Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis laanvdj: rondreis john en marina

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
laanvdj
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26

Reis laanvdj: rondreis john en marina

Bericht door laanvdj »

Wij willen ook gaan rondreizen in juni 2011.
En dan het geijkte rondje maken.
Ik vind het heel moeilijk om te plannen na het lezen van alle informatie hier.
Ik denk iedere keer, nu hebben we het en dan lees ik weer iets anders, vooral de informatie bertreffende de parken is heel veel.
Er zijn hier zoveel experts dat we het niet meer weten. Dit is onze eerste zw-rondreis na 8x Florida.
We hoeven niet alles in een keer gezien te hebben, alleen wat hoogtepunten en dan kunnen we bekijken of dit ons beter bevalt dan FL.
En dan nog eens terugkomen en op ons gemak de rest gaan bekijken.
We hadden het volgende bedacht:
7/6 tm 11/6 - San Francisco
11/6 - Mariposa
12+ 13/6 - Lee vining
14/6 - Beatty
15/6 tm19/6 - Las Vegas
19/6 tm 21/6- Page
21/6 - Sedona
22/6 tm24/6 - Phoenix
24/6 tm29/6- Ergens aan de kust bij LAX
Hotels moeten we nog gaan boeken, dit doen we normaal via Priceline.
Auto huren we normaal bij Usareisen.
Iemand suggesties?

gr.
Marina
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: rondreis john en marina

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Marina,
Ik mis eigenlijk de parken in jouw route! Misschien kun je vertellen wat jullie plannen precies zijn. Waarom 2 nachten Lee Vining? En geen Zion, Bryce, Grand Canyon? Willen jullie door Death Valley rijden of er bovenlangs?

Marianne
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Hallo

Wij willen naar Yosemite, maar we willen de eerste nacht in Mariposa doorbrengen dan door yosemite park en de 2 andere dagen vanuit Lee Vining gaan.
We willen door Death Valley rijden, maar halverwege ergens overnachten
We willen vanuit Page naar Bryce-canyon gaan. Zion zijn we het nog niet over eens, willen misschien liever nog een dag monument valley inplannen.
Grand Canyon willen een dag naar toe, dit omdat hier de meningen nogal over verdeeld zijn op het forum wat betreft de lengte van verblijf.
Verder wil ik ook graag een paar dagen ontspannen aan zee.

gr
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als je bij Yosemite niet in het park wilt zitten (maar als ik jullie was zou ik eens kijken naar de mogelijkheden in het park, dat scheelt je veel rijden) dan zijn 2 nachten aan de westkant en 1 nacht aan de oostkant beter dan 1 nacht west en twee nachten aan de oostkant. Vanuit Lee Vining is het erg ver rijden naar het park, tenzij je echt alleen maar het oostelijke deel wilt doen. Maar dat stuk kun je doen als je van Yosemite richting Lee Vining rijdt. Kijk eens in ons 2008-verslag voor het stuk van Yosemite Valley naar Lee Vining.
Ook Mariposa ligt niet eg gunstig; je zit op een uur van de vallei. Als je van SF komt en eerst naar het park gaat moet je dus weer een eind terug rijden en de volgende dag rij je dat stuk weer.

Zion zou ik niet overslaan, het is een heel prettig park, met veel leuke wandelmogelijkheden. Bryce zou ik niet doen vnauit Page; het is ruim 2 uur rijden, en je mist de zonsondergang bij bryce; het is veel mooier om in of vlakbij het park te overnachten. Verkijk je niet op de afstanden in het westen.
Wil je de Grand Canyon op weg van Page naar Sedona doen? Ook hier geldt weer dat je eigenlijk een zonsondergang moet meemaken, dus ook bij de GC zou ik een overnachting in het park aanraden. De discussies hier gaan niet over wel of niet een overnachting in (of bij) de Grand Canyon, maar of je er 1 of 2 overnachtingen zou moeten nemen.

Schrijf de route eens per dag uit, dan zie je ook of je overal voldoende tijd hebt. Misschien Phoenix overslaan en Monument Valley toevoegen?

Marianne
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis laanvdj: rondreis john en marina

Bericht door jolanxyz »

Florida is wat compacter als het Zuidwesten. Vanuit Orlando ben je in een goed uur rijden bij beide kusten. Wat het dus een prima uitvalsbasis maakt. Datzelfde geldt voor Miami, een dagtocht Everglades is vanuit die stad prima te doen. Waardoor je met een minimum aantal verplaatsingen toch veel highlight kan bezoeken. Maar in het zuidwesten liggen de afstanden toch anders en de highlights verder uitelkaar. Ook het rijden na zonsondergang is (buiten de steden) in het zuidwesten anders: het is er pikdonker en verlaten. Dus dat is niet aan te bevelen.

Schrijf het echt eens uit als een van-naar en zoek via google maps de afstanden/reistijden maar eens op. Via www.nps.gov kun je informatie vinden over de nationale parken en de mogelijkheden tot overnachting in/bij een park.

Je zou ook kunnen beginnen in Phoenix (puur als vertrekstad) en dan eindigen in L.A. Je kan dan de beroemde kustroute meepikken op het eind.
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

hallo

Ons begin en eindpunt ligt vast. Ik weet dat de afstanden FL minder zijn, we hebben dit al tich x gereden. Helemaal van noord naar zuid en oost naar west.
Al is de afstand van Miami naar Key west ook niet mis. We hebben via mapquest de route uitgestippeld, met gemiddeld 3 a 4 uur rijden per afstand. Inderdaad s avonds lijkt me niet dat je nog door de spaarzaam bevolkte gebieden moet rijden.
De lange afstanden willen we onderweg onderbreken met een overnachting in een hotel als het te lang gaat duren. We hebben gekeken om te overnachten in Yosemite park, hier was enkel nog plaats in Curry village. Als jullie nog andere suggesties hebben, graag. Dit geldt ook voor de andere parken.B.V leuke bed and breakfast.De plaatsen die we nu aandoen hebben we uit reisverslagen overgenomen. We zijn geen echte hikers dus meer van een dagje kijken, wandelen en dan weer verder. Onze rondreizen door oost amerika vond ik altijd vermoeiend, vooral door het verkassen van hotel naar hotel. Daarom willen we nog een paar dagen uitrusten aan de kust. Zonder naar de pretparken te gaan, deze hebben we in Orlando al gedaan.
Ik zal nog eens wat reisverslagen gaan lezen om wat ideetjes op te doen. Misschien dat we toch nog aan een camperreis gaan denken.

Gr

Marina
Laatst gewijzigd door laanvdj op 10 nov 2010, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Voorlopig één opmerking: wat ga je in Phoenix doen ??
Daaar is niet echt veel te zien voor toeristen en eind juni is het er vooral ERG warm. Volgens mij kun je die dagen beter inplannen in en rond de parken.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Heel afgezaagd, shoppen!!!!
We willen hier ook niet lang blijven, indien ik in Las Vegas goed heb geshopt, slaan we Phoenix over.

gr

marina
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Als je ergens goed kan shoppen, dan is het in las vegas, ik spreek uit ervaring, ben daar inmiddels 4 x geweest en er gaat altijd een dag of twee op aan het shoppen ,vooral bij de outlets aan beide kanten van de strip......[/code]
Ik sluit me aan bij Marianne, twee dagen west yosemite, en 1 dag oos, probeer deze buiten het weekend te houden ivm drukte....
Zion is zeker een bezoek waard, en wat betreft grand canyon, ja 1 overnachting dichtbij is zeker leuk !
Ikzelf denk aan Florida voor volgend jaar, daar zijn jullie expert zie ik :thumbup:
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Hallo

Wij heeft er al eens in Bryce country cabins gelogeerd?
Zien er leuk uit en zijn ook niet zo prijzig. Liggen ze dicht bij het park?

gr

marina
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Bij de AllesAmerikareviews staat één vermelding, zie http://www.allesamerika.nl/reviews/item ... try+Cabins
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

De cabins liggen in Tropic, wat wij een aardig dorpje vonden. Lekker rustig en weg van de drukte van Bryce. Het ligt op een prima berijdbare afstand van het park zelf.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

En tussen Tropic en Bryce Canyon heb je de korte maar mooie wandeling naar Moqui Cave. Tropic, waar nog steeds het huis staat van Ebeneezer Bryce wiens koeien verloren liepen in Bryce Canyon, heeft ook een ,,achteringang" van Bryce Canyon NP : via een vlakke wandeling kan je tot beneden het amphitheater stappen ( voor wie niet graag klimt en daalt).

Jacques
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

jta schreef:En tussen Tropic en Bryce Canyon heb je de korte maar mooie wandeling naar Moqui Cave.
Jacques, ik veronderstel dat jij de Mossy Cave Trail bedoelt. :wink:
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Jacques, ik veronderstel dat jij de Mossy Cave Trail bedoelt.
Inderdaad, blijkbaar teveel regen in de ogen. bedankt voor correctie.

Jacques
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

We zijn nu toch aan het denken over een camper, mede doordat je anders wel erg vaak je koffers moet in en uitpakken.
Nu hebben we een offerte incl tv gekregen. Op zich prima, kijk graag amerikaanse tv.
Is er iemand die ook een camper met tv heeft gehuurd en kun je op de campings aansluiten op een soort "cai" , of is die alleen maar voor dvd te kijken?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Een tv zit er vanaf een bepaalde camper grote bij verschillende camperverhuurders standaard in, persoonlijk zou ik er zeker geen apart bijhuren.
Op verschillende private campgrounds kan je op de kabel aansluiten, let bij het ophalen van de camper wel even op of er een kabel bijzit die wil wel eens zoek zijn, de camper is uitgerust met een antenne waarmee je ook verschillende kanalen kan ontvangen.
Dit lukt lang niet overal wegens geen/slechte ontvangst.
Wij hebben altijd een tv in de camper maar gebruiken hem nooit, andere mensen kijken (bijna) iedere dag naar dat kastje :)
laanvdj
Amerikakenner

Bericht door laanvdj »

Nieuwe ronde, nieuwe poging:
06 - 07 juni-- Brussel ( ibis hotel)
07 - 11 juni-- San francisco
11 - 13 juni-- Yosemite (curry village, rechtstreeks geboekt)
13 - 14 juni --Deathvalley--Furnace creek
14 - 18 juni --Las Vegas
18 - 19 juni-- Zion National park
19 - 21 juni --Bryce National park( BW rubys inn, via priceline $ 99)
21 - 23 juni-- Page e.o.
23 - 24 juni -- Grand Canyon
24 - 29 juni-- San Diego en LA
30 juni-- Weer thuis :crybaby:

Ben bezig met hotels op priceline, wil nog niet echt lukken.

Auto inmiddels via Dollar.de geboekt, Midsize SUV
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

hallo Marina,

Heb je de route al eens per dag uitgeschreven? Zo nee, dan zou ik dat als nog even doen en ook eens hier plaatsen. Nu is het - althans voor mij - lastig te zien hoe lang je overal ziet. Als je het uitschrijft zie je ook beter waar je een dag kwijt bent aan reizen.
begrijp ik dat je 2 nachten Bryce wilt doen en 1 nacht Zion? En zo ja, waarom voor die verdeling gekozen?
Yosemite komt er naar mijn idee erg bekaaid van af en de route Yosemite - DV is behoorlijk lang voor 1 dag, daar zou je eigenlijk nog een stop tussen moeten plannen.

Marianne
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Als je met de camper gaat zou je kunnen uitzoeken of er een first come first served plek op één van de campings in Yasemite is. Zoals al eerder genoemd is Lee Vining niet echt een goede uitvalsbasis voor een bezoek aan Yosemite. Je kan wel op een camping langs de Tiogapas gaan staan (zeer eenvoudige campings) en dan vroeg vertrekken om een plek binnen het park te bemachtigen. Dit hebben wij gedaan maar wij waren met de tent. Vandaar de opmerking dat je het even moet uitzoeken of dit met de camper ook kan. De tentplekken liepen om een uur of 11 vol.

groetjes,
Monique

mmmm beetje mosterd na de maaltijd zie ik :oops: want ik zie dat jullie Yosemite al hebben geboekt :clap: Maar misschien heeft iemand anders wat aan deze tip.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer