Bedankt alvast voor alle hulp. (ik heb al lekker gesnuffeld in alle topics). Omdat ik het ook wel zo netjes vind om mijn steentje bij te dragen Hier mijn verhaal en reisschema. Wellicht heeft iemand er wat aan of zijn er forumleden die mij voor gek uitmaken als ze dit zien.
Ik heb de tickets direct geboekt via American Airlines (de internationale vluchten worden uitgevoerd door british airways). De tickets kosten 660 € per persoon (dit zijn alle vluchten in het reisschema). Volgens mij is dit een goede prijs?!
De auto heb ik geboekt via Avis, hier betaal ik 489 € voor 19 dagen, inclusief de bekende SLI en CDW. Ik heb dan een 4 deurs intermediate. Wellicht ga ik nog upgraden, maar ik wacht even af hoe het gaat bij het ophalen. Tip: ik heb gemerkt dat het soms scheelt de auto niet te huren bij het vliegveld, dit gaat dan om allerlei airport fees die je niet hoeft te betalen. Vanzelfsprekend heb je natuurlijk wel het meeste keus bij een vliegveld.
Verder heb ik al een aantal nachten al gereserveerd. En wel deze: de eerste 3 nachten in San Fransisco en de laatste vier nachten in New York. Ik heb dit gedaan via airbnb.com. Op het forum heb ik hier nog niet veel over gelezen dus even een snelle introductie: met airbnb slaap je bij iemand thuis. Dit kan zijn op een zolderkamertje, een extra slaapkamer en het zou ook kunnen dat je op een slaapbank ligt. Nu hoor ik vele al denken dat is niets voor mij. Maar het scheelt ontzettend in de kosten. Ik slaap in New York vier nachten voor 190 €. Ik slaap dan bij een jong stel die een appartement hebben in centrum van New York. 10 minuten lopen van Times Square. We hebben badkamer, keuken, tv, wifi en schone lakens

Wie zijn wij en wat willen we:
Ik ben 26 jaar, mijn vriendin 25 jaar. We wilden graag een kleine maand samen door de USA reizen. Mijn vriendin houdt erg van shoppen en wil graag steden bekijken. Ze is wat minder van het Natuurschoon en het gaat haar vooral om het samen rondrijden en lekker dingen bekijken. Ik ben iets meer van de actieve dingen en wil graag zoveel mogelijk zien. We zijn beide geen figuren die uren in één park rondlopen. Het gaat ons vooral om de highlights, foto's maken en wat rondkijken. (cultuurbarbaren???!!! ja misschien wel een beetje, maar zo is het nu eenmaal)
We hebben voor een combinatie van steden en parken gekozen. Misschien wel iets teveel van beiden, maar we zijn van plan om niets vast te leggen. Dus we kunnen nog schuiven in de planning te plaatse. Hierover wel gelijk een vraag: ik zie dat veel forumleden al hun overnachtingen al vast leggen. Zijn er dan helemaal geen mogelijkheden (motels en hotels) langs de wegen te vinden? Wij willen juist graag een beetje vrijheid hebben en kijken hoever we komen met onze reis en dus geen tussentijdse hotels vastleggen. Is dit verstandig en te doen?
Verder heb ik een begrotinkje opgesteld. Wellicht zijn hier ook nog opmerkingen over of hebben andere er iets aan:
Kostenposten
Tickets € 1.318,00
Overnachtingen € 1.140,00 (60 € per nacht)
Airbnb.com € 345
Auto € 489,00
Benzine € 350,00
Eten & drinken € 1.350,00 ( 27 dagen * 50 €)
National Parkpas € 75,00
Baseball Tickets € 200,00
Boothuur € 400,00
Shoppen € 1.500,00
Overige € 833
Totaal € 8000,00
Oftewel 4000 euro per persoon (is dit overdreven veel of weinig, of zit ik aaridg in de buurt met mijn begroting??)
Nu dan mijn reisschema waarbij ik eigenlijk alles heb gestopt wat ik wil zien en waarbij ik denk dat het te doen is. Het schema is gebaseerd op een 22-daagse reis van het reisbureau Kuoni. Welke ik op het forum meerdere keren tegen ben gekomen. Het totaal is 4880 km.
1-sep-11 Vertrek vanaf Amsterdam om 11.40 Aankomst San Fransisco om 16.45
2-sep-11 San Fransisco, Bezoek Alcatraz 16.20
3-sep-11 San Fransisco
4-sep-11 San Fransisco - Monterey / Carmel (200 km)
5-sep-11 Monterey / Carmel - Santa Barbara (455 km)
6-sep-11 Santa Barbara - Los Angeles (200 km)
7-sep-11 Los Angeles
8-sep-11 Los Angeles
9-sep-11 Los Angeles - San Diego (210 km)
10-sep-11 San Diego - Joshua Tree (320 km)
11-sep-11 Joshua tree - Grand Canyon (675 km)
12-sep-11 Grand Canyon - Page (230 km)
13-sep-11 Page, Lake powell
14-sep-11 Page - Monument Valley (210 km)
15-sep-11 Monument Valley - Hanksville (250 km)
16-sep-11 Hanksville - Bryce Canyon (320 km)
17-sep-11 Bryce Canyon - Zion NP - Las Vegas (410 km)
18-sep-11 Las Vegas
19-sep-11 Las Vegas - Death Valley (225 km)
20-sep-11 Death valley - sequia / kings canyon (600 km)
21-sep-11 Kings Canyon - Yosemite (260 km)
22-sep-11 Yosemite → San Fransisco (315 km)
23-sep-11 Vertrek vanaf San Fransisco om 07.17 Aankomst New York om 15.50
24-sep-11 New York
25-sep-11 New York
26-sep-11 New York
27-sep-11 Vertrek vanaf New York om 19.30
28-sep-11 Aankomst Amsterdam om 10.40
Ik hoop op wat contructieve reacties en natuurlijk dat iemand nog wat heeft aan mijn tips.
Gegroet,
Jelle Bijl
Nog even een google maps bestandje voor de geinteresseerde.