Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF
Re: Reis martin484: voorbeeldreis Zuidwest met vertrekpunt SF
Bright Angel is wel beschikbaar als we het gewoon één week opschuiven, vertrek 14/15 juni, dan lukt eigenlijk alles nog wel te boeken.
Ik zit nog wel met een ander ding, niet geheel onbelangrijk. We hebben eigenlijk ons budget gezet op EUR 8.000,00 voor 2 personen voor deze vakantie, is dit realistisch? Wat ons nu tegenvalt is dat we voor alle overnachtingen al ongeveer 3.200,00 kwijt zijn voor deze periode (we hebben gewoon nette hotels gezocht, geen overdreven luxe) dan komt daar de vliegreis bij, de huurauto + benzine en je zit al snel rond de 6.150,00 Euro. Dan hebben we nog niets gedaan. Ik heb hier op het forum gelezen dat je ongeveer 100 euro per dag moet uittrekken als zakgeld, dan zit je in ons geval rond de 8.600,00 euro. Hier zit dan nog geen enkele excursie/pretpark?/boottocht etc etc. in.
even op een rijtje :
Hotels (mix van basic en iets luxer maar dan vaak om de ligging) ongeveer 3.200,00 (ik kan eventueel de lijst met hotels hier voorleggen)
Huurauto (SUV) ongeveer 850,00
Vliegreis met KLM (kan iets goedkoper maar scheelt maar 150,00 als we met overstap gaan doen) 1.590,00
Benzine voor de gehele rit EUR 500,00 (of zit ik hier ver naast?)
Totaal inclusief benzine ongeveer : EUR 6.150,00 euro
Nu is mijn vraag, is dit normaal of zoeken wij niet goed? of beter gezegd, doen wij iets niet goed? of...zijn de meeste mensen dit wel kwijt? Ik heb de kosten-topics ook al eens doorgenomen maar daar zie je zulke varierende bedragen dat ik het nu zelf nog maar eens navraag.
Ik zit nog wel met een ander ding, niet geheel onbelangrijk. We hebben eigenlijk ons budget gezet op EUR 8.000,00 voor 2 personen voor deze vakantie, is dit realistisch? Wat ons nu tegenvalt is dat we voor alle overnachtingen al ongeveer 3.200,00 kwijt zijn voor deze periode (we hebben gewoon nette hotels gezocht, geen overdreven luxe) dan komt daar de vliegreis bij, de huurauto + benzine en je zit al snel rond de 6.150,00 Euro. Dan hebben we nog niets gedaan. Ik heb hier op het forum gelezen dat je ongeveer 100 euro per dag moet uittrekken als zakgeld, dan zit je in ons geval rond de 8.600,00 euro. Hier zit dan nog geen enkele excursie/pretpark?/boottocht etc etc. in.
even op een rijtje :
Hotels (mix van basic en iets luxer maar dan vaak om de ligging) ongeveer 3.200,00 (ik kan eventueel de lijst met hotels hier voorleggen)
Huurauto (SUV) ongeveer 850,00
Vliegreis met KLM (kan iets goedkoper maar scheelt maar 150,00 als we met overstap gaan doen) 1.590,00
Benzine voor de gehele rit EUR 500,00 (of zit ik hier ver naast?)
Totaal inclusief benzine ongeveer : EUR 6.150,00 euro
Nu is mijn vraag, is dit normaal of zoeken wij niet goed? of beter gezegd, doen wij iets niet goed? of...zijn de meeste mensen dit wel kwijt? Ik heb de kosten-topics ook al eens doorgenomen maar daar zie je zulke varierende bedragen dat ik het nu zelf nog maar eens navraag.
Martin
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vind de tickets redelijk prijzig, wij waren vorig jaar juni 660 euro pp kwijt. Verder lijkt het me dat het wel moet kunen voor 8000 euro. Die 100 euro per dag lijkt me vrij veel.
Zie ons 2015-verslag (laatste dag) voor een opsomming van kosten. Wij waren ruim 4 weken weg.
Leg je hotels eens voor, dan kunnen we kijken of daar gekke dingen inzitten. Maar wij hadden vorig jaar een gemiddelde hotelprijs van 121 dollar per nacht, dus je zit niet zo gek denk ik.
Marianne
Zie ons 2015-verslag (laatste dag) voor een opsomming van kosten. Wij waren ruim 4 weken weg.
Leg je hotels eens voor, dan kunnen we kijken of daar gekke dingen inzitten. Maar wij hadden vorig jaar een gemiddelde hotelprijs van 121 dollar per nacht, dus je zit niet zo gek denk ik.
Marianne
Hoi Marianne, de vliegtickets zijn inderdaad wat duurder omdat het rechtstreekse vluchten zijn, hierop kunnen we wel bezuinigen door iets anders te boeken met een overstap + andere maatschappij. Hier verdienen we maximaal 200 euro op, dit moeten dus even overwegen.
Ik heb al stukken van jullie verslagen (Zijn leuke verslagen, compliment daarvoor!) gelezen, heb alleen niet naar de kosten gekeken
dus dat ga ik nog doen. 100 euro per dag lijkt mij zelf ook best veel (dit bedrag heb ik ergens gelezen op dit forum). Maar...als de prijzen van een ontbijt en avondeten (dus uiteten) net zoveel zijn als wij afgelopen september in New York betaalden dan kom je daar MET gemak aan....(niet dat we iedere dag uiteten willen of naar ontbijt-restaurants willen gaan, we proberen zoveel mogelijk hotels te boeken met ontbijt).
Hier een lijst met hotels die we nu hebben samengesteld.
Monterey Comfort Inn Monterey by the sea 111
Pismo Beach Cottage inn by the sea 195
Los Angeles Sportmens lodge hotel 636 (3 nachten)
Los Angeles Sportmens lodge hotel
Kingman Travelodge Kingman 56
GC Bright Angel Lodge 82
Page Comfort inn & Suites 199
Mexican Hat San Juan Inn Mexican Hat 93
Capitol Reef The Rimm Rock inn 85
Bryce Bryce Pioneer Village 98
Zion Quality inn at Zion Park 249 (2 nachten)
Zion
Las Vegas NYNY Hotel 226 (2 nachten)
Las Vegas NYNY Hotel
Death valley Furnace creek ranch 180
Lee vining NOG GEEN HOTEL 100
Yosemite Curry village Yosemite 260
Sequoia Grant grove cabins 300
Sequoia Herbert Hotel SF 400 (3 nachten)
SF Herbert Hotel SF
SF Herbert Hotel SF
SF Herbert Hotel SF
Totaal EUR 3.270 (dit is inclusief een extra nacht in LA, dit zou ik kunnen terugbrengen naar het originele plan).
SF Herbert hotel heb ik eigenlijk maar gewoon even gekozen voor de prijs. Ik weet niet zo goed nog waar je moet zitten in SF.
Ik heb al stukken van jullie verslagen (Zijn leuke verslagen, compliment daarvoor!) gelezen, heb alleen niet naar de kosten gekeken

Hier een lijst met hotels die we nu hebben samengesteld.
Monterey Comfort Inn Monterey by the sea 111
Pismo Beach Cottage inn by the sea 195
Los Angeles Sportmens lodge hotel 636 (3 nachten)
Kingman Travelodge Kingman 56
GC Bright Angel Lodge 82
Page Comfort inn & Suites 199
Mexican Hat San Juan Inn Mexican Hat 93
Capitol Reef The Rimm Rock inn 85
Bryce Bryce Pioneer Village 98
Zion Quality inn at Zion Park 249 (2 nachten)
Zion
Las Vegas NYNY Hotel 226 (2 nachten)
Las Vegas NYNY Hotel
Death valley Furnace creek ranch 180
Lee vining NOG GEEN HOTEL 100
Yosemite Curry village Yosemite 260
Sequoia Grant grove cabins 300
Sequoia Herbert Hotel SF 400 (3 nachten)
SF Herbert Hotel SF
SF Herbert Hotel SF
SF Herbert Hotel SF
Totaal EUR 3.270 (dit is inclusief een extra nacht in LA, dit zou ik kunnen terugbrengen naar het originele plan).
SF Herbert hotel heb ik eigenlijk maar gewoon even gekozen voor de prijs. Ik weet niet zo goed nog waar je moet zitten in SF.
Martin
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Misschien kun je je eens verdiepen in Hotwire en Priceline. Daar kun je soms mooie deals mee scoren. Het nadeel is dat je dan niet meer kunt annuleren. Ik persoonlijk vind dat overigens nooit zo'n probleem als de route toch vast staat.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Je zou ook via Expedia kunnen boeken, zodat je punten spaart (a la airmiles), waarmee je al heel snel extra korting krijgt (volgens mij al na 7 nachten). Voor zover ik het kon zien is Expedia qua prijs vergelijkbaar met Booking.com.
Bedankt voor alle tips! Waar ik ook naar kijk is of het geannuleerd kan worden (je weet immers nooit wat er kan gebeuren), dit hoeft niet bij ieder hotel maar een groot gedeelte vinden we wel veilig. En wat we ook wel fijn vinden is om het later te kunnen betalen (dus in het hotel), dat hoeft echt niet overal maar een mix is wel handig. Priceline ken ik wel, Expedia ook, dat is een beetje hetzelfde systeem als Hotels.com (zoveel nachten = 1 gratis).
Martin
Ik denk dat dit de route moet worden, vertrek 8 juni t/m 2 juli 2016. We kiezen er voor om direct vanaf het vliegveld door te gaan naar Monterey, aankomst vliegtuig zal 14:45 uur zijn. Is dit te doen? we winnen er een dag mee, we zitten hierdoor wel iets korter in Monterey.
Ik heb in deze route 1 dag (op aanraden Paul) LA toegevoegd, ik twijfel er nog wel wat over om eerlijk te zijn.
Verder Capitol Reef, is dit echt de moeite waard of is het in onze route iets van hetzelfde? Dit zijn eigenlijk mijn enige vragen nog.
Woensdag 8-jun Dag 1 Amsterdam - SF (direct door naar Monterey) aankomst vliegtuig is ongeveer 14:45 uur in SF
Woensdag 8-jun Dag 2 SF - Monterey Monterey Super 8 Monterey
Donderdag 9-jun Dag 3 Monterey - Pismo Beach Cottage inn by the sea
Vrijdag 10-jun Dag 4 Pismo Beach - Los Angeles Sportmens lodge hotel
Zaterdag 11-jun Dag 5 Los Angeles Los Angeles Sportmens lodge hotel
Zondag 12-jun Dag 5 Los Angeles Los Angeles Sportmens lodge hotel
Maandag 13-jun Dag 6 Los Angeles - Kingman Travelodge Kingman
Dinsdag 14-jun Dag 7 Kingman - Grand Canyon Bright Angel Lodge
Woensdag 15-jun Dag 8 Grand Canyon - Page Page Boy Motel
Donderdag 16-jun Dag 9 Page - Monument Valley San Juan Inn Mexican Hat
Vrijdag 17-jun Dag 10 Monument Valley - Capitol Reef Broken Spur
Zaterdag 18-jun Dag 11 Capitol Reef - Bryce Bryce Pioneer Village
Zondag 19-jun Dag 12 Bryce - Zion Quality inn at Zion Park
Maandag 20-jun Dag 13 Zion
Dinsdag 21-jun Dag 14 Zion - Las Vegas (via VoF) Las Vegas NYNY Hotel
Woensdag 22-jun Dag 15 Las Vegas Las Vegas NYNY Hotel
Donderdag 23-jun Dag 16 Las Vegas - Death Valley Death valley Furnace creek ranch
Vrijdag 24-jun Dag 17 Death Valley - Lee Vining NOG GEEN HOTEL
Zaterdag 25-jun Dag 18 Lee Vining - Yosemite Curry village Yosemite
Zondag 26-jun Dag 19 Yosemite Yosemite
Maandag 27-jun Dag 20 Yosemite - Sequoia Grant grove cabins
Dinsdag 28-jun Dag 21 Sequoia Sequoia
Woensdag 29-jun Dag 22 Suquoia-SF Grant Hotel (nog niet zeker)
Donderdag 30-jun Dag 23 SF Grant Hotel (nog niet zeker)
Vrijdag 1-jul Dag 24 SF Grant Hotel (nog niet zeker)
Zaterdag 2-jul Dag 24 SF-Amsterdam
Yosemite blijft in het weekend staan.
Is dit een mooi rondje zo? en vooral...is het haalbaar....
Gr. Martin
Ik heb in deze route 1 dag (op aanraden Paul) LA toegevoegd, ik twijfel er nog wel wat over om eerlijk te zijn.
Verder Capitol Reef, is dit echt de moeite waard of is het in onze route iets van hetzelfde? Dit zijn eigenlijk mijn enige vragen nog.
Woensdag 8-jun Dag 1 Amsterdam - SF (direct door naar Monterey) aankomst vliegtuig is ongeveer 14:45 uur in SF
Woensdag 8-jun Dag 2 SF - Monterey Monterey Super 8 Monterey
Donderdag 9-jun Dag 3 Monterey - Pismo Beach Cottage inn by the sea
Vrijdag 10-jun Dag 4 Pismo Beach - Los Angeles Sportmens lodge hotel
Zaterdag 11-jun Dag 5 Los Angeles Los Angeles Sportmens lodge hotel
Zondag 12-jun Dag 5 Los Angeles Los Angeles Sportmens lodge hotel
Maandag 13-jun Dag 6 Los Angeles - Kingman Travelodge Kingman
Dinsdag 14-jun Dag 7 Kingman - Grand Canyon Bright Angel Lodge
Woensdag 15-jun Dag 8 Grand Canyon - Page Page Boy Motel
Donderdag 16-jun Dag 9 Page - Monument Valley San Juan Inn Mexican Hat
Vrijdag 17-jun Dag 10 Monument Valley - Capitol Reef Broken Spur
Zaterdag 18-jun Dag 11 Capitol Reef - Bryce Bryce Pioneer Village
Zondag 19-jun Dag 12 Bryce - Zion Quality inn at Zion Park
Maandag 20-jun Dag 13 Zion
Dinsdag 21-jun Dag 14 Zion - Las Vegas (via VoF) Las Vegas NYNY Hotel
Woensdag 22-jun Dag 15 Las Vegas Las Vegas NYNY Hotel
Donderdag 23-jun Dag 16 Las Vegas - Death Valley Death valley Furnace creek ranch
Vrijdag 24-jun Dag 17 Death Valley - Lee Vining NOG GEEN HOTEL
Zaterdag 25-jun Dag 18 Lee Vining - Yosemite Curry village Yosemite
Zondag 26-jun Dag 19 Yosemite Yosemite
Maandag 27-jun Dag 20 Yosemite - Sequoia Grant grove cabins
Dinsdag 28-jun Dag 21 Sequoia Sequoia
Woensdag 29-jun Dag 22 Suquoia-SF Grant Hotel (nog niet zeker)
Donderdag 30-jun Dag 23 SF Grant Hotel (nog niet zeker)
Vrijdag 1-jul Dag 24 SF Grant Hotel (nog niet zeker)
Zaterdag 2-jul Dag 24 SF-Amsterdam
Yosemite blijft in het weekend staan.
Is dit een mooi rondje zo? en vooral...is het haalbaar....
Gr. Martin
Martin
Bedankt Michelly 
Vind je de aankomstdag ook haalbaar? Direct door naar Monterey?
En LA niet teveel dagen nu?
En verder, ik heb in Death Valley Furnace Creek Ranch op het oog, ziet er leuk uit. In een verslag van Marianne zag ik dat zij in Death Valley Stovepipe Wells hebben overnacht. Welke is een aanrader van deze 2?

Vind je de aankomstdag ook haalbaar? Direct door naar Monterey?
En LA niet teveel dagen nu?
En verder, ik heb in Death Valley Furnace Creek Ranch op het oog, ziet er leuk uit. In een verslag van Marianne zag ik dat zij in Death Valley Stovepipe Wells hebben overnacht. Welke is een aanrader van deze 2?
Martin
Ik zou niet direct de eerste dag doorrijden naar Monterey. Van SF naar Monterey is via de 101 minstens 2 uren rijden zonder stops. Als het vliegtuig 14:45 aankomt zul je op zijn vroegst 4 uur/half 5 op pad kunnen. Hierbij ga je er dus vanuit dat je geen vertraging hebt. Beide keren dat ik rechtstreeks naar SF vloog had ik minimaal een uur vertraging. Dat is natuurlijk ook pech, maar hou er rekening mee dat je vertraging kunt hebben.
2011: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
2012: Zuidwesten
2016: Zuidwesten
2017: Oost Canada en Amerika + New York
2018: Zuidwesten/Midwesten
2019: New York
2025: Zuidwesten
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je dag 1 en 2 kloppen niet en dus de rest ook niet. Je hebt nu 2x 8 juni erin staan
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals ik al eerder zei zou dat ook niet mijn keuze zijn. Je kunt wel alvast een eind die richting op gaan. De volgende ochtend ben je toch vroeg wakker en kun je vroeg op pad. Dan ben je ook zo in Monterey.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
Hoi Paul, ik heb er 2x 8 juni instaan omdat we op die dag aankomen maar ook direct doorgaan. De dagen kloppen inderdaad niet, slordig foutjePSVwally schreef:Je dag 1 en 2 kloppen niet en dus de rest ook niet. Je hebt nu 2x 8 juni erin staan

Onderin staat ook 2x 24 maar de laatste moet 25 zijn. pff ik maak er een rommeltje van

Maar..stel dat we wel overnachten op SF Airport, dan komt dit hele rondje niet meer uit toch? Dan is het niet haalbaar om dit te doen voor 2 juli, tenzij ik bijvoorbeeld Capitol Reef schrap, of die extra dag LA?
Martin
Bedankt Michelly, het heeft ook niet mijn voorkeur maar dacht er een dag mee te winnen...michelly schreef:Zoals ik al eerder zei zou dat ook niet mijn keuze zijn. Je kunt wel alvast een eind die richting op gaan. De volgende ochtend ben je toch vroeg wakker en kun je vroeg op pad. Dan ben je ook zo in Monterey.
Zoals ik net al schreef naar Paul, met overnachting op SF Airport (dus ook geen klein stukje op weg) dan is dit rondje onhaalbaar lijkt me? Of ik moet die extra dag LA schrappen of bijvoorbeeld Capitol Reef (of is dat zonde?)
Martin
Martin
- michelly
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou Capitol Reef niet schrappen.
Moeilijk hè om knopen door te hakken
Je kunt het overigens niet echt fout doen, al je opties zijn prima
Moeilijk hè om knopen door te hakken

Je kunt het overigens niet echt fout doen, al je opties zijn prima

Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet in paniek schieten he
Het is lastig om voor iemand anders te zeggen hoe hij/zij/jij uit het vliegtuig stapt. Ik zou persoonlijk makkelijk nog die 2u naar Monterey kunnen rijden. Zeker tussen zeg 1730 en 1930. Ik zou zelf op die tijden zeker niet rond het vliegveld blijven overnachten. Probeer die 1e avond ook niet voor 22u/2230 Amerikaanse tijd te gaan slapen.
Nu zullen er ook zijn die zo gaar als Herman Brood het vliegtuig uit stappen. Dan is het niet verantwoord om nog (ver) te gaan rijden. 17u in San Francisco is 2u 's nachts onze tijd.
Het hangt er ook vanaf wat op je echte dag 2, Monterey - Pismo Beach, je plannen zijn. Wil je alleen de kustroute rijden, dan is het prima vanaf San Francisco te doen. Wil je het Monterey Sea Aquarium of een walvistocht erbij doen, dan is de dag sowieso al kort. Maar dat zou het ook vanaf Monterey zijn. Compromis is dus een uurtje van de 2u te gaan rijden. Overnacht bv in Gilroy? Grote kans dat je rond die plek goedkoper overnacht dan bij SFO of Monterey trouwens. Rij een half uurtje en ga lekker op het gemakje eten en rij daarna nog een half uurtje naar je hotel. Dan is het verschil met overnachten in Monterey en dag 2 goed overbrugbaar. Je bent dag 2 wrs toch rond 7u uiterlijk wakker.

Het is lastig om voor iemand anders te zeggen hoe hij/zij/jij uit het vliegtuig stapt. Ik zou persoonlijk makkelijk nog die 2u naar Monterey kunnen rijden. Zeker tussen zeg 1730 en 1930. Ik zou zelf op die tijden zeker niet rond het vliegveld blijven overnachten. Probeer die 1e avond ook niet voor 22u/2230 Amerikaanse tijd te gaan slapen.
Nu zullen er ook zijn die zo gaar als Herman Brood het vliegtuig uit stappen. Dan is het niet verantwoord om nog (ver) te gaan rijden. 17u in San Francisco is 2u 's nachts onze tijd.
Het hangt er ook vanaf wat op je echte dag 2, Monterey - Pismo Beach, je plannen zijn. Wil je alleen de kustroute rijden, dan is het prima vanaf San Francisco te doen. Wil je het Monterey Sea Aquarium of een walvistocht erbij doen, dan is de dag sowieso al kort. Maar dat zou het ook vanaf Monterey zijn. Compromis is dus een uurtje van de 2u te gaan rijden. Overnacht bv in Gilroy? Grote kans dat je rond die plek goedkoper overnacht dan bij SFO of Monterey trouwens. Rij een half uurtje en ga lekker op het gemakje eten en rij daarna nog een half uurtje naar je hotel. Dan is het verschil met overnachten in Monterey en dag 2 goed overbrugbaar. Je bent dag 2 wrs toch rond 7u uiterlijk wakker.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Wat de hotels betreft kun je vaak 10% besparen door voor AAA rate te kiezen. Je moet dan wel lid zijn van de ANWB. Een ANWB lidmaatschap zonder wegenwachthulp kost €15.
Voor een hotel in San Francisco zijn er verschillende smaken.
Je kunt een hotel in de stad zelf nemen. Dat is meestal duur voor weinig kwaliteit maar je zit wel in de stad. Als je de auto niet ingeleverd hebt, moet je kijken naar parkeermogelijkheden en rekening houden met eventuele parkeerkosten. Je moet voor de terugreis dan ook nog vervoer naar de luchthaven regelen.
De tweede optie is een hotel in de buurt van de luchthaven met een airport shuttle. Je kunt dan met de airport shuttle naar de luchthaven en van daar met BART naar de stad. Je kunt de auto dus meteen inleveren en je hebt geen parkeerkosten, alleen de kosten voor het reizen met BART. De prijs-kwaliteit verhouding voor het hotel zal beter zijn maar je zit niet midden in de stad.
Een derde mogelijkheid is een hotel buiten de stad in de buurt van een BART station in bijvoorbeeld Oakland. Bij veel BART stations kun je voor een paar dollar de hele dag parkeren ( http://www.bart.gov/guide/parking). De hotels hebben meestal een beter prijs-kwaliteit verhouding en je hoeft geen apart vervoer naar de luchthaven te regelen maar je moet wel de auto langer huren en kosten maken voor reizen met BART en parkeren. Deze optie is vooral interessant voor mensen die San Francisco op doorreis bezoeken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Voor een hotel in San Francisco zijn er verschillende smaken.
Je kunt een hotel in de stad zelf nemen. Dat is meestal duur voor weinig kwaliteit maar je zit wel in de stad. Als je de auto niet ingeleverd hebt, moet je kijken naar parkeermogelijkheden en rekening houden met eventuele parkeerkosten. Je moet voor de terugreis dan ook nog vervoer naar de luchthaven regelen.
De tweede optie is een hotel in de buurt van de luchthaven met een airport shuttle. Je kunt dan met de airport shuttle naar de luchthaven en van daar met BART naar de stad. Je kunt de auto dus meteen inleveren en je hebt geen parkeerkosten, alleen de kosten voor het reizen met BART. De prijs-kwaliteit verhouding voor het hotel zal beter zijn maar je zit niet midden in de stad.
Een derde mogelijkheid is een hotel buiten de stad in de buurt van een BART station in bijvoorbeeld Oakland. Bij veel BART stations kun je voor een paar dollar de hele dag parkeren ( http://www.bart.gov/guide/parking). De hotels hebben meestal een beter prijs-kwaliteit verhouding en je hoeft geen apart vervoer naar de luchthaven te regelen maar je moet wel de auto langer huren en kosten maken voor reizen met BART en parkeren. Deze optie is vooral interessant voor mensen die San Francisco op doorreis bezoeken.
Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Haha een beetje wel eigenlijk, ik dacht echt klaar te zijn met mijn route, even voorleggen aan jullie en dan alles gaan boekenPSVwally schreef:Niet in paniek schieten he![]()

De enige lange vlucht die ik tot nu toe gemaakt heb is naar New York (afgelopen september), toen was ik gewoon fris, niet geslapen in het vliegtuig. We kwamen daar om 15.00 uur aan en ging pas om 01.00 uur Amerikaanse tijd naar bed, dus volgens mij trek ik dat wel, ook desnoods met een uur vertraging. Als ik mijn rondje niet hoef aan te passen zou dat mooi zijn. Ik heb met een stukje rijden (bijvoorbeeld een uur zoiets van...tja, dan red ik dat andere uurtje ook nog wel). Wat we willen doen in Monterey, ik denk alleen de Walvis tocht en meer niet. Als we alleen dat doen, hoef ik de ronde toch niet aan te passen? Enkel even de dagen aanpassen (dat zal ik overigens zo even doen).
Je zegt overigens, overnacht in Gilroy, daar kan ik naar kijken. Maar bedoel jij dan dat ik de overnachting in Monterey kan schrappen? En dan dus op dag 2 van Gilroy doorrijden naar Monterey (voor de walvistocht) en dan dezelfde dag door naar Pismo Beach?
dan krijg je dit :
Woensdag 8-jun Dag 1 SF Airport - Gilroy
Donderdag 9-jun Dag 2 Gilroy- Pismo Beach Cottage inn by the sea (VIA MONTEREY)
Vrijdag 10-jun Dag 3 Pismo Beach - Los Angeles Sportmens lodge hotel
Martin
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou dat sowieso al anders opschrijven. Die dubbele dag 1 is echt verwarrend.
Ik zie nog meer fouten in je planning. Dag 5 staat er ook 2x in 11 en 12 juni. Schrijf dat aub duidelijk op, want een foutje is zo gemaakt.
Als je de vroege walvistocht neemt ben je tussen 12 en 13 terug op de kade. Als je dat vooraf boekt weet je om welke tijd je daar op de kade moet zijn. Dus dan weet je ook hoever je vanuit bv Gilroy nog moet rijden (ongeveer een uur).
Dan heb je daarna dus nog een halve dag om naar Pismo te rijden. Persoonlijk zou ik dan zeggen, lijdt even honger en rij door tot Nephente in Big Sur en ga daar lunchen. Verder hangt de dag gewoon af van de drukte en hoe vaak je zelf wilt stoppen. Het stuk tussen Morro Bay en Pismo Beach is niet zo interessant, maar neem echt de tijd voor het stuk tussen Carmel tot Cambria/San Simeon. Pismo lijkt me dan wat ver voor die dag. Maar dat zou je misschien naar Morro Bay of Cambria moeten trekken. Met de 3 nachten LA heb je daar wel de ruimte voor. Zonder walvistocht is Pismo wel haalbaar.
Dus om je een antwoord te geven. Of rij die avond een uur en rij de volgende dag een uur, of neem het risico en laat het zo staan als het nu is dat je na de vlucht naar Monterey rijdt. NY is toch wel wat anders dan SFO. Ook het tijdstip waarop je namelijk gaat rijden, zo rond de avondspits, misschien al schemer is toch anders als in de middag qua gevoel. Ik denk dat je in Gilroy wel goedkoper kan overnachten dan in Monterey.
Cambria zal duurder zijn dan Pismo, maar Morro Bay ligt wrs in dezelfde prijsklasse.
Hou er wel een beetje rekening mee dat de sportsman lodge puur voor LA misschien niet handig ligt. Het ligt aan de verkeerde kant van de Hollywood hills. Het ligt wel goed voor Universal. Nu is LA de afgelopen 2 jaar ineens heel erg duur geworden qua hotels. Je hebt wel de mazzel dat het, vooral op de zaterdag en zondag relatief rustig is in LA. Overigens zou je in de Hollywood City Inn (ik heb daar in 2012 overnacht) 3 nachten voor 512 dollar incl tax zitten. Dat is volgens mij zo'n €470. Dat scheelt bijna 160 euro met de sportsman lodge. Je kan vandaar de metro pakken naar hollywood walk of fame en evt. downtown. Voor de rest van LA kan je beter de auto pakken.
Ik zie nog meer fouten in je planning. Dag 5 staat er ook 2x in 11 en 12 juni. Schrijf dat aub duidelijk op, want een foutje is zo gemaakt.
Als je de vroege walvistocht neemt ben je tussen 12 en 13 terug op de kade. Als je dat vooraf boekt weet je om welke tijd je daar op de kade moet zijn. Dus dan weet je ook hoever je vanuit bv Gilroy nog moet rijden (ongeveer een uur).
Dan heb je daarna dus nog een halve dag om naar Pismo te rijden. Persoonlijk zou ik dan zeggen, lijdt even honger en rij door tot Nephente in Big Sur en ga daar lunchen. Verder hangt de dag gewoon af van de drukte en hoe vaak je zelf wilt stoppen. Het stuk tussen Morro Bay en Pismo Beach is niet zo interessant, maar neem echt de tijd voor het stuk tussen Carmel tot Cambria/San Simeon. Pismo lijkt me dan wat ver voor die dag. Maar dat zou je misschien naar Morro Bay of Cambria moeten trekken. Met de 3 nachten LA heb je daar wel de ruimte voor. Zonder walvistocht is Pismo wel haalbaar.
Dus om je een antwoord te geven. Of rij die avond een uur en rij de volgende dag een uur, of neem het risico en laat het zo staan als het nu is dat je na de vlucht naar Monterey rijdt. NY is toch wel wat anders dan SFO. Ook het tijdstip waarop je namelijk gaat rijden, zo rond de avondspits, misschien al schemer is toch anders als in de middag qua gevoel. Ik denk dat je in Gilroy wel goedkoper kan overnachten dan in Monterey.
Cambria zal duurder zijn dan Pismo, maar Morro Bay ligt wrs in dezelfde prijsklasse.
Hou er wel een beetje rekening mee dat de sportsman lodge puur voor LA misschien niet handig ligt. Het ligt aan de verkeerde kant van de Hollywood hills. Het ligt wel goed voor Universal. Nu is LA de afgelopen 2 jaar ineens heel erg duur geworden qua hotels. Je hebt wel de mazzel dat het, vooral op de zaterdag en zondag relatief rustig is in LA. Overigens zou je in de Hollywood City Inn (ik heb daar in 2012 overnacht) 3 nachten voor 512 dollar incl tax zitten. Dat is volgens mij zo'n €470. Dat scheelt bijna 160 euro met de sportsman lodge. Je kan vandaar de metro pakken naar hollywood walk of fame en evt. downtown. Voor de rest van LA kan je beter de auto pakken.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou gaan voor Furnace Creek. Wij zaten daar alle andere keren dat we in DV waren en dat is ons toch wat beter bevallen dan SPW.martin484 schreef: En verder, ik heb in Death Valley Furnace Creek Ranch op het oog, ziet er leuk uit. In een verslag van Marianne zag ik dat zij in Death Valley Stovepipe Wells hebben overnacht. Welke is een aanrader van deze 2?
Capitol Reef is erg mooi, wij waren er zowel in 2013 als in 2015 een nacht. De route is ook erg mooi om te rijden.
Maar als je nog eens naar het zuidwesten zou gaan kun je het ook een volgende keer doen in een route met Moab erin. Dan heb je nu net iets meer rust.
En probeer toch echt dat weekend in Yosemite te vermijden. Waarom niet SF in het begin doen? Of de route andersom?
Marianne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 21 Reacties
- 2837 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-