Martin & Marianne schreef:Het is hier al aangegeven dat de beste route via de 160 en de 98 is. Met dirt roads schiet je helemaal niets op.
Als je toch al via Coalmine Canyon rijdt is de omweg nog minder groot dan wanneer je rechtstreeks van Page naar de GC zou rijden.
Ik begrijp niet helemaal wat je van plan bent; je wilt in 1 dag van Page naar de GC, maar in Tuba City overnachten?
Logisch lijkt me: Page - Tuba City - GC.
Marianne
Mijn planning was om van Page eerst naar de GC te gaan en daarna naar de Coal Mine Canyon en Balanced Rock.
(Overnachting in Tuba City)
De dag erna staat de Blue Canyon op het programma en gaan we verder naar Mexican Hat. Vandaar de tussenstop in Tuba City. Vraag is of die eerste dag te doen is op 1 dag.
Ik denk dat het wel een beetje heen en weer rijden is, ik weet niet wat je wil doen bij de Grand Canyon, het is denk ik wel te doen maar dan wel vroeg op, een lange dag, en even snel in de kloof(GC) kijken. Ik zou dan eerst naar Coal mine gaan, dan weet je hoeveel tijd je nog hebt voor de GC en daar je dag verder aan passen.
Ik ben het ook wel eens met Marianne en Ina, het is toch logischer om vanuit Page eerst naar Coal Mine/Balanced rock/Blue Canyon te gaan via de 98 en de 160, desnoods met een overnachting in Tuba city, en dan door naar de GC?
@Kalaman: wij zijn net voor jullie in de omgeving: van 30 maart tot 1 april! Onze route gaat van de GC via Tuba city (Coal mine en Blue Canyon) naar Marble Canyon <overnachting op Lees ferry campground> door naar Kanab via de Alt89.
pushirubiano schreef:@Kalaman: wij zijn net voor jullie in de omgeving: van 30 maart tot 1 april! Onze route gaat van de GC via Tuba city (Coal mine en Blue Canyon) naar Marble Canyon <overnachting op Lees ferry campground> door naar Kanab via de Alt89.
dit jaar even vroege vogels als wij dan in het Zuid Westen . Het afgesloten gedeelte valt gelukkig, net zoals bij ons, buiten jullie route . Geniet in elk geval van CM en BC, het is er echt prachtig .
The best case scenario for reopening the highway is several weeks, and the comprehensive nature of the project could easily stretch the timeframe for getting the work done to months.
Voor wie de Colorado Raft wil doen http://www.raftthecanyon.com De plannen zijn om deze te laten doorgaan maar niet de terugweg van Lees Ferry met de omweg terug naar Page te nemen. Ze denken er nu over om na de Petroglyps (Petro Beach) stroomopwaards terug te gaan naar Glen Canyon Dam en dan weer door de tunnel terug naar het hoofdkantoor met de bus.
voor diegenen die nog twijfels hebben over de exacte plaats waar deze weg afgesloten is : dat is net voorbij Studhorse Point. Wij mochten echter met onze permit voor Wahterholes Canyon ook tot daar doorrijden. Overigens staan er ook overal grote borden langs de weg om te waarschuwen dat vrachtwagens de 24 niet mogen nemen. Daaruit leid ik af dat het dus voor personenwagens geen enkel probleem is om die 24 als shortcut te nemen.
Zo te zien verwachten ze voorlopig nog niet klaar te zijn met het herstel van de 89.
Er komt een waarschijnlijk een tijdelijke oplossing:
Navajo Route 20 wordt verhard om als tijdelijke route te dienen, in plaats van de omweg 160 + 98.
With that in mind, the State Transportation Board approved funding to pave Navajo Route 20, a Navajo Nation tribal road that runs parallel to US 89, at its monthly meeting April 12 in Tucson.
While the primary detour to and from Page and the Lake Powell area has been established by using US 160 and State Route 98, ADOT acknowledges the 115-mile-long detour, which is 45 miles longer than the direct route, can be a burden on drivers who have to use it every day. By paving N20, the detour route would be cut nearly in half and similar in length to the closed US 89 route.
The $28 million N20 paving project is scheduled to start next month — as long as all right-of-way and environmental agreements can be obtained through the Navajo Nation, Bureau of Indian Affairs and the Navajo Division of Transportation.
...
Once the paving of N20 is completed, ADOT would designate the tribal road as Temporary State Route 89 (SR 89T). After the reconstruction of US 89 is complete, SR 89T will be relinquished to the Navajo Nation. There is no timetable for reopening the highway, but ADOT is committed to restoring this important travel route as soon as safely possible.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Hè, had ik net bedacht om de Indian Road te nemen ipv de omleiding over de 160 en 98 naar Page. Nu wordt het denk ik toch omrijden via de 160 en 98. Had me vérheugd op een klein stukje dirt road.
Colorado River raft heeft zijn route allang aangepast en hebben ook geen tijd met 2 rafts per dag om de omweg te maken. En de bewoners van Page weten al van die weg 20.
Ik vloog er gisteren op 10km hoogte overheen en heel de weg van bitter springs tot Page was goed te zien. Je kon ook duidelijk zien dat het niet over een stukje van 100m was waar ze mee bezig zijn. Maar voorlopig zal het dus nog niet open zijn en aangezien ze de andere weg willen asfalteren ben ik bang dat dit nog langer gaat duren dan dit jaar alleen.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.