (bij Visalia) 40°
20.07 Seqouia Foothills 35° - Wuksachi 28°
21.07 Seqouia 28°
22.07 Yosemite 32°
23.07 Yosemite 28°
24.07 Manteca 38° - (17u SF 20°)
25+26+27.07 SF 20°
San Diego: 24° klinkt fris maar dit komt door de wind die uit zee komt, net uit de wind is het bakken
LA moet je verdelen in 3: langs de kust, iets meer in het binnenland, achter de bergen.
Achter de bergen vb Universal en Six Flags is het heet, regio Hollywood, Bev Hills en Downtown is het zeker warm genoeg.
Langs de kust is 25° is echt al bakken hoor op het strand (ook hier weer 'fris' door de wind die uit zee komt)
Als je voor stranddagen kiest zou ik dat tussen Ventura en San Diego ergens doen.
Groetjes,
Ingrid
- ingrid14
- Amerika-expert
Ik ben al 5 keer met mijn zoon (vanaf 13j - laatste was hij 17) naar USA geweest.
Wat hij leuk vond in het zuid-westen: (het is een natuur- en Wild West-liefhebber)
Apache Trail: Goldfield Ghosttown, Tortilla Flat
Sedona: wandeling bij Crescent Moon Ranch (richting Cathedral Rock en daar in het riviertje spelen)
Sedona: restaurant Red Planet Diner (alien-achtig) - 1655 W Highway 89A – Sedona
Sedona: Slide Rock State Park
Grand Canyon: eekhoorns
en uiteraard de uitzichtpunten, leuke wandeling langs de rim: Trail of Time (van Yavapai Museum tot Verkamps Visitor Center)
Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, boottocht op Lake Powell, Horseshoe bend, raften
Page: restaurant: Dam Bar & Grille - 644 N. Navajo Dr – Page
Bryce: rodeo (+ wandelen) + prairie dogs in Bryce NP
Bryce: overnachten tipi
Zion: narrows
Las Vegas: wij waren in Circus Circus (met eigen indoor pretpark) + rollercoaster bij NY NY
Calico Ghost town
Death Valley
Bodie
Yosemite (veel wandelingen gedaan) - zwemmen in de Merced River
bij het verlaten van Yosemite zijn wij langs Columbia State Park gereden (is een kleine omweg maar leuke stop - je kan er goldpanning doen)
Seqouia (veel wandelingen gedaan)
San Francisco: Alcatraz, Golden Gate Bridge, Chinatown, Pier 39, Musée Mécanique en USS Pampanito (duikboot) beiden bij pier 45, Exploratorium
Monterey: 17-mile drive (in de buurt van Bird Rock kan je overal over de rotsen lopen en in het stilstaande water naar kleine beestjes zoeken)
Big Sur: de vele uitzichtpunten
zee-olifanten
Solvang: restaurant Viking Garden - 446-c Alisal Rd
LA: Universal Studio's, Hollywood, Olvera Street, Santa Monica en Venice, Science Center, Santa Monica Pier
San Diego: Seaworld, USS Midway, Old Town, Cabrillo National Monument
Misschien hebben jullie hier iets aan.
Groetjes,
Ingrid
Wat hij leuk vond in het zuid-westen: (het is een natuur- en Wild West-liefhebber)
Apache Trail: Goldfield Ghosttown, Tortilla Flat
Sedona: wandeling bij Crescent Moon Ranch (richting Cathedral Rock en daar in het riviertje spelen)
Sedona: restaurant Red Planet Diner (alien-achtig) - 1655 W Highway 89A – Sedona
Sedona: Slide Rock State Park
Grand Canyon: eekhoorns

Page: Antelope Canyon, Glen Canyon Dam, boottocht op Lake Powell, Horseshoe bend, raften
Page: restaurant: Dam Bar & Grille - 644 N. Navajo Dr – Page
Bryce: rodeo (+ wandelen) + prairie dogs in Bryce NP
Bryce: overnachten tipi
Zion: narrows
Las Vegas: wij waren in Circus Circus (met eigen indoor pretpark) + rollercoaster bij NY NY
Calico Ghost town
Death Valley
Bodie
Yosemite (veel wandelingen gedaan) - zwemmen in de Merced River
bij het verlaten van Yosemite zijn wij langs Columbia State Park gereden (is een kleine omweg maar leuke stop - je kan er goldpanning doen)
Seqouia (veel wandelingen gedaan)
San Francisco: Alcatraz, Golden Gate Bridge, Chinatown, Pier 39, Musée Mécanique en USS Pampanito (duikboot) beiden bij pier 45, Exploratorium
Monterey: 17-mile drive (in de buurt van Bird Rock kan je overal over de rotsen lopen en in het stilstaande water naar kleine beestjes zoeken)
Big Sur: de vele uitzichtpunten
zee-olifanten
Solvang: restaurant Viking Garden - 446-c Alisal Rd
LA: Universal Studio's, Hollywood, Olvera Street, Santa Monica en Venice, Science Center, Santa Monica Pier
San Diego: Seaworld, USS Midway, Old Town, Cabrillo National Monument
Misschien hebben jullie hier iets aan.
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dankjewel Ingrid!
Daar kunnen we zeker weer mee vooruit!
Daar kunnen we zeker weer mee vooruit!
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Ik ben mijn reis verder aan het uitwerken (roadboek aan het maken).
Ik zit bij de dagen in / rondom yosemite even met vraagtekens wat verstandig is.
Ik hoop dat jullie even mee willen kijken naar het volgende en mij kunnen adviseren.
dag 3:
Mammoth Lakes Austria hof, via June Lake Loop naar Mono lake, Bodie, Tioga Pass, Tenaya Lake, Olmsted Point, en dan of nog naar Yosemite Valley / visitor centre, of zou het dan al zo laat zijn dat we beter door kunnen rijden naar ons hotel (Yosemite View Lodge) om ook eventueel nog even wat te relaxen aan het zwembad.
dag 4: ik zou dan graag de four mile trail naar Glacier Point lopen (vroeg vertrekken), en dan terug via de Panorama trail. Maar de vraag is of dit (20 km, 960 m hoogteverschil overbruggen) te veel is (met name voor mijn dochter van dan 15 jaar die niet zo'n wandelaar is, maar wel weet dat we zeker daar flinke wandelingen gaan doen). Of is het verstandiger om dan de heen of terug weg met een shuttle bus te doen? Zo ja, dan juist heen of terug lopen? En welke route trail dan kiezen?
Mochten we dit (deels) per shuttlebus doen, dan zouden we op die dag natuurlijk nog iets anders kunnen doen. Wat?
dag 5: Vanuit View Lodge via Mariposa grove naar San Francisco.
Graag zie ik jullie adviezen tegemoet!
Alvast hartelijk dank!
Groetjes,
Monique
Ik ben mijn reis verder aan het uitwerken (roadboek aan het maken).
Ik zit bij de dagen in / rondom yosemite even met vraagtekens wat verstandig is.
Ik hoop dat jullie even mee willen kijken naar het volgende en mij kunnen adviseren.
dag 3:
Mammoth Lakes Austria hof, via June Lake Loop naar Mono lake, Bodie, Tioga Pass, Tenaya Lake, Olmsted Point, en dan of nog naar Yosemite Valley / visitor centre, of zou het dan al zo laat zijn dat we beter door kunnen rijden naar ons hotel (Yosemite View Lodge) om ook eventueel nog even wat te relaxen aan het zwembad.
dag 4: ik zou dan graag de four mile trail naar Glacier Point lopen (vroeg vertrekken), en dan terug via de Panorama trail. Maar de vraag is of dit (20 km, 960 m hoogteverschil overbruggen) te veel is (met name voor mijn dochter van dan 15 jaar die niet zo'n wandelaar is, maar wel weet dat we zeker daar flinke wandelingen gaan doen). Of is het verstandiger om dan de heen of terug weg met een shuttle bus te doen? Zo ja, dan juist heen of terug lopen? En welke route trail dan kiezen?
Mochten we dit (deels) per shuttlebus doen, dan zouden we op die dag natuurlijk nog iets anders kunnen doen. Wat?
dag 5: Vanuit View Lodge via Mariposa grove naar San Francisco.
Graag zie ik jullie adviezen tegemoet!
Alvast hartelijk dank!
Groetjes,
Monique
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je niet veel tijd meer hebt op dag 3 om nog veel van de vallei te zien, zeker als je ook nog naar Bodie gaat. Ik zou de June Lake Loop vergeten, die vonden wij niet zo heel bijzonder (zie ons 2006-verslag). Bekijk ter plekke of je nog tijd hebt voor de vallei. Het is wel leuk om er alvast even te kijken en bijvoorbeeld het uitzicht bij Tunnel view mee te nemen.
Wij hebben met de kinderen in 2006 de PT gelopen. Dat kostte bijna de hele dag. Met de 4MT erbij ben je echt een hele lange dag onderweg en zul je verder niets meer kunnen doen. Wat je ook doet, neem eerst de bus naar boven en loop naar beneden. De bus naar boven kun je reserveren, die naar beneden niet. Zie ook ons 2013-verlsag voor de 4T en ons dilemma.
In plaats van deze trails zou je ook naar de vallei kunnen gaan en de Mist Trail lopen. Je kunt dan de volgende dag nog naar Glacier Point rijden voor het uitzicht en misschien de wandeling bij Taft Point of Sentinel Dome. In de vallei is fietsen leuk, en als er nog voldoende water is, zou je kunnen raften. Zie ook daarvoor onze reisverslagen.
Marianne
Wij hebben met de kinderen in 2006 de PT gelopen. Dat kostte bijna de hele dag. Met de 4MT erbij ben je echt een hele lange dag onderweg en zul je verder niets meer kunnen doen. Wat je ook doet, neem eerst de bus naar boven en loop naar beneden. De bus naar boven kun je reserveren, die naar beneden niet. Zie ook ons 2013-verlsag voor de 4T en ons dilemma.
In plaats van deze trails zou je ook naar de vallei kunnen gaan en de Mist Trail lopen. Je kunt dan de volgende dag nog naar Glacier Point rijden voor het uitzicht en misschien de wandeling bij Taft Point of Sentinel Dome. In de vallei is fietsen leuk, en als er nog voldoende water is, zou je kunnen raften. Zie ook daarvoor onze reisverslagen.
Marianne
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dankjewel Marianne.
Dan kunnen we inderdaad beter de bus naar boven Glacier Point nemen.
Wat is de mooiste weg om naar beneden te lopen? 4 miles Trail of Panorama Trail?
Is Bodie de moeite om voor om te rijden, en hoeveel tijd moet je daarvoor uittrekken?
Dan kunnen we inderdaad beter de bus naar boven Glacier Point nemen.
Wat is de mooiste weg om naar beneden te lopen? 4 miles Trail of Panorama Trail?
Is Bodie de moeite om voor om te rijden, en hoeveel tijd moet je daarvoor uittrekken?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik schreef hierboven 2006, maar dat moet 2004 zijn (het is niet meer bij te houden
).
Om naar beneden te lopen zou ik de PT nemen, maar die is wel veel langer. En er zit nog een stuk in waar je omhoog loopt. Maar de route is afwisselender en je komt uit bij de Mist Trail. Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie over beide trails.
Bodie is zeer de moeite waard. Wij zijn er dit jaar voor de tweede keer geweest. Zie hier. Ik zou zeker een uur uittrekken voor Bodie zelf, en de weg ernaartoe neemt ook de nodige tijd.
Marianne

Om naar beneden te lopen zou ik de PT nemen, maar die is wel veel langer. En er zit nog een stuk in waar je omhoog loopt. Maar de route is afwisselender en je komt uit bij de Mist Trail. Zie ook mijn wandelsite voor meer informatie over beide trails.
Bodie is zeer de moeite waard. Wij zijn er dit jaar voor de tweede keer geweest. Zie hier. Ik zou zeker een uur uittrekken voor Bodie zelf, en de weg ernaartoe neemt ook de nodige tijd.
Marianne
- ingrid14
- Amerika-expert
De bus (hikers bus - vertrek Yosemite Lodge at the Falls om 8u30') voor Glacier point kan je best reserveren.
Dit kan alleen telefonisch.
http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx
Panorama trail is wel hoofdzakelijk naar beneden (met wel nog een klim tussen in) maar je wandelt hem niet zomaar eventjes.
Zeker als de temperaturen hoger zijn, duurt het langer. Veel water meenemen dus.
Als je onderweg nog wat geniet hier en daar moet je toch rekenen op 7 à 8u wandelen (+1,5u busrit + minstens 30 min voor Glacier point).
Groetjes,
Ingrid
Dit kan alleen telefonisch.
http://www.yosemitepark.com/glacier-point-tour.aspx
Panorama trail is wel hoofdzakelijk naar beneden (met wel nog een klim tussen in) maar je wandelt hem niet zomaar eventjes.
Zeker als de temperaturen hoger zijn, duurt het langer. Veel water meenemen dus.
Als je onderweg nog wat geniet hier en daar moet je toch rekenen op 7 à 8u wandelen (+1,5u busrit + minstens 30 min voor Glacier point).
Groetjes,
Ingrid
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dat is inderdaad lang voor 13 km, Ingrid!
Ik had van iemand een reisverslag gelezen en die hadden de 4 miles trail heen en panorama trail terug gelopen en waren 7 uur onderweg geweest (welliswaar zonder kinderen...)
De deden 4 uur over 4 miles en 3 uur over de panorama trail.
Zo blijkt maar weer dat ervaringen heel verschillend zijn, maar dit is goed om te weten. Dan nemen we zeker de bus naar boven en trekken we onze volle dag uit voor de panorama trail.
Of is het beter om terug dan ook de bus te nemen en wat andere wandelingen te doen?
Ik had van iemand een reisverslag gelezen en die hadden de 4 miles trail heen en panorama trail terug gelopen en waren 7 uur onderweg geweest (welliswaar zonder kinderen...)
De deden 4 uur over 4 miles en 3 uur over de panorama trail.
Zo blijkt maar weer dat ervaringen heel verschillend zijn, maar dit is goed om te weten. Dan nemen we zeker de bus naar boven en trekken we onze volle dag uit voor de panorama trail.
Of is het beter om terug dan ook de bus te nemen en wat andere wandelingen te doen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat laatste is wat ik suggereerde, maar dan niet met de bus maar met de auto. De bus is duur, zeker met 4 personen, en het kost veel tijd. Je kunt beter met de auto naar Glacier Point. Dat kan op je volle dag i het park, maar ik zou het doen op de dag dat je naar SF rijdt. Het wordt wel een volle dag, maar dan heb je een hele dag voor de vallei. Maar je kunt dat natuurlijk ter plekke ook nog bekijken.
Heb je al eens een Yosemite Guide bekeken? Dat is het krantje dat je bij de ingang krijgt. Hier het exemplaar van de afgelopen zomer. Je kunt daar veel ideeën uit opdoen. Misschien is een rangeractiviteit leuk om te doen.
Die 7 uur voor de 4MT en PT lijkt me wel het absolute minimum. Wij deden er al ruim 4 uur over om de 4MT omhoog te lopen. Maar ik moet toegeven dat we door veel mensen ingehaald werden. Je moet ook kijken waar je begint want begin- en eindpunt liggen nog ver uit elkaar. Bij ons zijn de kinderen trouwens sneller dan wij. En ze houden het beter vol. Hier een topic over beide trails.
Marianne
Heb je al eens een Yosemite Guide bekeken? Dat is het krantje dat je bij de ingang krijgt. Hier het exemplaar van de afgelopen zomer. Je kunt daar veel ideeën uit opdoen. Misschien is een rangeractiviteit leuk om te doen.
Die 7 uur voor de 4MT en PT lijkt me wel het absolute minimum. Wij deden er al ruim 4 uur over om de 4MT omhoog te lopen. Maar ik moet toegeven dat we door veel mensen ingehaald werden. Je moet ook kijken waar je begint want begin- en eindpunt liggen nog ver uit elkaar. Bij ons zijn de kinderen trouwens sneller dan wij. En ze houden het beter vol. Hier een topic over beide trails.
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2112 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-