Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reis jill1234: 3e keer Zuidwest: tips en ideeën gevraagd.

Bericht door jill1234 »

Cobert schreef:
31 jan 2024, 12:24
Met een camper naar Bodie? Is dat te doen?
Enkele reis 3 mijl op ongeasfalteerde weg; in 2022 hebben wij ergens in Nebraska per ongeluk 20 mijl op dirt road gereden; iets met geen bereik en alleen gedownloade google maps kaarten. Die straat heette Avenue... dus wij dachten: dat asfalt zal zo wel komen :lol:
Maargoed, dat hebben we overleefd, en de camper ook, dus die 3 mijl durven we ook wel aan dit keer. In 2019 niet gedurfd, maar nu meer ervaring met camper rijden, dus we gaan er voor.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Cobert
Amerikafan

Bericht door Cobert »

Dan houd ik het in gedachten. Niet voor de reis van dit jaar, maar er liggen al nieuw plannen voor 2026 :thumbup:
Ik volg hier verder even, want ik zie overeenkomsten in de planning :)
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

We zijn weer eventjes verder en ondertussen borrelen nog meer ideeën omhoog; man kan langer vrij krijgen volgend jaar en toen dachten we: is het een idee om voorafgaand aan de camperreis zoals die in dit topic staat een weekje Texas toe te voegen. Uitleg:
oudste wil heel graag naar Fort Worth en de plek (+ museum) waar Kennedy vermoord is. Jongste is enorme pretpark fan en wil graag naar Six Flags Fiesta in San Antonio. Toen dachten we: stel we vliegen op Houston, blijven daar anderhalve dag, dan naar San Antonio waar we een dag Six Flags bezoeken en dan rijden naar Fort worth/Dallas. Daar auto inleveren en vliegen naar waar we de camper ophalen (LA/San Diego/Reno/Las Vegas/ SF....)
Is dit een heel raar idee? Mogen jullie best zeggen hoor :lol: . Texas trekt ons niet (vanwege de ziedende hitte in de zomer) om een keer lang heen te gaan, vandaar dit hersenspinsel.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Het is een idee en wij vinden niet heel snel iets raar hoor :wink: . Wij hebben niet veel problemen met hitte, dus dat zou ons niet tegenhouden, maar niet iedereen zit hetzelfde in elkaar.
Ik zou er een rondje van maken en als je toch in Houston bent dan zou ik ook Johnson Space Center meenemen. Vinden de kids misschien ook wel interessant. Daar ben je zo een groot deel van de dag bezig. Dan nog een dagje stad, dus misschien 2 dagen of 2,5 i.p.v. 1,5? En op weg van San Antonio naar Dallas kom je langs Austin. Dat zou ik dan ook even aantikken :lol:
Het zou dan Houston, San Antonio, Austin, Fort Worth, Dallas, Houston worden.
Je kunt ook een keer in de meivakantie alleen Texas doen. Wel warm, maar niet zo extreem als in de zomer denk ik. En Texas heeft veel moois, dus verdient echt wel een bezoek.
Wij gaan volgende week woensdag van LA naar Miami en nemen een flink stuk Texas mee. In 2018 hebben we met de wegbrenger ook een stuk gedaan, o.a. Fort Worth en het Sixth Floor Museum. Dat verslag zou je kunnen bekijken en half mei ongeveer onze ervaringen van deze vakantie.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank je! Zal jullie verslag eens lezen!
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Vinden het Texas idee toch wat te gortig; idee is nu om via Dallas naar het westen te vliegen en 2 nachten in Dallas te blijven voor Fort Worth en het 6th floor museum (Kennedy). In plaats van Six Flags Fiesta heeft zoon een ander pretpark in LA uitgekozen.
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Inmiddels hebben we al groen licht voor volgend jaar bij onze werkgevers en dus willen we binnenkort de camper alvast gaan boeken. Nu heb ik wat offertes en is ophalen in Phoenix en inleveren in San Diego ruim 1000 euro goedkoper dan ophalen in Las Vegas en inleveren in San Diego. Dat vind ik best veel geld, dus zit ik te kijken of Phoenix een optie is.

Idee was grofweg: Las Vegas-route 66- Grand Canyon- Zion- Pahrump (auto huren, Death Valley), Mono Lake- Lake Tahoe- Yosemite- Los Angeles - San Diego.
Vergeleken eerdere ideeën Sequoia NP vervangen voor Lake Tahoe (wens pubers, kunnen we ook Virginia City, western stadje mee pikken)
Als we in Phoenix starten is het idee om Goldfield (western stadje mee te pikken) en misschien Lost Dutchman SP en dan naar Kingman en dan de route oppakken zoals hier boven staat, maar dan zonder Las Vegas. Of Las Vegas vanuit Zion, maar Las Vegas is dit keer geen must.

Idee is dan nu:
1) Vliegen naar Phoenix
2) camper ophalen, Goldfield/Lost Dutchman en beetje op weg naar Oatman
3) Route 66- Grand Canyon
4) Grand Canyon
5) Grand Canyon-Kanab
6) Kanab- Zion
7) Zion
8 ) Zion
9) Zion - Pahrump, auto huren, overnachten The Ranch at Death Valley
10) Death Valley- Pahrump- richting Mono Lake, tot Beatty wellicht?
11) Beatty- Mono Lake
12) Mono Lake (Bodie)- Lake Tahoe
13) Lake Tahoe
14) Lake Tahoe- tiogapass- Yosemite
15) Yosemite
16) Yosemite
17) Yosemite - Oakhurst (vanwege geen Sequioa de Mariposa Grove)
18) Oakhurst- LA
19) La pretpark
20) LA pretpark
21) LA- San Diego (vliegdekschip)
22) San Diego- huis

Ik heb nog 2 a 3 dagen om ergens toe te voegen. Jullie mogen weer schieten :-) Bryce, Page, Monument Valley en SF slaan we dit keer bewust over.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt dan toch nog tijd om Sequoia toe te voegen? Of alleen Kings Canyon.

Was het niet de bedoeling om DV met de camper te doen? En wat zijn de plannen daar? Beatty lijkt me erg vroeg om al te stoppen, je gaat niet een hele dag iets doen in DV denk ik.

Wij waren vorige maand in Rhyolite, vonden we leuk. En misschien heb je ook iets aan ons verslag voor de route van de GC naar Kanab.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Sequoia kan er inderdaad tussen maar pubers zijn bang dat het erg veel lijkt op Yosemite (volgens mij zit het probleem meer in het geen bereik/wifi hebben :lol: )maar ik heb het wel in mijn achterhoofd. Met de camper door Death Valley ziet mijn risico averse wederhelft toch niet zitten. Vandaar vanuit Pahrump, vlakbij die camping zit de car rental en die brengt de auto zelfs naar de camping. Rhyolite heb ik op de planning inderdaad; was laatst een stukje van op tv van een Belgische programmamaker die daar heen ging. Man zou het ook leuk vinden om terug te gaan naar SF, dus dat is toch ook nog een optie om die 2/3 dagen toe te voegen (maar dan dus geen Sequioa)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie nu pas dat je wel erg weinig tijd hebt voor San Diego, iets meer tijd daar zou wel mooi zijn.
Als je naar SF gaat zou ik het niet gek vinden om daar de camper in te leveren.

Als ik me niet vergis hadden wij bij Grant Grove wifi.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Inmiddels weer wat weken verder en we willen eigenlijk binnen nu en een paar weken de camper vastleggen. Maar...ik kom er nog niet helemaal uit qua route.
Manlief wil volgend jaar toch een keer een (hopelijk) iets luxere/nieuwere camper. Nu hebben we een offerte van Tioga Tours waarbij het prijsverschil tussen een Cruise America C30 en een El Monte C Large maar een paar honderd euro is. Voor dat geld wil mijn man het graag proberen en dat snap ik.
Het liefst starten we in Las Vegas om dan na aankomst direct een auto te huren en naar Death Valley te rijden. Op dag 3 willen we dan de camper ophalen en de auto inleveren. .
Ik zit alleen met de route vanaf dan; we willen in 3 weken met de camper het volgende op de route meenemen:
Valley of Fire, Zion, Grand Canyon, route 66 (inclusief Oatman), San Diego, LA voor 2 pretparken, Yosemite, Lake Tahoe (en Virginia City).

Sequoia NP wil ik eigenlijk ook niet overslaan maar ik ben bang het teveel wordt als we dat ook nog toevoegen. Lake Tahoe willen ze hier allemaal graag heen, was voor mij geen must, maar het is geven en nemen.
Inleveren van de El Monte kan in LA , Las Vegas en SF. Ik kom er gewoon niet uit wat handig is...iemand een logische route met onze wensen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is weer een leuke puzzel! Hoeveel dagen hebben jullie nu precies? Ik ben even uitgegaan van 24. Dan zou je zoiets kunnen doen:

1 naar Las Vegas
2 Las Vegas - Death Valley
3 Death Valley - Valley of Fire
4 Valley of Fire - Zion
5 Zion - Zion
6 Zion - Zion
7 Zion - Grand Canyon
8 Grand Canyon - Grand Canyon
9 Grand Canyon - Barstow (via Oatman)
10 Barstow - June Lake
11 June Lake
12 June Lake - Lake Tahoe
13 Lake Tahoe
14 Lake Tahoe - Yosemite
15 Yosemite - Yosemite
16 Yosemite - Yosemite
17 Yosemite - Sequoia
18 Sequoia - Sequoia
19 Sequoia - Los Angeles
20 Los Angeles - Los Angeles
21 Los Angeles - Los Angeles
22 Los Angeles - San Diego
23 San Diego - San Diego
24 San Diego - huis
25 huis

Ik weet niet of het de bedoeling is om op dag 3 nog te gaan rijden. Ik heb hier Valley of Fire neergezet (en dus dit stuk met de klok mee), dat is maar een uur rijden dus zou wellicht wel lukken. Om na aankomst nog naar DV te rijden lijkt me wel ver, maar het kan theoretisch natuurlijk wel. En je bent de volgende dag vroeg genoeg wakker om ergens een zonsopkomst mee te maken. In LV is het fijn om nog de auto te hebben.
In deze route heb je de 395. Je komt dan echter niet bij Beatty en Goldfield. Of je zou dat moeten doen als je van DV weer naar LV rijdt. De 395 is echter zeer de moeite waard. En je zou bij Calico kunnen overnachten en misschien toch ook daar even een ijkje kunnen nemen.

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank je Marianne. We hebben uit en thuis 25 dagen.
Denk dat naar Death Valley rijden nog wel moet lukken na aankomst, wel afhankelijk van hoe laat we aankomen natuurlijk. Anders eerst een nacht Vegas en dan 2e nacht in Death Valley zoals in jouw voorstel.. Dag 3 willen we de camper halen, boodschappen doen en dan niet te ver rijden voor de 1e camping, want gaan geen early bird doen. Dus vandaar dat ik Valley of Fire had bedacht voor de eerste nacht in de camper. In jouw voorstel komen we vanuit Death Valley, halen dan de camper en dan nog door naar Valley of Fire; dat kan een optie zijn, maar voorkeur is dus om meteen na aankomst naar DV te gaan. Dan hebben we dag 2 ook tijd om via Goldfield of in elk geval Rhyolite terug te gaan naar Las Vegas. Is Goldfield leuker dan Rhyolite, voor een puber die van oude western stadjes houdt?

Jouw voorstel ziet er goed uit, wel vind ik het een nadeel dat de laatste week dan alleen stad is; liever had ik San Diego en LA in het midden van de reis, dan kom ik op dit idee:
1 naar Las Vegas en auto ophalen en naar Death Valley
2 Death Valley- Rhyolite- Las Vegas
3 Las Vegas- camper ophalen- Valley of Fire
4 Valley of Fire - Zion
5 Zion - Zion
6 Zion - Grand Canyon
7 Grand Canyon - Grand Canyon
8 Grand Canyon - route 66- omgeving Oatman
9 Oatman- Joshua Tree NP
10 Joshua Tree NP- San Diego
11 San Diego
12 San Diego - LA (is 1,5 uur rijden naar Disney, dus vandaag al naar Disney als we vroeg vertrekken?)
13 LA Six Flags Magic Mountain
14 La -June Lake
15 June lake
16 June Lake -Bodie- Lake Tahoe
17 Lake Tahoe
18 Lake Tahoe - Yosemite
19 Yosemite - Yosemite
20 Yosemite - Yosemite
21Yosemite - Sequoia
22 Sequoia - Sequoia
23 Sequoia - SF
24 SF
25 SF-huis
26 huis

Maar dan heb ik net een dag teveel; of ik moet Sequoia toch schrappen en in plaats daarvan dag 21 in de buurt van de Mariposa Grove overnachten om toch Sequoia's te kunnen zien. Dag 14 kunnen we ook wat eerder dan June Lake overnachten want ik vind het ook wel mooi om de Alabama Hills mee te pikken. De rit van Zion naar Grand Canyon is ook een flinke; nu hebben we Page al gezien en we hebben daarna een volle dag GC, dus het kan wel.Keuzestress! En wil echt snel de knoop doorhakken nu de campers nog redelijk betaalbaar zijn.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had in mijn hoofd zitten dat je in LA wilde eindigen, maar dit kan ook natuurlijk. Je hebt zo wel wat langere en minder aantrekkelijke rijdagen denk ik. Die laatste dagen stad lijken mij trouwens niet zo gek; je zou dan de camper al kunnen inleveren en voor die dagen nog een auto kunnen huren. Dat geeft je wel wat meer tijd en flexibiliteit denk ik.

Ik ken Goldfield niet maar het ziet er wel mooi uit, en veel groter dan Rhyolite. Je zou bij Beatty nog kunnen besluiten of je die twee uur extra wilt rijden. En je hebt altijd nog Bodie.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

jill1234 schreef:
15 jun 2024, 15:29
De rit van Zion naar Grand Canyon is ook een flinke; nu hebben we Page al gezien en we hebben daarna een volle dag GC, dus het kan wel.
Het kan prima in 1 dag maar het is ook wel mooi om hier de tijd voor te nemen. Wij reden dit jaar van de GC naar Kanab, met een uitgebreide stop bij Lee's Ferry (zie hier). Je zou daar ook kunnen kamperen maar het is wel fcfs. Of misschien doorrijden tot aan Desert View CG?

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Martin & Marianne schreef:
15 jun 2024, 15:46
Ik had in mijn hoofd zitten dat je in LA wilde eindigen, maar dit kan ook natuurlijk. Je hebt zo wel wat langere en minder aantrekkelijke rijdagen denk ik. Die laatste dagen stad lijken mij trouwens niet zo gek; je zou dan de camper al kunnen inleveren en voor die dagen nog een auto kunnen huren. Dat geeft je wel wat meer tijd en flexibiliteit denk ik.

Ik ken Goldfield niet maar het ziet er wel mooi uit, en veel groter dan Rhyolite. Je zou bij Beatty nog kunnen besluiten of je die twee uur extra wilt rijden. En je hebt altijd nog Bodie.

Marianne
Klopt, eindigen in LA heeft eerder de revue gepasseerd inderdaad. Maar toen las manlief over een vliegdekschip in San Diego en kwam die wens er bij. Misschien is inderdaad eindigen in San Diego, volgens jouw voorstel, niet gek. Heb net gekeken naar campings in San Diego, maar daar werd ik van de reviews niet vrolijk. Dus ik ga inderdaad eens verder met jouw voorstel, kijken hoe en wat. Bedankt weer!
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Wij reden dit jaar van de GC naar Kanab, met een uitgebreide stop bij Lee's Ferry (zie hier). Je zou daar ook kunnen kamperen maar het is wel fcfs. Of misschien doorrijden tot aan Desert View CG?

Marianne
Ga ik ook naar kijken, dank!
Laatst gewijzigd door jill1234 op 15 jun 2024, 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Jill, als je quote kun je het beste de knop daarvoor gebruiken (de '' boven het bericht), dan gaat het automatisch goed. Je hebt nu in de eerste code de / gebruikt, maar die hoort daar niet, dat is alleen bij de afsluiting van de code.

En als je op het pennetje klikt bovenin je bericht kun je je bericht aanpassen. :wink:

Marianne
jill1234
Amerika-expert

Bericht door jill1234 »

Dank je, ik ben niet zo handig :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je moet dus even die eerste / weghalen :wink:
image.png
image.png (4.84 KiB) 1511 keer bekeken
Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer