Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis beabert: voorlopige reisroute okt/ nov
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Re: Reis beabert: voorlopige reisroute okt/ nov
Jeetje, wat ontzettend balen. Hoe gaat het er nu mee? Ben je al wel enigszins mobiel?
Hoe is overigens je ervaring met de gezondheidszorg in Griekenland?
Was je in een privé kliniek of staatsziekenhuis?
Hoe is overigens je ervaring met de gezondheidszorg in Griekenland?
Was je in een privé kliniek of staatsziekenhuis?
In een voorgaand bericht besloten om onze reis naar Zuidwesten maar helemaal te annuleren wegens een ongeval .
We zijn nu echter een dikke week verder en hebben besloten om toch nog eens het advies van de arts af te wachten op 7 oktober . Dan zijn we 2 weken voor het voorziene vertrek .
Wat ons tot deze beslissing gebracht heeft is dat de reis van mijn man niet kan worden geannuleerd( bedrijfstrip) . Hij zou dus zelf een enkel reis terug moeten boeken ( en enkele reizen zijn erg duur), of hij moet zichzelf daar 18 dagen zien te vermaken . Dit zou dan betekenen dat ik het in Nl ook zonder hulp moet stellen( mag ook niet autorijden) Dank . . Niet erg leuk e oplossingen dus .
Afhankelijk van wat ik tegen die tijd mijn been mag belasten willen we de reis dus nog niet helemaal afschrijven . Het is daar immers toch mooier weer dan hier in NL. Ik heb mij er nu op ingesteld dat ik toch nog met 2 krukken loop, en hadden dus het idee om erg rustig aan de kustroute te doen . En overal een paar dagen te blijven . Kleine wandelingen kan ik wel doen en moet ik ook doen .
Okee ,het is niet echt de voorstelling bij deze reis ( en waarvoor je naar de USA gaat), maar echt uitgaande van wat mogelijk is . De echte Zuidwest route doen we dan wel een ander keertje ( kunnen de dochters misschien ook weer mee).
En misschien wil ik ook wel momenteel met iets bezig kunnen zijn .
Vraag is dus aan de experts hier .Ideeën voor leuke /mooie plekjes langs deze kustroute. Mooie hotelletjes. We starten in San Francisco en eindigen in Phoenix( 18 dagen). Bedankt
We zijn nu echter een dikke week verder en hebben besloten om toch nog eens het advies van de arts af te wachten op 7 oktober . Dan zijn we 2 weken voor het voorziene vertrek .
Wat ons tot deze beslissing gebracht heeft is dat de reis van mijn man niet kan worden geannuleerd( bedrijfstrip) . Hij zou dus zelf een enkel reis terug moeten boeken ( en enkele reizen zijn erg duur), of hij moet zichzelf daar 18 dagen zien te vermaken . Dit zou dan betekenen dat ik het in Nl ook zonder hulp moet stellen( mag ook niet autorijden) Dank . . Niet erg leuk e oplossingen dus .
Afhankelijk van wat ik tegen die tijd mijn been mag belasten willen we de reis dus nog niet helemaal afschrijven . Het is daar immers toch mooier weer dan hier in NL. Ik heb mij er nu op ingesteld dat ik toch nog met 2 krukken loop, en hadden dus het idee om erg rustig aan de kustroute te doen . En overal een paar dagen te blijven . Kleine wandelingen kan ik wel doen en moet ik ook doen .
Okee ,het is niet echt de voorstelling bij deze reis ( en waarvoor je naar de USA gaat), maar echt uitgaande van wat mogelijk is . De echte Zuidwest route doen we dan wel een ander keertje ( kunnen de dochters misschien ook weer mee).
En misschien wil ik ook wel momenteel met iets bezig kunnen zijn .
Vraag is dus aan de experts hier .Ideeën voor leuke /mooie plekjes langs deze kustroute. Mooie hotelletjes. We starten in San Francisco en eindigen in Phoenix( 18 dagen). Bedankt
Ik denk dat je je toch echt wel zult vermaken hoor. Sowieso staat bij alle trails aangegeven of die te doen zijn met een rolstoel. Heb je ook een rolstoel of alleen krukken? Ik zou denk ik wel een rolstoel regelen, dan kom je verder. Amerika is op zich wel erg rolstoelvriendelijk dat scheelt. Het viel me ook op bijvoorbeeld dat alle hotels een tillift bij hun zwembad hebben. Niet dat jij de nodig hebt, maar even als voorbeeld. Ik denk dat je wel kunt gaan whalewatchen in Monterey, dat is erg leuk om te doen. Wij zijn daar maar erg kort geweest, maar ik vond het plaatsje er wel gezellig uit zien en je hebt daar ook nog een mooi zee-aquarium en de 17-mile drive die je met de auto kunt doen. Onderweg langs de snelweg kun je stoppen bij de zee-olifantenkolonie bij Piedras Blancas, echt heel gaaf om te zien en dat is eigenlijk meteen bij de parkeerplaats, dus daar kun je wel met je krukken komen. Wij hebben verder nog geslapen bij Pismo Lighthouse Suites, heerlijk ruim en comfortabel hotel, kun je prima een paar dagen relaxen. Vergeet overigens niet overal een kamer beneden te vragen.
- FonC
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Leuk dat jullie toch gaan! Zal vast, ondanks van te voren iets anders was bedacht, een mooie reis worden!
27-10/16-11'14 West-U.S.A.
19-09/06-10'16 Chicago-Nashville-Memphis-New Orléans-Las Vegas
02-11/09-11'17 New York City (TCS NYC Marathon)
Maa-Apr 2020 - Zuid-West
Nov 2020 New York City (TSC NYC Marathon)
http://opvakantiemet.blogspot.nl
19-09/06-10'16 Chicago-Nashville-Memphis-New Orléans-Las Vegas
02-11/09-11'17 New York City (TCS NYC Marathon)
Maa-Apr 2020 - Zuid-West
Nov 2020 New York City (TSC NYC Marathon)
http://opvakantiemet.blogspot.nl
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wel fijn om toch te gaan!
Je zou een bezoek aan Hearst Catle kunnen brengen. Ze hebben tours die ook geschikt zijn voor mensen die moeite hebben met trappen, of lang staan etc. zie http://hearstcastle.org/tour-hearst-cas ... ooms-tour/.
Maar wellicht is een gewone tour ook een mogelijkheid.
Marianne
Je zou een bezoek aan Hearst Catle kunnen brengen. Ze hebben tours die ook geschikt zijn voor mensen die moeite hebben met trappen, of lang staan etc. zie http://hearstcastle.org/tour-hearst-cas ... ooms-tour/.
Maar wellicht is een gewone tour ook een mogelijkheid.
Marianne
En ja , ik heb groen licht gekregen . Ik mag rustig opbouwen naar normaal lopen ( wel nog met krukken ,maar goed). Zojuist hotel in San Francisco ( Holiday INN Fishermans Wharf) en auto gereserveerd. Nu alleen nog de lange vlucht overleven. We maken een andere reis dan gepland, maar we komen vast ook mooie en schitterende plekjes tegen . Hoeven we die alvast niet meer te doen een volgende keer . bedankt voor de support .
Vandaag teruggekomen van een mooie reis. Omdat de weersomstandigheden goed waren en het met mij ook goed ging vanuit San Francisco via Pacific Grove richting Yosemite gereden en van daaruit ons vooropgestelde rondje gedaan . Hier en daar kleine wandelingen kunnen maken ,maar desondanks dat toch erg veel gezien. Ieder park was toch weer een ander wonder. Monument Valley hebben we niet gedaan,We vonden het een vrij lange weg en hadden daar geen zin meer in om nog meer te haasten .Qua weer hebben we zon ,regen en sneeuw gezien. Heerlijke temperaturen overdag ,maar koud in de ochtend en s avonds . Heb veel gehad aan jullie tips. Het smaakt naar meer, en in gedachten heb ik reeds een verlanglijstje voor de volgende trip . De overnachting in Furnace creek en Curry village was een schot in de roos ondanks de prijs die we in Furnace creek betaalden .
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht