Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sieml040: rondreis westen steden en parken

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis sieml040: rondreis westen steden en parken

Bericht door Martin & Marianne »

sieml040 schreef: 1. De laatste 8 km van de Rim Trail schijnt af en toe rakelings langs de steile wanden van de Canyon te lopen, zónder afrastering. Dat klinkt vrij spannend. Is dit te doen voor mensen met hoogtevrees?
Ik heb niet echt last van hoogtevrees, maar vind het niet prettig om langs afgronden te lopen. Bij de rim RTail heb ik daar echter geen last van gehad. Je bent toch niet van plan om de hele rim trail te lopen? Doe een paar stukken en neem verder de bus. Je kunt ook altijd weer op de bus stappen als je bepaalde stukken te eng vindt. Maar ik kan me echt geen stuk bedenken waar je dicht langs de afgrond loopt.
sieml040 schreef: 2. Waar zie je de zonsondergang het mooist: Hopi Point of Mohave Point?
Hopi Point heeft de naam ("one of the best sunset locations on the South Rim" volgens Laurent Martres). Ik denk zelf dat dat niet veel uitmaakt, ze liggen vrijwel hetzelfde. Ik heb ze echter alleen maar overdag gezien. De zonsondergang is veel meer afhankelijk van het weer, de lucht en de stand van de zon/het jaargetijde. Je zou zelfs nog van het ene punt naar het andere kunnen lopen; het gaat niet echt om de zonsondergang maar meer om het uur daarvoor als de laagstaande zon de wanden van de canyon beschijnt.
Hier vind je een verslag van mijn wandeling langs een deel van de rim met foto's van een aantal viewpoints.
De bus terug stop alleen bij Moahve Point, niet bij Hopi Point.
sieml040 schreef:3. Zonsopgang bij Yaki Point zouden wij ook willen doen. Daarvoor moeten we vanaf Maswik Lodge eerst de blauwe route nemen tot aan het Visitor Center (duur: ongeveer 25 minuten, denk ik (info van guidemap 2014)) en dan overstappen op de oranje route naar Yaki Point (duurt ook weer 25 minuten). Zijn we niet sneller als we met de eigen auto naar het Visitor Center rijden en daar op de shuttle naar Yaki Point stappen?
Ja, dat is wellicht sneller. Zorg er wel voor dat je de weg weet, het is erg lastig oriënteren in het donker. Wij konden vorig jaar de bushalte bij het VC in eerste instantie niet vinden. :wink:
Loop ook een stuk naar beneden als je toch vlakbij de trailhead voor de South Kaibab Trail bent. Zie daarvoor hier.

Marianne
sieml040
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door sieml040 »

Bedankt Marianne voor je reactie. Je geeft steeds nuttige informatie!
We weten nu een beetje wat we in de Grand Canyon willen doen. Nog een paar vraagjes:
1. Mag je eten meenemen in het park (Trotter zegt iets over strenge regels mbt eten)?
2. Hoe laat gaat in de zomer ongeveer de zon onder in de Grand Canyon en hoeveel uur moet je van tevoren aanwezig zijn ivm de drukte?
3. Is de film over de Grand Canyon een "must" en waar kun je die zien, in het Visitor Center van de Grand Canyon of in Grand Canyon Imax in Tusayan (schrijft Trotter)?
Ik lees graag jullie reacties.
Groetjes Simone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Tja, die Trotter ...
Kijk eens op de NPS-site (http://www.nps.gov/grca) en dan onder Plan your visit. Daar vind je een schat aan informatie, ook wat betreft het tijdstip van zonsondergang (zie de tabel). Dat laatste kun je voor alle plaatsen ook vinden op http://sunrisesunset.com/. Ik zou zeker een uur van te voren aanwezig proberen te zijn. Je kunt je wandeling langs de rim aan het begin van de avond plannen, dan zit je altijd goed.
Wij hebben altijd een koelbox mee met broodbeleg, drinken etc, en meestal kopen we onderweg ook ergens brood. Van restricties wat eten betreft heb ik nog nooit gehoord. Geen wild voederen, dat is het enige verbod wat ik me kan bedenken op het gebied van voedsel. :wink:
Er zijn verschillende films denk ik, wij nemen meestal een kijkje in het visitor center, daar hebben ze meestal korte filmpjes. Dat kun je sowieso doen, en als je het niets vindt loop je weer weg. De film in het IMAX teather is iets anders, maar die ken ik niet.

Ik zie nu dat de NPS-site alleen voor de komende periode de tijden van zonsopkomst.ondergang geeft, dus je moet nu de andere site gebruiken. Kijk wel even op de NPS-site, daar kun je nog doorklikken voor meer informatie over de sunset.

De tijden staan ook in het krantje dat je bij de ingang krijgt.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Vergis je niet mettijdstippen en bussen. Zorg dat je ruim op tijd bent, vanaf de bus is de zonsondergang niet dat :D

De imax film vind ik persoonlijk een meerwaarde, zeker als je niet in decanyon afdaalt. Het geeft dan immers een mooi beeld van de kracht van de rivier die van bovenaf een klein beekje lijkt.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Martin & Marianne schreef:Tja, die Trotter ...
@ Marianne: Fijn dat je steeds reageert op mijn berichten!!
Heb je niet zo'n goede ervaringen met Trotter?

Op de NPS-site staat inderdaad heel veel informatie. Ga het allemaal eens goed lezen.
Morgen gaan we de tickets en auto definitief maken. Enige twijfel blijft. Ik zie allerlei lagere vliegprijzen voor het hoogseizoen op het forum voorbij komen, maar als ik onze route en data invoer op de verschillende sites vind ik toch niets dat goedkoper is. Hoe kan dat, vraag ik mezelf dan af.

Geoetjes Simone
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Graag jullie advies over het volgende:
op dag 2 van ons verblijf in de Grand Canyon (Maswik Lodge) willen we 's ochtends met de shuttle bussen naar de zonsopkomst bij Yaki Point en vervolgens een klein stukje lopen van de South Kaibab Trail enwel tot Ooh-Aah Point of Cedar Ridge.
We moeten echter vóór 11:00 uur uitchecken.
Hebben jullie enig idee of we dit qua tijd gaan halen?

Groetjes Simone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het hangt er helemaal van af hoe laat jullie aan de wandeling beginnen. Ik kan zo snel niet vinden wanneer jullie precies gaan dus ik weet niet hoe laat de zon opkomt als jullie er zijn. Je kunt natuurlijk, zoals wij deden, al voor zonsopkomst naar beneden lopen zodat je onderweg de zon ziet opkomen. Ik had al naar ons verslag van de SKT verwezen; je kunt daarin ook lezen hoe lang wij er over gedaan hebben. Wij zijn niet echt jong en ook niet echt snel en we hebben best wel veel tijd op Cedar Ridge doorgebracht, dus sneller dan wat wij deden kan heel goed.
Als je je niet wilt haasten dan kun je je spullen alvast in de auto gooien en de sleutel inleveren. Maar het lijkt me dat je wel voor 11 uur terug moet kunnen zijn.

Marianne
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Hoi Marianne,
Wij gaan volgend jaar in juli. Je had me al verwezen naar de nps website en sunrisesunset.com maar daar staat juli 2015 nog niet op. Je verslag van SKT had ik al gelezen, maar omdat ik zoveel lees vergeet ik wel eens wát ik allemaal al gelezen heb :wink: .
Ik denk dat we het gaan doen, zoals jullie het hebben gedaan. Dat bespaart ons in ieder geval de tijd van het wachten op de zonsopkomst bij Yaki Point en vanuit daar het busritje naar het startpunt van SKT. Tijdens het wandelen kun je natuurlijk ook genieten van de zonsopkomst.
Aangezien jullie in het donker de bushalte al moeilijk konden vinden, durf ik het niet goed aan (ter besparing van tijd) in het pikdonker met de auto naar het Visitor Center te rijden.

Dan een andere vraag: moet ik misschien bij specifieke vragen een nieuw topic aanmaken of de titel van mijn topic veranderen, zodat ik wat meer reacties krijg?

Jou wil ik weer bedanken voor je nuttige informatie :clap: .

Groetjes Simone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor dit soort vragen zou je inderdaad wel een apart topic aan kunnen maken. Soms is het echter wel handig om het in je eigen topic te houden omdat het vaak wel relevant is te weten wanneer je gaat, met wie, hoelang je ergens bent, etc. Ik denk dat men sowieso wel kijkt als een topic weer bovenaan komt, maar misschien werkt een nieuw topic beter.

Voor jullie is de hikers bus nemen vanaf de Bright Angel Lodge het gemakkelijkste. Rij in elk geval de dag ervoor als het licht is naar het VC, dan weet je in elk geval hoe de ligging is, voor het geval je toch met de auto wilt gaan. En zorg dat je weet hoe je vanaf de Maswik Lodge bij de bushalte bij de Bright Angel Lodge komt.

Juli 2015 staat er niet op maar juli 2014 wel denk ik. :wink:

Marianne
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Juli 2014 staat er inderdaad op, had ik even niet in de gaten :thumbup: .
En de Hikers Express was me ook nog niet opgevallen (al zie ik het nu wel staan op de nps website :oops:).
Je denkt dat je alles goed leest, maar blijkbaar zie je ook veel over het hoofd.
Thanks.
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Heb de planning voor de eerste week van onze vakantie klaar. Zouden jullie eens willen kijken of ik bepaalde highlights ben vergeten?? En is het qua tijd allemaal haalbaar wat ik gepland heb??

Maandag 20 juli 2015: aankomst Phoenix 18:10 uur.
Auto ophalen; naar hotel rijden en inchecken; naar Wallmart Supercenter o.a. koelbox en eerste boodschappen halen.

Dinsdag 21 juli 2015: Phoenix – Grand Canyon (367 km, 3 uur en 26 minuten)
Naar hotel (Maswik Lodge) rijden en daar parkeren.
America the Beautiful Pass kopen ($ 80,00).
Naar Visitor Center, eventueel film over Grand Canyon kijken.
Hermits Rest Route doen (wandelen en bus afwisselen); Hopi Point voor zonsondergang.

Woensdag 22 juli 2015: Grand Canyon - Page (216 km, 2 uur en 38 minuten)
Zonsopkomst tijdens stukje wandelen van South Kaibab Trailhead naar Ooh-Aah Point.
Op weg richting Page verschillende mooie uitzichtpunten op de Kaibab Trail Route bekijken.
Horseshoe Bend bezoeken.
Bezoek aan Glen Canyon Dam.
Naar hotel (Quality Inn at Lake Powell).

Donderdag 23 juli 2015: Page
Boottour (Antelope Canyon-tour van anderhalf uur) reserveren voor eind van de middag.
Vóór 11 uur de Lower Antelope Canyon bezoeken.
Zwemmen bij hotel of Lake Powell.
In de namiddag boottour.

Vrijdag 24 juli 2015: Page-Bryce (250 km, 2 uur en 44 minuten)
De Toadstools bezoeken.
Naar Visitor Center rijden en daar parkeren.
Met de bus viewpoints bezoeken.
Vanaf Sunset Point de Navajo Trail lopen.
Auto ophalen bij Visitor Center en naar eindpunt Bryce Canyon rijden om viewpoints Rainbow Point en Natural Bridge te bekijken.
Naar cabin (Bryce Canyon Log Cabins) in Tropic.

Zaterdag 25 juli 2015: Bryce-Zion (145 km, 1 uur 53 minuten)
Naar Visitor Center Bryce Canyon rijden, daar parkeren en shuttle bus naar Sunrise Point nemen. Daar Queen’s Garden Trail lopen.
Naar Zion rijden en voor Zion de Canyon Overlook Trail lopen.
Naar hotel rijden (Canyon Ranch Motel in Springdale).

Zondag 26 juli 2015: Zion
’s Ochtends met shuttle naar Zion en 1 uur paardrijden via canyonrides.com.
Canyon met shuttle bezoeken en wandelen: Wheeping Rock.
Stukje van The Narrows wandelen.

Maandag 27 juli 2015: Zion-Las Vegas (264 km, 2 uur en 37 en minuten)
Richting Las Vegas rijden en onderweg spookstadje Grafton bezoeken.

Verdere planning volgt. Eerst maar eens afwachten wat jullie reacties over de eerste week zijn. Ben erg benieuwd.

Groetjes Simone
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Heeft helemaal niemand tips/advies over mijn planning? :?
SarahB
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door SarahB »

Mij lijkt het een mooie planning. Ze komt erg overeen met onze planning voor die dagen (al deden wij de route in omgekeerde richting), dus het lijkt me allemaal zeker haalbaar. :thumbup:

Misschien nog een kleine tip voor in Bryce: ik vond de combinatie-wandeling Navajo Loop - Queens Garden érg mooi. Je doet dan (een stuk van) beide trails, en niet alleen de Queens Garden :) . Ik vind het dan ook aan te raden om via de Navajo Loop af te dalen en via de Queens Garden terug omhoog te gaan, anders is het wel héél erg steil.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Sorry, ik zag je planning en die was zo gedetailleerd dat ik al moe werd van de gedachte :lol:

Ik hou er zelf tijdens mijn reizen helemaal niet van om tot in detail activiteiten per dag te plannen. Ik denk ook dat je sommige dagen wel erg vol gepland hebt. Vergeet je niet te genieten en ruimte open te laten voor spontane ingevingen of plotselinge (reis)moeheid tijdens je reis?
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

Wij hadden zelf ook een gedetailleerde planning en ik vond dat wel handig. Zo moest ik ter plaatse niet meer gaan zoeken wat er te doen was in die plaats of dat park. :)

Uiteraard kan het eens zijn dat je minder zin hebt in iets, dan kan je altijd een activiteit laten vallen. Bij ons is dat eigenlijk bijna nooit gebeurd, behalve in de Grand Canyon, maar toen hadden we een namiddag storm, dusja.

Het zal ook wel erg afhankelijk zijn van persoon tot persoon, wat voor reisplanning je verkiest. We zijn 2 keer op onze reis een koppel andere Belgen tegengekomen, die een geplande reis deden (met een reisorganisatie dus). Als je praat over 'gedetailleerd reisverslag' :shock: :mrgreen: zò gedetailleerd (en gehaast) hoeft het voor mij ook weer niet...
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het lijkt me allemaal goed te doen. Of je op de dag van aankomst nog naar de Walmart wilt is de vraag; je bent we even bezig dan, en voor je gevoel is het al 3 uur in de nacht als je aankomst. Moet je in Phoenix door Imigrations of heb je dat dan al gehad?
Bij de 21e heb je de volrode verkeerd :wink: ; je zult eerst een pas moeten kopen voor je naar de Maswik Lodge gaat. Ik denk dat je met de Kaibab Trai route de Desert view Drive bedoelt?
Je kunt waarschijnlijk op de dag dat je naar Zion rijdt ook nog wel het park in als je zou willen.
Voor de volle dag Zion zou ik wel wat andere dingen doen dan Weeping Rock en de Narrows. Weeping Rock is aardig maar stelt qua tijd niet veel voor. Je kunt ook de Emerald Pools doen, en een van de trails bij het visitor center. Voor je de Narrows gaat lopen moet je bij het visitor center informeren of het veilig is. Er hangt wel een bord denk ik.
Grafton vind ik niet de moeite waard (zie daarvoor mijn 2011-verslag); ik zou dan liever via Valley of Fire rijden. Wil je graag dirt roads rijden dan is de Smithsonian Backway in combinatie met Grafton een mogelijkheid.

Marianne
sieml040
Amerikafan

Bericht door sieml040 »

Bedankt voor jullie reacties!!
SarahB schreef:Misschien nog een kleine tip voor in Bryce: ik vond de combinatie-wandeling Navajo Loop - Queens Garden érg mooi. Je doet dan (een stuk van) beide trails, en niet alleen de Queens Garden . Ik vind het dan ook aan te raden om via de Navajo Loop af te dalen en via de Queens Garden terug omhoog te gaan, anders is het wel héél erg steil.
We lopen de Navajo Trail ook (zie vrijdag 24 juli). Ik heb de combinatie-wandeling uit elkaar gehaald, omdat we met 2 niet-zo-heel-graag-lang-wandelende-pubers zitten :wink: .
Of zie je bij de combinatie-wandeling toch weer andere dingen dan bij de 2 wandelingen apart?
Ik ga je blog zeker lezen!
RiverCola schreef:Sorry, ik zag je planning en die was zo gedetailleerd dat ik al moe werd van de gedachte
Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen :wink: .
Ik heb hier op het forum ooit gelezen dat het fijn is als je zo'n planning hebt, omdat er zóveel activiteiten zijn overal en we eigenlijk té weinig tijd hebben, dat je niet nog eens bij aankomst ergens moet gaan bedenken wat je er nu eigenlijk eens zult gaan doen.
Dacht eigenlijk dat iedereen wel zo'n planning maakte :oops: .
Maar zoals SarahB al schreef: we kunnen altijd activiteiten laten vallen en we zijn ons er bewust van dat we níet in ons enthousiasme 3 weken aan een stuk als een dolle moeten rondrijden. De kids zullen ons ook wel terugfluiten :lol: .
Martin & Marianne schreef:Het lijkt me allemaal goed te doen. Of je op de dag van aankomst nog naar de Walmart wilt is de vraag; je bent we even bezig dan, en voor je gevoel is het al 3 uur in de nacht als je aankomst. Moet je in Phoenix door Imigrations of heb je dat dan al gehad?
We vliegen met een tussenlanding in New York naar Phoenix, dus Imigrations hebben we neem ik aan in New York.
Omdat we maar 1 dag in de Grand Canyon zijn, wil ik graag zoveel mogelijk tijd daar doorbrengen en dus op de dag van aankomst boodschappen halen, zodat we de eerste dag direct kunnen doorrijden naar Grand Canyon. Al heb ik ook ergens gelezen dat je voor de 1e keer boodschappen doen wel een paar uur kunt uittrekken en tja..... of we dáár nog zin in hebben?? Wat een groentjes zijn we nog :oops: .
Martin & Marianne schreef: Ik denk dat je met de Kaibab Trai route de Desert view Drive bedoelt?
ja, klopt.
Martin & Marianne schreef:Voor de volle dag Zion zou ik wel wat andere dingen doen dan Weeping Rock en de Narrows. Weeping Rock is aardig maar stelt qua tijd niet veel voor. Je kunt ook de Emerald Pools doen, en een van de trails bij het visitor center.
Ik heb gezocht naar kortere wandelingen in verband met de kinderen. Welke Emerald Pools-wandeling raad je aan: Lower Emerald Pools of Middle en Upper Emerald Pools? En welke trail bij het visitor center bedoel je? Ik zie op je wandelsite dat Watchman vanaf daar vertrekt. Is een stukje van de Narrows niet leuk voor de kinderen?
Martin & Marianne schreef:Grafton vind ik niet de moeite waard (zie daarvoor mijn 2011-verslag); ik zou dan liever via Valley of Fire rijden. Wil je graag dirt roads rijden dan is de Smithsonian Backway in combinatie met Grafton een mogelijkheid.
Grafton had ik inderdaad al gelezen, toch maar laten vallen dan. Valley of Fire ga ik even bekijken. We rijden geen dirt roads (hebben een full size 4d).

Met jullie tips komt het vast allemaal goed :thumbup: .

Groetjes Simone
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

De Emerald Pools zijn zeker de moeite waard maar ik zou dan mijn tijd in Zion liever besteden aan een langer bezoek aan de Narrows. Dat zullen je kinderen ook zeker leuk vinden. Het voordeel is dat je het zo lang of zo kort kunt maken als je zelf wilt. Heb je er genoeg van dan ga je gewoon terug :wink:
Het is inderdaad verstandig om vooraf bij het Visitor Center informatie te vragen of het veilig is.

Elly
SarahB
Amerikafan

Bericht door SarahB »

sieml040 schreef:Bedankt voor jullie reacties!!

We lopen de Navajo Trail ook (zie vrijdag 24 juli). Ik heb de combinatie-wandeling uit elkaar gehaald, omdat we met 2 niet-zo-heel-graag-lang-wandelende-pubers zitten :wink: .
Of zie je bij de combinatie-wandeling toch weer andere dingen dan bij de 2 wandelingen apart?
Ik ga je blog zeker lezen!
Oeps, ik had gemist dat jullie de Navajo Trail op vrijdag doen. Dan is mijn opmerking niet echt van toepassing. :wink:

De tip van Marianne om langs Valley Of Fire te rijden, zou ik zeker opvolgen. Wij zijn ook langs daar gereden, en het is echt de moeite. Dirtroads hoef je daar niet per se te reden, dat deden wij ook niet. Misschien zijn er daar wel (dat weet ik niet), maar je kan ze dus zeker vermijden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zou zeker de Narrows doen (ik zie dat ik het niet goed had geformuleerd, ik bedoelde dat ik NAAST de Narrows iets anders zou gaan doen dan Weeping rock), en daarnaast zou je de Emerald Pools kunnen doen en misschien nog wel een wandeling. Wij zijn met de kinderen ooit eens begonnen aan de Lower Emerald Pools met het idee om daarna weer terug te gaan, maar de kinderen liepen zo hard vooruit dat we al bij de Middle waren voor we er erg in hadden. En als je daar bent is die laatste klim ook wel leuk om te doen. Kijk eens in mijn 2011-verslag; toen hebben we meerdere wandelingen gedaan - wel zonder kinderen die keer.
Bij het visitor center heb je inderdaad de Watchman en ook de Pa'rus Trail. De Watchman hebben we heel lang geleden eens gedaan, maar dat kan ik me niet meer goed herinneren. De Pa'rus Trail is leuk, en staat ook beschreven op mijn wandelsite.

Als je eerst in NY landt ga je daar door de Immigrations. Je bent dan in Phoenix snel klaar, dus wie weet gaat het nog wel lukken met die Walmart. :wink:

In Bryce zou het toch niet zo gek zijn om de combinatie te lopen; voor Queens garden moet je anders heen en terug dezelfde route volgen. Eindig/begin je bij de Navajo Loop dan heb je geen dubbele stukken. Je moet bij de Navajo Loop dan wel een keuze maken. In jullie planning kun je beide delen van de loop doen. De combinatie is minder lang dan beide trails afzonderlijk.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer