Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Yess81: Tips zijn welkom :) Sf-Sf

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Yess81
Amerika-ontdekker

Re: Reis Yess81: Tips zijn welkom :) Sf-Sf

Bericht door Yess81 »

@Marco
Geeft google maps het verkeerd aan? Wij zitten in hotel flamingo en dan naar hoover dam is 44 minuten. Dat is te doen, maar als jij zegt dat het drie uur kost is dat wel erg lang.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

3 uur is inclusief het bezoek aan de dam.

Het verkeer is er nu beter dan vroeger toen iedereen over de dam moest, toen kon je ter plaatse soms als nel een uurtje aanschuiven.

Je mag er evenwel niet vanuitgaan dat je er op de google maps tijd effectief ook bent. Reken op een uur op en een uur terug.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

De route naar het eind is vrij saai vind ik. Het lijkt me mooier en afwisselender om in het amfitheater te blijven en naast een stuk langs de rim ook naar beneden te lopen.
De route naar het einde is idd een beetje saai, maar ik vind het einde bij het Yovimpa en Rainbow point toch één van de mooiste uitzichten van Bryce.

Over de Hooverdam. Ik vond de dam zelf indrukwekkender dan de Glen Canyon dam. Maar die dam ligt wel weer in een mooiere omgeving. Ik ben het trouwens wel eens met het gegeven dat je die tijd beter voor Las Vegas zelf kunt gebruiken.
Dinsdag 27 mei
Van Bryce naar Zion
63 N, 12W, 89S, 9W (dit is een gedeelte een tolweg)
- Klopt het dat je hier een tolweg neemt?
Ehh je rijd op die 9W Zion in, dus ik heb het vermoeden dat de tomtom daarom tolweg aangeeft. Maar als het goed is heb je dan een parkenpas neem ik aan, dus dan hoef je er verder niet extra voor te betalen.

Eigenlijk heb je buiten de steden eigenlijk helemaal geen tomtom nodig, het wijst zichzelf allemaal zo makkelijk daar. Ik heb het ook altijd wel aanstaan hoor, maar ik gebruik het eigenlijk alleen om de straatjes naar sommige hotels te vinden of wat restaurantjes/winkels of in de grote steden. Ik bedoel, op de strip in Las Vegas kun je eigenlijk ook niet fout rijden, maar het is best vervelend als je aan de rechterkant rijd en je moet binnen 100 meter 6 banen naar links om af te slaan naar je hotel :lol:
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

De grootste dam is Parker Dam verder op maar die ligt voor 85% onder water en je zal het verschil in grootte tussen Hoover Dam en Glen Canyon Dam niet kunnen zien. Maar Hoover (vroeger Boulder) Dam is op zich zelf wel fraaier imo en je kan op een ander parkeerterrein gaan staan en dan de nieuwe brug oplopen met geweldige uitzichten op de dam en Lake Mead. Je mag niet stoppen op die brug zelf en je ziet ook niets ivm een betonnen muur vanaf de weg.
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Nog een aantal vragen:
als wij vanaf zion, via valley of fire state park naar de hooverdam willen rijden. Doen wij dat dan via de I15, 169 en 167?

Is deze planning reëel voor een eerste keer Amerika? Wij hebben met deze route wel de volgende dag vrij voor Las Vegas :)
Wat zijn de dingen die wij moeten zien/doen in Valley o fire state park? Wij dachten zelf de elephant rock te bekijken en de white domes road rijden. Maar gaan wij dat redden?

Wij willen vanaf Las Vegas de red rock scenic drive rijden? Dit hebben wij gelezen in het verslag van Marianne. Is dat voor ons te doen of ook een volgende keer? :)

@Yeehaw u zegt daarna naar dante's view en dan zabriskie point.....maar dat is 5 kwartier rijden. Wij hadden eigenlijk besloten om dante's view te skippen of moeten we dat toch doen :)?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt maar 1 overnachting bij Zion, dus je hebt alleen een middag voor het park als je de volgende dag zowel Valley of Fire als de Hoover Dam wilt bezoeken. Je kunt ter plekke beoordelen of dat voldoende tijd is voor Zion, of dat je in de ochtend ook nog naar het park wilt. Je kunt ook ter plekke kijken of je na VoF nog tijd hebt voor de Hoover dam.
Je kunt vanaf de I15 kiezen voor de eerste afslag of de tweede. Beide is de 169 volgens mijn kaart. Na de 167 neem je voor de Hoover dam de 166.
In 2008 reden wij van Zion naar Las Vegas via VoF, zie hier voor ons verslag. We namen toen de route via Overton (zie het kaartje in het verslag). Ik was in 2011 op weg van Las Vegas naar Zion met een kort bezoek aan VoF al aardig wat tijd kwijt. We namen toen de zuidelijke route naar de I15, zie hier voor het verslag.

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

De 167 zal de meest scenic road zijn, maar de I 15 zal sneller rijden natuurlijk.Je kan via de I 15 naar de 169 naar Valley of Fire en dit dwarsen en terug naar de I15 of op en af en dan verder langs de 167 richting Lake Mead.

Het blijft minstens 1,5 uur extra rijtijd + de bezoektijd.

Je kan altijd ter plaatse de keuze maken, afhankelijk van hoe laat je wil vertrekken in Zion en in welke mate je tijd besteed in Valley of Fire. Als je halfweg Valley of Fire beslist is dit OK, je kan dan beide kante op.
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Bedankt voor jullie reactie.
Maar heel eerlijk: Ik zie door de bomen het bos niet meer :oops: :lol:

Hoe zouden jullie onze dagen plannen vanaf:
vrijdag 30 mei Death Valley (als je ook Dante'sview wilt zien? en via red rock scenic drive wilt rijden?)
Zaterdag 31 mei naar Mammoth lakes via alabama hills
zondag 1 juni naar yosemite..wat hier te doen?
maandag 2 juni mistrail...maar wat nog meer
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie deze mogelijkheden voor het stuk naar de Hoover dam: hier en hier. Dat maakt qua tijd niet zo veel uit. En dan lijkt mij de route via de 167 wel zo mooi. Of bedoel jij nog iets anders Marcopstal?

Zie voor de route naar Yosemite (tot aan Mammoth Lakes) en voor Yosemite zelf ons 2013-verslag.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Hier een deel van mijn AAA-kaart, met de scenic routes (stippeltjes) erop.

Marianne
Bijlagen
Las Vegas kaart.JPG
Marcopstal
Amerika-expert

De twee voorbeelden zijn wat ik in gedacht had.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het wegnummer 167 zal je ter plaatse niet tegenkomen. Je zal wel het bordje Northshore drive zien. Van het VoF visitor center naar de parkeerplaats bij Hoover Dam is ongeveer 2 uur rijden via Northshore drive. Onderweg is nog het uitstekende visitor center voor Lake Mead: Allan Bible VC.
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

Bedankt voor al jullie hulp en tips!
De reis kan beginnen :)
Zaterdag is het zo ver...heel spannend :)

Nog een vraag:
ik schrok van de afstand voor mariposa grove (wij zien nergens sequoaias) maar is dat wel de moeite waard op weg naar SF. Of is er ergens anders nog plek bij onze planning?
kunnen wij glacier point ook 1 juni doen?

Zondag 1 juni
Van Mammoth Lakes naar Yosemite
- Mono lake
Wandeling
-Soda Springs and Parson's Lodge Trail
-Tenaya Lake
-Olmsted Point

Maandag 2 juni
Yosemite

Wandeling
- Mistrail
- Glacier point

Wandeling:
- Taft point.

Dinsdag 3 juni
Van Yosemite naar San Francisco
Mariposa Grove
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als ik me niet vergis overnachten jullie in El Portal? Dan kun je voordat je naar El Portal rijdt nog wel naar de vallei op zondag. Dan zou daar nog wel een wandeling kunnen doen.
Op maandag kun je dan inderdaad de Mist Trail doen. En natuurlijk even kijken bij de Lower Yosemite fall. Of naar Mirror Lake.
De rit naar Glacier Point kost wel tijd. Als je niet naar de Mariposa Grove gaat op dinsdag zou je ook Glacier Point op weg naar SF kunnen bezoeken.
Wat bedoel je met de tijd voor de Mariposa grove? Vanuit el Portal? Ja, dat kost wel tijd. Je kuint door het park rijden of buitenom. Wat ook een goed alternatief is, is om de Merced Grove of tuolumne gorve te beozeken. Dat zou je op zondag kunenn doen.
Heb je al eens gekeken op http://www.ontdek-amerika.nl voor Yosemite, of naar het artikel op de AA-site? Kijk ook eens naar http://www.nps.gov/yose bij plan your visit.

Marianne
Yess81
Amerika-ontdekker

Bericht door Yess81 »

@marianne
Ik bedoel dat mariposa grove 2 uur extra rijden is tov direct van cedar lodge naar San francisco.
Ook glacier point is twee uur langer dan direct rijden. Dus glacier point en mariposa grove is om het even......of kijk ik helemaal verkeerd!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Nee, dat zal weinig uitmaken. Maar voor de sequoia's heb je een alternatief. Of je die 2 uur extra wilt doen op weg naar SF is aan jullie natuurlijk.
Je kunt ter plekke kijken wat je allemaal kunt doen en wat de beste indeling is. Het loopt vaak toch anders dan gepland. :wink:

Marianne
Marcopstal
Amerika-expert

Dat is correct. De afslag van Glacier Point tot aan Glacier Point zelf is 1 uur heen en terug. Als je daar alleen al de rit van en naar de afslag telt ben je daarvoor ook een uur kwijt.

Ik zie jullie dat evenwel niet meer te doen op de dag dat je naar Yosemite toe rijdt.

In ieder geval doe je best Glacier en Mariposa samen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer