Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis FamdeVries: advies gevraagd over onze route.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Re: Reis FamdeVries: advies gevraagd over onze route.

Bericht door jojostravelusa »

Ja als je vanuit je huis in het vliegtuig kunt springen is Schiphol wel aantrekkelijk. Dat kan ik me voorstellen, maar dan zou ik toch kijken naar een overstap. Wij zijn ook wel met Lufthansa gegaan. Op Schiphol opstappen, overstappen in Frankfurt of München en dan het lange stuk in een keer door. Scheelde toch een hoop geld. Dat geven we liever ter plekke uit aan leuke dingen.
Naar LA is LOT ook een optie via Warschau. Ik weet zo niet of ze ook op New York vliegen, maar dat zou ook een optie kunnen zijn. Is ons ook al eens goed bevallen en staat voor april volgend jaar weer in ons schema.
FamdeVries
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door FamdeVries »

@Martin & Marianne Ja! We hebben 1 nachtje Old Faithfull Inn geboekt! Dus die is vast - voor de 3 overige nachten zijn we nog even aan het kijken waar we die willen doen. Wel benieuwd naar Old Faithfull Inn - we hebben een 2 queen kamer zonder badkamer in the old house. Laten we maar zeggen dat het zal bijdragen aan de ervaring, haha.

@paulr Ja, tof toch? Goed advies! :thumbup: Gaaf dat we dit kunnen doen zo!
SLC is wat duurder vliegen dan BZN - maar de auto weer goedkoper, dat scheelt veel zo op het eerste oog. JAC is weer duurder met de autohuur. We kijken daarom nu wel naar vliegen New York - Salt Lake en inderdaad via Grand Teton naar Yellowstone. UStravel kennen we niet, daar gaan we ook eens naar kijken. Goed om te weten dat het niet goedkoper wordt met de Werelddeal weken zoals @Tantelotje ook al zei. Dan gaan we er maar voor denk ik! Spannend!

@jojostravelusa Ja, voor ons is het echt zonde als we uitwijken naar Dusseldorf of Brussel. We nemen een tussenstop zeker mee als we de tickets gaan boeken!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

FamdeVries schreef:
24 aug 2025, 09:09
voor de 3 overige nachten zijn we nog even aan het kijken waar we die willen doen.
Ik zou daarvoor vooral naar de prijs kijken en meteen boeken zodra je iets ziet wat nog enigszins te betalen is. Je kunt ook altijd nog annuleren (gratis tot 30 dagen voor aankomst).

De kamers in het oude deel van de Inn zijn prachtig. Wij hebben er al meerdere keren overnacht. Die gemeenschappelijke badkamer was geen enkel probleem wat ons betrof; die bevindt zich vlakbij de kamer en is erg rustig en heel netjes. Zie hier en hier voor onze ervaring.
De kamers hebben wel een wastafel.

Marianne
paulr
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door paulr »

Zoals Marianne al schrijft: geen zorgen om de OF maken....We hebben er niet geslapen, maar wel even bij die kamers gekeken toen we een espresso (klein esspresso-barretje op de 1e verdieping, beetje verstopt !) gingen halen. Wij zouden daar zó gaan slapen en die gemeenschappelijke badkamers zijn prima. Het is dat we met de camper waren en om er dan zomaar een nachtje te gaan slapen vonden we nét te kostbaar en overdreven...
FamdeVries
Amerika-ontdekker

Oh goed om te horen dat het allemaal netjes en schoon is in OF! Bedankt!

Goed nieuws: de vliegtickets AMS-JFK & LAX-AMS zijn geboekt! De binnenlandse vlucht JFK-SLC boeken we later. Het gaat nu echt gebeuren! :D
FamdeVries
Amerika-ontdekker

We hebben inmiddels door hulp van dit forum al heel veel van de reis kunnen vastleggen: alle vliegtickets (en na een check vandaag blijken we goedkoper uit te zijn dan dat de klm werelddeal aangaf - dus bedankt voor de tip om daar niet op te wachten!), huurauto one way, bijna alle overnachtingen, reisverzekering, esta’s etc. We zijn nu bezig met een roadbook om daar alle info in te bundelen. Bedankt allemaal!

Ook zijn we activiteiten en routes aan het uitstippelen. Mochten jullie nog tips hebben voor mooie wegen, leuke plekjes, toffe dingen om te doen (ook voor onze tieners) die we echt niet mogen overslaan, laat het dan gerust weten, heel benieuwd! Ook als je een reisverslag hebt dat we moeten lezen, kom maar door! Dol op reisverslagen en de ervaringen!
analogkid
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door analogkid »

Wij hebben dit jaar een groot deel van jullie route gedaan, zie reisverslag:

https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
ZW USA: https://www.polarsteps.com/MoniqueLager ... st-us-2025
NO USA 2010; NYC 2012; Oost Canada / US 2012, DC/NYC 2018 http://reisnoordoostusa.blogspot.com/
Florida 2014, 2015, 2016, 2018; http://reisflorida2016.blogspot.nl
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Is de route nog zoals in het schema van 4 juli? Zo nee, zet dan even de definitieve route hier neer, met de overnachtingslocaties, dan is het wat maklelijker om advies te geven.
Je kunt via de index op onze reisverslagensite gericht zoeken naar bepaalde plaatsen of parken, misschien heb je daar ook iets aan. En lees vooral mee op het forum; het gebeurt vaak dat in andere topics ook leuke tips vermeld worden, het is (voor mij althans) altijd lastig te weten wat ik waar heb geschreven.
Kijk voor reisverslagen ook eens naar die van forumlid Michelly op www.michelly.nl. En die van Felicitas, op www.lochnora.nl.
En verder www.ontdek-amerikanl en voor wandelingen mijn wandelsite.

Marianne
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@analogkid leuk dank je wel! We gaan jullie verslag lezen!

@Martin & Marianne we lezen zeker mee, reageren niet veel maar we hebben al menig tip opgeschreven uit andere topics. Ook leuk die aanbevelingen, die gaan we even bekijken! En je wandelsite daar hebben we al een aantal leuke wandelingen vanaf gehaald!

Hieronder de route met de overnachtingslocaties:
1. Amsterdam - New York (RIU Manhattan Times Square)
2. New York
3. New York
4. New York
5. New York - Salt Lake City (Little American Hotel)
6. Salt Lake City - Yellowstone (Old Faithful Inn) - vroeg op pad en doen Jackson en Grand Teton aan onderweg.
7. Yellowstone (Canyon Lodge)
8. Yellowstone (Yellowstone Peaks Hotel)
9. Yellowstone (Yellowstone Peaks Hotel)
10. Yellowstone - Moab (Hoodoo Moab Hotel) - als we te moe zijn annuleren we de eerste nacht en overnachten we omgeving SLC.
11. Moab
12. Moab
13. Moab
14. Moab - Torrey (Skyview Hotel)
15. Torrey
16. Torrey - Bryce (nader te bepalen)
17. Bryce - Springdale (Cliffrose Hotel) - we zijn hier in het weekend, daarom iets langer dan aanbevolen, wijken eventueel een dagje uit naar Quail Creek of Sand Hollow.
18. Springdale
19. Springdale
20. Springdale
21. Springdale - Grand Canyon (Bright Angel Lodge) - Page doen we onderweg aan
22. Grand Canyon - Las Vegas (nader te bepalen)
23. Las Vegas
24. Las Vegas - Death Valley (The Ranch at Death Valley)
25. Death Valley - Los Angeles (Gjelina Hotel - Venice Beach)
26. Los Angeles
27. Los Angeles
28. Los Angeles
29. Los Angeles - Amsterdam
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Oei, jullie hebben nu wel een paar erg lange reisdagen. Veel tips voor onderweg heb ik dan ook niet.
Je kunt in SLC natuurlijk vroeg vertrekken, maar tijd voor Grand Teton is er niet op deze manier. Ook voor het zuidelijke deel van Yellowstone is zo geen tijd. Je mist dan het West Thumb Basin; altijd een mooie, korte, introductie in allerlei vulkanische verschijnselen tegen het decor van Lake Yellowstone. Een ranger praatje hier is ook een aanrader. Vlak voorbij de ingang van het park is een stop bij Moose Falls ook mooi. Zie hier voor onze ervaringen. Wij reden toen van Colter Bay naar Old Faithful - jullie hebben er dan al 5,5 uur opzitten!
Verder vind ik het wel jammer dat jullie na Canyon weer naar het westen gaan en twee nachten West Yellowstone hebben. Is Roosevelt, Lake Lodge of Cooke City geen mogelijkheid? Of doe 2 nachten OF en dan twee nachten Lake of Canyon. Ik zie nu dat het hotel zelfs nog 35 minuten ten zuiden van Wet Yellowstone ligt. Dat is echt niet handig voor een bezoek aan Yellowstone.

De rit naar Moab is ook erg lang, maar goed, je mist dan niet heel veel onderweg. Maar mooier zou zijn als je dan weer door GT zou rijden; dan heb je de eerste keer de Teton Park Road en de laatste keer de 191. Je hebt voldoende tijd in Moab, dus eerder stoppen lijkt mij zeker een overweging waard.

Verder is de rit van Springdale naar de Grand Canyon ook erg lang. Ik zou echt een nacht minder bij Zion doen en bijvoorbeeld een overnachting in Kanab of Page nemen. Wat zijn de plannen in Page? En wil je op weg naar de GC niet iets in het oostelijke deel van Zion doen, zoals de Canyon Overlook Trail? Voor de GC blijft heel weinig tijd over, zeker omdat je de volgende dag al weer naar Las Vegas rijdt.
Als je niet naar Page gaat is het mooi om niet via Page te rijden maar via de 89A. Je kunt dan bij Lee's Ferry naar de Colorado lopen; er is daar een strandje. Ook de oude brug over de Colorado is mooi om te zien. Zie hier voor ons bezoek.

Ga in DV tegen zonsondergang (ruim ervoor, de zon verdwijnt snel achter de bergen) of bij zonsopkomst naar Dante's View; het is dan prachtig daar.

Marianne
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@Martin & Marianne Dank voor je uitgebreide reactie en tips! Ik snap dat we keuzes maken die jij zelf anders zou doen – en eerlijk is eerlijk, met z’n tweeën zouden wij het waarschijnlijk ook anders inkleden. Maar nu reizen we met twee tieners, en dan liggen de accenten toch wat anders. Voor hen draait het net zo goed om grote steden, lekker chillen achterin de auto en een stop bij In ’n Out, als om de natuur en de wandelingen daar (hahaha). We zijn gewend om flinke stukken te rijden en vinden dat juist leuk: een paar lange dagen onderweg en daarna de tijd nemen op de plek zelf. Onze kinderen reizen ook zo het liefst, dus dit past goed bij ons gezin. En eerlijk is eerlijk: die lange rijdagen horen voor ons ook bij de reispret.

Grand Teton doen we daarmee inderdaad tekort, maar misschien komen we ooit terug – met z’n tweeën wat rustiger, of nog eens met de kinderen als zij het ook helemaal te gek vinden. Twee keer door GT rijden klinkt trouwens wel als een goed idee, we gaan kijken of dat lukt. De wekker gaat gewoon elke dag vroeg :D

We hadden Moose Falls al opgeschreven vanuit een verslag van jullie inderdaad. We zullen goed opletten dat we het niet missen en voorbij rijden!

West Thumb wilden we op de heenweg aandoen.

De 3e locatie bij Yellowstone is ook bewust gekozen - inderdaad niet zo handig qua locatie, maar wel voor iets wat onze zoon heel graag wil doen.

De rit naar Moab is inderdaad lang, maar daar hebben we expres extra dagen op 1 plek zodat we daarna rustig de tijd hebben. Goed dat je aangeeft dat we daar onderweg ook niet zoveel missen, dat dachten we zelf ook.

De lange rit van Springdale naar de Grand Canyon is inderdaad een flinke - Page overslaan klinkt als een goed idee en je route-opties daar zijn zeker interessant om nog even naar te kijken. We wilden daar naar Antelope Canyon - maar zouden dat ook kunnen overslaan, is geen must.

We dachten dat we tegen de avond in Las Vegas wilden aankomen - zodat we 's ochtend nog mooi zonsopkomst kunnen meepakken en naar Ooh Ahh Point kunnen wandelen. Denk je dat dit te kort tijd is?

Bedankt voor de tip over DV - dat lijkt ons ook zo gaaf! Ik las hier ergens dat je er op een onbewolkte nacht de hele melkweg kunt zien!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als jullie die rijdagen niet vervelend vinden is het natuurlijk prima zo. Wij rijden ook liever een een groot stuk om daarna wat langer op een locatie te zijn waar we het nodige kunnen ondernemen.
Ik weet niet waarom het Peaks Hotel gekozen is; jullie gaan dan niet meer naar Yellowstone die dag? Want hou er rekening mee dat zo ongeveer alles in het park op 2 uur rijden ligt. Of meer.
Wij reden in 2015 twee keer door Grand Teton; de link voor de eerste dag had ik al gegeven, zie hier voor de tweede dag.

Als je naar Antelope Canyon wilt is het goed om te reserveren. Maar misschien kun je ook naar de Lower rijden en kijken of het nog lukt om met een tour mee te gaan.

Je kunt inderdaad als je vroeg opstaat nog wel een stuk van de South Kaibab trail doen op de dag dat je naar Las Vegas rijdt. Het is erg mooi om dit in de vroege ochtend te doen. Zie hier voor onze ervaring daarmee, en hier voor de dag dat wij van de GC naar Las Vegas reden.

Voor Arches is de Fiery Furnace Walk een aanrader, ook voor tieners. Je moet dit reserveren. Zie de NPS site voor meer informatie. Ook de wandeling naar de Corona Arch is mooi om te doen. Zie daarvoor ons 2019-verslag..

Marianne
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@Martin & Marianne die dag gaan we nog wel naar Yellowstone, maar wat later op de dag. We weten dat het lang rijden is voor het meeste in het park.
Wat zijn jullie verslagen toch leuk om te lezen! Bedankt weer voor de tips! Weer wat aanvullingen op het roadbook kunnen maken!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De route Vegas naar DV is het leukst en mooist (wat mij aangaat) als je via Pahrump gaat, en dan richting Shoshone. In Shoshone ontbijt bij de Crowbar, en door naar DV via de 178 en Badwater road.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ook volgens de NPS-site is dat de mooiste route van Las Vegas naar DV, zie https://nps.gov/deva/planyourvisit/uplo ... -Vegas.pdf. Wij reden deze route onder andere in 2006 (zie hier). We reden toen eerst via Red Rock Canyon National Conservation Area. is ook een aanrader. En dan misschien een lunch in Shoshone in plaats van ontbijt?
Vorig jaar reden we via Beatty en Rhyolite. Het eerste stuk is niet zo interessant maar na Beatty vond ik die route ook mooi. En Rhyolite is ook leuk om even gezien te hebben. Zie hier voor ons verslag (een flink nar beneden scrollen).

Marianne
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@Pete.Z en @Martin & Marianne bedankt! Dat ziet er inderdaad uit als een prachtige weg! Ik heb hem opgeschreven.

Welke route raden jullie aan om van DV naar LA te rijden?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

De mooiste route uit DV naar LA is lastig, blijf je op de 190 richtin Lone Pine heb je Father Crowley point, en als dat je ding is de Joshua Tree album locatie van U2.
De mooiste in mijn ogen is vlak voor Panamint Springs resort van de 190 de Panamint Valley road nemen, lang Ballarat ghosttown, eventueel de Trona Pinnacles meepakken, en dan via Ridgecrest verder. (Tip, in Ridgecrest stoppen voor lunch bij Olvera’s Mexican restaurant!)
Verder kan je dan eventueel Red Rock State park meenemen, en even kijken en koffie, als je dat leuk vindt, bij Mojave Air en Space Port.
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@Pete.Z mojave air en space port klinkt wel als een stop die onze zoon wel gaaf zal vinden! Dat gaan we even uitzoeken, thanks!

Mag ik je dan meteen nog om een advies route vragen? Van Salt Lake naar Moab? Onwijs bedankt.🙏
Laatst gewijzigd door FamdeVries op 12 sep 2025, 11:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Wij reden in 2008 van Furnace Creek naar LA, via Trona maar we hebben toen onderweg niets gedaan. Ik zie dat ik van dat deel ook geen foto's heb.
In 2011 ben ik via Lone Pine gereden met nog een bezoek aan de Alabama Hills. Je komt dan ook langs Father Crowley Point. Zie hier voor mijn verslag.

Wij hebben niet veel ervaring met het stuk tussen SLC en Moab, maar in 2008 reden we via de I70. Dat is een mooie weg, waar je zeker een paar keer moet stoppen. Zie hier voor onze ervaring. Wel een omweg, maar neem zeker de 128 mee als je nog tijd hebt.

Marianne
FamdeVries
Amerika-ontdekker

@Martin & Marianne we zijn heerlijk ‘ouderwets’ met een marker op een wegenkaart aan het highlighten. De 128 staat erop! Bedankt!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer