Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Ko-mar: #3 2011: San Francisco - Denver
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Reis Ko-mar: #3 2011: San Francisco - Denver
Nog maar koud terug van onze 2de reis, en reis nr 3 staat alweer in de planning. Vandaag onze camperhuur gegeregeld bij Tiogatours.
We vertrekken op 11 of 12 september tot 8 oktober. We hebben 24 dagen de beschikking over de camper (vanaf 13 september tot 7 oktober)
Nu nog een mooie route zien te krijgen. We hebben een paar must in ons hoofd. Dat is in ieder geval beginnen met Yosemite, omdat we hier vorig jaar vanwege sneeuwval maar weinig van gezien hebben, en dus de tioga pass niet hebben kunnen rijden. We hopen dat dit deze keer wel lukt. Verder is Monument Valley een must (deze keer wel paardrijden) en aan het eind Rocky Mountain National Park.
We denken nu dus aan de volgende route, maar zien hier graag input op van dit forum. We willen niet iedere dag hoeven te rijden, en wat meer tijd door brengen in parken of onderweg.
San francisco
Yosemite
Death Valley
Las Vegas
Valley of fire
Hierna denken we er aan om onder langs Zion te gaan naar de North rim Grand Canyon en dan richting Vermillion Cliffs en Marble Canyon naar Page (Horse shoe bend, vorig jaar helemaal vergeten)
Monument Valley
Moab (nu Arches wel helemaal bekijken)
Grand Junction (colorado national monument op herhaling)
Rocky Mountain National park.
Denver
Nu heb ik Vermillion Cliff en Marble Canyon wel opgezocht en het lijkt er op dat we hier een auto voor nodig hebben. Dus ik weet niet of dit met een camper wel handig is, en dat we dan beter een andere route kunnen nemen. Of eventueel een auto huren in Page?
Sedona hebben we bijvoorbeeld vorig jaar ook laten zitten, en misschien is petrifeid forest ook nog een optie.
Verder staan we graag in State parcs of National parcs met de camper, dus tips over mooie campgrounds zijn ook welkom.
Wie o wie heeft een mooie tips voor ons?
We vertrekken op 11 of 12 september tot 8 oktober. We hebben 24 dagen de beschikking over de camper (vanaf 13 september tot 7 oktober)
Nu nog een mooie route zien te krijgen. We hebben een paar must in ons hoofd. Dat is in ieder geval beginnen met Yosemite, omdat we hier vorig jaar vanwege sneeuwval maar weinig van gezien hebben, en dus de tioga pass niet hebben kunnen rijden. We hopen dat dit deze keer wel lukt. Verder is Monument Valley een must (deze keer wel paardrijden) en aan het eind Rocky Mountain National Park.
We denken nu dus aan de volgende route, maar zien hier graag input op van dit forum. We willen niet iedere dag hoeven te rijden, en wat meer tijd door brengen in parken of onderweg.
San francisco
Yosemite
Death Valley
Las Vegas
Valley of fire
Hierna denken we er aan om onder langs Zion te gaan naar de North rim Grand Canyon en dan richting Vermillion Cliffs en Marble Canyon naar Page (Horse shoe bend, vorig jaar helemaal vergeten)
Monument Valley
Moab (nu Arches wel helemaal bekijken)
Grand Junction (colorado national monument op herhaling)
Rocky Mountain National park.
Denver
Nu heb ik Vermillion Cliff en Marble Canyon wel opgezocht en het lijkt er op dat we hier een auto voor nodig hebben. Dus ik weet niet of dit met een camper wel handig is, en dat we dan beter een andere route kunnen nemen. Of eventueel een auto huren in Page?
Sedona hebben we bijvoorbeeld vorig jaar ook laten zitten, en misschien is petrifeid forest ook nog een optie.
Verder staan we graag in State parcs of National parcs met de camper, dus tips over mooie campgrounds zijn ook welkom.
Wie o wie heeft een mooie tips voor ons?
Re: Ko-mar reis #3 2011: San Francisco - Denver
Hi marja
Je hebt een prachtige route gepland en tijd genoeg om eea te bekijken. Voor Marble Canyon etc. kan je gerust met de RV gaan (us89A). North rim-Marble Canyon-Lees Ferry-Navajo Bridges-Page zijn allemaal goede wegen. Richting Denver moet je een pass over (Vail Pass op I70) en als je pech hebt kan er sneeuw liggen (10.000 ft) Wij zitten toevallig nu ook nog in Colorado en hadden een beetje sneeuw op Monarch Pass. RMNP met sneeuw kan ook natuurlijk maar het kan er ook nog lekker 75F zijn zoals een paar weken geleden. Over campgrounds kan ik je niets vertellen maar er zijn er genoeg kan ik je verzekeren. En als je geluk hebt kan je in Colorado de mooiste fallcolors zien begin october (hangt van de weersomstandigheden af)
Yeehaw
Je hebt een prachtige route gepland en tijd genoeg om eea te bekijken. Voor Marble Canyon etc. kan je gerust met de RV gaan (us89A). North rim-Marble Canyon-Lees Ferry-Navajo Bridges-Page zijn allemaal goede wegen. Richting Denver moet je een pass over (Vail Pass op I70) en als je pech hebt kan er sneeuw liggen (10.000 ft) Wij zitten toevallig nu ook nog in Colorado en hadden een beetje sneeuw op Monarch Pass. RMNP met sneeuw kan ook natuurlijk maar het kan er ook nog lekker 75F zijn zoals een paar weken geleden. Over campgrounds kan ik je niets vertellen maar er zijn er genoeg kan ik je verzekeren. En als je geluk hebt kan je in Colorado de mooiste fallcolors zien begin october (hangt van de weersomstandigheden af)
Yeehaw
Dat is nog eens een snelle actie Marja
! Heerlijk hoor dat jullie buiten het hoogseizoen weg kunnen en al een nieuwe reis geregeld hebben.
In Page kan ik jullie, naast Horse Shoe Bend, aanraden ook zeker naar Antelope Canyon te gaan en daar een tour te doen. Een boot huren en varen op Lake Powell is ook een geweldige belevenis.
Heel veel plezier met de voorpret,
groetjes
Anita

In Page kan ik jullie, naast Horse Shoe Bend, aanraden ook zeker naar Antelope Canyon te gaan en daar een tour te doen. Een boot huren en varen op Lake Powell is ook een geweldige belevenis.
Heel veel plezier met de voorpret,
groetjes
Anita
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Yeehaw, bedankt voor de info! Het heeft dus wel zin om de 89 te rijden met een camper. Wij zijn afgelopen zondag teruggekomen uit Denver, en hebben de sneeuw op de bergtoppen zien liggen. 21 september hebben wij de rit Montrose - Durango gereden en de "fallcolors" waren toen al prachtig. Ik las ergens anders dat jij de rit vandaag rijdt.

Dat we in het Rocky mountain national park (en er naar toe)kans op sneeuw is weten we, maar dat risico moeten we dan maar nemen. Als het net zo gaat als dit jaar, komt het allemaal wel goed. We willen in ieder geval de tiogapas rijden, vorig jaar waren wij er op 3 oktober en toen ging de pas dicht vanwege sneeuw. Vandaar dit jaar iets eerder.
@Anita, Ja, je moet iets hebben om naar uit te kijken, niet waar
Antilope Canyon hebben we vorig jaar gedaan, en wordt deze keer geen must. En vorig jaar hebben we gekayaked op Lake Powel. Een boot huren vonden we iets te duur.

Dat we in het Rocky mountain national park (en er naar toe)kans op sneeuw is weten we, maar dat risico moeten we dan maar nemen. Als het net zo gaat als dit jaar, komt het allemaal wel goed. We willen in ieder geval de tiogapas rijden, vorig jaar waren wij er op 3 oktober en toen ging de pas dicht vanwege sneeuw. Vandaar dit jaar iets eerder.
@Anita, Ja, je moet iets hebben om naar uit te kijken, niet waar

Antilope Canyon hebben we vorig jaar gedaan, en wordt deze keer geen must. En vorig jaar hebben we gekayaked op Lake Powel. Een boot huren vonden we iets te duur.
Tioga Pass is al dicht geweest maar inmiddles weer open. We hebben million dollar hw al meer gereden maar dat verveelt nooit. Vannacht logeren we in de Far View lodge in Mesa Verde NP (Ook aleerder geweest.
Yeehaw
Yeehaw
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Way to go Marja!!
Net terug en gelijk weer bezig met de volgende reis, je lijkt mij wel
Veel plezier met voorbereiden.
Reny
Net terug en gelijk weer bezig met de volgende reis, je lijkt mij wel

Veel plezier met voorbereiden.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Tot nu toe ben ik op deze route gekomen. Er is nog wat ruimte om te schuiven. We willen in ieder geval niet iedere dag rijden, of in ieder geval geen grote afstanden. Yosemite zullen we moeten reserveren. Maar ik vraag me af of we niet meer zullen moeten reserveren, zoals Zion, GC north rim, monument valley en rocky moutain np. We staan nu eenmaal graag in de parken. Ik weet niet zeker of het in september wel nodig is. Liever reserveren we net als dit jaar niets, omdat we dan toch flexibeler zijn.
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. Hayward - ergens halverwege SF en Yosemite.
4. ergens halverweg - yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite - bishop (of ergens daar in de buurt)
7. Bishop - Death valley
8. Death valley - Las vegas
9. Las vegas - Zion
10. Zion
11. Zion - North rim GC
12. North rim GC
13. North rim GC - Page
14. Page omgeving
15. Page - Monument valley
16. Monument valley - moab
17. Moab (Arches)
18. Moab - Grand junction (of daar in de buurt)
19. Grand junction - Flaming gorge
20. Flaming gorge
21. Flaming gorge - Steamboat Springs
22. Steamboat spr. - Grand lake
23. Grand lake - Rocky mountain NP
24. Rocky mountain NP
25. Rocky moutain NP
26. Rocky mountain NP - Denver
27. Denver - Amsterdam
1. Amsterdam - San Francisco
2. San Francisco
3. Hayward - ergens halverwege SF en Yosemite.
4. ergens halverweg - yosemite
5. Yosemite
6. Yosemite - bishop (of ergens daar in de buurt)
7. Bishop - Death valley
8. Death valley - Las vegas
9. Las vegas - Zion
10. Zion
11. Zion - North rim GC
12. North rim GC
13. North rim GC - Page
14. Page omgeving
15. Page - Monument valley
16. Monument valley - moab
17. Moab (Arches)
18. Moab - Grand junction (of daar in de buurt)
19. Grand junction - Flaming gorge
20. Flaming gorge
21. Flaming gorge - Steamboat Springs
22. Steamboat spr. - Grand lake
23. Grand lake - Rocky mountain NP
24. Rocky mountain NP
25. Rocky moutain NP
26. Rocky mountain NP - Denver
27. Denver - Amsterdam
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
DV mag van R-B pas na 15/9.
Zion (Watchman) is reserveren in het wwekend aan te raden.
GC North Rim campground zou ik reserveren.
Kijk even wanneer de campgrounds binnen RMNP sluiten dat kan wel eens kantje boord zijn in oktober.
Zion (Watchman) is reserveren in het wwekend aan te raden.
GC North Rim campground zou ik reserveren.
Kijk even wanneer de campgrounds binnen RMNP sluiten dat kan wel eens kantje boord zijn in oktober.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
We halen de camper op 13 september op en gaan dan eerst naar yosemite, dus Death valley moet dan lukken. Volgens deze planning komen we op 17 september in DV.
Volgens dit schema zitten we precies na het weekend in Zion. Maar misschien toch maar reserveren!?
Is twee dagen teveel voor de North rim? We willen vanuit Zion eigenlijk nog naar Best friends en eventueel Coral pink sanddunes bekijken dus we komen dan pas laat aan op de North rim. Volgende dag North rim bekijken, en dan de dag erop weer vroeg door. Of is dit te lang?
Ik heb even gekeken en moraine park in Rocky Mountain np is year round open, het kan alleen na 4 oktober niet meer gereserveerd worden. Die gok moeten we dan maar nemen. We kunnen eventueel nog een dag RMNP inruilen en ergens anders op de route langer blijven. Maar waar?
Volgens dit schema zitten we precies na het weekend in Zion. Maar misschien toch maar reserveren!?
Is twee dagen teveel voor de North rim? We willen vanuit Zion eigenlijk nog naar Best friends en eventueel Coral pink sanddunes bekijken dus we komen dan pas laat aan op de North rim. Volgende dag North rim bekijken, en dan de dag erop weer vroeg door. Of is dit te lang?
Ik heb even gekeken en moraine park in Rocky Mountain np is year round open, het kan alleen na 4 oktober niet meer gereserveerd worden. Die gok moeten we dan maar nemen. We kunnen eventueel nog een dag RMNP inruilen en ergens anders op de route langer blijven. Maar waar?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Twee nachten North Rim is niet te veel wij stonden er drie nachten en hadden eigelijk nog tijd te kort.
Je zou tussen MV en Moab een stop kunnen maken in Canyonlands NP (Needles District) mooi gebied met een schitterende campground binnen het park.
Je zou tussen MV en Moab een stop kunnen maken in Canyonlands NP (Needles District) mooi gebied met een schitterende campground binnen het park.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Needles district is inderdaad een goede tip. Die hebben we vorig jaar overgeslagen.
Eigenlijk willen we dit jaar vanuit monument valley de mogi dugway nemen. We hebben nu al zoveel smalle bochtige wegen gehad, dat we dat nu wel aandurven. En dan misschien nog naar natural bridges en house of fire. Dan is zeker een stop in Needles distric wel mooi.
Moeten en kunnen we daar reserveren? of is dat niet nodig?
Eigenlijk willen we dit jaar vanuit monument valley de mogi dugway nemen. We hebben nu al zoveel smalle bochtige wegen gehad, dat we dat nu wel aandurven. En dan misschien nog naar natural bridges en house of fire. Dan is zeker een stop in Needles distric wel mooi.
Moeten en kunnen we daar reserveren? of is dat niet nodig?
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nee, kan niet Squaw Flat campground is een first come, first served campground met 26 plekken ( officieel max 28ft maar grotere passen in verschillende plekken) er is alleen een restroom. kosten $ 15,00 p/n.
De campground wil in de loop van de middag nog wel eens vol zijn maar dat zal half september wel meevallen denk ik.
De campground wil in de loop van de middag nog wel eens vol zijn maar dat zal half september wel meevallen denk ik.
Natural Bridges zijn wij ook geweest. Wij deden er twee korte wandelingen, die naar Owachomo Bridge en Horsecollar ruins. Beiden zijn niet erg ver. Ik vond ze beiden erg de moeite waard. De brug is natuurlijk mooier te zien, je kan er onderdoor wandelen.Ko-Mar schreef: Eigenlijk willen we dit jaar vanuit monument valley de mogi dugway nemen. We hebben nu al zoveel smalle bochtige wegen gehad, dat we dat nu wel aandurven. En dan misschien nog naar natural bridges en house of fire.
Ik dacht trouwens dat het MOKI DUGWAY was maar als ik MOGI ingeef op google krijg je hetzelfde resultaat. Op het bord zelf staat MOKEE dugway. dus precies zijn er verschillende schrijfwijzes.
Net bovenaan kan je linksaf naar Muley Point, een prachtig uitkijkpunt waar je in de verte nog Monument Valley kan zien liggen. Of het met de camper te doen is weet ik niet, toen wij er waren wel. De weg heeft wel wat dips maar is vrij goed afgevlakt. Enkel het laatste gedeelte, als je de geinproviseerde parking oprijdt zou het link kunnen worden. Ik kan me niet meer herinneren of er gewoon naast de weg plaats was voor een camper.
de weg ernaar toe

de parking

Bart
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toen ik het typte wist ik het niet meer, toen maar ingegeven in Google (mogi dugway) en ja ik kreeg resultatenIk dacht trouwens dat het MOKI DUGWAY was

Dit jaar zijn we naar El Malpais geweest, het eerste uitkijk punt lag aan het eind van een 1,5 mijl lange dirtroad. Nou ja, dirt road... pffff het was echt een wasbord. We hebben heeeeeel langzaam gereden, achter ons reed een personen auto, en die bleef ook achter ons. Toen we uitstapte had zelfs hij commentaar op de weg.
Hobbelige parkings hebben we ook al vaker gehad. Voor Muley point kijken we dan ter plekke wel of het te doen is of niet.
De wandelingen bij Natural Bridges worden genoteerd

Maandje geleden ook nog maar e ens naar Muley Point gereden maar eigenlijk was dat overbodig. De weg is best te berijden met een RV. Let op de dode koe langs de kant van de weg. Ligt er al jaaaaren. Trouwens, vlak bij de rim bij Muley stond een 4x4 pick up met zo'n trailer erachter die het kennelijk voor elkaar gekregen had het ruwe gedeelte te rijden. Zou ik met een huur RV niet doen. Je kan op een afstandje parkeren. Het was misschien al de 5de keer dat we Moki Dugway af/opreden en dat blijft mooi maar Muley Point slaan we de volgende keer over. Zeker als we er 's middags zijn.
Yeehaw
Yeehaw
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat de plek waar we kunnen parkeren wel duidelijk is als we daar zijn?
Ene die dode koe... dat zal toch wel alleen nog een bergje botten zijn?
Ene die dode koe... dat zal toch wel alleen nog een bergje botten zijn?

- ess
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
O jak die dode koe hebben wij ook gezien we hebben hem zelfs op de foto maar hij stonk wel!!!
Bij Muley Point hb je mooi uitzicht en je kan er ruim parkeren, als het mooi helder weer is kan je Monument Valley zien liggen.
Bij Muley Point hb je mooi uitzicht en je kan er ruim parkeren, als het mooi helder weer is kan je Monument Valley zien liggen.
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Als je in de gelegenheid bent probeer dan zowel Muley Point als Moki Dugway 's morgens te rijden. Ook de stop bij milemarker13 off 163 is dan de mooiste.
- Marenko
- Amerika-expert
- Contacteer:
We vertrekken 's ochtends uit Monument valley. Normaal gesproken zijn we altijd alweer vroeg op pad, dus dat moet zeker lukken.
euhh... is dit Muley point of iets anders?Ook de stop bij milemarker13 off 163 is dan de mooiste.
Als je van Monument Valley Tribal Park komt rijd je us163 naar het noorden. Je zoet dan milemarker 13 voor je bij Mexican Hat komt. Achter je heb je dan prachtige vergezichten. Een klassieke foto wordt genomen van de middenstreep van de weg. Daarna heb je Mexican Hat The Hat, die veel groter is dan je van de weg ziet maar je moet even naar de parkeerplaats rijden (onverhard). Dan 261 north en de afslag eerst naar Gooseneck SP (verhard). Daarna heb je nog een ondverharde 17 miles route door Valley of the Gods. Je rijdt Moki Dugway op en helemaal bij de top van Moki Dugway is de weg naar Muley Point naar links.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 3075 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 28 Reacties