Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Zdeta + familie per camper

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Zdeta
Amerika-ontdekker

Re: Reis Zdeta + familie per camper

Bericht door Zdeta »

Martin & Marianne schreef:Capitol reef is zeker de meoite waard, maar misschien spreekt het jullie minder aan? Heb je http://www.ontdek-amerika.nl gelezen voor informatie over de parken? wij waren er dit jaar begin juni en in 2013 eind mei, en het is ons erg goed bevallen.
Je kunt eens wat alternatieve routes uitwerken, bijvoorbeeld Capitol Reef bezoeken tussen SLC en Moab. Of doe Monument Valley tussen Page en Capitol Reef; dan rij je via de mooie UT95.
Waarom Mesa verde? Ik vermoed dat de rangertours niet te doen zijn voor je zus. En die tours zijn nu juist wat Mesa Verde zo interessant maakt. Zie ons 2008-verslag om een idee te krijgen).
Een volle dag Bryce is aardig ruim, die dag kun je mischien beter op het laatst gerbuiken, van Yosemite naar SF rijden en ook nog de camper inleveren is wellicht wat veel op 1 dag.

Ik heb niet meer alles teruggelezen, maar ik vraag me af of jullie niet naar Canyonlands gaan. Of wil je dat vanuit Arches doen?
En de Tioga Pass is een risico begin mei.

Je weet dat je 15 december om 16.00 uur de camping voor Yosemite moet vastleggen?

Marianne
Hai Marianne,

Ik heb voor Mesa Verde even je reisverslag gelezen. Ik lees: Trappetjes en steile wandelpaden. Mijn vader wilt hierheen omdat hij er nog niet geweest is. Canyonlands via Arches inderdaad. Bedankt voor de camping Yosemite-tip.
Anneleen schreef:Wij vonden Capitol Reef de moeite. Mooi park en ook een stuk rustiger dan in de andere parken die we bezocht hebben. Maar misschien is het overal wel vrij rustig in april. We vonden de camping daar (Fruita Campground) ook prachtig.
Dankjewel voor je reactie. Rust is wel fijn, ik laat 'm in de planning.
PSVwally schreef:Dat inleveren (en eerst schoonmaken) moet meestal voor de middag. Als je bij wijze van spreken dat om 15:00 moet doen is het doenbaar. Maar als je dat voor 11:00 moet doen en daarvoor die rit van Yosemite nog hebt is dat niet te doen.

ik denk dat je Capitol Reef NP veel mooier gaat vinden dan Petrified Forest NP. Probeer daar op de fruita camping een plekje te vinden. Je mist door je route zo te doen wel zowel de UT12 als de UT95 die bekend staan als de 2 mooiste wegen van dit gebied. Ik zou Petrified Forest zelf vervangen door een extra dag bij Las Vegas. Daar heb je nu amper tijd. Maar verder is het qua route te doen.
De camper inleveren is voor 15:00, dus dat leek me prima te doen, heb je toch een dag langer in Yosemite.
Martin & Marianne schreef:Als je de route doet zoals ik het voorstelde (dus MV tussen Page en Capitol Reef) heb je zowel de Ut95 als de Ut12.
Verder zou ik ook de voorkeur geven aan Capitol Reef boven Petrified Forest NP.
Langs de UT12 heb je trouwens het Petrified Forest SP, misschien is dat een leuke vervanger?

Marianne
Petrified Forest SP ga ik eens voorleggen, bedankt.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Je hebt ook minder steile paden in Mesa Verde. Maar idd ook steile en ladders.

Nogmaals over het inleveren van de camper. Vergis je niet in de tijd. Je bent met de camper eerder 5u onderweg van Yosemite Valley naar San Leando zonder stops. Vertrek dus echt op tijd.

Bij Page zou je o.a. op lone rock beach of op wahweap rv park kunnen staan. Beide niet echt veel beschutting van bomen zover ik me kan herinneren.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Als je je nog niet hebt verdiept in het reserveren van Yosemite dan kun je je het beste nu alvast inlezen en voorbereiden.
Kijk eens in het artikel op de AA-site en in dit topic voor meer informatie. Onderschat de snelheid waarmee de plaatsen geboekt worden niet.
Maak van te voren een account aan en zorg voor een snelle pc, of meerdere pc's.

Marianne
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

PSVwally schreef:Bij Page zou je o.a. op lone rock beach of op wahweap rv park kunnen staan. Beide niet echt veel beschutting van bomen zover ik me kan herinneren.
Op Wahweap staan nog wel wat bomen, die behoorlijk gegroeid zijn in de afgelopen jaren, daar vind je nog wel iets aan schaduw. Op Lone rock beach niets. Vergeet ook niet, mocht je vast komen staan op Lone rock, in het zand, dan betaal je ong. 175 dollar om je er uit te halen.
Zdeta
Amerika-ontdekker

Bericht door Zdeta »

Bedankt weer voor de tips.
Morgen zitten we met twee laptops klaar om 16:00 voor Yosemite. Wel spannend hoor!

Verder hebben we wahweap gereserveerd, Devil's garden (laatste plek voor een 30ft :O) in Arches, Watchman in Zion en Mather in GC village.

Een camping in Canyonlands was niet vindbaar, alleen first-come first-serve en dat is niet zo handig als je pas laat aankomt. Dus hebben we een of ander RV park geboekt, maar het is maar voor een nacht, want daarna zitten we in Devil's Garden en die lijkt me erg mooi van wat ik van de foto's heb gezien. De weekenden zijn dus geboekt, want de hotels voor en na de camper zijn geregeld door travelhome. De rest kunnen we nu langzamerhand ook gaan regelen.

Maar in Bryce is de Sunset Campground ook first-come first-serve. Moet ik me daar zorgen om maken? Of moet je dan echt vroeg aankomen, wil je een plekje hebben? Anders een campground buiten het park waar je wel kan reserveren?
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

In Bryce is er nog een camping waar je wel voor kan reserveren: North Campground. We vonden de campground zelf wel aangenaam, maar niet zo bijzonder (misschien omdat het de hele dag en nacht regende toen wij er waren). Voordeel van deze campground is dat je op wandelafstand van de canyon ligt om bijvoorbeeld de combinatie Queens Garden / Navajo trail te doen. Veel mensen boeken een plaats bij Ruby's Inn Campground, die bij de ingang van het park ligt. De shuttlebus stopt vlakbij. Ook bij North CG kan je trouwens de shuttlebus nemen, als je bijvoorbeeld naar de viewpoints verder weg wil gaan.
amboly
Amerikafan

Bericht door amboly »

Ik heb dit jaar op Lone Rock Beach gestaan en het rijden op het zand was erg goed te doen hoor! Niets om je zorgen om te maken. Het was 1 van de leukste campings van de vakantie (De allerleukste was Devil's Garden Campground in The Arches...)
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Omstandigheden kunnen veranderen!
Lees de reviews eens welke hier staan! Het is maar een waarschuwing. ;)
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Zdeta schreef:Nogmaals overlegd en daaruit kwam: Salt Lake City is wel een rechtstreekse vlucht.
Delta heeft kennelijk hun schema aangepast! Toen ik vorige maand checkte, begonnen de rechtstreekse AMS-SLC vluchten pas in mei. Nu al eind maart. Fijn voor jullie!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Zdeta
Amerika-ontdekker

Bericht door Zdeta »

Anneleen schreef:In Bryce is er nog een camping waar je wel voor kan reserveren: North Campground. We vonden de campground zelf wel aangenaam, maar niet zo bijzonder (misschien omdat het de hele dag en nacht regende toen wij er waren). Voordeel van deze campground is dat je op wandelafstand van de canyon ligt om bijvoorbeeld de combinatie Queens Garden / Navajo trail te doen. Veel mensen boeken een plaats bij Ruby's Inn Campground, die bij de ingang van het park ligt. De shuttlebus stopt vlakbij. Ook bij North CG kan je trouwens de shuttlebus nemen, als je bijvoorbeeld naar de viewpoints verder weg wil gaan.
North campground lukt niet om te reserveren. We zijn er vanaf 4 mei, misschien te vroeg?
amboly schreef:Ik heb dit jaar op Lone Rock Beach gestaan en het rijden op het zand was erg goed te doen hoor! Niets om je zorgen om te maken. Het was 1 van de leukste campings van de vakantie (De allerleukste was Devil's Garden Campground in The Arches...)
Wahweap is al geboekt. Devil's garden overigens ook :)
Dutchess schreef:
Zdeta schreef:Nogmaals overlegd en daaruit kwam: Salt Lake City is wel een rechtstreekse vlucht.
Delta heeft kennelijk hun schema aangepast! Toen ik vorige maand checkte, begonnen de rechtstreekse AMS-SLC vluchten pas in mei. Nu al eind maart. Fijn voor jullie!
Heel fijn ja! Anders moesten we op LA vliegen en dan rijd je zo ver om.

Yosemite boeken is gelukt! Een mooie plek op North Pines! Daar zijn we erg blij mee, was nogal stressvol, haha.

Campings die we nog moeten boeken:
Mesa Verde
Petrified Forest
Monument Valley
Capitol Reef
Bryce Canyon
Las Vegas
Mono Lake.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

De meeste campings hoef je niet te reserveren (of kunnen niet gereserveerd worden zoals Fruita), ik zou de rest open laten, dan blijf je ook nog wat flexibel en kun je bij slecht weer je planning wijzigen.
North in Bryce zou je nu al moeten kunnen reserveren:
Reservations for these sites can be made from 6 months to 2 days in advance (minimum advance reservation is two days).
Misschien zijn ze al vol?
Hou in Bryce rekening met restricties voor campers, zie hier.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zdeta schreef:
North campground lukt niet om te reserveren. We zijn er vanaf 4 mei, misschien te vroeg?
Je hoef dan nog niet te reserveren.

Van de officiële site : http://www.nps.gov/brca/planyourvisit/n ... ground.htm

Reservation Dates:
2016 - May 6 - September 25
Zdeta
Amerika-ontdekker

Bericht door Zdeta »

Hallo Allesamerika,

Bijna de complete reis is geboekt, nog een paar campings te gaan.

Nog wel een vraag waarvan ik het antwoord nergens kan vinden: Is de tank met gas bij de camper gevuld bij het ophalen?

Alvast weer bedankt, ik heb veel aan jullie tips.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ja de gastank is vol. En moet bij inleveren ook weer gevuld zijn. Hou hier rekening mee want je kunt niet overal propane tanken.
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Wij hebben vorig jaar een camper bij Road Bear gehuurd en gas werd weer aangevuld door Road Bear zelf. Ik weet niet of dat bij andere maatschappijen ook zo is.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Roadbear vult wel maar daar moet je wel voor betalen :wink: en dat kost meer dan wanneer je het zelf doet .
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Oh, is dat zo? Ik kan me niet herinneren dat wij daar nog extra voor moesten betalen. Als ik het me goed herinner, hadden we ook niet de keuze om de gastank niet door hen te laten vullen. Moet ik toch eens uitpluizen voor onze komende reis.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben al 7 x met een Roadbear camper gereden, en het is nooit anders geweest. :wink:
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Klopt, wij vroegen van tevoren altijd waar we propane konden tanken voor het inlevereb. Het handigst is als je laatste camping propane heeft.
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij hebben het vorig jaar ook door Roadbear zelf laten doen. We hadden geen zin om in Las Vegas op zoek te gaan naar een plek waar we propane konden tanken. Klein beetje meer betalen voor het gemak. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer