Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Cristobal: Definitief (?) traject LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Cristobal
Amerikafan

Reis Cristobal: Definitief (?) traject LA - LA

Bericht door Cristobal »

Hallo allemaal,

na heel veel te hebben gelezen op het forum en van veel mensen interessante tip te hebben gekregen, is dit onze route geworden. Het is veel, maar toch met voldoende rustmomenten. Het meest jammer vind ik dat we de kustlijn tussen San Francisco en Los Angeles vrij snel zullen moeten afleggen. Maar je moet keuzes maken ... dat is één van de meest gehoorde uitdrukkingen hier :-). Ik kan zo moeilijk keuzes maken. ;-)

Als mensen eens kritisch willen kijken naar onderstaand traject, ben ik gelukkig. Zowel positieve als negatieve opmerkingen zijn welkom. De reistijden zijn berekend via googlemaps en houden geen rekening met tussenstops. Wat is er allemaal geboekt? Tickets, auto, hotel in LA voor de eerste dagen en Yosemite (Lower Pines, baby). Oh ja, we reizen eind mei en begin juni!

Read and Shoot

DAG 1 Brussel - Los Angeles
DAG 2 Los Angeles
DAG 3 Los Angeles
DAG 4 Los Angeles - Kingman (400 mijl, 8 uur) Joshua Tree en Oatman
DAG 5 Kingman - Grand Canyon (175 mijl, 3 uur) bezoek Grand Canyon + zonsondergang
DAG 6 Grand Canyon - Page (140 mijl, 3 uur) uitzichten Grand Canyon + naar Page met onder meer Horshoe Bend
DAG 7 Page - Mexican Hat (140 mijl, 2,45 uur) dagje aan Lake Powell + ritje naar Mexican Hat
DAG 8 Mexican Hat - Torrey (226 mijl, 4,30 uur) Monument Valley + rit naar Torrey met tal van tussenstops
DAG 9 Torrey - Bryce Canyon (115 mijl, 2,30 uur) U 12 en namiddag in Bryce Canyon
DAG 10 Bryce Canyon - Zion (86 mijl, 2 uur) voormiddag Bryce, namiddag Zion
DAG 11 Zion - Las Vegas (190 mijl, 4 uur) zion, valley of fire, aankomst 's avond in Las Vegas
DAG 12 Las Vegas
DAG 13 Las Vegas - Death Valley (163 mijl, 3,45 uur) overnachting in Stovepipe Wells
DAG 14 Death Valley - Lee Vining (200 mijl, 4 uur) zonsopgang Death Valley + tussenstop op weg naar Lee Vining
DAG 15 Lee Vining - Yosemite (75 mijl, 1,45 uur) langer indien via Sonora pass (we zijn begin juni)+ rest van de dag Yosemite
DAG 16 Yosemite
DAG 17 Yosemite - San Francisco (190 mijl, 4,30 uur)
DAG 18 San Francisco
DAG 19 San Francisco
DAG 20 San Francisco - Cambria (200 mijl, 4,30 uur)
DAG 21 Cambria - Santa Monica (220 mijl, 5 uur)
DAG 22 vertrek Los Angeles
DAG 23 aankomst Brussel
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Definitief (?) traject LA - LA

Bericht door johan1973 »

Lijkt mij prima zo. Mooie keuzes gemaakt. Niks meer aan veranderen.

Dag 4 inderdaad een lange dag. Richt je op het noordwesten van Joshua Tree, via de west entrance door het park naar 29Palms (north entrance).
Dag 6 wanneer je later op de middag bij Horseshoe Bend komt, dan heb je tegenlicht. Kun je ook voor de volgende ochtend (11:00) bewaren.
Dag 15 houd er rekening mee dat via Sonara Pass naar Yosemite Village zo 5 uur rijden is.

Johan
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Hallo Johan,

bedankt voor de fijne reactie en de handige weetjes!

Ik stuur vanaf nu positive vibes in de richting van de Tioga Pass :-)

dag 4 is inderdaad een lange dag. Daar heb ik nu Kingman als overnachting geplaatst. Maar het zou ook Needles kunnen worden. Dat zien we ter plaatse wel.

Christophe
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vind het een prima route zo. :thumbup:

Tijd is nu eenmaal vaak beperkt maar als ik dit zo bekijk heb je genoeg tijd voor alles. De route langs de kustweg is ook heel goed te doen. Ik heb 'm zelf al meerdere malen gereden en vaak met maar 1 nacht erin gepland. Jullie slapen nu in Cambria en Santa Monica dus dat is heel goed te doen. Houd er wel rekening mee dat het 's ochtends vroeg als jullie vertrekken uit Cambria nog wel eens mistig kan zijn waardoor je nog niet veel ziet van de kust. Weet niet of er een bezoek aan Hearst Castle gepland is maar als je daarna vertrekt voor de rit langs de kust heb je kans dat de mist al opgetrokken is.

Voor de rest, mooie route. Houden zo! :clap:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou Monument Valley op dag 7 in de (late) namiddag bezoeken dan heb je het mooiste licht en je komt er toch langs onderweg naar Mexican Hat, op dag 8 moet je er voor terug rijden.
Dag 8 komt toch wel vol met Valley of the Gods, Mokee Dugway, Natural bridges, Hite, Little Egypth, zijstap van Goblin Valley en Capitol Reef NP allemaal op je dagroute :wink:
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Hallo Roland,

als een expert het een mooie route vindt, dan heb ik niet slechts gepuzzeld. ;-)

Cambria is voorlopig nog een richtpunt. Geen idee of bijvoorbeed Pismo Beach leuker is? of Santa Maria? He arst Castle staat voorlopig op ons lijstje tussen haakjes. Het lijkt enorm de moeite, maar misschien hebben tegen dan misschien meer zin in een namiddagje strand.

Ben niet echt van plan door een overnachting op voorhand vast te leggen. We zijn daar op een weekdag begin juni. Ik vermoed dat we weinig risico lopen op overvolle hotels?

Nog eens bedankt voor de duim omhoog!

Christophe
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Cristobal schreef:als een expert het een mooie route vindt, dan heb ik niet slechts gepuzzeld. ;-)

Cambria is voorlopig nog een richtpunt. Geen idee of bijvoorbeed Pismo Beach leuker is? of Santa Maria? He arst Castle staat voorlopig op ons lijstje tussen haakjes.
Nou, expert is ook maar een benaming hier op het forum. :wink:

In Pismo Beach heb ik nog nooit overnacht. Moet er wel prachtig zijn als ik mijn tante uit Amerika mag geloven. Zij gaat daar regelmatig naar toe. Santa Maria ligt een eind van de kust af en zou ik persoonlijk niet zo snel als overnachtingsplaats gebruiken als je Highway 1 rijdt. Dan lijken Pismo Beach of Morro Bay een beter alternatief. Morry Bay heb ik ook al eens geslapen. 's Avonds in de haven genoten van de prachtige ondergaande zon met op de achtergrond de grote rots voor de kust.

Roland

Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

mooie route, laten zo, en houd Rob 's ideeën in je achterhoofd.

Hoe ga je naar Torrey?
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Monument Valley een dagje vroeger is inderdaad geen slechte optie. Nu hebben we echter wat langer aan het water in Page: wat wel wat rust inbouwt. Nog eens over nadenken.

De rit naar Torrey is me nog niet helemaal duidelijk. Er ligt inderdaad veel interessants op de route. Wellicht wordt het ook hier keuzes maken. Als er iemand een voorstel voor een dagindeling wil maken, leef je uit!
Rob schreef:Hite, Little Egypth
dit zijn nog opzoekertjes voor mij. Altijd leuk.
Valley of Gods lijkt me dan weer een soort Monument Valley, of vergis ik me?

Jullie reacties worden gewaardeerd!

Christophe
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Cristobal schreef:Valley of Gods lijkt me dan weer een soort Monument Valley, of vergis ik me?
Maar wel een prachtige (onverharde) weg om te rijden. Ik vond het mooier dan de weg door Monument Valley omdat daar zoveel toeristen zijn en de Valley of the Gods Road nog niet de laatste keer dat ik 'm reed in 2008.

Om een indruk te krijgen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roland

Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Toch maar inplannen dan :-)

Zo'n weg, daarvoor ga je toch die richting uit!
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Rob schreef:Zou Monument Valley op dag 7 in de (late) namiddag bezoeken dan heb je het mooiste licht en je komt er toch langs onderweg naar Mexican Hat, op dag 8 moet je er voor terug rijden.
Dag 8 komt toch wel vol met Valley of the Gods, Mokee Dugway, Natural bridges, Hite, Little Egypth, zijstap van Goblin Valley en Capitol Reef NP allemaal op je dagroute :wink:
Hallo Rob,

we gaan er even vanuit dat we Monument Valley hebben bezocht en daarna geslapen in Mexican Hat. De volgende dag staan we goedgemutst op en trekken richting Torrey via UT261 en daarna UT95. Dan komen we inderdaad dit allemaal tegen;

Valley of the Gods
Mokee Dugway
Natural Bridges
Hite
Little Egypth
Goblin Valley
Capitol Reef

Dat lijkt me wat veel voor één dag. Maar een extra dag is moeilijk in te bouwen. Welke keuzes zou jij maken? Of kun je alles zien via Scenic Byways?

Alvast bedankt!

Christophe
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Cristobal: Definitief (?) traject LA - LA

Bericht door Isis »

Kust van SF naar LA
Het eerste stuk SF - Cambria is erg mooi. Ik zou eerst met de HWY naar Carmel rijden en daar de HWY 1 (Coastal... huppeldepup) Dit is het mooiste stuk van de kust.En kost wellicht iets meer dan 4 uur. Neem je tijd het is echt mooi. Vaak breekt na 12 uur de zon door som slater :( . In de buurt van Hearst Castle zijn plekken (duidelijk aangegeven) waar de zeeolifanten op het strand liggen. Erg leuke stop.
Voor de rest ... tja ik zou denk ik een dag SF opofferen voor dagje extra Zion. Het kan zoals nu staat prima, maar Zion is erg mooi. maar dta ligt ook aan je interesse.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ik zou Mokee Dugway (is een onderdeel van de 261), Natural Bridges (kost je 1,5 á 2 uur zonder wandelingen), Hite (overlook net na de brug voor een mooi uitzicht) en Capitol Reef NP doen dan heb je een mooi gevulde maar niet overvolle dag.
Je kan aan het begin van de 261 nog een kleine zijstap maken naar Gooseneck SP kost je een half uur voor een mooi uitzichtpunt over drie bochten in de San Juan River.
Je kan een en ander nalezen in ons verslag van 2007: http://www.robenannie.nl/reisverslag2007.html dag 18 en 19
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Isis schreef:Kust van SF naar LA
ik zou denk ik een dag SF opofferen voor dagje extra Zion. Het kan zoals nu staat prima, maar Zion is erg mooi. maar dta ligt ook aan je interesse.
San Francisco is één van de hoofdredenen waarom we naar het zuidwesten gaan. Ik denk dat we onze tijd daar goed kunnen gebruiken.

Ik denk er wel over om Zion wat meer tijd te gunnen. Wat veel mensen zijn enthousiast over dit park. Misschien vroeg doorrijden van Bryce naar Zion en later doorrijden van Zion naar Vegas. Dan rek je het wel. We kunnen eventueel ook Valley of Fire links laten liggen.

Wat raad je me trouwens aan in Zion. Schets gerust een dagje, als je tijd en zin hebt.

Dankjewel!

Christophe
MaVi
Amerikafan

Bericht door MaVi »

What on earth ga je twee dagen in LA doen? Persoonlijk zou ik daar een dag van schrappen en ergens anders gaan bijkleven. Dat was zestien jaar geleden de grootste desillusie voor mij.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

MaVi schreef:What on earth ga je twee dagen in LA doen? Persoonlijk zou ik daar een dag van schrappen en ergens anders gaan bijkleven. Dat was zestien jaar geleden de grootste desillusie voor mij.
Hoi MaVi,

Ik hoor verschillende dingen van LA. Veel mensen willen er weg, anderen houden ervan. Wij hebben al een programma samengesteld voor twee boeiende dagen.

DAG 1:
aankomst, ophalen auto, inchecken hotel, crashen
DAG 2:
een ritje langs Mulholland drive voor een indruk van de grootsheid van de stad, een bezoek aan Getty Center, wat schilderijen bekijken en genieten van het prachtige uitzicht. Daarna naar Walmart voor kampeergerief te kopen en mensen te kijken. In de namiddag richting Venice Beach: genieten van het strand en de winkels en een beetje bekomen van de mogelijke jetlag. 's Avonds zelf spelen in een stand-up comedy café waar beginnende mensen kansen krijgen.
DAG 3:
ritje door Hollywood, Sunset Boulevard, een paar galerijtjes bekijken in de buurt. Ook tijdens die dag een wandeling maken downtown en het Mexicaanse gedeelte waar het allemaal begon. Ik heb van nog een heleboel tips van RiverCola gekregen hier op het forum (waarvoor dank), ...
DAG 4
's ochtends vertrekken uit LA richting Grand Canyon (met één keer slapen onderweg).

Ik denk dat LA juist heel boeiend kan zijn ... zolang je weet wat je wil gaan doen. Als je gewoon zomaar wat gaat rondrijden, denk ik inderdaad dat je snel weg wil.

Christophe
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

La kun je je best 2 dagen vermaken maar veel mensen hebben niks met de stad. Bij Hollywood Blv kun je ook een stuk lopen en bij de Chinese Theatre kijken etc. Het is wel een grote toerist trap zoals wij dat noemen, veel souvenirs en t-shirtwinkels. Maar wel leukde walk of fame / stars... wij hebben er alleen over gereden.

Zion:
Onderweg Bryce - Zion voor de tunnel (nog aan de Zion-Mnt Carmel route) is een wandeling Canyon Overlook die niet lang 1,5 km is en waarvandaan je een groots uitzicht hebt over Zion (aan de andere kant van de tunnel) Geniet voor de tunnel ook van de Checkerboard Mesa en mooie rode rots formaties daar. (na de tunnel is dat niet meer)
Dag van aankomst in middag: Parkeren bij museum of Visitor center dan de bus de vallei in. Je kunt bij Wheeping Rock kijken/ Emerald Pools / Riverwalk doen aan het einde. Je kunt ook de ochtend dat je vertrekt een wandeling doen naar Angels Landing, maar dan zou ik wel vroeg vertrekken. Wij hebben er een deel van gedaan. Prachtig! Van die wandeling staat een filmpje op de website.

Hier de link naar de brochure en plattegrond van zomer 2010 (zal iets anders zijn dan 2011 maar heb je een idee)
Hier nog een andere site van iemand die van alles over Zion maar ook andere zaken in de buurt heeft samengevoegd op een site.
http://www.zionnational-park.com/zion-g ... arrows.htm
Kijk ook op Zion's site

Een paar activiteien van de site:
Bicycling - The Pa'rus Trail offers a paved, car-free alternative for bicyclists to connect with the Zion Canyon Scenic Drive. Shuttle buses are equipped with bike racks.

Birdwatching - Zion is home to 207 species of birds. Bird checklists are available at the visitor centers. more...

Hiking - Zion offers many trails ranging from short "leg-stretcher" walks to strenuous adventures. more...

Horseback riding - Guided trips are available March through October. For Reservations: 1-435-679-8665
or visit www.canyonrides.com

Photography - Zion offers the photographer many opportunities to explore color, texture, and light.

Ranger-led activities - Join a Park Ranger to learn more about Zion National Park. Topics include animals, geology, plants, human history and more. Programs include ranger-led shuttle tours, guided hikes, daytime talks, and evening programs at Watchman Campground and Zion Lodge. All programs are free. Check the Park Map and Guide for times, places, and subjects.

Wildflowers & Fall Colors - A variety of life zones and habitats makes Zion an excellent location for wildflower walks in spring and brilliant leaf color in autumn.
Cristobal
Amerikafan

Bericht door Cristobal »

Hoi Isis,

dankjewel voor de vele leuke ideeën voor Zion. Het zal weer kiezen worden!
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Het is altijd kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer