Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis zalmanium: west USA 13d, meeste 23d, waarom? Incl. planning

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
leftie
Amerika-ontdekker

Re: Reis zalmanium: west USA 13d, meeste 23d, waarom? Incl. planning

Bericht door leftie »

PSVwally schreef:Misschien dat je toch ook eens een keer naar de schrijfwijze in andere topics moet kijken, want het is niet echt duidelijk soms. Dag 1 begin je nochtans zo goed, maar dan stopt het bij dag 2 al :wink:
Nou doe je best dit keer zalmanium :mrgreen:
Scheelt mij weer zoekwerk voor m'n eventuele reis. :mrgreen:
zalmanium
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door zalmanium »

Niet te veel kijken naar LA, SF en LV -> daar plannen we nog een city trip voor te maken (maar apart van dit hier).
Dus het is inderdaad de bedoeling dat die volgorde wel gaat kloppen (niet zoals nu).

Jullie commentaar samengevat:
- We gaan dus proberen één nacht aan de rif mee te pikken
- America the beautiful
- dag GC te veel -> page/Sedona/...
- Dag 2 is te volzet, beter spreiden. Hoe is een ander paar mouwen. Eventueel een dag GC hier zetten ...
- Dag 10 klopt niet. Ik vermoed dat je dag 13 bedoelt. Kan je uitleggen waarom Lone Pine, Mammoth Lakes en Lee Vining daar niet Mogen staan. Is er een overnachting nodig?
- Yosemite nog inplannen daar Happy Isles geen doel op zich is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je je route in excel hebt, waarom dan niet op deze manier? Dan heb je het duidelijk per dag genoteerd. De laatstse kolom kun je zo uitgebreid maken als je wilt. Als je het dan op het forum plaatst hoef je alleen maar de eerste kolommen te kopiëren.
vb route.JPG
dag 1 BRU Phoenix
dag 2 Phoenix - Bellemont
dag 3 Bellemont
dag 4 Bellemont
dag 5 Bellemont - Monument Valley
dag 6 Monument Valley - Page
dag 7 Page - Bryce
dag 8 Bryce - Zion
dag 9 Zion
dag 10 Zion - Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas - Death Valley
dag 13 Death Valley - June Lake
dag 14 June Lake - Yosemite
dag 15 Yosemite
dag 16 Yosemite - San Francisco
dag 17 San Francisco
dag 18 San Francisco
dag 19 San Francisco
dag 20 San Francisco - Monterey
dag 21 Monterey - Santa Barbara
dag 22 Santa Barbara - Los Angeles
dag 23 Los Angeles
dag 24 Los Angeles
dag 25 Los Angeles - BRU

Nog even over mijn opmerkingen: je had bij dag 10 ook Cottonwood en Jerome vermeld; dat zal een kopieerfout geweest zijn.
En ik begreep uit je opsomming dat je in June Lake ging overnachten. Waarom vermeldt je dan Lone Pine etc? Wil je daar iets doen? Dat zijn wel plaatsen waar je lang rijdt, maar je zult er niets gaan doen lijkt me. beperk je tot de bezienswaardigheden, dat was mijn boodschap.

Als je zo de route bekijkt dan zijn die 3 dagen Bellemont niet ideaal want de eerste dag heb je een vol programma. Dus overnacht iets eerder; de Super8 in Sedona is betaalbaar en een keurig motel. Of misschien zelfs iets eerder stoppen.
Ik vind de tijd voor SF nogal ruim.
Wanneer gaan jullie eigenlijk, in welke tijd van het jaar? Ik kan het zo snel niet terugvinden.
En heb je al iets in Yosemite geboekt? Je planning daar is ook afhankelijk van waar je overnacht. En van het jaargetijde.

Marianne
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

dank je wel.
Het eerste was inderdaad een vergissing.
June lake en lone pine is omdat we er langs rijden, dus leek het mij een goed idee om het te vermelden.
Dag 2 kunnen we inderdaad ook nog aanpassen en bvb een overnachting GC afgeven (of SF)

We gaan in September, en alle hotels zijn nu al geboekt, maar we kunnen perfect annuleren en de reis nog lekker aanpassen.

Dit is dan de planning in excel met uw schrijfwijze, het is inderdaad wel overzichtelijker. Enkel de kustroute staat niet op volgorde (kleine letters)

http://i.imgur.com/cYqTz9H.jpg
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De tekst bij dag 9 klopt nog steeds niet. :wink:

En het is voor jezelf natuurlijk handiger om de datum er bij te zetten, dan kun je makkelijker je reservering er bij zoeken.

Marianne
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

Dag 9 is volledige dag Zion :)
Of is dat te veel ?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat de opmerking over Jerome etc daar niet klopt. :?

Marianne
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

Dat is dan die fameuze dag 2 zogezegd, ik zal kijken wat ik daar aan kan doen.
Moest ik een dag weghalen, waar haal ik die volgens jullie dan het beste weg ?
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

Hoi, ik ben een beetje dag 2/3 aan het herorganiseren, maar ik zit vast, ik ben een beetje aan het knoeien :oops:

Dag 2: Phoenix-Sedona -> Apache trail, Goldfield ghost town, Montezuma castle
Dag 3: Sedona-Bellemont -> ? ? ?
Dag4 : Bellemont-Bellemont -> GC bezoeken maar wel proberen aan de rif te overnachten.

Waar zet ik het volgende (bij ? ? ? dag 3) : prescott, cottonwood, jerome, Sedona, Flagstaff Slide Rock State park, GC

Op de kaart kan je de stadjes/dorpjes naar links gaan, maar Sedona (alsook flagstaff) ligt rechts.
De overnachting Bellemont ligt dan ook rechts.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Dag 5 heb nu staan (in je eigen tabel) Grand Canyon - Monument Valley (proberen aan de gc te slapen, zonsondergang.)
Dit moet je iig zeker een dag eerder zetten als je dit wilt doen ;) want je overnacht bij Monument Valley op dag 5.

(edit ik zie dat je dit in je post hieronder al wel hebt aangepast)

Verder kom je er nu gewoon achter dat al die dagen Bellemont gewoon klote ligt.
Ik zou dag 2 de Apache trail doen en de Goldfield ghost town. Misschien dat je daarna nog via Prescott Valley en Jerome naar Sedona zou kunnen rijden.
De dag erna van Sedona een stukje terugrijden naar Montezuma's castle en dan via Slide Rock SP richting Bellemont?
Dag 4 Grand Canyon
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik vind die keuze voor Bellemont ook opmerkelijk. Na 10 jaar Amerika forums heb ik nog nooit gelezen dat iemand daar 3 dagen heeft gelogeerd. De enige reden voor Bellemont voor sommigen is dat er een winkel voor Harley Davidson verhuur is. Misschien een idee?
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

haha, neen dat is niet ons geval hoor.
Bellemont was spotgoedkoop om "dichtbij" de Grand Canyon te overnachten.

Nu valt de eerste nacht bellemont al weg voor Sedona, en misschien de laatste nacht bellemont ook voor de South Rim.
Dan hebben we nog één nacht over.
Wat zijn de bekende plaatsen om "goedkoop" te overnachten aan de grand canyon.

Die Bellemont was 230€ of zo voor 4 nachten, 4 personen. Dit was dus echt ongelooflijk goedkoop !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

zalmanium schreef: Wat zijn de bekende plaatsen om "goedkoop" te overnachten aan de grand canyon.
De Bright Angel Lodge is goedkoop, maar heeft geen kamers voor 4 personen dacht ik. En ook niet altijd een eigen badkamer.
De Maswik Lodge heeft wel 4-persoonskamers en een eigen badkamer. daar zit je op ongeveer 100 dollar.
De Yavapai Lodge is ongeveer 150 dollar per nacht. De andere lodges zijn prijziger.

Ik zou eens goed nadenken of je alles wat je opnoemt voor die eerste dagen ook daadwerkelijk wilt gaan bezoeken. Kijk eens wat op de route ligt, en voor welke bezienswaardigheden je een omweg zou willen maken.
Kijk ook wat je er wilt doen en hoeveel tijd dat kost. Wat wil je bijvoorbeeld in Sedona doen? En in Prescott? Jerome is aardig maar daar zou ik niet voor omrijden.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Onderweg na de Apache Trail voorbij Payson zou je een kort bezoek kunnen brengen aan Tonto Natural Bridge. Vergeet Cottonwood, Prescott en Jerome die dag.
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

De prioriteiten liggen natuurlijk op de apache trail, Montezuma castle, goldfield ghost town en slide rock state park
de andere (Prescott, Jerome, ...) zullen we wel ter plekke zien of we er tijd voor hebben, maar indien wel is het mooi meegenomen.

Ik herriner mij nog mijn 3 weekse rondreis van Noord NY / Canada en ik vond het heel leuk om soms eens in zo'n klein stadje/dorp te stoppen. Ergens iets te gaan drinken en gewoon ... genieten, ik hoop dit nu ook soms te hebben. Een moment van rust in een typisch amerikaans stulpje tussen al de drukte :)
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

De overnachting in GC is een feit, van 4 naar 5 September overnachten we in de Yavapai lodge :clap:
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

Prima accommodatie!
Groetjes,
Daniel
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je weet dat die Apache Trail 22 miles unpaved is? Maak een stop in Tortilla Flat bij het cafe.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Op heel veel plaatsen op je route in het zuidwesten heb je weinig van die dorpjes helaas. Vooral op het stuk tussen de Grand Canyon en Lone Pine vond ik het niet echt boeiende stadjes/dorpjes om op een terras te gaan zitten.
Langs de kustroute heb je wel een aantal aardige plekjes om even wat te gaan drinken en van het uitzicht te genieten (bijvoorbeeld bij nepenthe). Wij zijn bij Cambria ook even van de 1 afgegaan om op het terras op main street te gaan zitten, al weet ik echt niet meer welke tent dat dat was.
zalmanium
Amerika-ontdekker

Bericht door zalmanium »

Bedankt voor de opmerkingen, staat er nu allemaal bij.

Voor de nationale parken nog enige richtlijnen?
Enkel in Yosemite en Zion overnachten we 2x.
Page, Bryce, ... maar 1x

Bij Grand Canyon heb ik de viewpoints.
Bij Bryce heb ik: Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glenn Canyon Dam, Lake Powell, Toadstool Hoodoos, ...
Bij Death Valley/June lake/Yosemite heb ik dit momenteel:
Pahrump, Ashford Junction, badwater basin, Artists Drive, zabriskie, dantes view met zonsondergang, furnace creek
Lone pine, bishop, mammoth lakes
lee vining, tenaya lake, bodie ghost town, glacier point, the mist trail - happy isles

Zijn er nog zaken waar jullie aan denken of eventueel die een must see zijn?
Of zelfs opmerkingen over de dagen?

Want daarna denk ik dat we rond zijn, is het enkel nog de city trips van de steden
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer