Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis JVDP78: ZW + Yellowstone; juni of september?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
JVDP78
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reis JVDP78: ZW + Yellowstone; juni of september?

Bericht door JVDP78 »

Gaaf Paul! Maar vanaf een meter of 25 vind ik het ook wel prima haha :D
Afgelopen reis in Japan ook op meerdere plekken geweest waar borden met bear sightings stonden, om de zoveel meter een bear bell, overal waarschuwingsborden maar uiteindelijk niets gezien. We gaan het zien! (of niet ;))

Vraagje over Canyondlands, kun je vanaf Moab ook richting de Potash Road en die dan helemaal doorrijden tot Grand View Point of moet je echt via de Island in the Sky/Grand View Point Road? Als ik Google maps bekijk gaat de Potash Road wel over op de Shafer Trail, een overharde weg zo te zien.
Weet niet of dat deel uberhaupt nog de moeite waard is? Iemand mee bekend misschien?
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In Yellowstone heb je meestal nauwelijks tijd om te wandelen omdat alle bezienswaardigheden de nodige tijd kosten. Veel boardwalks dus. En hou er rekening mee dat je wel eens moet wachten voordat een geiser uitbarst (onze favoriet is de Great Fountain Geyer) en het wildlife wil ook wel eens voor opstoppingen zorgen. Kijk eens op mijn wandelsite voor wat mogelijkheden.

Voor de Shafer Trail heb je volgens mij een high clearance nodig. Veel mensen huren een jeep maar of dat voor de Shafer Trail nodig is weet ik niet. Gebruik eens de zoekfunctie van het forum hiervoor. En ja, je kunt de trail bereiken via de Potash Road. Zie ook de kaart op de NPS-site en zie hier.
Een aanrader als je de Potash Road neemt is de wandeling naar Corona Arch.

Marianne
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Jouw wandelsite ken ik bijna uit mijn hoofd inmiddels ;)
Voor Yellowstone hebben we al wel een grove planning maar daar moet ik echt nog even goed voor gaan zitten en inlezen.
Jouw tip en die van Paul neem ik dan meteen mee, bedankt!

Corona Arch had ik inderdaad gezien, ik weet echter niet of we na 1-2 dagen Arches daar nog zin in hebben ;)
De route lijkt me vooral mooi om te rijden en als dat in een rondje kan zou mooi zijn, zo niet draaien we gewoon weer om.
Ik ben me nu ook verder aan het verdiepen in de UT12 en UT95, wat er onderweg allemaal te zien is.
Dat worden lange dagen denk ik :D
2018 Florida
2022 California + Hawaii
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Eens met Marianne dat de geisers etc de nodige tijd kosten. 2 jaar geleden waren we nét te vroeg/laat op veel plekken. Afgelopen jaar hebben we met name voor het gebied rondom de OF veel tijd genomen. Niet zozeer voor OF zelf, maar vooral voor de andere geisers. We hadden veel geluk. In 2-3 uur tijd álle grote geisers zien spuiten, inclusief the Grand, The Riverside, Daisy etc... het kostte al met al wat tijd maar het was zeer de moeite waard !
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

We zijn inmiddels 2 weken onderweg met nog een dikke week te gaan.
Aangezien alles nu nog fris in mijn hoofd zit alvast een ‘kort’ verslag van onze ervaringen;

Vlucht naar SFO; altijd goed met KLM. ‘Iemand’ was zijn zonnebril vergeten dus toch onverwacht ook nog de stad in geweest, veel trieste vertoningen gezien maar toch ook wel weer mooie dingen, en uiteraard een nieuwe bril 8)

Auto via Avis; splinternieuwe Chevrolet Tahoe dus dikke prima, na 3 dagen gaf het infotainment systeem helaas de geest dus om moeten ruilen in Fresno voor een 2 jaar oude Ford Expedition met flinkt wat mileage maar ook deze bevalt prima.

Sequoia NP; fantastisch! Boven verwachting, Congress trail was geweldig, Sherman Tree in de rij voor foto’s uiteraard niet gedaan, Moro Rock prachtig uitzicht.

Kings Canyon; Grant trail ook prachtig, heerlijk rustig en ook zeer grote joekels van bomen, doet niet onder voor Sequoia. Scenic road tot Zumwalt Meadows gereden, erg mooi. Zumwalt meadows is geen loop meer maar een out and back, toch nog steeds de moeite waard. John Muir Lodge had een week voor ons verblijf alle matrassen vernieuwd, dat klinkt top maar het regende klachten en wij zijn ook een dag eerder vertrokken, echt niet op te liggen, extreem zacht. Ze erkennen het probleem en gaan proberen ze allemaal te ruilen.

Yosemite; Panorama trail tot nu toe het hoogtepunt van de reis, ongelofelijk mooi. Wel pittig, ook als je op het laatst kiest om de JMT te pakken ipv de Mist Trail, dat voegt nog even 2/2.5 km toe aan de toch al vermoeide benen maar we hebben het gedaan, incl pauzes in 6 uur, best tevreden.
Verder gefietst door de vallei, wel mooi maar erg druk.
Ook de Sentinel Dome en Taft Point loop gelopen, ook schitterend, zeker het 360 uitzicht vanaf Sentinel Dome.

Tioga Pass; een ‘mwah’ ervaring, wel mooi maar niet mooier dan wat we ervoor gereden hebben. Stops bij Tenaya Lake en Pothole Dome nog beklommen. Leuk, maar niet geweldig.
Tuolumne Meadows onder constructie dus niet gelopen.

Death Valley; mooier dan verwacht maar prima op doorreis.
Artist Drive en Palette, Zabriskie Point mooi maar ook de rit Death Valley in vonden we mooi.
Badwater basin niet bijzonder, alleen belachelijk heet dus met 2 minuten terug in de auto.

Vegas; tja…gezien, en weer door! Oh ja, 20 dollar gewonnen 🙌🏻

Valley of Fire; schitterend! Erg warm maar wat een mooie (korte) rit door het park. Paar uitzichtpunten maar de meeste trails zijn gesloten, ivm hitte?

Zion; tja Zion…gemengde gevoelens, Scout Lookout vonden we nog best pittig en het uitzicht…mwah. Electrische fietsen de scenic drive, erg leuk om te doen, zeker met 43 graden..

Bryce Canyon; nummer 2 op de lijst, prachtige wandeling Navajo/Queens Garden, ik wilde eigenlijk nog wel de Peekaboo doen maar onze benen niet meer :)

Capitol Reef; op tijd vetrokken uit Bryce om de UT12 te rijden…ook hier weer een mwah ervaring. Eerste stuk door Red Rock Canyon (dat je eigenlijk al rijdt op weg naar Bryce) is mooi en ook het stuk tussen Escalante en Boulder maar voor de rest vonden we het niet echt bijzonder.
Capitol Reef zelf wel erg mooi en rustig vergeleken met andere parken.
De scenic drive is na Fruita Campground tot augustus gesloten voor onderhoud, erg jammer.
We hebben vanaf Fruita de Cohob Canyon trail gedaan, deze komt uit bij de parking voor de Hickman Bridge trail, die hebben we ook gedaan en toen weer door Cohob Canyon terug naar Fruita.
Dat was een beetje teveel van het goede, veel omhoog en erg warm is geen fijne combi maar wel mooi.
Uiteraard onszelf beloond met taartjes bij Fruita.

Moab; na de tegengevallen UT12 lang getwijfeld over de UT95 maar uiteindelijk toch gedaan…en blij toe, deze vonden we wel te gek!
Prachtige uitzichten en omgeving, zeker bij/door Glen Canyon.
Ook nog door Valley of the Gods gereden wat voor mij meer een hel was, wat een vreselijke weg, een uur door elkaar geschud. Ik dacht een onverharde gravel road maar dit waren veelal kuilen en gaten, niets voor mij en blij met de dikke Ford. De vallei zelf, ben ik weer…mwah, als ik had geweten van de conditie van de weg had ik het nooit gedaan.
Vandaag in Arches de Devils Garden loop gelopen, erg leuk en een stuk minder inspannend dan de Cohob/Hickman combi bij CR.
Daarna nog de Windows Turret loop en double Arch en dat zijn er ook wel genoeg. Morgenavond nog wel terug voor Delicate Arch.
Ik wilde heel graag de Fiery Furnace ranger hike doen maar die tickets zijn echt binnen een paar seconden weg, erg jammer.

Morgen Canyonlands en dan door naar Yellowstone, ook erg veel zin in!

Wordt vervolgd, ik ga nu zwemmen :)
2018 Florida
2022 California + Hawaii
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door paulr »

Erg leuk zo’n tussenverslag ! En ook weer veel herkenningen wat je schrijft….
Wij hebben vandaag een pittige wandeling in Denali (Alaska) gedaan ! :)
Veelplezier in Yellowstone !
Paul
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Jammer dat je UT12 vindt tegenvallen. Ik vind het een mooie weg, vooral ook omdat er zoveel 'pareltjes' zitten overal die je kunt zien/bezoeken. Veel plezier nog de rest van de trip!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Soms lees je zulke enthousiaste verhalen hier dat het alleen maar kan tegenvallen. :wink: Maar gelukkig zijn de positieve ervaringen in de meerderheid. :thumbup:
De Pothole Dome vonden wij vooral mooi vanwege de route eromheen, langs de Tuolumne River. Hoewel je toch een fraai uitzicht hebt van boven.

Veel plezier in Yellowstone de komende dagen! En probeer de Great Fountain Geyser in te passen. Ik raad het altijd aan en niemand doet het, maar het is wat ons betreft echt de mooiste geiser in het park. Kijk bij het OF visitor center naar de verwachte uitbarstingstijden en kijk dan of het in te passen is. Zie hier voor een van onze ervaringen ermee.

Marianne
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

paulr schreef:
18 jan 2025, 15:36
Komend voorjaar gaan we naar een lodge in Alaska waar de beren omheen zwerven...
De Silver Salmon Creek Lodge :thumbup: :love10: Onze mooiste ervaring ever.
JVDP78
Amerikafan

Bericht door JVDP78 »

Inmiddels 2 dagen Yellowstone achter de rug, wat een prachtig park zeg, we kijken onze ogen uit. Gisteren bij omgeving Lake al meteen een grizzlybeer gezien, echt te gek om mee te maken. Vandaag bij Canyon de clear lake/ribbon lake/south rim trail gelopen, het zicht op de canyon is echt fantastisch en heerlijk rustig, dat veranderde totaal toen we bij artist point aankwamen :wink:
Het plan was ook wapiti trail te combineren maar die is gesloten ivm een bison karkas op de trail wat beren en wolven aantrekt.
Verder het pad bij mud vulcano en Norris geiser bassin gezien, een enorme kudde bisons in Hayden Valley, diverse bison stieren op onverwachte plekken bij geisers, het was een drukke dag :)
Morgenochtend vroeg op pad naar Lamar Valley en Mammoth, hopelijk weer zo’n mooie dag!
Daarna gaan we bij OF zoveel mogelijk geisers proberen te bekijken, wellicht lukt die great fountain ook wel @Martin & Marianne
Veel plezier nog in Alaska @paulr , dit staat bij mijn vrouw hoog op de lijst met volgende reizen dus ik ga je topic maar eens goed doorlezen :D
2018 Florida
2022 California + Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer