Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Valerie : LV-GC-Moab-Yellowstone???

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Valerie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Reis Valerie : LV-GC-Moab-Yellowstone???

Bericht door Valerie »

Hoi hoi!

Ik heb reeds een onderwerp lopen in interregionaal en kom hier nu ook eentje plaatsen.
Reden daarvan is dat we nog niet goed weten wat we uiteindelijk gaan kiezen. We denken echter van een aantal routes uit te werken, en dan eentje te kiezen.
Hier ben ik dus met de vraag om hulp voor een rondreis in het zuidwesten.

We hebben 3 weken (enkele dagen langer kan, als het moet ;)) voor juli/augustus 2011;

We dachten om te starten in San Francisco, dan via de kust naar Los Angeles te gaan, zo naar Grand Canyon ...
We willen heel graag naar Moab om Arches, Deadhorsepoint SP, Canyonlands te doen.
Ook Bryce en Zion (en graag ook Monument Valley) willen we in de route opnemen.
We zouden eindigen in Las Vegas.
Ik weet dat we dan Death Valley en Yosemite missen mochten we het rondje naar SF dichtmaken maar ik verkies om meer tijd te besteden aan de route en dan het stuk tussen Las Vegas en SF te schrappen.
Niet dat ik Yosemite niet de moeite vind hoor! Maar ik ben er reeds 2x geweest, vandaar.

Ik heb het zuidwesten al reeds gedaan en wil nu heel graag toch enkele dingen bezoeken die ik nog niet heb gedaan... Zoals Antelope canyon, the wave (mocht dit lukken)...
Ik heb steeds georganieerde groepsreizen gedaan, dus ben ik nog wat een leek in het plannen van een route, dus kan ik jullie hulp best gebruiken!
We willen geen rijdagen van 8 uur, dus hebben we geen probleem met een minder interessante tussenstop, zolang het de reis maar aangenaam en goed haalbaar maakt.

Kan iemand me op weg zetten met een route?

Oh ja, misschien moet ik er nog even bijzeggen dat ik graag wil leren surfen dus dat ik wel enkele dagen aan de kust wil blijven (Ik las hier ergens Pismo beach als tip om te surfen???)

Alvast bedankt!!!!!!!

UPDATE 25 AUGUSTUS 2010 (na veel wikken en wegen hebben we onze originele plannen laten varen en komen we nu met deze route :

1. Brussel - Las Vegas
2. Las Vegas
3. Las Vegas – Grand Canyon
4. Grand Canyon
5. Grand Canyon - Monument Valley
6. Monument Valley - Page
7. Page
8. Page - Zion
9. Zion - Bryce Canyon
10. Bryce Canyon – Moab
11. Moab
12. Moab
13. Moab – Vernal
14. Vernal – Jackson
15. Jackson - Grand Teton
16. Grand Teton - Yellowstone
17. Yellowstone
18. Yellowstone
19. Yellowstone
20. Yellowstone – Salt Lake City
21. Salt Lake City – Brussel

Graag meningen! :-)
Laatst gewijzigd door Valerie op 25 aug 2010, 09:37, 4 keer totaal gewijzigd.
2006 - Zuidwesten
2008 - San Francisco --> New York
2009/2010 - New York
2011- Zuidwesten + Yellowstone
2012 - Zuidelijk Afrika
2014 - Tanzania & Zanzibar
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Re: Reis Valerie : SF - Las Vegas

Bericht door Valerie »

Ok een 2e poging in dit topic.
Ik heb zoals ik al zei een topic lopen in 'interregionaal' omdat we van plan zijn een 8tal dagen door te brengen in Canada (Vancouver + Vancouver Island), dan te vliegen naar San Francisco en dan een route te doen tot Las Vegas.

Dit is het opzet :
Dag 1. Vlucht --> Vancouver
Dag 2. Vancouver
Dag 3. Vancouver
Dag 4. Vancouver ferry naar Vancouver Island
Dag 5. Vancouver Island
Dag 6. Vancouver Island
Dag 7. Vancouver Island ferry naar Vancouver
Dag 8. Vancouver --> Vlucht naar San Francisco
Dag 9. San Francisco
Dag 10. San Francisco
Dag 11. San Francisco --> Big sur
Dag 12. Big Sur --> Pismo beach (surfles!)
Dag 13. Pismo --> Los angeles
Dag 14. Los angeles
Dag. 15 Los Angeles --> Lake Havasu (tussenstop - rust)
Dag 16. Lake Havasu - Grand canyon
Dag 17. Grand canyon
Dag 18. Grand Canyon via viewpoints naar Page
Dag 19. Page (Horseshoebend overlook, Antelope Canyon, Lake Powell)
Dag 20. Page --> Bryce
Dag 21. Bryce --> Zion
Dag 22. Zion --> Las Vegas
Dag 23. Las Vegas
Dag 24. Las Vegas --> huis

Nu twijfel ik eig. wel terug of we dat stuk Canada moeten doen. Ik wil het eig. heel graag en ontzie me de tussenvlucht niet (velen gaan bvb ook eerst naar New York vooraleer ze verder vliegen naar het zuidwesten ofzo). Ik twijfel vooral voor de prijs... Naar Canada vliegen, van Canada naar USA en dan vanuit USA terug naar huis zal sowieso wel een duurder vliegticket zijn... Ook 2x auto huren, Canada is sowieso ook duurder dan USA, dus twijfel twijfel twijfel (but don't we all???? :)).

Uit nieuwsgierigheid vroeg ik me af, STEL dat we het stuk Canada eruit halen, wat zouden jullie aanraden om dan in het zuidwesten erbij te nemen?
Het rondje dichtmaken van Las Vegas naar San Francisco via Sacramento en Yosemite enzo denken we niet echt aan. Ik ben op beide plekken al geweest en in tegenstelling tot de andere dingen op de route heb ik daar wel een voldaan gevoel en hoef ik er niet persé nog es heen.

Ik dacht aan Moab bijnemen en de parken daar doen (again, ben er al geweest maar ja toch :) het blijft wow!).
M'n droom is Yellowstone, maar denk dat dit niet haalbaar is (of toch??? Say yes :):)).
Of de route SF --> Las Vegas behouden maar hier en daar een dag extra nemen?

Tips, routes, ideetjes van harte welkom!!
Bedankt!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

ik zou het stuk in Canada eruit laten. Je kan zo een hele mooie rustige route doen in amerika.

Je zou bijvoorbeeld kunnen starten in SF en dan rijden tot San Diego en via Sedona richting Monument Valley en de rest van de parken. Zo kan je makkelijk die 3 weken vol krijgen!

je kan dus zoveel zien!

je zou dan zoiets krijgen

SF
Kustroute
LA
San Diego
Palm springs
Sedona
Grand Canyon
Page
Capitol Reef
Bryce
Zion
Las Vegas

Deze plaatsen in 3 weken zouden te doen zijn maar kan natuurlijk altijd anders!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Of haal het zuidwesten er uit en maak een rondje door het noordwesten. Yellowstone, Olympic NP, Mount Rainier NP, de Canadese Rockies.... ook niet verkeerd!
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Dat is een ander idee hehe :)
Denk wel van sowieso het zuidwesten te doen.
We hadden ook nog gedacht om van Vancouver via Seattle, via de kust naar San Francisco (of LA) af te zakken, maar we vrezen dat het stuk tussen Seattle en SF ons niet zo interesseert. Ik kreeg al veel berichten dat het stuk ondergewaardeerd is en het toch echt de moeite is, en dat wil ik best geloven, maar dat zou ook inhouden dat we helemaal geen tijd hebben voor de parken en dat zou ik ook erg zonde vinden.
Noem me ouderwets, maar ik denk dat Washington, Oregon heel rustig is en het misschien meer iets is voor als we wat ouder zijn?? We zijn er nu beiden 26 en houden veel van afwisseling, vandaar dat het zuidwesten wel top is (kust, parken, steden)...

Maar ja, ik geloof best dat eenmaal ik er zou geweest zijn ik jullie allemaal gelijk geef :)
We denken alleen niet snel terug te keren naar USA (centjes hé :( ), vandaar dat het kiezen nu zo moeilijk is! Damned!
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
patrickvandepol
Amerikafan

Bericht door patrickvandepol »

wij kunnen niet meepraten over canada al willen we er wel graag heen. Wij hebben 2 jaar geleden de eerste reis gemaakt naar het (zuid) westen en waren toen ook jullie leeftijd. De afwisseling tussen bijvoorbeeld vegas/San francisco en de natuur vonden we echt top.

We zijn niet echt wandel types maar hebben daar flink wat gelopen. Het was gewoon zo mooi. En dan na 3/4 dagen weer de stad in!

DOEN!!!!
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ik vond Washington State heel gaaf, maar inderdaad ik was destijds wel een héél stuk ouder als dat jij bent... ik was maar liefst 30 :lol:
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Zou Yellowstone in combinatie met zuidwesten mogelijk zijn in 3 weken (of 3,5 weken)??
Zoals ik al zei moet het rondje niet dicht :) Met die 2 weken ZW die we hier al opgaven, mogelijk om Yellowstone aan te plakken?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Geen Canada, Yosemite en Death Valley dus.
Is San Francisco een must? Zo nee, dan zou je in LA kunnen beginnen. Daar kun je vast ook surfen.

Wel: Zion, Bryce, Page (Antelope Canyon en eventueel The Wave (loterij)), Monument Valley, Moab en Yellowstone.
Is Grand Canyon een must?

Een route met Yellowstone:
01. AMS - LA
02. LA
03. LA
04. LA - Las Vegas
05. Las Vegas
06. Las Vegas - Zion
07. Zion
08. Zion - Bryce
09. Bryce - Page
10. Page
11. Page
12. Page - Monument Valley
13. Monument Valley - Moab
14. Moab
15. Moab
16. Moab - Vernal
17. Vernal - Jackson
18. Jackson - Grand Teton
19. Grand Teton - Yellowstone
20. Yellowstone
21. Yellowstone
22. Yellowstone
23. West Yellowstone - SLC
24. SLC - huis

Johan
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hmm klinkt aanlokkelijk, maar we denken wel van sowieso de Grand Canyon en de kustroute te doen... Zal moeilijk worden dus vrees ik :(
En ja, Page of Moab overslaan is niet echt een idee vermoed ik :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Je bent jong, dan kan het tempo van de reis misschien wel wat omhoog. Maar je loopt wel het risico dat je dan nog een keer terug moet ;-)
(Kan geen kwaad, want wanneer je bij voorbeeld de boeken van Laurent Martres http://www.martres.com/ doorneemt, ontdek je dat je nog maar een fractie hebt gezien.)
Houd er rekening mee dat je voor The Wave minstens een dag kwijt bent en dan nog tijd voor de loterij.

Wanneer je Yellowstone heel efficiënt (selectief) wil bezoeken, ga dan op verschillende plekken overnachten en neem bij voorbeeld voor de noord en zuid-loop elk een dag.

Een route met kust, Grand Canyon en Yellowstone:
01. AMS - SF
02. SF
03. SF - Pismo Beach
04. Pismo Beach
05. Pismo Beach - LA
06. LA
07. LA - Las Vegas
08. Las Vegas
09. Las Vegas - Zion
10. Zion - Bryce
11. Bryce - Kanab - Page
12. Page
13. Page - Grand Canyon
14. Grand Canyon - Monument Valley
15. Monument Valley - Moab
16. Moab
17. Moab
18. Moab - Jackson (lange reisdag, non-stop 8:15)
19. Jackson - Grand Teton
20. Grand Teton - Yellowstone
21. Yellowstone
22. Yellowstone
23. West Yellowstone - SLC
24. SLC - huis
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hmm klinkt aanlokkelijk.... Alleen weet ik niet of we zo'n lange rijdagen zien zitten.
We zijn jong (en laat niemand dit tegenspreken haha :) ) maar het is ook de eerste maal dat we zelfstandig zo'n reis zouden doen, dus willen we onszelf ook niet overschatten!
We hadden graag 2 nachten Grand Canyon (om te hiken en gewoon omdat ik helemaal weg ben van de GC!), Monument valley is geen must (al vind ik het heel sfeervol daar), Moab is heerlijk maar kan misschien korter (zou er vooral heengaan voor Arches! Deadhorsepoint state park en Canyonlands ben ik reeds geweest (pas op, vind het ook echt prachtig daar, maar als ik moet gaan kiezen zou dat misschien als eerste wegvallen).
Ligt Moab trouwens op de route? Of kunnen we dit er eventueel uithalen om elders meer rust in te bouwen?

Ik las ook dat we eventueel kunnen vliegen via Jackson Hole of Billings zodat we niet terug moeten keren naar Salt Lake city?? Iemand ervaringen hiermee?? Ik vermoed dat vluchten daarheen duurder zullen zijn? Nu is het aanbod nog niet groot genoeg om naar deftige prijzen te zoeken. Daar moet ik nog even geduld voor hebben.

Alvast bedankt voor de hulp!! (en sorry voor de grote twijfel die ik hier steeds zaai op het forum, ik weet echt nog niet wat het definitief wordt!! We hebben uiteraard nog tijd, maar ik geloof wel dat sommigen hier stapelzot worden van mijn vragen :) .
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Waarom niet starten in Seattle?
Kan je Crater lake nog meepakken ook, en verder een prachtig rondje maken.
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Hebben we al overwogen maar dan zitten we een heel stuk in het Noorden, wat ons toch minder aanspreekt.
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Ik heb al heel wat afgelezen op het forum en gezocht naar reisverslagen maar ik zie eig. nergens een route met het zuidwesten (het stuk dat wij willen doen) gecombineerd met Yellowstone... Toeval of onmogelijk? :)
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Onmogelijk! :lol:
Zie ons 2004 en 2008 verslag.
En er zijn er nog veel meer, kijk eens bij de verslagen onder interregionaal.

Marianne
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

Marianne, ik heb je 2008-verslag al met veel interesse bekeken :):)

Ik vind het eig. vooral moeilijk inschatten allemaal en vind het ook moeilijk omdat we Yellowstone als begin- (of eindpunt) zouden doen en je dan een hele weg terugmoet om te vliegen.

Ook willen wij niet de kant van Yosemite doen, maar wel via San Francisco, kustroute, Los Angeles via Grand Canyon, Bryce, Zion, Las Vegas.
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Valerie
Amerikakenner

Re: Reis Valerie : SF-LA-GC-LV-Yellowstone???

Bericht door Valerie »

Nieuwe bedenking (voor de verandering :))

Is er makkelijkere mogelijkheid (en dus ook tijd om op veel plekken 2 nachten te blijven voor wat meer rust in de route) om San Francisco OF Los Angeles te laten vallen maar toch een stuk van de Highway 1 mee te nemen?
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Valerie,
Ik ben een beetje het overzicht kwijt.
Als je nu eens aangeeft wat écht moet, en wat je héél graag wil, en wat je wel wil, maar eventueel overgelsagen kan worden?
Er zijn al best goede voorstellen gedaan, ik vind de laatste route van Joahn erg mooi, waarom zou die niet kunnen?
Wil je nog tijd uittrekken voor SF? Zijn Zion en Bryce een must?
Ik vind het eig. vooral moeilijk inschatten allemaal en vind het ook moeilijk omdat we Yellowstone als begin- (of eindpunt) zouden doen en je dan een hele weg terugmoet om te vliegen.
Deze opmerking begrijp ik niet helemaal; wat bedoel je met een hele weg terug om te vliegen?

Marianne
Valerie
Amerikakenner

Bericht door Valerie »

SORRY SORRY SORRY :) Ik snap volledig dat jullie het noorden kwijt zijn, want ik ben het zelf ook!!!
Ok, ik zal proberen iets duidelijker te zijn.

Zoals ik reeds zei was ons eerste opzet om een week Canada te doen, en dan naar San Francisco te vliegen om dan nog een dikke 2 weken rond te reizen en te eindigen in Las Vegas.
Nadat verschillende mensen zeiden dat ze het niet zo slim vonden om met tussenvlucht te gaan werken, denken we er nu over om dat idee te laten varen.
Concreet betekende dit dat we een 8tal dagen extra kregen voor het zuidwesten. We wilden gaan kijken wat hier dus mogelijk was.
Ik wil héél graag naar Yellowstone en ik zou het zalig vinden mochten we onze 2 'uitgewerkte' weken die we reeds hadden nog konden koppelen met Yellowstone en de route ernaartoe!

Met terugrijden bedoelde ik dat we vanuit Las Vegas via Moab enzo Salt Lake City passeren, naar Yellowstone gaan en dit stuk dan moeten terugrijden om te vliegen naar huis. Of ben ik hierin helemaal verkeerd?

Dit was ons eerste opzet voor die 2 weken Zuidwesten en ik vond dit echt heel goed klinken. Het had alle plekjes waar we graag heen wilden en toch genoeg rust in mijn ogen aangezien we op vrij veel plekken meer dan 1 nacht logeerden :

Dag 1. San Francisco
Dag 2. San Francisco
Dag 3. San Francisco --> Big sur
Dag 4. Big Sur --> Pismo beach (surfles!)
Dag 5. Pismo --> Los angeles
Dag 6. Los angeles
Dag.7 Los Angeles --> Ergens :)
Dag 8. Ergens - Grand canyon
Dag 9. Grand canyon
Dag 10. Grand Canyon via viewpoints naar Page
Dag 11. Page (Horseshoebend overlook, Antelope Canyon, Lake Powell)
Dag 12. Page --> Bryce
Dag 13. Bryce --> Zion
Dag 14. Zion --> Las Vegas
Dag 15. Las Vegas
Dag 16. Las Vegas of eventueel hier al vertrekken naar .....

Dit zijn dus voorlopig 16 dagen. We hebben er max. 24 ... Aangezien Yellowstone ook hoog op m'n verlanglijstje stond vroeg ik me af hoe we dit er nog konden aan plakken zonder al te veel te wijzigen aan de plannen die we tot hiertoe hadden.
Het plan die we kregen van Johan klonk goed maar ik heb schrik voor de lange rijdagen en dat het té veel reizen is en niet genoeg genieten van de plekken waar we komen.

En dus vroeg ik me in m'n laatste post alweer af als m'n idee hier niet mogelijk is, om SF of LA te laten vallen en wat dan de beste route zou zijn....
Graag zou ik een stuk van de kustroute meenemen ... Dit heeft me in 2006 betoverd, maar ja ik wil uiteraard geen superomslachtige dingen gaan doen.
Ik ben 2x met een georganiseerde groepsreis meegeweest en sta dus nog in m'n kinderschoenen als het gaat over zelf een goede route op te stellen.
Eenmaal de route er is, ben ik (denk ik) vaardig genoeg met de computer om accomodaties, things-to-do, ... op te zoeken.

Vandaar dus m'n chaotische vragen hier soms! M'n excuses!!!

Ben je hier iets mee? (hoop hoop :))
2006 - Zuidwesten
2009/2010 - New York
2012 - Zuidelijk Afrika
2015 - Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves