Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis reusa: eerste Amerikareis

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis reusa: eerste Amerikareis

Bericht door PSVwally »

Of je maakt in die laatste route gewoon een lange rit van Seki naar las Vegas zonder die overnachting in Kernville
reusa
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door reusa »

In plaats van Groveland zouden we beter via Oakhurst kunnen zie ik inmiddels.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Dat zei ik al :-)
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

PSVwally schreef:Ik zou niet weten waarom die 266 niet te rijden zou zijn met een camper?
Misschien hierom: http://www.nolandalla.com/lonliest-highway/?
Wij hebben het toen gevraagd aan een ranger bij June Lake. Zij heeft er een kaart bij gehaald, haar man erover gebeld en het uiteindelijke advies luidde: niet doen. Smalle en bochtige weg, niet zo eenvoudig om met een camper dat lange stuk te rijden. Via Tonopah gaat het dan veel vlotter.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind optie 1 wat gehaast; voor Sequoia heb je zo niet veel tijd. Wat zijn je plannen in Sequoia en Kings Canyon? En wil je alles vanuit dezelfde camping bezoeken? Hoe zou je in optie 2 willen rijden?
Als je van Sequoia naar Oakhurst rijdt en je doet ook de Kings Canyon Scenic Byway, zul je met een camper toch al snel 5 uur onderweg zijn en dan heb je nog niets bekeken. Je zou voor de laatste nacht eens naar een camping in Cedar Grove kunnen kijken, of in Grant Grove. Zie voor beide overnachtingsplaatsen ons 2013-verslag (voor de locatie, wij hebebn daar niet gekampeerd).

Marianne
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Hartelijk dank. Haasten willen we ons liever niet, het is ook vakantie. Mijn man vindt het al heel wat dat we de vakantie per dag/twee dagen vastleggen.... :wink:
Door het enthousiasme hier op het forum over Yosemite en het aantal keren dat ik las over de Tioga Pass dacht ik dat we daar toch minstens langs moesten....En het lijkt ook een mooie combinatie, enerzijds bomen, bergen, meren en anderzijds woestijn (en bergen en ravijnen).

Maar als we daardoor weer weinig tijd hebben in Sequoia is het ook weer jammer.
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik vind de Tioga Pass prachtig om te rijden maar ik vind het zeker geen must. De weg onderlangs is ook erg mooi. Ik kan je de Redwood Meadow Campground aanraden vlakbij de Trail of the 100 Giants. Daar in de buurt is ook nog een mooie waterslide wat jullie jongens misschien wel aan zal spreken. Hier zijn wat foto's daarvan (even naar beneden scrollen). Bovendien rijdt je daarna ook nog door een mooi Joshua Tree bos. Hier ons verslag.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

@michelly, ik heb genoten van de foto's, hartelijk dank! De pagina uit je verslag stond ook al dikgedrukt in mijn 'werkdocument' want zo'n waterslide is precies wat de jongens hier leuk zullen vinden inderdaad!
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Hier vind je er nog wat meer informatie over.

En nog een kleine tip, neem wat Walmart-tasjes of zoiets om op te zitten. Dat glijdt beter :lol:
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

:lol: geweldig, zal ik noteren! Erg leuk!

Heb je eventueel de route voor mij beschikbaar die jullie gereden hebben van 2015? Ik merk dat ik soms twijfel welke wegen op google maps nu wel of niet handig zijn met een camper. Ik heb het kaartje aan het begin van je verslag gezien maar dan zie ik niet precies de wegen (nummers)?
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ja dat heb ik wel maar dat is allemaal in Streets & Trips gemaakt.
Ik heb even het gedeelte van Sequoia tot Kernville eruit gelicht:

Afbeelding
Bij nummer 25 is de waterslide en bij nummer 26 de campground.

Ik heb ook nog een printscreen van Google Earth gemaakt zodat je kunt zien dat je een stukje moet lopen naar de waterslide. De coördinaten die onder op het plaatje staan zijn van de parkeerplaats (P). Ik hoop dat het een beetje te zien is.

Afbeelding
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Ja is super, hartelijk dank. Misschien gaan we hetzelfde stukje wel doen maar dan omgekeerd (komen van LA en gaan dan eerst richting sequoia/kings canyon)

Ik heb inmiddels ook wat meer gelezen op dit forum over streets en trips want ik had er niet eerder van gehoord. Beslissen met welke navigatie we gaan rijden is de volgende stap.
Ik teken nu e.e.a. uit in Roadtrippers. Alleen krijg ik daar Redwood Meadow niet in.... :sadcry:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

De camping staat er toch wel bij als je het tent-icoontje aanklikt:

Afbeelding
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

Ja geweldig, gelukt! Leuk!
TomJansen
Amerika-ontdekker

Bericht door TomJansen »

Betreffende de ghosttown.. misschien is Oatman leuk voor jullie? Het ligt op route 66 onder Las vegas. Van oudsher is het een mijnstadje. Volgens mij kan het in de zomer wel wat drukker zijn, maar daar weten andere forumleden misschien wat meer over.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

@Tom, hartelijk dank! Ben benieuwd naar de anderen. Is Oatman leuk om te stoppen?

@michelly, Redwood lijkt mij erg leuk maar dan krijg je zoiets als hieronder. Na Bakersfield willen we heel graag ergens 2 nachten staan ivm de rust.
Zo krijg je wel wat korte stukken na elkaar: van kings naar sequoia en dan naar redwood waardoor we een dag later in LV zijn. Maar als we van Kings naar Redwood rijden via Sequoia wordt het weer zo lang dat we misschien in Sequoia niet veel tijd hebben? Of 2 nachten Sequoia en 1 nacht Kings maar dat is volgens mij niet het meest efficient qua rijden?
Donderdag 11-08-2016 LA
Vrij 12-08-2016 LA – Bakersfield
Zat 13-08-2016 Bakersfield – Kings Canyon
Zon 14-08-2016 Kings Canyon
Ma 15-08-2016 Kings Canyon – Sequoia
Di 16-08-2016 Sequoia – Redwood Meadow
Woe 17-08-2016 Redwood Meadow - Barstow
Don 18-08-2016 Barstow – Las Vegas
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Oatman is leuk om te bezoeken, maar dat ligt toch eigenlijk nergens op je route? Of je moet echt met een omweg van Barstow naar Las vegas rijden of met een omweg van Sedona naar San Diego.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

nee dat is waar maar deel 2 is nog ter discussie. Misschien zouden we dan niet via sedona rijden maar vanaf flagstaff - Kingman en dan naar San Diego?

Overigens brilliant hier thuis....Amerika is nu hot topic tijdens het avond eten...Mijn zoon van 10 heeft vanmiddag aandachtig de plaatjes van de camper bekeken en vraagt zich nu af of je wel of niet moet doortrekken als je 's nachts naar de wc gaat in de camper..... :lol:
michelly
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door michelly »

Ik zou het zo doen:

Donderdag 11-08-2016 LA
Zat 13-08-2016 Bakersfield – Kings Canyon
Zon 14-08-2016 Kings Canyon - Sequoia
Ma 15-08-2016 Sequoia
Di 16-08-2016 Sequoia – Redwood Meadow Als je de waterslide wilt doen zou ik dat op deze dag doen
Woe 17-08-2016 Redwood Meadow - Las Vegas Rijdag van 500 km maar op dit stuk is toch weinig te zien
Don 18-08-2016 Las Vegas

Als je graag na Bakersfield 2 nachten op dezelfde campground wilt staan kun je ook kijken naar een camping in Grant Grove.
Dan krijg je dus het volgende:

Donderdag 11-08-2016 LA
Zat 13-08-2016 Bakersfield – Grant Grove
Zon 14-08-2016 Grant Grove Deze dag gebruik je voor een bezoek aan Kings Canyon via de Kings Canyon Scenic Byway
Ma 15-08-2016 Grant Grove - Sequoia Dit is maar een klein stukje, je kunt de rest van de dag voor Sequoia gebruiken
Di 16-08-2016 Sequoia – Redwood Meadow Als je de waterslide wilt doen zou ik dat op deze dag doen
Woe 17-08-2016 Redwood Meadow - Las Vegas Rijdag van 500 km maar op dit stuk is toch weinig te zien
Don 18-08-2016 Las Vegas

Mijn voorkeur zou toch voor de eerste optie zijn. De dag die je van Bakersfield naar Grant Grove rijdt is eigenlijk niet zoveel bijzonders te zien. Je zou natuurlijk alvast Grant Grove kunnen bezoeken maar ik zou hier dan kiezen om door te rijden naar het Cedar Grove gedeelte. De volgende dag kun je dit uitgebreid bezoeken en naar Sequoia (bijv. Lodgepole) rijden. De volgende dag kun je dan de camper op zijn plek laten staan en met de shuttlebus de "grote bomen" gaan verkennen. Dit lijkt me een rustiger variant.

Het is maar een tip, je moet doen wat goed voor jullie voelt.
reusa
Amerika-ontdekker

Bericht door reusa »

@Michelly, hartelijk dank voor het meedenken! Ik dacht aan de Mist trail in Kings Canyon, dat lijkt mij een mooie trail om te lopen.

In de 2e variant zouden we ipv Grant Grove ook naar Cedar Grove kunnen?
Het is eigenlijk gewoon de vraag waar we 2 nachten willen, KIngs of Sequoia.

Fijn om te weten dat Redwood Meadow - las Vegas volgens jou te doen is. We willen de lange rijdagen beperken maar een paar kunnen er best inzitten. De jongens zijn wel wat gewend en niet zo moeilijk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer