Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Iriis: West Amerika 2016

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Iriis: West Amerika 2016

Bericht door Martin & Marianne »

Iriis schreef: Ik vraag me alleen af hoe het verder gaat daar in Yosemite Valley voor bijvoorbijld Half Dome en El Capitan gaat bezoeken? Lees veel over shuttle bussen maar neem aan dat deze niet helemaal tot boven komen.
Half Dome en El Capitan zie je als je de vallei binnenrijdt. Je zult ze niet gaan beklimmen. In de vallei kun je de auto parkeren en verder met de shuttlebus. Waar overnacht je?
Kijk voor wandelingen in het park eens op mijn wandelsite.
Iriis schreef:Als we naar Mammoth Lakes gaan dan kunnen we denk ik het beste over de Tioga Pass rijden?
Ja, dat is sowieso de mooiste route. En de snelste.
Het zou toch niet gek zijn o eens een verslag te lezen. Zie bijvoorbeeld hier voor onze rit van SF via Glacier Point naar Yosemite Valley.

Marianne
Iriis
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Iriis »

Nou dan zal ik me er toch eens in gaan verdiepen.

We overnachten in Oakhurst. Net buiten het park en volgens mij anderhalf uur rijden naar Yosemite Valley.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je in Oakhurst overnacht zou ik vanuit SF via de 120 naar het park rijden. Dan naar Glacier Point (als je daar naar toe wilt). Je kunt daar het uitzicht bekijken, en je kunt vlak voor de top de wandeling naar Sentinel Dome en/of Taft Point doen.
Tegenwoordig is er een shuttlebus naar Glacier Point, maar dat zie je vanzelf wel.
Daarna rij je door naar Oakhurst. Met voldoende tijd kun je voordat je naar Glacier Point en Oakhurst gaat, vlak voor Crane Flat, nog naar de Merced Grove om sequoia's te zien.
De volgende dag kun je vanuit Oakhurst naar de vallei rijden en dan in de middag via de Tioga Road naar ML. Onderweg kun je stoppen bij Olmsted Point en Tenaya Lake voor het uitzicht, en er zijn meerdere korte en lagere wandelingen die vanaf de weg vertrekken.

Zie http://www.nps.gov/yose voor een kaart van het park (links onder park tools).

Marianne
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Dank je. Goede tip! Ik ga zo even je reisverslag lezen als ik in bed lig.
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Ondertussen weer een stukje verder alles aan het invullen.
Ben nu bij Monument Valley.

Misschien zie ik het niet maar waar start die 17 mijl lange weg?
Heb zitten googlen maar ik krijg het niet gevonden :lol:

En wel of niet doen met een huurauto?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ligt eraan wat voor huurauto je hebt. Met een laagliggende economy car zou ik het iig niet doen.

indian road 42 bij the view hotel is waar je moet kijken
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Volgens onze papieren hebben we: Ford Escape SUV of gelijkwaardig.

Die starten dus eigenlijk vanuit het hotel/restaurant The View?

Edit:
Wij wouden naar Six Flags gaan... kom ik er dus achter dat die alleen in de weekenden open zijn in September.
Helaas. Dan maar kijken voor Universal Studios.

Wel balen.. Had me er zo op verheugd :(
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

SUV is normaal gesproken prima voor de valley drive. Alleen in de afdaling in het begin/klim op het einde even goed uitkijken. Begint inderdaad iets aan de zijkant van the view. Dat zie je daar vanzelf wel.

Je hebt ook nog Knotts Berry Farm in LA... is ook weer eens wat anders misschien?
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Denk dat we dan toch beter voor Universal Studio's kunnen gaan toch? :)

Verder vraag ik me nog wel wat dingetjes af omdat dit onze eerste keer is dat we en naar Amerika gaan en uberhaubt zo'n grote reis maken.

Wat mag ik niet vergeten?

Natuurlijk zal er veel daar aan te schaffen zijn maar wie weet vergeet ik iets :)
Reisstekkers hebben we al en een slot voor de koffer ook.

En ik lees veel over een backup maken van bestanden. Aan wat soort dingetjes moet ik dan denken?
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Het is inderdaad wel goed om een back up te maken van je papier. Denk aan paspoort, rijbewijs, pasje zorgverzekering, pinpas, creditcard en je reisverzekering.
Ik heb ze in gescand en naar mijzelf gemaild.

Ook maak ik tijdens de hele reis steeds back ups van de foto's die we maken.

Zelf nemen wij altijd een soort van Roadbook mee. Hierin zitten ook kopieën van ons paspoort en alle andere pasjes.
Tevens ook uitdraaien van al onze hotel/camping boekingen. Op deze manier heb je altijd de adressen enzo ook bij de hand.
Vaak maak ik ook nog een soort lijstje van dingen die er in de buurt te doen zijn zodat we dat ter plekke niet meer uit hoeven te zoeken.
En gewoon kunnen kijken en kiezen wat we gaan doen die dag. Het is ook niet zo dat we alles "moeten" doen wat ik op heb geschreven :D

Wij nemen naast de reisstekker ook altijd een stekkerblok mee zodat je meerdere dingen tegelijk op kunt laden.

Tja voor de rest is het natuurlijk aan jezelf wat je meeneemt. Meestal nemen wij bijv wegwerp washandjes mee (van bijv action) omdat ze die in hotels eigenlijk nooit hebben. Ook halen wij altijd al wat dollars in Nederland zodat we bij aankomst altijd al wat hebben voor bijv iets te eten of een taxi.

Voor de rest natuurlijk zeker gaan genieten van alles wat je doet dus zowel de voorbereiding als de reis zelf :wink:

Ohw ja ik zie dat jullie een reisblog bijhouden, zou het wel leuk vinden om jullie te volgen maar kan me niet aanmelden o.i.d.?
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Bedankt voor de tips.
Zal ik ook eens doen.

Mijn blog is op dit moment nog beveiligd vandaar dat dat niet kan.
Maar denk dat ik tegen die tijd het wachtwoord er af haal.
Louise vo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Louise vo »

Oke hopen dat ik me dan niet vergeet aan te melden.
Lijkt me leuk om jullie te volgen omdat onze eerste reis (die wij in 2012 maakte) veel op die van jullie lijkt :D
Afbeelding
2015Camperreis Chicago naar Las Vegas http://janwillemenlouise2015.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2014 Florida
2012 Westen USA http://janwillemenlouise.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Zal het niet vergeten :)
Ga even een lijstje bijhouden wie het volgen wil en die stuur ik dan een bericht.
Misschien gooi ik hem er wel eerder af.

Had jij ook een blog?
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Ondertussen hebben we Alcatraz geboekt.

Maar daarover een kleine vraag. Ik heb op hun sites 2 tickets geboekt op mijn naam.
Nu staat er op Photo ID required. Nu vraag ik me af of het uitmaakt dat er op allebei mijn achternaam staat.
We zijn niet getrouwd vandaar.

Edit: zie dit nu:

Degene die de tickets heeft geboekt (of die ter plekke tickets koopt) moet een identiteitsbewijs met foto bij zich te hebben. De andere personen in de groep hoeven geen identiteitsbewijs mee te nemen.

Klopt dat?
SanFran
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door SanFran »

Toen wij in 2011 naar Alcatraz gingen hoefden we ons überhaupt niet te identificeren. Ik weet niet of dat nu veranderd is? Wij hebben vaak toch al onze paspoorten bij ons.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Bijna zover :)

Dit weekend gaan we nog de helikopter tour vastleggen.
Welk tijdstip raden jullie aan?

Niet al te vroeg want het hotel ligt een uur rijden vanaf de Canyon :)
Anneleen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Anneleen »

Als ik het me goed herinner, wordt aangeraden om een vlucht in de voormiddag te reserveren, omdat je in de namiddag meer kans op turbulentie hebt.
Iriis
Amerika-ontdekker

Bericht door Iriis »

Dus zo rond 11 a 12 uur of?

Waarom is er in de middag meer kans op turbulentie? :)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij hebben het met een vliegtuig gedaan en waren blij dat we in de ochtend waren.
Waarom is er in de middag meer kans op turbulentie?
Warme lucht stijgt uit de canyon op omhoog. Beneden is het veel warmer dan boven aan de rand. Dus daar krijg je trillingen/vibratie in de lucht. Een vliegtuig of helikopter of wat er ook in de lucht zit beweegt op die trillingen, dat is wat turbulentie is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Iriis schreef:Dus zo rond 11 a 12 uur of?
Ik zou eerder gaan. Waar kom je vandaan? Williams? Dan kun je wel eerder in Tusayan zijn. Zo heb je wat meer tijd voor een bezoek aan het park.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer