Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis elri4441: camperreis mei 2011
Reis elri4441: camperreis mei 2011
Graag zou ik de route die wij hebben samengesteld door jullie willen laten beoordelen. Verleden jaar hebben we met de auto veel NP's bezocht, dit jaar willen we (voor het eerste met camper) een kleiner rondje maken, wat meer op ons gemak en met veel ruimte om te wandelen e.d. Suggesties zijn welkom!
4 mei aankomst Los Angeles
5 mei camper ophalen en rijden naar Joshua Tree (Cottonwood)
6 en 7 mei verblijf in Joshua Tree (op 7 mei wel vertrekken naar Twentynine Palms)
8 mei vertrek vanaf Twentybine Palms, door Mojave Nat. Pres. naar Las Vegas
9 mei Las Vegas
10 mei vertrek uit Las Vegas naar Valley of Fire State Park
11 mei Valley of Fire
12 mei vertrek uit Valley of Fire naar zuidelijk ingang Zion NP
13 en 14 mei Zion (trails lopen en eventueel naar Coral Pink Sand Dune State Park, anders doen we dit op weg naar Page)
15 mei vertrek uit Zion naar Page onderweg Rimrocks
16,17 en 18 mei Page: Horseshoe Bend, Waterholes Slot Canyon, met boot naar navajo canyon
19 mei vertrek uit Page naar Grand Canyon, onderweg Coal Mine Canyon
20 en 21 mei Grand Canyon
22 mei vertrek uit Grand Canyon Canyon naar Kingman en over de route 66 naar Oatman
23 mei vertrek uit Oatman, via Lake Havasu naar Palm Springs
24 mei vertrek uit Palm Sprins, via Moreno Valley, Lake Elinore, Corona naar Anaheim
25 mei vertrek uit Anaheim naar Carson/LA om auto in te leveren
vertrek vliegtuig 26 mei, dus 1 dag over om nader in te vullen.
4 mei aankomst Los Angeles
5 mei camper ophalen en rijden naar Joshua Tree (Cottonwood)
6 en 7 mei verblijf in Joshua Tree (op 7 mei wel vertrekken naar Twentynine Palms)
8 mei vertrek vanaf Twentybine Palms, door Mojave Nat. Pres. naar Las Vegas
9 mei Las Vegas
10 mei vertrek uit Las Vegas naar Valley of Fire State Park
11 mei Valley of Fire
12 mei vertrek uit Valley of Fire naar zuidelijk ingang Zion NP
13 en 14 mei Zion (trails lopen en eventueel naar Coral Pink Sand Dune State Park, anders doen we dit op weg naar Page)
15 mei vertrek uit Zion naar Page onderweg Rimrocks
16,17 en 18 mei Page: Horseshoe Bend, Waterholes Slot Canyon, met boot naar navajo canyon
19 mei vertrek uit Page naar Grand Canyon, onderweg Coal Mine Canyon
20 en 21 mei Grand Canyon
22 mei vertrek uit Grand Canyon Canyon naar Kingman en over de route 66 naar Oatman
23 mei vertrek uit Oatman, via Lake Havasu naar Palm Springs
24 mei vertrek uit Palm Sprins, via Moreno Valley, Lake Elinore, Corona naar Anaheim
25 mei vertrek uit Anaheim naar Carson/LA om auto in te leveren
vertrek vliegtuig 26 mei, dus 1 dag over om nader in te vullen.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: camperreis mei 2011
Wat een heerlijke, rustige route. Wat ik me wel afvraag... Voor Grand Canyon is 3 nachten wel erg veel. Ik weet niet wat jullie daar allemaal van plan zijn? Je neemt ook heel veel tijd voor Joshua Tree zie ik. Dan heb je alle tijd om de Ryan Mountain Trail te lopen, mijn favoriet van Joshua Tree. Ik heb daar ooit een topic over geopend: viewtopic.php?f=7&t=25026
Heb je Monument Valley en Sedona ook al gezien tijdens je vorige reis?
Heb je Monument Valley en Sedona ook al gezien tijdens je vorige reis?
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wat een leuke route!
kamperen in Valley of Fire lijkt mij fantastisch!!!
Wij gaan in maart langs Joshua Tree. Maar één overnachting, maar ik denk obv de documentatie die ik heb dat er hier echt veel mooie wandelingen te maken zijn! Zou dus geen probleem mogen zijn om hier een paar dagen te vullen, wel?
kamperen in Valley of Fire lijkt mij fantastisch!!!
Wij gaan in maart langs Joshua Tree. Maar één overnachting, maar ik denk obv de documentatie die ik heb dat er hier echt veel mooie wandelingen te maken zijn! Zou dus geen probleem mogen zijn om hier een paar dagen te vullen, wel?
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zeker in maart zijn een paar dagen in JT goed te doen aangename temperatuur en als het meezit staan de Yucca's in bloei.
In mei kan het er al behoorlijk warm zijn, mocht het te warm zijn kan je uitwijken naar 29palms voor een campground met hook-up zodat je de airco kan gebruiken, de campgrounds binnen het park hebben geen hook-up, in mei kan je nog bloeiende cactussen vinden in de hogere delen van het park, in de lagere delen (Cottonwood campground) zal je geen bloeiende planten meer vinden.
In mei kan het er al behoorlijk warm zijn, mocht het te warm zijn kan je uitwijken naar 29palms voor een campground met hook-up zodat je de airco kan gebruiken, de campgrounds binnen het park hebben geen hook-up, in mei kan je nog bloeiende cactussen vinden in de hogere delen van het park, in de lagere delen (Cottonwood campground) zal je geen bloeiende planten meer vinden.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Bloeien de yucca's in maart?
ik dacht dat die eerder in mei bloeiden? Of haal ik het nu door elkaar met de saguaro's.
Ik ga in het begin van onze reis alleszins proberen een leuk boekje met info over cactussen aanschaffen.

Ik ga in het begin van onze reis alleszins proberen een leuk boekje met info over cactussen aanschaffen.
Dankjulliewel voor alle reacties. W.b.t. de Ryan Mountain Trail: is dat wel te doen voor ons (67 en 70 jaar goed gezond, dat wel)?
Wij zijn al in Grand Canyon, Monument Valley en Sedona geweest, maar nog niet met de shuttlebus in de Grand Canyon gereden. Dat willen we dus nog doen. We hebben alles expres heel ruim aangehouden, maar dat het vast anders zal gaan dan de planning is, is wel zeker. Die 3 dagen Grand Canyon kunnen er best 2 worden. Daar nog even een vraag over: de camping in GrandCanyon is allang vol (maanden geleden al), maar wat raden jullie ons aan wat kamperen betreft: binnen (als het kan) of buiten (wel in de buurt van) het park? Is het werkelijk zo vol in mei? We houden niet van bespreken, vinden het fijner om alles maar te laten komen zoals het komt. Een beetje creatief zijn.
Reacties welkom!
Wij zijn al in Grand Canyon, Monument Valley en Sedona geweest, maar nog niet met de shuttlebus in de Grand Canyon gereden. Dat willen we dus nog doen. We hebben alles expres heel ruim aangehouden, maar dat het vast anders zal gaan dan de planning is, is wel zeker. Die 3 dagen Grand Canyon kunnen er best 2 worden. Daar nog even een vraag over: de camping in GrandCanyon is allang vol (maanden geleden al), maar wat raden jullie ons aan wat kamperen betreft: binnen (als het kan) of buiten (wel in de buurt van) het park? Is het werkelijk zo vol in mei? We houden niet van bespreken, vinden het fijner om alles maar te laten komen zoals het komt. Een beetje creatief zijn.
Reacties welkom!
Heb je al gekeken op de Trailer Village campground in Grand Canyon. Daar hebben wij vorig jaar gestaan. Ligt vlakbij Mather Campground in het park, wij stapten daar ook op de shuttle. Heb even gekeken of er nog plaats was op die dagen in mei en volgens mij kan je daar nog reserveren. Het zijn allemaal fullhook plaatsen en kosten 34 dollar per nacht.
grandcanyonlodges.com, links een link naar trailer village.
grandcanyonlodges.com, links een link naar trailer village.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat kan ik natuurlijk niet beoordelen. Er zijn mensen van 70 die fitter zijn dan mensen van 30.elri4441 schreef:W.b.t. de Ryan Mountain Trail: is dat wel te doen voor ons (67 en 70 jaar goed gezond, dat wel)?

Groetjes René
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De Yucca's bloeien in februari, maart en de saguaro's bloeien meestal half mei en soms bij een mooi voorjaar al eind aprilTipsy_1 schreef:Bloeien de yucca's in maart?ik dacht dat die eerder in mei bloeiden? Of haal ik het nu door elkaar met de saguaro's.
Onze ervaring van een paar geleden bij de GC is dat wanneer je vroeg komt er vaak nog wel een plekje vrij is/komt. Het is een kwestie van wie t eerst komt. Om elf uur was alles vergeven. We zijn ook niet zo van de reserveringen, een uitzondering zou ik maken voor de North Rim. Daar zou ik zo weer heen willen en vroeg reserveren voor die prachige plekken langs de Rim, en zo heerlijk rustig. Misschien een idee voor jullie reis?
En over die Saguaro's dit is een foto van 29 april in het W.SNP en de andere is van 20 mei op de Apachetrail

En over die Saguaro's dit is een foto van 29 april in het W.SNP en de andere is van 20 mei op de Apachetrail

Hartelijk dank voor jullie reacties. Die wandeling gaat wel lukken denken we. Trailer Village in GC had ik al genoteerd, maar daar gaan we nu actief achteraan. Over de North Rim zullen we nog nadenken. Prachtige foto's trouwens van de cactussen. We zullen het allemaal beleven.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik hoop dat jullie na jullie reis nog even laten weten wat jullie van de wandeling vonden. Ik liep die trail destijds alleen en kwam onderweg naar de top helemaal niemand tegen en ik stond dus alleen op de top. Dat vond ik echt een geweldige ervaring. Op de terugweg kwam ik nog 2 mensen tegen en dat was het. Vijf kilometer lopen en maar 2 mensen tegenkomen, heerlijk toch?elri4441 schreef:Die wandeling gaat wel lukken denken we.
Groetjes René
Re: Reis elri4441: camperreis mei 2011
Dat zullen we zeker doen. En jullie allemaal bedankt voor alle reacties. Dit was de eerste keer dat we mee deden met het forum. Leuk!!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 11 Reacties
- 1331 Weergaves
-
Laatste bericht door Amarens
-
- 7 Reacties