Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Yess81: Tips zijn welkom :) Sf-Sf

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yess81
Amerika-ontdekker

Re: Reis Yess81: Tips zijn welkom :) Sf-Sf

Bericht door Yess81 »

@Marianne
Maar het zijn toch ook uitkijkposten? Yavapai point enz? Dus het is wel de moeite om daar uit te stappen of niet?
Google maps herkent de desert view drive niet, maar is dat de 64?

en als ik de navajo bridge echt wilt zien. Hoe kan ik daar dan nu het beste heenrijden? Ik las al eerder via de 89T. Maar als ik op google maps kijk loopt de 89T parallel aan de 89. Moet ik dan via 89 T naar de 89 om de wegafsluiting te ontlopen. Hoeveel reistijd is dat extra> ik krijg het niet voor elkaar bij google maps :(
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

ingrid14 schreef:24 mei: Navajo Bridge - dit is momenteel moeilijk (de gewone 89 is afgesloten tussen 89A en Page, je moet omrijden via de 89T)
https://goo.gl/maps/asaKr
:wink:

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

Ik zou niet in de Deathvalley overnachten. Paar keer op van die kijk punten uitstappen vonden wij meer dan voldoende. Het is niet ver rijden vanaf Las Vegas, ik zou niet weten wat je daar de hele dag moet doen.
Als je de Grand Canyon al gezien hebt dan is de Deathvalley wat mij betreft niet zo indrukwekkend qua wat je ziet, alleen heel warm :lol:

Jammer dat je niet naar Sequoia gaat.
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

ingrid14 schreef:Kijk eens in dit topic

Wij hebben vorig jaar een ochtendtour gedaan in juli en vonden het GEWELDIG (walvissen en dolfijnen gezien)

Groetjes,

Ingrid
Als je niet zee ziek wordt dan is het inderdaad geweldig! Mijn vriendin en ik werden me een partij zee ziek, als je dan nog 2 uur moet is het een hel kan ik je vertellen!
Ga in ieder geval goed voorbereid op zo een boot ( pilletjes tegen zee ziek o.i.d. ).

Bij ons was de halve boot ziek door de wilde golven.

Elephant Seals spot plaats langs de Highway 1 vonden wij erg leuk. ( vlakbij Hearst Castle )
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yess81 schreef:@Marianne
Maar het zijn toch ook uitkijkposten? Yavapai point enz? Dus het is wel de moeite om daar uit te stappen of niet?
Ja, je kunt natuurlijk naar een uitzichtpunt rijden. Maar als je eerst de SKT doet dan zou ik meteen daarna met de bus naar Yavapai punt gaan, want dan zit je toch al in die bus.
Vanaf Yavapai Point kun je ook lopend naar GC Village. Dat is ongeveer 1 km. Heerlijk rustig en overal mooie uitzichten. En net zo snel als overstappen op de blauwe bus vermoed ik. :wink:
Yess81 schreef:Google maps herkent de desert view drive niet, maar is dat de 64?
Ja, dat is de 64. Ik had al naar mijn reisverslagen verwezen, wij reden het van Page naar de GC in 2011 (nog via de 89) en in 2013.

Kijk eens hier voor alle busroutes etc. (je krijgt dit krantje ook bij de ingang) en kijk op http://www.nps.gov/grca voor een kaart van het park (aan de linkerkant onder park tools), met de Desert View Drive.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Confusius schreef:Ik zou niet in de Deathvalley overnachten. Paar keer op van die kijk punten uitstappen vonden wij meer dan voldoende. Het is niet ver rijden vanaf Las Vegas, ik zou niet weten wat je daar de hele dag moet doen.
Als je de Grand Canyon al gezien hebt dan is de Deathvalley wat mij betreft niet zo indrukwekkend qua wat je ziet, alleen heel warm :lol:
Ik vind dit een rare opmerking. Als je in DV overnacht betekent dat toch niet dat je er een hele dag bent? Je rijdt er in de middag naar toe en je vertrekt de volgende ochtend. Groot voordeel: je hebt er de mooiste uren van de dag. En zeker in de ochtend zal het nog iets koeler zijn. Ik kan me voorstellen dat het je niet aanspreekt maar vergelijken met de GC heeft niet veel zin.

Marianne
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

Yess81 schreef:Wij hebben nu de volgende route in ons hoofd:
17-mei Amsterdam - San Francisco
18-mei San Francisco - Monterey
19-mei Monterey - Pismo beach
20-mei Pismo beach - Los Angeles
21-mei Los Angeles
22-mei Los Angeles - Lake Havasu
23-mei Lake Havasu - Grand Canyon Village
24-mei Grand Canyon
25-mei Grand Canyon - Monument Valley
26-mei Monument Valley- Page
27-mei Page. - Bryce
28-mei Bryce. - Zion
29-mei Zion. - Las vegas
30-mei Las Vegas
31-mei Las Vegas - death Valley
1-jun Death Valley. - mammoth lakes
2-jun Mammoth Lakes - yosemite
3-jun Yosemite. - San francisco
4-jun San Francisco
5 juni San francisco
6 juni. San francisco. - Amsterdam

Wij overwegen monument Valley te schrappen. Hoe denken jullie hierover? Missen wij daar iets aan?
En is 1 dag los Angeles niet voldoende?
En schrappen we een nacht grand canyon? Maar dan hebben wij wel een stuk gereden.
Wat geeft volgens jullie de meeste rust in onze route?

Wij kunnen dan een dag langer in yosemite blijven en bijv Zion of page :)
LA liefhebbers zullen het er natuurlijk niet mee eens zijn. Maar elke dag dat je extra in San Francisco kan zitten tov LA is mooi mee genomen!
Vergeet Yelp niet te installeren op je smartphone(s) als je lekkere restaurantjes wilt vinden waar de locals komen!

Als je naar Alcatraz wilt, van te voren boeken.. wij wilde op de bonnefooi en er waren geen normale tickets meer. We moesten een duo ticket kopen waarmee je ook naar Angel Island kon die dag.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben het ook niet eens met de opmerking over Death Valley. Vergelijken met de Grand Canyon is zinloos, appels met peren. Ik vond DV juist enorm indrukwekkend omdat het een bizarre omgeving is. Natuurlijk, ieder z'n meug, maar als je - zoals Marianne aangeeft - in de middag arriveert in DV en de dag erna weer doorrijd heeft een overnachting in DV een meerwaarde (ook logistiek gezien).
Groetjes,
Daniel
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

Martin & Marianne schreef:
Confusius schreef:Ik zou niet in de Deathvalley overnachten. Paar keer op van die kijk punten uitstappen vonden wij meer dan voldoende. Het is niet ver rijden vanaf Las Vegas, ik zou niet weten wat je daar de hele dag moet doen.
Ik vind dit een rare opmerking. Als je in DV overnacht betekent dat toch niet dat je er een hele dag bent? Je rijdt er in de middag naar toe en je vertrekt de volgende ochtend. Groot voordeel: je hebt er de mooiste uren van de dag. En zeker in de ochtend zal het nog iets koeler zijn. Ik kan me voorstellen dat het je niet aanspreekt maar vergelijken met de GC heeft niet veel zin.

Marianne
Wij vonden door de DV heen rijden meer dan voldoende! Ik doelde ook meer op hoeveel indruk iets op je maakt dan dat het er het zelfde uit ziet.
Ik kan me niet zo goed voorstellen wat iemand prachtig vind aan de DV, ten opzichte van Zion of een Seqouia.

Wij zijn blij dat we niet moesten tanken in de DV, de benzine is daar dubbel zo duur ;-)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik ga ook niet in discussie over het wel of niet mooi zijn van Death Valley, maar ik reageerde op je opmerking over de overnachting, en de - verkeerde - veronderstelling dat je er een hele dag zou moeten doorbrengen als je er overnacht. Als je bijvoorbeeld hier naar de (onbewerkte) foto's van de zonsopgang bij Zabriskie Point kijkt zul je moeten toegeven dat het dan mooier is dan midden op de dag.

En voor het tanken in de parken, net als voor het tijdig boeken voor Alcatraz, is op het forum regelmatig geadviseerd.

Marianne
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

@ingrid
Excuses :oops:

Wij verheugen ons erg op death Valley. Mede nav het kezen van jullie verslagen Marianne en mvanilla

Wij zijn weer een dag verder met de puntje op de I zetten :)
Zijn er van page naar bryce geen mooie punten waar je MOET stoppen?

Mag je in bryce met je eigen auto omhoog? Het reisbureau heeft ons geadviseerd om eerst omhoog te rijden omdat aan de rechterkant de bezienswaardigheden zitten.
Hoe lang doe je er ongeveer over om naar boven te rijden?

@marianne
Om heel eerlijk te bekennen kijk ik ook op de parksites maar mijn Engels is niet heel goed :oops: dus check graag hier alles.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Je kunt gewoon met je auto Bryce NP binnen en de parkweg helemaal afrijden om vervolgens te draaien en alle viewpoints af te gaan. Op de terugweg liggen alle viewpoints dan inderdaad aan de rechterhand. Wij hebben het echter precies andersom gedaan. Zoveel moeite is het niet om even linksaf te slaan ;). Misschien is het bij enorme drukte wat lastiger, dat zou kunnen.

Hoe lang je er over doet is afhankelijk of je gaat wandelen. Als je enkel de viewpoints afgaat ben je met een uurtje of drie wel klaar (althans, wij).
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij hebben nog nooit alle viewpoints gedaan. Dat lijkt me ook niet nodig. De route naar het eind is vrij saai vind ik. Het lijkt me mooier en afwisselender om in het amfitheater te blijven en naast een stuk langs de rim ook naar beneden te lopen.
Tussen Bryce en Page hebben wij vorig jaar de wandeling naar de Toadstool Hoodoo gedaan (zie hier). Dat is weer eens iets anders. Het is een mooie rit, je kunt ook nog stoppen bij Red rock Canyon, maar ik zou vooral de tijd besteden aan Bryce.

En wat de Engelse sites betreft: gewoon veel lezen en zo nu en dan eens een woord opzoeken, dan gaat het steeds gemakkelijker! En reisverslagen lezen. :thumbup:

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wat Marianne zegt is overigens waar: het is best saai om alle viewpoints af te gaan. De meeste lijken erg op elkaar. Wij konden helaas ivm tijdgebrek en extreme weersomstandigheden niet wandelen. We moeten dus nog een keer terug.
Groetjes,
Daniel
Confusius
Amerikafan

Bericht door Confusius »

Mrvanilla schreef:Wat Marianne zegt is overigens waar: het is best saai om alle viewpoints af te gaan. De meeste lijken erg op elkaar. Wij konden helaas ivm tijdgebrek en extreme weersomstandigheden niet wandelen. We moeten dus nog een keer terug.
Hopelijk is het weer goed als ze gaan. Wij hebben een paar foto's kunnen nemen op wat view points en snel de auto in. Met -7 en veel wind was het echt bizar koud! Terwijl een uurtje verderop rijden het weer echt een graad of 20 was. Echt jammer als je daar niet een stukje kan gaan wandelen.
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

De laatste puntjes op de I:
Is het voor jullie te doen om erbij te zetten welke wegen wij moeten rijden? of werkt de tom tom in deze gebieden prima? of rijden wij dan alleen saaie hoofdwegen?

Maandag 26 mei
Van Page naar Bryce
- In Bryce helemaal naar boven rijden en de uitzichtpunten bekijken.
Wandelingen:
- Combinatie van navajo loop en queens garden trail

Dinsdag 27 mei
Van Bryce naar Zion
63 N, 12W, 89S, 9W (dit is een gedeelte een tolweg)
- Klopt het dat je hier een tolweg neemt?

Wandeling:
-canyon overlook trail

Zion:
- Zion scenic drive

Wandelingen:
- Canyon overlook trail is ongeveer een uur.
- Middle en upper Emerold pools ongeveer 1-2 uur

Woensdag 28 mei
Van Zion via Valley of firestate park naar Las Vegas 3 uur.
Woensdag 29 mei
Las Vegas
- Hoover dam
- winkelen

Vrijdag 30 mei
We rijden van Las Vegas, via pahrump naar Death Valley
- Je hoeft dan toch niet via soshine te rijden, dat is toch om?

Rond 09:00 uur vertrek uit Las Vegas
- Via red rock rock Scenic drive
- Badwater basin
- Devils golf course
- Artist drive
- Furnance creek resort

Zaterdag 31 mei
Van Death Valley naar Mammoth Lakes

Rond 09:00 uur vertrek
Mustard canyon
Salt creek
Devils confield
Mesquite sanddunes
Mosaic canyon
Panamint springs
Alabama hills (movie road)
Bishop (Erik Schat’s bakery)

Zondag 1 juni
Van Mammoth Lakes naar Yosemite 3,5 uur
- Convict lake
- Devil’s postpile
- Mono lake
- Bodie State park (spookstadje)
- Tioga road/toulumne meadows (Soda Springs, rond Tenaya Lake, naar May Lake, Olmsted Point)

Maandag 2 juni
Yosemite
Wandelingen:
- Mistrail (De trail naar de Vernal en Nevada Fall is de Mist Trail)
- Taft point.

Dinsdag 3 juni
Van Yosemite naar San Francisco
- Mariposa grove (giant sequias)

Wandeling:
Mariposa grove of giant sequoaias, wandeling van 1-4 uur afhankelijk van de afstand.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je hebt vrijwel nergens alternatieve routes. Ik raad altijd aan om een goede kaart te kopen, zoals bijvoorbeeld de Hallwag (nr 5 en 6 voor het zuidwesten). Als je ter plekke kaarten koopt heb je vaak ook wel kaarten waarop de scenic routes aangegeven staan. Gebruik zeker in de parken niet de TomTom, die wil daar nog wel eens onverharde wegen nemen. Bij de ingang van de parken krijg je een kaart van het park waarop duidelijk staat welke wegen verhard zijn en welke niet.
Zo heb je tussen Page en Bryc wel een alternatief (de onverharde Cottonwood Canyon Road) en die is weliswaar mooi, maar vaak niet berijdbaar. Dus gewoon naar het westen rijden en de 89 blijven volgen. :wink:
Van Bryce naar Zion ga je dan een stuk dezelfde weg terug. De 9 is geen tolweg, maar je betaalt entreekosten voor het park.
Naar DV hoef je inderdaad niet via Shoshone te rijden. Dat is niet ver om als je wel naar Badwater wilt rijden, maar wel iets. Via Pahrump en dan naar Death Valley. Wijst zich eigenlijk ook vanzelf, het staat duidelijk aangegeven als je op de 160 door Pahrump rijdt. Naar Mammoth Lakes en Yosemite heb je ook geen echte alternatieven. Door DV, via Stovepipe Wells en Lone Pine naar ML.
Als je op weg naar SF naar de Mariposa Grove gaat is voor de route naar SF de 49, 99 en 205 het meest voor de hand liggend.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je vroeg me om wegen. Nou alle wegen zijn goed maar naar Bodie moet je 3 miles over een onverhard stuk. gewoon langzaam rijden. Als je Bryce inrijdt zit je al op 8000' Dus in het park rijd je niet echt meer "naar boven"
Parkeren bij Canyon Overlook trail is lastig. Je moet de shuttle nemen voor de main canyon van Zion
Zion via VoF nnaar las vegas neemt een stuk langer dan 3 uur. Je kan van VoF min of meer langs Lake mead rijden en dan naar Hoover Dam maar we praten nu wel over een rit die de gehel dag neemt (Zion-VoF-Hoover Dam-Las Vegas. En in Page heb je ook een grote dam (Glen Canyon dam)
Ik zou ook niet via Shoshone rijden maar via Bell vista rd en State line rd van Pahrump naar DV junction en dan eerste naar Dante's View gaan.
Ik zou Devils Postpile maar vergeten en Convict Lake heb je snel gezien. Na al het moois in parken als Zion en Bryce zal Red Rock Canyon wellicht wat tegenvallen. je hebt dus Red Rock Canyon ten westen van Las Vegas en red Canyon tussen Bryce en Zion.
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Bedankt voor jullie reactie!
Gaan wij verder de goede dingen doen :)
Mooie wandelingen uitgekozen?

We kunnen dus red rock canyon skippen?
@yeehaw bedoel jij dat wij kunnen kiezen tussen Glenn canyon dam en hooverdam? Welke raden jullie dan aan?
Allebei is dus overdreven?
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Page en de Glen Canyon dam daar passeer je. De hoover dam is weliswaar groter maar ernaartoe gaan kost jullie minstens 3 uur (met kort bezoek) en zoveel tijd in Vegas heb je nu ook niet. Ik vrees dat het de moeite van de rit niet waard is.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer