Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis USA 2011 Maksim en co

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maksim
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Reis USA 2011 Maksim en co

Bericht door Maksim »

Hallo iedereen

Na een jaartje onderbreking voor mij, staat er midden 2011 weer een USA trip gepland.
Ik + vriendin, en 2 reisgenoten. Iedereen is reeds meerdere malen in de States geweest.

Alle vluchten en wagen zijn reeds vastgelegd, maar de invulling zijn we nog in elkaar aan het puzzelen.
Momenteel heb ik de volgende route:

1)MA 23/05: heenvlucht Brussel > Washington D.C.
2)DI 24/05: Washington D.C.
3)WO 25/05: Washington D.C.
4)DO 26/05: Washington D.C. > San Diego (hier wagen oppikken)
5)VR 27/05: San Diego
6)ZA 28/05: San Diego
7)ZO 29/05: San Diego > Indio (via Anza Borrego State Park en Salton Sea)
8 )MA 30/05: Indio > Palm Springs (omweg via Joshua Tree NP)
9)DI 31/05: Palm Springs > Los Angeles
10)WO 01/06: Los Angeles
11)DO 02/06: Los Angeles
12)VR 03/06: Los Angeles > San Simeon
13)ZA 04/06: San Simeon > Monterey
14)ZO 05/06: Monterey > San Jose
15)MA 06/06: San Jose
16)DI 07/06: San Jose
17)WO 08/06: San Jose
18)DO 09/06: San Jose
19)VR 10/06: San Jose
20)ZA 11/06: terugvlucht San Francisco (wagen inleveren) > Brussel
21)ZO 12/06: aankomst Brussel

Een woordje uitleg:

-In Washington D.C., waar nog niemand van onze groep geweest is, staan de standaard bezienswaardigheden, memorials, monumenten en musea op het programma. Op die manier krijgen we wel 2 dagen gevuld.

-Ook in San Diego is nieuw voor alle groepsleden. Bezoek aan de San Diego Zoo (Seaworld werd mij meermaals afgeraden), Coronado, Old Town, Cabrillo NM, de Midway Aircraft carrier, ... 2 volle dagen.

-Via Anza Borrego State Park en de kustlijn van de Salton Sea (eventueel Ladder Canyon) richting Joshua Tree NP. Voor een bezoek aan dit NP gaat het te laat zijn dus overnachting in Indio (nabij Coachella).

-Bezoek aan Joshua Tree NP (via zuidingang) waar we ooit de 49 palms oasis hike deden. Dit jaar enkel de scenic routes. Via de noordzijde het park verlaten en richting Palm Springs waar we overnachten.

-Kabelbaan naar Mnt San Jacinto nemen, kuieren en shoppen.

-Rit naar Los Angeles (Santa Monica), niets gepland. We brengen daarna 2 volledige dagen door in LA, waarvan 1 volledig opgaat aan de Universal Studios. Andere dag gaan we rondcruisen om de bekende plaatsjes te bezichtigen. La Brea Tar pits heb ik vorige keer moeten overslaan, dus die gaan we wel proberen mee te pikken. Ook het Ghetty Center moet de moeite zijn.

-Via de kustroute (uiteraard :) ) naar San Simeon voor een overnachting. Geplande stops in Santa Barbara en San Luis Obispo.

-Verder via de kust naar Monterey voor een bezoek aan het beroemde aquarium.

-Via Santa Cruz naar San Jose voor een verblijf bij mijn neef. San Jose zal de uitvalsbasis worden voor de volgende 5 dagen met uitstappen gepland naar San Francisco en Napa (waar we de wine train willen nemen). Aangezien mijn neef jarig is op 7 juni zal er wel deftig gefeest worden :)

Dit is de voorlopige route, we vullen hier en daar nog aan met bezienswaardigheden of uitstappen.
Eventueel 1 dag San Jose inruilen voor een dagje meer Los Angeles.

Tips, opmerkingen, ervaringen zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis USA 2011 Maksim en co

Bericht door Martin & Marianne »

Mischien een studiotour in LA? Die van Warner Bros is geweldig om te doen, en kost je naar een paar uur.
In juni zou ik zelf beslist naar Yosemite gaan om de watervallen op hun mooist te zien. En misschien raften op de Merced River?

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Kan niets kwaads van deze route zeggen. Een dagje extra in DC zou niet kwaad zijn maar de vluchten zijn al geboekt. Na Borrego Springs en Anza zou ik niet via Salton Sea rijden maar vanaf BS de byways nemen en via Palms to Pines hw afdalen naar Palm Desert. Dat is een fraaie route. (ca74). Houd rekening met de reservering in San Diego. Je zit daar in het Memorial Day weekend en de prijzen zullen hoog zijn.
Yeehaw
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Bedankt voor de replies!
Martin & Marianne schreef:Mischien een studiotour in LA? Die van Warner Bros is geweldig om te doen, en kost je naar een paar uur.
In juni zou ik zelf beslist naar Yosemite gaan om de watervallen op hun mooist te zien. En misschien raften op de Merced River?

Marianne
Ik dacht dat in een bezoek aan Universal Studios ook een studiotour zat? Universal doen we zowiezo, is deze van Warner Bros gelijkaardig? Nog niet van gehoord eerlijk gezegd.

Yosemite zou een optie zijn, maar dan is een overnachting wel nodig. Vanaf onze uitvalsbasis San Jose is het een 4tal uur heen. Iedereen van onze groep heeft Yosemite NP al ooit bezocht, en persoonlijk ben ik al eens gaan raften in het park (meer ronddobberen dan raften, maar kom :lol: )
Yeehaw schreef:Kan niets kwaads van deze route zeggen. Een dagje extra in DC zou niet kwaad zijn maar de vluchten zijn al geboekt. Na Borrego Springs en Anza zou ik niet via Salton Sea rijden maar vanaf BS de byways nemen en via Palms to Pines hw afdalen naar Palm Desert. Dat is een fraaie route. (ca74). Houd rekening met de reservering in San Diego. Je zit daar in het Memorial Day weekend en de prijzen zullen hoog zijn.
Yeehaw
Over D.C. heb ik getwijfeld, maar van enkele vrienden hoorde ik dat 3 dagen echt te veel zou zijn.
We hebben een halve dag bij aankomst (we landen om 12u) om de omgeving wat te verkennen.
Ik trek een dagje uit voor de National Mall, de belangrijkste bezienswaardigheden liggen praktisch allemaal daarrond.
Dag 2 voor iets verder gelegen parken, musea, eventueel Union Station ...

Kan ik iets anders doen dan op tijd reserveren voor San Diego? Veel gaat het niet uitmaken vrees ik?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik bedoel dat je SD op tijd moet reserveren idd.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Ik vind Seaworld wel de moeite! Zeker als je er nog nooit geweest bent (of nog nooit in Seaworld Orlando)!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Maksim schreef:Ik dacht dat in een bezoek aan Universal Studios ook een studiotour zat? Universal doen we zowiezo, is deze van Warner Bros gelijkaardig? Nog niet van gehoord eerlijk gezegd.
Die van Universal is echt pretpark-gericht. Iedereen die in het pretpark is, kan in de rij aansluiten en dan een tour in een trammetje doen. Weet niet of het nu nog is, maar destijds in 2005 reden we door de straat van Desperate Housewives. Tour duurt ook niet zo lang.

De tour bij Warner Bros is een tour door de echte studios. Destijds stond er in een studio het koffiecafe van Friends opgesteld (Central Perk) en verder mochten we een kijkje nemen op de set van "Joey" en verder waren ze bezig met de opnames van Gilmore Girls. Deze tour duurt een uur of drie.

Voor meer informatie over de verschillende Studio Tours in Los Angeles, zie de site van Seeing-Stars.com

En wat Seeing-Stars.com zegt over het verschil tussen de tour in Universal en de tour bij Warner Bros:
Only a handful of Hollywood movie studios offer tours. Fortunately, Warner Bros is one of them - and it may well be the best overall studio tour available to the general public.
Unlike the Universal Studios tour, guests here aren't herded aboard monster trams by the thousands, and driven through theme park rides.
At Warner Bros, the VIP tours are far more personal, limited to small groups of twelve people. And the studio back lot that you see is the real thing.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Maksim
Amerikafan

Bericht door Maksim »

Dit is onze definitieve route!

1) maandag 23/05: vlucht Brussel > Washington D.C. (Dulles Int Airport)
2) dinsdag 24/05: Washington D.C.
3) woensdag 25/05 : Washington D.C.
4) donderdag 26/05: vlucht Washington D.C. (Dulles Int Airport) > San Diego (Lindbergh Airport)
5) vrijdag 27/05: San Diego
6) zaterdag 28/05: San Diego
7) zondag 29/05: San Diego
8 ) maandag 30/05: San Diego > Palm Springs
9) dinsdag 31/05: Palm Springs
10) woensdag 01/06: Palm Springs > Los Angeles
11)donderdag 02/06: Los Angeles
12)vrijdag 03/06: Los Angeles
13) zaterdag 04/06: Los Angeles > San Simeon (Highway 1)
14) zondag 05/06: San Simeon (Highway 1) > Monterey (Highway 1)
15) maandag 06/06: Monterey (Highway 1) > San Jose
16) dinsdag 07/06: San Jose
17) woensdag 08/06: San Jose
18) donderdag 09/06:San Jose
19) vrijdag 10/06: San Jose
20) zaterdag 11/06: vlucht San Francisco (SF Int Airport) > New York (Newark Lib Int) > Brussel
21) zondag 12/06: aankomst Brussel

Washington D.C.: verblijf in The River Inn
San Diego: verblijf in Bayside Inn (Best Western)
Palm Springs: verblijf in Las Brisas (Best Western)
Los Angeles: verblijf in Ocean View (in Santa Monica)

Ik heb reeds gezocht op het forum voor meer info over onze trip op maandag 30/05 van San Diego > Palm Springs en meerbepaald over:

[*]Cleveland National Forest http://www.fs.fed.us/r5/cleveland/
[*]Cuyamaca State Park http://cuyamaca.us/%20en%20http://www.p ... age_id=667
[*]Anza-Borrego Desert State Park http://www.parks.ca.gov/?page_id=638
[*]Salton Sea State Recreation Area http://www.parks.ca.gov/default.asp?page_id=639
[*]Ladder Canyon (Mecca)

De volgende route heb ik gepland:
http://maps.google.be/maps/ms?hl=nl&dof ... 766052&z=9

Is dit te veel voor 1 dag? Is Ladder Canyon doenbaar als we enkel het gedeelte met de ladders hiken en langs dezelfde weg terug? Stops zijn geplanned in de visitor center van Anza Borrego DSP en aan de Salton Sea (voor lunch)

Alle info of opmerkingen zijn, zoals steeds, welkom!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je gaat nu Palms to Pines hw missen. Ladder Canyon heb ik niet bezocht.
De mooiste route vanaf SD imo is eerst I8 east naar exit 46. Dan de S1 route (Sunrise hw) naar Julian. Op S1 heb je een permit nodig voor langparkeren maar je kan zonder probleem korte stops maken met schitterende uitzichten over Anza Borrego. Van Julian neem 78 east tot de afslag met S3 links en naar Borrego Springs. Vanaf BS kan je zoals jij wil naar Salton see maar ook S22 naar S2 naar 79/371 naar 74 (Palms to Pines Hw). Dan naar Palm Desert via een prachtige route met uitzichten op Coachella Valley. De keus is aan jou.
Yeehaw
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

SpaceAce schreef:De tour bij Warner Bros is een tour door de echte studios.
Deze tour is echt aan te raden! De Friends set staat er inderdaad nog steeds (in ieder geval afgelopen zomer) en je ziet sets van bijvoorbeeld Two and a Half men. Ook als je van Harry Potter houdt zijn er veel leuke dingen te zien :)

De tour is best prijzig, maar dat is het echt dubbel en dwars waard! Je gaat in karretjes met maar iets van 10-12 personen tegelijk! Echt super!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer