Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Meggy: rondreis sept. 2011

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Meggy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Reis Meggy: rondreis sept. 2011

Bericht door Meggy »

Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik zijn van plan volgend jaar september een rondreis van een maand te maken door Zuid-West USA. Ik heb al behoorlijk wat gelezen op dit forum en op basis daarvan een route samengesteld. (Ik heb vooralsnog vooral gekeken naar de te bezoeken plaatsen, parken en de globale reistijd hiertussen en nog niet zo erg naar de exact te rijden routes...) Aangezien jullie overal erg nuttig commentaar geven, zou ik ook graag van deze mogelijkheid gebruik maken :wink:

Ik heb het nu als volgt bedacht:

2-sep Amsterdam San Francisco
3-sep San Francisco San Simeon
4-sep San Simeon Santa Barbara
5-sep Santa Barbara
6-sep Santa Barbara Los Angeles
7-sep Los Angeles
8-sep Los Angeles
9-sep Los Angeles San Diego
10-sep San Diego
11-sep San Diego
12-sep San Diego Palm Springs
13-sep Palm Springs Prescott
14-sep Prescott Grand Canyon NP
15-sep Grand Canyon NP Page
16-sep Page
17-sep Page Bryce Canyon
18-sep Bryce Canyon Zion
19-sep Zion
20-sep Zion Las Vegas
21-sep Las Vegas
22-sep Las Vegas Death Valley
23-sep Death Valley Lone Pine
24-sep Lone Pine Bakersfield
25-sep Bakersfield Yosemite
26-sep Yosemite
27-sep Yosemite San Francisco
28-sep San Francisco
29-sep San Francisco
30-sep San Francisco Amsterdam

We willen graag een goede balans tussen de steden en de nationale parken. Pretparken is niet echt een must, dus als we in één van de natuurparken meer tijd nodig hebben, kan in bv Los Angeles of San Diego een dag geschrapt worden.

Ik ben erg benieuwd wat jullie van deze planning vinden en of er nog verbeterpunten zijn (vast wel :D ). We hebben nog niks geboekt, maar willen wel graag snel de belangrijkste accommodaties (Curry Village e.d.) vastleggen...

Alvast bedankt voor jullie commentaar!

Groetjes,
Meggy
2008 rondje Florida 2011 rondje Zuidwest 2013 roadtrip Chicago - San Francisco
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Meggy: rondreis sept. 2011

Bericht door jolanxyz »

Ik vind de route best mooi, rustig genoeg in ieder geval.

Maar er zijn 2 stukken die ik niet helemaal begrijp:

12-sep San Diego Palm Springs
13-sep Palm Springs Prescott
14-sep Prescott Grand Canyon NP

San Diego - Grand Canyon zou ook met 1 overnachting kunnen ipv 2. Wat is je bedoeling hierbij?

23-sep Death Valley Lone Pine
24-sep Lone Pine Bakersfield
25-sep Bakersfield Yosemite

En hier snap ik niet wat je in Bakersfield wil. Waarschijnlijk is de Tioga Pas nog open en als je daar bang voor bent, kan je de route ook omdraaien. Je zou dan vanuit Death Valley naar Lee Vining kunnen gaan en vandaar uit naar Yosemite. Je bespaart dan ook hier een overnachting.

Is de dag in Santa Barbara bedoelt voor strand trouwens? Persoonlijk vind ik dat een beetje zonde, zeker omdat je monument valley nu overslaat terwijl je genoeg ruimte in je schema hebt om die op te nemen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Inderdaad lekker rustig. Je kan van San Diego een prachtige route maken via Julian, Anza Borrego en Palm to Pines highway naar Palm Springs. Prescott is een lekker stadje imo. Van Prescott kan je via 89 naar I40 dan naar Williams en naar GCNP. Een mooiere route (maar ook langer) is via Jerome, Sedona en Flagstaff. Sedona is de moeite waard maar dan neemt eea wel een extra dag.
Een extra dag in Santa Barbara is leuk maar je kan van San Simeon ook gemakkelijk in een dag naar LA. Dat is jouw keuze natuurlijk en net als Jolan zegt, als je hier tijd vanaf zou nemen zou je Monument Valley kunnen toevoegen.
De route van Lone Pine naar Lee Vining en dan over Tioga Pass zou ik nooit overslaan. Vergeet Bakersfield. Tioga Pass is vrijwel zeker nog open.
Van Death Valley zou je ook een een dag bv nog naar Mammoth of Lee Vining kunnen gaan maar ik ben ook een grote fan van de Eastern Sierras en 395 en er is genoeg te zien en te doen onderweg.
Yeehaw
Meggy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Bedankt voor jullie feedback!

De stop bij Palm Springs was ingevoegd om Joshua Tree te bezoeken. Prescott lag vervolgens redelijk halverwege tussen Palm Springs en de Grand Canyon, zodat dat stuk in tweeën gedeeld werd. Als je dat in één keer zou doen is het volgens Google ruim 7 uur rijden, dat lijkt me erg veel voor één dag? Is het dan slimmer Palm Springs te vergeten en ergens anders een overnachting te doen, zodat het er inderdaad één wordt ipv twee?

Lone Pine/Bakersfield was met name bedoeld voor Sequoia NP, maar dat kan natuurlijk ook als we via Lee Vining gaan. Ik geloof niet dat we bang hoeven te zijn dat de Tioga Pass onbereikbaar is in die periode...

Als we dit beide aanpassen, betekent dat dat we twee nachten elders kunnen plakken. Dit kunnen we dan bv gebruiken voor Monument Valley. Wat is dan handiger: Grand Canyon-Page-Monument Valley-Bryce Canyon? Of Page en Monument Valley omgedraaid? Kom beide opties tegen in andermans routes.

Santa Barbara was inderdaad niet zozeer bedoeld als noodzakelijke tussenstop, maar om ergens een stranddag in te passen. Wel jammer dat dat nog relatief aan het begin van de route is, maar aan het eind komen we geen strand meer tegen...
2014 NY 2015 NY & rondje Las Vegas 2016 roadtrip Washington - Miami & trip New York 2017 New York & Colorado 2019 NY & NW

TheStates.nl
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je een stranddag wil hebben dan doe je dat toch gewoon! Kan ook in Pismo Beach of Avila Beach. Heerlijke stranden en in San Diego heb je ook mooie stranden op Coronado of bij La Jolla. Voeg je toch gewoon een dag San Diego toe voor het strand.
Als je naar Joshua Tree wil is Palm Springs niet handig om te overnachten. Dan kan dat beter in Twentynine Palms. Voor Joshua Tree heb je ook tijd nodig en 29Palms ligt daar vlakbij. Van 29Palms is het wel een omweg via Prescott daarna naar GC. Van 29Palms naar GC south rim is dik 6 uur rijden maar in de praktijk vaak langer met wat stops. Onderweg heb je dan nog bv Kingman om te overnachten en je kan een gedeelte van R66 rijden. Dus San Diego via I15 en I10 naar Palm Springs en ca62 naar Joshua Tree NP.
Vanaf GC is het handiger eerst naar Monument Valley te gaan, dan Page dan Bryce
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Meggy schreef:Lone Pine/Bakersfield was met name bedoeld voor Sequoia NP, maar dat kan natuurlijk ook als we via Lee Vining gaan.
Dat gaat niet lukken, denk ik. Je kunt in ieder geval Sequoia N.P. aan de oostkant niet in.
Groet,

Old Faithful
Meggy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Old Faithful schreef:
Meggy schreef:Lone Pine/Bakersfield was met name bedoeld voor Sequoia NP, maar dat kan natuurlijk ook als we via Lee Vining gaan.
Dat gaat niet lukken, denk ik. Je kunt in ieder geval Sequoia N.P. aan de oostkant niet in.
Kijk, daarom is dit forum zo handig. Dit had ik zelf alweer over het hoofd gezien :thumbup: Zelfde geldt voor de overnachting bij Joshua Tree...

We kunnen dan overwegen van Twentynine Palms naar Grand Canyon in één keer te rijden. Of inderdaad een tussenstop in bv Kingman. Maar voor Monument Valley zullen we dan weer niet genoeg dagen overhouden denk ik. Dit ligt sowieso wel een beetje uit de route... Mis je heel erg iets als je dit overslaat of gaan we spijt krijgen als we hier niet heen gaan..?

En als je via Death Valley/Lee Vining/Tioga Pass naar Yosemite gaat, kun je Sequoia dus eigenlijk sowieso niet meenemen in de route ivm de ingangen van het park?

TheStates.nl
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Meggy schreef:
En als je via Death Valley/Lee Vining/Tioga Pass naar Yosemite gaat, kun je Sequoia dus eigenlijk sowieso niet meenemen in de route ivm de ingangen van het park?
Neen, maar je kan wel de bomen gaan bekijken als je in Yosemite bent. Bij voorkeur als je weer vertrekt naar SF, je kan dan de zuiduitgang nemen en bij Mariposa Grove gaan kijken bij de Sequioa's.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Met zoveel tijd zou je ook nog wel Moab mee kunnen nemen, maar dat zou dan wel ten koste moetn gaan van bijvoorbeeld San Diego.
Een dagje Yosemite extra is ook niet verkeerd, zeker als je daar naar de Mariposa grove gaat. Voor de vallei kun je minstens een dag uittrekken en een wandeling als de Panorama Trail kost ook een dag. En dan heb je nog lang niet alles gezien.

Marianne
Meggy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Bedankt weer voor de adviezen! Het wordt steeds duidelijker, maar niet makkelijker :D Iets teveel keus, haha.

Ik heb iets geschaafd aan de route en die zou nu zo worden:

vrij 2-sep Amsterdam San Francisco
za 3-sep San Francisco San Simeon via Monterey
zo 4-sep San Simeon Santa Barbara
ma 5-sep Santa Barbara (strand)
di 6-sep Santa Barbara Los Angeles
wo 7-sep Los Angeles (Highlights stad)
do 8-sep Los Angeles (Universal Studios)
vr 9-sep Los Angeles San Diego
za 10-sep San Diego (Highlights stad)
zo 11-sep San Diego (San Diego Zoo of Sea World)
ma 12-sep San Diego Twentynine Palms
di 13-sep Twentynine Palms Kingman
wo 14-sep Kingman Grand Canyon NP
do 15-sep Grand Canyon NP Page
vr 16-sep Page (Lake Powell, Horsehoe Bend, Antelope Canyon)
za 17-sep Page Bryce Canyon
zo 18-sep Bryce Canyon Zion
ma 19-sep Zion
di 20-sep Zion Las Vegas
wo 21-sep Las Vegas
do 22-sep Las Vegas Death Valley
vr 23-sep Death Valley Lee Vining via Alabama Hills
za 24-sep Lee Vining Yosemite via Mono Lake en Tioga Pass
zo 25-sep Yosemite
ma 26-sep Yosemite
di 27-sep Yosemite San Francisco via Zuiduitgang Mariposa Grove
wo 28-sep San Francisco
do 29-sep San Francisco
vr 30-sep San Francisco Amsterdam

Ik heb Santa Barbara erin gelaten, lijkt me toch wel leuk erbij. De stukken San Diego-Grand Canyon en Death Valley-Yosemite zijn aangepast. Er bleef nu een nacht over die ik voor nu bij Yosemite heb geplakt. Het stuk Monument Valley/Moab zit er (nog) niet bij. Ik ben er nog niet helemaal uit of we elders dagen willen schrappen om dit erin te voegen... Zouden jullie dit wel doen?

TheStates.nl
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Meggy schreef: Het stuk Monument Valley/Moab zit er (nog) niet bij. Ik ben er nog niet helemaal uit of we elders dagen willen schrappen om dit erin te voegen... Zouden jullie dit wel doen?
Ja, monument Valley zou ik erin zetten.
Moab zou ik gezien je nu leuke route er niet inzetten al is het wel mogelijk zoals Marianne al zei. Maar dan moet je keuzes maken en elders iets laten vallen.

Voor de overnachting in Monument Valley zou ik de nacht in Kingman schrappen en meteen van 29 palms naar Grand Canyon rijden. Dat is via Oatman (route 66) wel 7 uur rijden. Maar ik zou het er voor over hebben. Gewoon vroeg vertrekken die dag :wink: En zeven uur, das 3,5 in de voormiddag en 3,5 in de namiddag, das toch niet zoveel :mrgreen:
Je kan dan op de middag in Kingman gaan eten bij Mr D'z http://www.mrdzrt66diner.com/ Erg leuke diner in de stijl van de jaren 60 - 70.
De dag erna van GC naar MV en dan naar Page en de route verder zetten zoals je ze gepland hebt.
Ik weet niet of je graag rijdt met de wagen, anders laat je de route beter zoals ze nu is.

Bart
Grts, Bart

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je in een dag naar GCNP van 29Palms rijdt heb je niet alleen nauwelijks tijd voor GC maar ook geen tijd om eea onderweg eens goed te bekijken. Je kan dan wel Monument Valley toevoegen maar bv Moab neemt veel te veel tijd (2 dagen in Moab is al kort).
Van 29Palms (waar een groot aantal murals te zien is) rijd je het best over Amboy Road naar Amboy (Amboy Crater, Roy's Cafe) en langs een klassiek stuk van R66 (ter plaatse National Trails hw genoemd) met de ABC dorpen naar I40 en naar Topock in Arizona en weer een stuk R66 naar Oatman. In Oatman kan je best een uurtje doorbrengen met de "wild" burro's waarna je alweer een klassiek stuk R66 gaat rijden via Sitgreaves pass. Ook langs dit stuk weg is veel te zien en in Kingman is een R66 museum bij het visitor center. Ik denk dat dat de keus in de totale route is tussen Monument Valley en die extra dag Yosemite (of Santa Barbara....).
Langs east rim van de GCNP zijn ook vele stops met als hoogtepunt de watchtower in Desert View en dan heb je nog Cameron met zijn Trading Post bij de kruising met us89. Het zal toch de bedoeling zijn eea te zien onderweg.
Van GC naar Monument Valley met een overnachting en dan naar Page. Monument Valley is maar 2.5 uur rijden en je wint een uur ivm tijdsverschil (je verliest dat uur tussen GC en Monument Valley!) dus kan je best eerst naar Antelope Canyon dat vlak voor Page ligt langs ca98. Een extra dag Page kan gemakkelijk. Veel te zien en te bezoeken. Maar als het alleen om Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam gaat dan is een nacht Page genoeg. de dam (of Horseshoebend_ zou je ook nog kunnen bezoeken voor de rit naar Bryce. Maar ook tussen Page en Bryce is heel wat te zien en te bezoeken.
Om de tijdsverschillen nog even te geven. Tussen Page en Bryce (Utah)verlies je een uur en tussen Zion (Utah) Las Vegas win je een uur. Ingewikkeld? Inderdaad!
Yeehaw
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Het is of San Diego of Moab, simpeler kan ik het je niet uitleggen.
Wim Stevens
Amerika-ontdekker

Bericht door Wim Stevens »

Je kunt ook in San Simeon vroeg vertrekken en dan ben je tegen de middag in Santa Barbara. En heb je een hele lange namiddag om op het strand te liggen. Zo spaar je een dag uit die je voor Monument valley kunt gebruiken :)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Strand in september? Ik vond het in augustus bij Santa Monica al frisjes. Wil je echt voor een stranddag gaan dan kun je beter ten zuiden van LA kijken.
En het is inderdaad óf Moab óf San Diego, beide wordt te veel.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Waar Meggy wel even rekening mee moet houden is de aankomst op 9/2. Dat is de vrijdag voor het Labor Day weekend. Labor Day is maandag 5 september dus zorg ervoor dat je reserveringen hebt. Een van de drukste weekends van het jaar zoals je ook tussen SF en Santa Barbara wel zult merken.
Over het weer valt niets te zeggen. In september kan je schitterend strandweer hebben. Je hebt gewoon pech gehad Marianne.
Yeehaw
Meggy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Oké, ik heb de extra dag Yosemite er weer afgehaald en gebruikt voor Monument Valley. Dat wordt dan:

ma 12-sep San Diego Twentynine Palms
di 13-sep Twentynine Palms Kingman
wo 14-sep Kingman Grand Canyon NP
do 15-sep Grand Canyon NP Monument Valley
vr 16-sep Monument Valley Page

Lijkt me wel goed zo, het stuk SDI-GCNP vind ik toch iets teveel van het goede voor één dag. We willen ook weer niet vier weken rushen, dus de hele dag Santa Barbara laten we ook staan denk ik. Als het slecht weer is gaan we wel iets anders doen (overigens zou het toch gemiddeld rond de 20-25 graden moeten zijn in die periode, maar je kan altijd pech hebben natuurlijk).

Ik had inderdaad rekening gehouden met Labour Day. We zullen binnenkort beginnen met alles vastleggen en dan de hotels voor die eerste dagen ook meteen meenemen...

Dan zouden we nu zomaar eens de definitieve route klaar kunnen hebben :clap:

TheStates.nl
Meggy
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Meggy »

Nou, vlucht en auto zijn inmiddels geboekt via Exit Reizen (goede, snelle service overigens en prima prijs! Ook geïnformeerd bij America Travel Guide, maar daar hadden we of grote pech met de medewerker of ze zijn gewoon überhaupt slecht, pff).

Inmiddels ben ik begonnen met het vastleggen van de 'urgentste' accommodaties. Een kamer in de Bright Angel Lodge is al geregeld (helaas waren de cabins en kamers met eigen badkamer al op, maar gelukkig nog wel één met gedeelde badkamer beschikbaar), in Curry Village, bij Bryce Country Cabins en Gouldings Lodge is nog ruim plek volgens mij.

Nu ben ik alleen nog erg aan het twijfelen over welke accommodatie we in/bij Zion zullen reserveren. Ik dacht zelf aan Zion Park Motel, is in ieder geval qua prijs prima. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees positievere verhalen over Zion Lodge, maar die vind ik wel een beetje prijzig... Zijn er nog andere betaalbare opties?

TheStates.nl
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Meggy schreef: Nu ben ik alleen nog erg aan het twijfelen over welke accommodatie we in/bij Zion zullen reserveren. ...Zijn er nog andere betaalbare opties?
In 2008 sliepen wij 2 nachten in de desert pearl inn, prijzig maar prachtig hotel. In 2009 kozen wij voor het goedkopere Canyon ranch motel, net tegenover de desert pearl inn. Dat voldeed ruim voldoende. Het zijn los staande huisjes met telkens twee of drie motelkamers. Die liggen rond een groen pleintje waar wat bankjes staan. Er is ook een zwembad en een bubbelbad.
De busstop is net voor de deur.

Bart
Grts, Bart

Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wij hebben in december in de Best Western Zion Inn geslapen, was ook niet duur, het zal in de zomer wel wat duurder zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer