Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jelle_bijl: 2 personen westcoast + NY

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jelle_bijl
Amerika-newbie

Reis jelle_bijl: 2 personen westcoast + NY

Bericht door jelle_bijl »

Hallo Mensen,

Bedankt alvast voor alle hulp. (ik heb al lekker gesnuffeld in alle topics). Omdat ik het ook wel zo netjes vind om mijn steentje bij te dragen Hier mijn verhaal en reisschema. Wellicht heeft iemand er wat aan of zijn er forumleden die mij voor gek uitmaken als ze dit zien.

Ik heb de tickets direct geboekt via American Airlines (de internationale vluchten worden uitgevoerd door british airways). De tickets kosten 660 € per persoon (dit zijn alle vluchten in het reisschema). Volgens mij is dit een goede prijs?!
De auto heb ik geboekt via Avis, hier betaal ik 489 € voor 19 dagen, inclusief de bekende SLI en CDW. Ik heb dan een 4 deurs intermediate. Wellicht ga ik nog upgraden, maar ik wacht even af hoe het gaat bij het ophalen. Tip: ik heb gemerkt dat het soms scheelt de auto niet te huren bij het vliegveld, dit gaat dan om allerlei airport fees die je niet hoeft te betalen. Vanzelfsprekend heb je natuurlijk wel het meeste keus bij een vliegveld.
Verder heb ik al een aantal nachten al gereserveerd. En wel deze: de eerste 3 nachten in San Fransisco en de laatste vier nachten in New York. Ik heb dit gedaan via airbnb.com. Op het forum heb ik hier nog niet veel over gelezen dus even een snelle introductie: met airbnb slaap je bij iemand thuis. Dit kan zijn op een zolderkamertje, een extra slaapkamer en het zou ook kunnen dat je op een slaapbank ligt. Nu hoor ik vele al denken dat is niets voor mij. Maar het scheelt ontzettend in de kosten. Ik slaap in New York vier nachten voor 190 €. Ik slaap dan bij een jong stel die een appartement hebben in centrum van New York. 10 minuten lopen van Times Square. We hebben badkamer, keuken, tv, wifi en schone lakens ;) . De site airbnb.com werkt eigenlijk hetzelfde als elke andere hotelsite. Er staan foto's op van de kamers en informatie over de verhuurder. Ook worden verhuurders beoordeeld door huurders. Dit helpt bij het maken van je keuze. airbnb.com zit over heel de wereld, ook in Nederland. Er bestaat ook een gratis variant van Airbnb.com. Zoek maar eens op couchsurfing! Wellicht niets voor gezinnen, maar voor ons perfect.

Wie zijn wij en wat willen we:

Ik ben 26 jaar, mijn vriendin 25 jaar. We wilden graag een kleine maand samen door de USA reizen. Mijn vriendin houdt erg van shoppen en wil graag steden bekijken. Ze is wat minder van het Natuurschoon en het gaat haar vooral om het samen rondrijden en lekker dingen bekijken. Ik ben iets meer van de actieve dingen en wil graag zoveel mogelijk zien. We zijn beide geen figuren die uren in één park rondlopen. Het gaat ons vooral om de highlights, foto's maken en wat rondkijken. (cultuurbarbaren???!!! ja misschien wel een beetje, maar zo is het nu eenmaal)
We hebben voor een combinatie van steden en parken gekozen. Misschien wel iets teveel van beiden, maar we zijn van plan om niets vast te leggen. Dus we kunnen nog schuiven in de planning te plaatse. Hierover wel gelijk een vraag: ik zie dat veel forumleden al hun overnachtingen al vast leggen. Zijn er dan helemaal geen mogelijkheden (motels en hotels) langs de wegen te vinden? Wij willen juist graag een beetje vrijheid hebben en kijken hoever we komen met onze reis en dus geen tussentijdse hotels vastleggen. Is dit verstandig en te doen?

Verder heb ik een begrotinkje opgesteld. Wellicht zijn hier ook nog opmerkingen over of hebben andere er iets aan:

Kostenposten

Tickets € 1.318,00
Overnachtingen € 1.140,00 (60 € per nacht)
Airbnb.com € 345
Auto € 489,00
Benzine € 350,00
Eten & drinken € 1.350,00 ( 27 dagen * 50 €)
National Parkpas € 75,00
Baseball Tickets € 200,00
Boothuur € 400,00
Shoppen € 1.500,00
Overige € 833

Totaal € 8000,00

Oftewel 4000 euro per persoon (is dit overdreven veel of weinig, of zit ik aaridg in de buurt met mijn begroting??)

Nu dan mijn reisschema waarbij ik eigenlijk alles heb gestopt wat ik wil zien en waarbij ik denk dat het te doen is. Het schema is gebaseerd op een 22-daagse reis van het reisbureau Kuoni. Welke ik op het forum meerdere keren tegen ben gekomen. Het totaal is 4880 km.

1-sep-11 Vertrek vanaf Amsterdam om 11.40 Aankomst San Fransisco om 16.45
2-sep-11 San Fransisco, Bezoek Alcatraz 16.20
3-sep-11 San Fransisco
4-sep-11 San Fransisco - Monterey / Carmel (200 km)
5-sep-11 Monterey / Carmel - Santa Barbara (455 km)
6-sep-11 Santa Barbara - Los Angeles (200 km)
7-sep-11 Los Angeles
8-sep-11 Los Angeles
9-sep-11 Los Angeles - San Diego (210 km)
10-sep-11 San Diego - Joshua Tree (320 km)
11-sep-11 Joshua tree - Grand Canyon (675 km)
12-sep-11 Grand Canyon - Page (230 km)
13-sep-11 Page, Lake powell
14-sep-11 Page - Monument Valley (210 km)
15-sep-11 Monument Valley - Hanksville (250 km)
16-sep-11 Hanksville - Bryce Canyon (320 km)
17-sep-11 Bryce Canyon - Zion NP - Las Vegas (410 km)
18-sep-11 Las Vegas
19-sep-11 Las Vegas - Death Valley (225 km)
20-sep-11 Death valley - sequia / kings canyon (600 km)
21-sep-11 Kings Canyon - Yosemite (260 km)
22-sep-11 Yosemite → San Fransisco (315 km)
23-sep-11 Vertrek vanaf San Fransisco om 07.17 Aankomst New York om 15.50
24-sep-11 New York
25-sep-11 New York
26-sep-11 New York
27-sep-11 Vertrek vanaf New York om 19.30
28-sep-11 Aankomst Amsterdam om 10.40

Ik hoop op wat contructieve reacties en natuurlijk dat iemand nog wat heeft aan mijn tips.

Gegroet,

Jelle Bijl

Nog even een google maps bestandje voor de geinteresseerde.
Bijlagen
Naamloos.jpg
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: 2 personen westcoast + NY

Bericht door johan1973 »

5 sept. is Labor Day. Ik zou 4 & 5 sept. ook reserveren. En Grand Canyon, Death Valley en Yosemite ook.
9 sept. 1 nacht San Diego lijkt me kort.
15 sept. Zou ik toch voor Torrey kiezen. Ik heb wel in Hanksville overnacht, maar dat was met meer tijd en kortere etappes. In Torrey heb je ook meer keuze.
20 sept. Zou ik naar Mammoth Lakes gaan. Voor Sequoia/Kings heb je te weinig tijd, eigenlijk ook voor Yosemite.

't Zou goedkoper kunnen, maar wanneer 't meevalt dan mag je van mij best voor 1500 shoppen... ;-)
Johan
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Sept 3 en 4 zeker reserveren. 5 september 2011 is Labor day en dan is 's avonds iedereen weer weg. Onze favorite dag om naar de USA te vliegen!
Het is mogelijk om een auto ergens anders dan bij de luchthaven op te halen maar dat is ons te veel moeite. We hebben dat echter wel eens gedaan op rondreizen van 2 maanden.
Shoppen voor $ 1500,--? Je lijkt mijn DW wel -lol- Maar ik kan mij daar ook wel iets bij voorstellen. Neem oude kleren ed mee en laat die achter. Geeft meer ruimte in de koffer...
Niets vastleggen? Hmmmm, als je ervaren bent kan dat wel maar moet je bereid zijn om soms ver weg van de NP's te gaan logeren. Zeker voor Yosemite en GC is dat niet aan te raden.
Voor San Francisco heb je geen auto nodig, dus dat scheelt alvast.
Net als Johan vraag ik mij af wat je een dag in San Diego wil gaan doen. Als je SD overslaat heb je al weer een dag extra voor bv Yosemite.
Je begroting van $ 75,-- per nacht is wel erg laag voor de meeste plaatsen die je noemt.
En Torrey heeft idd veel meer hotels en is nogal wat gezelliger dan Hanksville. Er is trouwens ook een goedkoop en redelijk hotel in Caineville tussen Hanksville en Torrey
Bryce-Zion-Las Vegas moet ik afraden. Zion is veel te mooi om daar niet een nacht te blijven. Zal je wel zien als je er komt. Zion neemt ook meestal meer tijd dan Bryce. Verder hen je nog dat prachtige Valley of Fire SP tussen Zion en Las Vegas.
En alweer eens met Johan. Neem us395 van DV naar Yosemite via Tioga Pass. En neem een extra overnachting tussen beiden. Mammoth Lakes, Bishop of Lee Vining.
Een America The Beautiful pass kost $ 80,-- Minor detail..
Yeehaw
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De NPS-pas gaat per auto inclusief inzittenden dus die $80,00 zal je de kop niet kosten op de begroting. :D

Ik zou Hanksville vervangen door Torrey. Torrey is een stuk gezelliger. Ik vind je te weinig tijd uittrekken voor Zion, Sequoia/king en Yosemite. Dit zijn geen parken voor een fotostop op zijn Japans, maar juist om te lopen. Ga voor locaties IN of BIJ de parken, je route is al gehaast genoeg zonder dat je nog een uur moet rijden van-en-naar de parken.

Toch jammer dat er al weer tickets geboekt zijn. Ik had New York voor een ander reisje bewaard.
jelle_bijl
Amerika-newbie

mmmm...dank voor de reacties tot nu toe...

Ik ga toch weer even sleutelen...ook wel erg leuk om zo naar de vakantie toe te leven toch?!

Ga zeker rekening houden met het labor day verhaal, verder ga ik wellicht San Diego schrappen en ergens anders langer blijven. Ook ga ik denken over de route via de tiogapass en natuurlijk ga ik eens bekijken wat er in torrey te doen valt.

Ik vroeg me wel af wat de meeste mensen nou precies doen in de NP's. Zoals gezegd zijn we niet echt wandelaars maar willen graag de highlights zien. (japanse toeristen begreep ik van jolanxyz). veel raden aan om niet maar 1 dag te verblijven in een park, maar ik vraag me dan af hoe een dagindeling er dan precies uitziet. Ik ga hier nog eens wat reisverslagen op napluizen.

Verder zijn de tickets al geboekt i.v.m. beschibaarheid 1 sept t/m 28 sept was het maximale en ik wilde gewoon naar New York in verband met de Yankees tegen Boston. Daarbij hoef ik nu maar 1 keer een ticketprijs te betalen en als ik New York zou bewaren voor een volgende trip, dan boek ik dus tweemaal naar de US of A. Het geld groeit hier helaas niet van mijn rug :wink:

Groetjes
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Je kan de pas al in Joshua tree NP kopen. Dan staat er niemand voor je maar ook bij GC duurt eea niet lang. Geen goed idee om de pass nu al te kopen. Misschien ga je wel binnen een jaar terug. Je weet maar nooit. ;) Kijk op www.nps/gov wat er in de NP's te doen is. De tijd voor een NP kan ik je niet geven. Wij zijn in de meeste parken tussen 2 en 5 x geweest en ze vervelen nooit. Laatst nog 3 dagen in Zion en dat was het 5de bezoek...
Als een richtlijn wil ik je wel dit vertellen:
Joshua Tree 1 nacht.
GC 1 nacht (zonder hikes) maar Joshua Tree naar GC is een lange rit en die dag zal je weinig tijd hebben voor GC.
Monument Valley: 1 nacht
Capitol reef (Torrey) 1 nacht
Bryce: 1 nacht
Zion: 2 nachten
Death Valley: 1 nacht
Yosemite: 2 nachten
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Haha, goed argument om nu naar NYC te gaan :wink:

Ik kan me helemaal vinden in mijn voorgangers; overnachting in Zion erbij, overweeg San Diego over te slaan ivm te weinig tijd om de stad op je gemak te bekijken en de omweg die je er anders voor maakt, rij naar Yosemite via de oostelijke route (Tioga Pass) en sla Sequoia over (je hebt er in je huidige route te weinig tijd voor om iets te zien).

Tsja, wat doe je op zo'n dag in Yosemite NP? Op onze route ernaar toe hebben we eerst een bezoek gebracht aan de Mariposa Grove, waar ook Sequoia's staan. De eerste volle dag dat wij er waren hebben we enkele van de highlights bekeken; de watervallen en Mirror Lake. Er rijd een shuttlebus die steeds dichtbij de highlights stopt. Je kunt steeds weer op en af. Zo liepen we de relatief korte wandeling naar Mirror Lake, genoten daar van de omgeving en stapten vervolgens weer op de bus richting het Ahwanee Hotel. Daar bekeken we het bijzondere hotel, daarna weer op de bus (of wandelend, weet ik niet meer) en de Lower Yosemite Falls bekeken, en als laatste de andere watervallen gezien. Tussendoor lekker door het bos wandelen en langs de rivier, herten spotten in de vallei, ergens stoppen voor lunch enzovoorts.
De tweede dag gingen we met de bus naar het beginpunt van de Vernall-falls hike en wandelden vanaf daar omhoog. We hebben een paar uur gewandeld en waren in de middag weer terug bij Curry Village (de camping midden in de vallei). We waren die dag niet echt meer in the mood voor een erg lange hike.

Maar zo zouden je dagen er in Yosemite dus uit kunnen zien. Als je niet van lange wandelingen houdt kan ik me voorstellen dat je aan mijn eerste volle dag genoeg hebt om een indruk van het park te krijgen en heb je die tweede dag bv niet nodig.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Torrey zelf is gewoon een plaatsje met wat meer voorzieningen als Hanksville. Het is vooral de route er voor en er na die je de hele dag zoet zal houden:

Tussen Monument Valley en Torrey: Valley of the Gods, Gooseneck SP, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM en Capitol Reef NP (google ze maar, het is allemaal de moeite om even te bezoeken)
TussenTorrey en Bryce : www.scenicbyway12.com (en als je op scenic byway 12 googled vindt je nog meer info over de route)

Zelfs op zijn Japans, is het wel prettig om in ieder geval in Zion 1 overnachting te plannen. Het is anders echt gehaast en dat is zonde. De rit tussen Bryce en Zion is mooi maar bochtig dus dat kost wat meer tijd als je misschien zou denken. Googlemaps houdt verder ook geen rekening met fotostops, plaspauze, lunches etc. Ik ben ook geen wandelaar in de zin dat ik uren lopen om het lopen zinvolle tijdsbesteding vind. Maar een korte wandeling van 2 mijl is toch wel een mooie manier om het park te ervaren en dat soort easy wandelingen zijn er voldoende in elk park. Zie www.nps.gov voor info voor alle NP's qua wandelingen, dagbestedingen ed). Meestal maken we in een park een wandeling van een mijl of 2, bezoeken we het visitorcentre, probeer ik een rangerprogramma bij te wonen (mits het onderwerp, de tijd etc mij uitkomen), picknicken we op een mooi plekje en dat in combinatie met de drive-in viewpunten (die soms verder uit elkaar liggen als het park groter is of waar je toch nog een stukje voor moet lopen) voor de highlights ed. kom ik de dag wel door.
jelle_bijl
Amerika-newbie

Hier even een aanpassing in het schema, waarmee ik rekening heb gehouden met een aantal van de tips. Ook heb ik wat opmerkingen geplaatst over een mogelijk dagindeling. (na het lezen van wat reisverslagen)

1-sep-11 Vertrek vanaf Amsterdam om 11.40 - Aankomst San Fransisco om 16.45
2-sep-11 San Fransisco (Bezoek Alcatraz 16.20 - night tour)
3-sep-11 San Fransisco (Highlights bezoeken)
4-sep-11 San Fransisco - Monterey / Carmel 200 (Motel geboekt i.v.m. labor day / Monterey, Carmel bekijken, strandwandeling, zwemmen wellicht)
5-sep-11 Monterey / Carmel - Santa Barbara 455 (Hele dag doen over deze rit, lekker rondkijken)
6-sep-11 Santa Barbara - Los Angeles 200 (waarschijnlijk vroeg naar LA, hier de Highlights bekijken)
7-sep-11 Los Angeles (heel de dag universial studios of disney?)
8-sep-11 Los Angeles (Als we nog dingen willen zien in LA dan deze dag gebruiken, zo niet hebben we deze dag dus over voor iets anders)
9-sep-11 Los Angeles - Joshua tree (of kingman) 270 (waarschijnlijk rijden we alleen door Joshua tree park en overnachten we een stuk dichter bij de GC, bijv. Kingman)
10-sep-11 Joshua tree (of kingman) - Grand Canyon 675 (deel van dag GC, ligt aan slaapplaats dag ervoor)
11-sep-11 Grand Canyon - Page 230 (eerste deel van dag GC, wellicht helicoptervlucht in ochtend? later op dag richting Page)
12-sep-11 Page, Lake powell (waarschijnlijk boot huren en heel de dag op meer rondcruisen, wel duur)
13-sep-11 Page - Monument Valley 210 (ochtend naar cantolope canyon upper of lower, later op dag richting Monument Valley)
14-sep-11 Monument Valley - Torrey 330 (van Monument valley richting torrey, genieten van de route gedurende heel de dag)
15-sep-11 Torrey - Bryce Canyon 200 (scenic route 12 bekijken)
16-sep-11 Bryce Canyon - Zion NP 150 (Bryce canyon bekijken en later op de dag richting Zion NP)
17-sep-11 Zion NP (Zion NP bekijken)
18-sep-11 Zion NP - Las Vegas 310 (in loop van de dag richting Las Vegas (valley of fire meenemen wellicht))
19-sep-11 Las Vegas (Las Vegas bekijken)
20-sep-11 Las Vegas - Death Valley 230 (Richting Death valley, nog uitzoeken waar ik het park het best kan inrijden. Ergens overnachten tussen DV en Yosemite)21-sep-11 Daeth Valley - Yosemite 500 (Naar Yosemite, daar ergens overnachten.)
22-sep-11 Yosemite - San Fransisco 315 (doorbrengen in Yosemite, later op de dag naar San Fransisco)
23-sep-11 Vertrek vanaf San Fransisco om 07.17 Aankomst New York om 15.50 (lekker eten in New York City)
24-sep-11 New York (Yankees tegen Boston Red Sox!!)
25-sep-11 New York (Highlights)
26-sep-11 New York (Highlights)
27-sep-11 Vertrek vanaf New York om 19.30 (Shoppen voor thuisfront en onszelf)
28-sep-11 Aankomst Amsterdam om 10.40

Totaal aantal kilometers 4275 (ruim genomen)

Google map link: http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie= ... c527a5&z=7
Naamloos.jpg
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Ziet er goed uit zo, zou er niet te veel meer aan veranderen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik ook niet maar zou overwegen om rechtstreeks van LA naar GC te rijden (8-9 uur) en een dag toe te voegen aan Yosemite. Tussen Las Vegas en Yosemite zou je in Lone Pine kunnen overnachten.
jelle_bijl
Amerika-newbie

Re: Reis jelle_bijl: 2 personen westcoast + NY

Ik zal dit zeker overwegen yeehaw, wellicht dat we nog een dag los angeles inruilen om zo in Yosemite of elders wat extra tijd te hebben.

Ik lees de laatste tijd veel berichten door, maar zoek toch nog wat specifieke informatie betreft het niet of wel van te voren boeken van de hotels.

Yeehaw heeft eerder gezegd dat je met wat ervaring een eind kan komen zonder van te voren te boeken (wat bedoel je hier precies mee?). Elders lees ik dat in bepaalde maanden van het jaar en op bepaalde plekken alles vol is. Geldt dit ook voor de plaatsten en tijdstippen waarop ik reis?

Zoals eerder gezegd zijn wij geen wandelaars, maar willen gewoon de highligts meepikken. Voor ons is het dus niet zo zeer van belang in een park te zitten. In verband met de kosten zelfs liever erbuiten. Maar uit de verhalen maak ik toch een beetje op dat het niet slapen in parken dingen wel moelijker maakt (en je mist vaak zonsopgang en ondergang op een bepaalde plaats).

Heeft iemand hier nog nuttige informatie en ervaringen mee die hij/zij wil delen.

p.s. wij hebben al wel reizen gemaakt waarbij we op het laatste moment boeken/zoeken naar slaapplaatsen maar niet in de v.s. Dit vinden we ook leuk en spannend om te doen en dus is het eigenlijk wel een must voor deze vakantie. Maar zoals gezegd ben ik door de verhalen toch een beetje aan de twijfel gebracht.

Jelle
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Als je wil gaan "wingen" moet je in ieder geval zorgen voor 4pm op zoek naar een hotel te gaan. Mocht je niets vinden dan kan je nog uitwijken. Met "ervaren" bedoel ik dat als wij ergens willen gaan logeren en er geen plaats is we precies weten waar wel plaats zal zijn. Dat kan wel eens een uur of langer reizen betekenen. Verder reizen wij vaak zonder plan en bepalen de dag ervoor waar we naar toe willen gaan. Dat zal niet op jou van toepassing zijn.
De National Parks moet je zeker reserveren. Als je buiten bv GC of Yosemite wil gaan zitten moet je een uur of langer rijden naar het NP. Niet aanbevolen.
Voorbeeldje Death Valley. Ik zou hier ook reserveren maar je kan ook goedkoper bv in Beatty logeren, of in Lone Pine. Met een strakke route zoals die van jullie zou ik toch maar eea vastleggen.
Yeehaw
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Ik heb twee redenen om hotels vooraf te boeken. Een aantal overnachtingen staat sowieso vast; dag van aankomst, dag van vertrek en overnachtingen in Nationale Parken die vantevoren vastgelegd moeten zijn i.v.m. beperkte beschikbaarheid. Daardoor is de ruimte om in de route te improviseren beperkt. Bovendien vind ik er niks aan om 's avonds al vrij vroeg naar een hotel op zoek te moeten gaan, met het risico na enkele vergeefse pogingen alsnog verder te moeten reizen. Maar blijkbaar is dit laatste voor jullie zelfs een voordeel. :lol:
Ik kies wel altijd het AAA tarief of het seniorentarief op de site van het hotel zelf. Ik kan dus kostenloos annuleren, soms zelfs tot op de dag van aankomst. We hebben dat ook wel eens gedaan.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Zwembadje? Borreltje? Lekker rust na 4 uur. En vroeg weggaan.....;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer