Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Enne: tips gevraagd voor rondreis in maart/april
Reis Enne: tips gevraagd voor rondreis in maart/april
Voor onze rondreis eind maart/april zoeken we advies en tips voor bijv. hotels en bezienswaardigheden, Ook tips over de route zijn welkom. We hebben 4 weken de tijd en de route hebben we in grote lijnen al ingedeeld.
dag 1 Amsterdam - las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas – Grand Canyon (route 66)
dag 5 Grand Canyon
dag 6 Grand Canyon
dag 7 Grand Canyon – Page
dag 8 Page
dag 9 Page
dag 10 Page – Monument Valley – Bluff
dag 11 Bluff – Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab – Torrey
dag 15 Torrey – Bryce canyon
dag 16 Bryce canyon
dag 17 Bryce canyon
dag 18 Bryce canyon – Zion national park
dag 19 Zion national park
dag 20 Zion national park – Death Valley Stovepipe
dag 21 Death Valley Stovepipe
dag 22 Death Valley Stovepipe
dag 23 Death Valley Stovepipe – Visalia Sequoia national park
dag 24 Visalia Sequoia national park
dag 25 Visalia Sequoia national park – Monterey
dag 26 Monterey – San Francisco
dag 27 San Francisco – Alcatraz
dag 28 San Francisco
dag 29 San Francisco – Amsterdam
dag 1 Amsterdam - las Vegas
dag 2 Las Vegas
dag 3 Las Vegas
dag 4 Las Vegas – Grand Canyon (route 66)
dag 5 Grand Canyon
dag 6 Grand Canyon
dag 7 Grand Canyon – Page
dag 8 Page
dag 9 Page
dag 10 Page – Monument Valley – Bluff
dag 11 Bluff – Moab
dag 12 Moab
dag 13 Moab
dag 14 Moab – Torrey
dag 15 Torrey – Bryce canyon
dag 16 Bryce canyon
dag 17 Bryce canyon
dag 18 Bryce canyon – Zion national park
dag 19 Zion national park
dag 20 Zion national park – Death Valley Stovepipe
dag 21 Death Valley Stovepipe
dag 22 Death Valley Stovepipe
dag 23 Death Valley Stovepipe – Visalia Sequoia national park
dag 24 Visalia Sequoia national park
dag 25 Visalia Sequoia national park – Monterey
dag 26 Monterey – San Francisco
dag 27 San Francisco – Alcatraz
dag 28 San Francisco
dag 29 San Francisco – Amsterdam
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Re: tips gevraagd voor rondreis in maart/april
Twee voille dagen in Bryce Canyon NP is normaal al veel maar voor begin april zeer zeker, zeer waarschijnlijk zijn de trails nog gesloten voor gewone hikes en kan je ze alleen met sneeuwschoenen doen, je kan dan alleen de viewpoints bezoeken en daar ben je met een halve dag mee klaar.
Ook in de Grand Canyon en Sequoia & Kings Canyon moet je rekening houden met sneeuw en daardoor niet begaanbare trails.
Visalia ligt voor een bezoek aan S&K niet gunstig, je bent S&K dan al voorbij, Tree Rivers is een betere overnachtingsplek.
Ook in de Grand Canyon en Sequoia & Kings Canyon moet je rekening houden met sneeuw en daardoor niet begaanbare trails.
Visalia ligt voor een bezoek aan S&K niet gunstig, je bent S&K dan al voorbij, Tree Rivers is een betere overnachtingsplek.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rob is me al voor; 2 volle dagen Bryce is aardig veel. Ook voor de Grand Canyon is dat veel, tenzij je echt lange wnadelingen (naar de Colorado?) wilt maken.
De route is mooi, bekijk ter plekke hoe lang je ergens wilt blijven. Voor tips is het wel handig als je vertelt waar jullie belangstelling naar uitgaat en wat jullie van plan zijn in de parken.
Het is misschien wel aardig om Las Vegas tussen Zion en Death valley te bezoeken, dan heb je wat afwisseling na alle parken, en het breekt de rit ook mooi. En het geeft je tijd voor een bezoek aan Valley of Fire.
Als je naar de kust gaat, rij dan vanaf Cambria naar het noorden - dan het je het mooie stuk langs Big Sur.
Marianne
De route is mooi, bekijk ter plekke hoe lang je ergens wilt blijven. Voor tips is het wel handig als je vertelt waar jullie belangstelling naar uitgaat en wat jullie van plan zijn in de parken.
Het is misschien wel aardig om Las Vegas tussen Zion en Death valley te bezoeken, dan heb je wat afwisseling na alle parken, en het breekt de rit ook mooi. En het geeft je tijd voor een bezoek aan Valley of Fire.
Als je naar de kust gaat, rij dan vanaf Cambria naar het noorden - dan het je het mooie stuk langs Big Sur.
Marianne
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Het valt me op dat je heel veel plekken bezoekt die door de sneeuw, zoals Rob al aangaf, slechter begaanbaar zijn en dat je er ook nog erg veel tijd doorbrengt (zoals Rob ook al aangaf). Wat wil je bv twee en een halve dag doen bij de Grand Canyon? De meeste mensen zijn er een middag, bekijken de viewpoints, maken een wandeling langs de rim en eventueel een klein eindje de canyon in. Dan trekken ze de volgende ochtend weer verder, onderweg nog wat punten meenemend. Sommige anderen mensen willen echt de canyon helemaal in en trekken daar dan een volle dag voor uit.
Mocht je dat niet van plan zijn (en waarschijnlijk kan het niet eens ivm weersomstandigheden in die periode) dan snap ik niet waarom je daar langer zou willen zijn dan een middag en een avond. Zelfde geld voor Bryce, Zion en wellicht ook Moab.
Juist de plekken die in deze periode beter te bezoeken zijn, grote delen van California (met name de kustgebieden) sla je over. Is hier een reden voor?
Ik denk dat je een veel gevarieerdere reis zou kunnen maken in deze tijd. Bezoek bijvoorbeeld het zonnige San Diego waar het in die tijd zo rond de 20 graden kan zijn. Anza Borrego Desert State Park ligt vlakbij San Diego, het is er prachtig en jullie periode is de beste om het te bezoeken ivm de bloeiperiode van de woestijnbloemen (daar kan Rob heeeel veel over vertellen).
Ook zou je LA kunnen bezoeken, meestal ook wel goed voor wat zonnestralen in die tijd, en wellicht is het gebied ten noorden van San Francisco ook leuk om aan te doen.
Ik denk in ieder geval dat je meer en gevarieerder uit je 30 dagen kunt halen!
Mocht je dat niet van plan zijn (en waarschijnlijk kan het niet eens ivm weersomstandigheden in die periode) dan snap ik niet waarom je daar langer zou willen zijn dan een middag en een avond. Zelfde geld voor Bryce, Zion en wellicht ook Moab.
Juist de plekken die in deze periode beter te bezoeken zijn, grote delen van California (met name de kustgebieden) sla je over. Is hier een reden voor?
Ik denk dat je een veel gevarieerdere reis zou kunnen maken in deze tijd. Bezoek bijvoorbeeld het zonnige San Diego waar het in die tijd zo rond de 20 graden kan zijn. Anza Borrego Desert State Park ligt vlakbij San Diego, het is er prachtig en jullie periode is de beste om het te bezoeken ivm de bloeiperiode van de woestijnbloemen (daar kan Rob heeeel veel over vertellen).
Ook zou je LA kunnen bezoeken, meestal ook wel goed voor wat zonnestralen in die tijd, en wellicht is het gebied ten noorden van San Francisco ook leuk om aan te doen.
Ik denk in ieder geval dat je meer en gevarieerder uit je 30 dagen kunt halen!
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Enne: tips gevraagd voor rondreis in maart/april
Ook ik kan Valley of Fire aanraden zonder er al geweest te zijn haha. Ik heb al vele mooie foto's gezien en velen op het forum zijn er zeer enthousiast over.
Jullie willen inderdaad wel erg veel tijd doorbrengen bij Bryce Canyon en de Grand Canyon. Voor een lange trail of een helicoptervlucht zou je eventueel 2 nachten Grand Canyon kunnen doen. De 3 nachten Death Valley vind ik helemaal geweldig. Dat staat ook op onze planning.
Ik mis ook Yosemite in jullie planning. Ik zou i.p.v. Sequoia als ik jullie was naar Yosemite gaan. Als ik het goed heb, zijn de watervallen in die periode erg mooi, maar dat hoor je vast wel van de experts.
Dan kun je op de route van Death Valley naar Lee Vining nog genieten van de Alabama Hills en Mono Lake. Ik zou de verdeling van jullie route ongeveer zo indelen:
Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page
Dag 8: Page - Monument Valley
Dag 9: Monument Valley - Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Torrey
Dag 13: Torrey
Dag 14: Torrey - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion - Valley Of Fire
Dag 18: Valley Of Fire - Death Valley
Dag 19: Death Valley
Dag 20: Death Valley
Dag 21: Death Valley - Lee Vining
Dag 22: Lee Vining - Yosemite (Bovenlangs i.v.m. gesloten Tioga Pass)
Dag 23: Yosemite
Dag 24: Yosemite
Dag 25: Yosemite - Monterey
Dag 26: Monterey - San Francisco
Dag 27: San Francisco
Dag 28: San Francisco
Dag 29: San Francisco - Amsterdam
Jullie willen inderdaad wel erg veel tijd doorbrengen bij Bryce Canyon en de Grand Canyon. Voor een lange trail of een helicoptervlucht zou je eventueel 2 nachten Grand Canyon kunnen doen. De 3 nachten Death Valley vind ik helemaal geweldig. Dat staat ook op onze planning.

Ik mis ook Yosemite in jullie planning. Ik zou i.p.v. Sequoia als ik jullie was naar Yosemite gaan. Als ik het goed heb, zijn de watervallen in die periode erg mooi, maar dat hoor je vast wel van de experts.

Dag 1: Amsterdam - Las Vegas
Dag 2: Las Vegas
Dag 3: Las Vegas
Dag 4: Las Vegas - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page
Dag 8: Page - Monument Valley
Dag 9: Monument Valley - Moab
Dag 10: Moab
Dag 11: Moab
Dag 12: Moab - Torrey
Dag 13: Torrey
Dag 14: Torrey - Bryce Canyon
Dag 15: Bryce Canyon - Zion
Dag 16: Zion
Dag 17: Zion - Valley Of Fire
Dag 18: Valley Of Fire - Death Valley
Dag 19: Death Valley
Dag 20: Death Valley
Dag 21: Death Valley - Lee Vining
Dag 22: Lee Vining - Yosemite (Bovenlangs i.v.m. gesloten Tioga Pass)
Dag 23: Yosemite
Dag 24: Yosemite
Dag 25: Yosemite - Monterey
Dag 26: Monterey - San Francisco
Dag 27: San Francisco
Dag 28: San Francisco
Dag 29: San Francisco - Amsterdam
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
wij gaan ook in maart naar het zuidwesten zie hier onze topic
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... go#p496420
Misschien kan je er wat ideetjes uithalen?
Wij blijven bewust heel zuidelijk (san diego, tuscon, anza borrego,...) om net geen ( of toch hopelijk niet te veel? misschien sneeuw in sedona en flagstaff?) last te hebben van sneeuwval maar daarentegen hopelijk te genieten van lekkere lente temperaturen.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... go#p496420
Misschien kan je er wat ideetjes uithalen?
Wij blijven bewust heel zuidelijk (san diego, tuscon, anza borrego,...) om net geen ( of toch hopelijk niet te veel? misschien sneeuw in sedona en flagstaff?) last te hebben van sneeuwval maar daarentegen hopelijk te genieten van lekkere lente temperaturen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik denk dat sequioa wel eerder sneeuwarm is dan yosemite, maar dat kan ik fout hebben. Vandaar dat ik wel snap dat je de zuidelijke route neemt wellicht via lake Isabella. Ik zou me ook een beetje zuid houden in deze tijd van het jaar. 1 zonsondergang en zonsopgang bij grand canyon is zeker voldoende tenzij je echt wil gaan wandelen, maar dat doe je wellicht in bryce en zion ook al. Three rivers is inderdaad beter dan visalia voor de overnachting in sequioa, wellicht is er plek in het park zelf ?
Voor overnachting in zion is springdale een uiterst goede optie.
Zijn jullie wandelaars???? Zoniet dan is bryce canyon wel een beetje lang ook. Ik heb wel begrepen hier dat je daar prachtig kan wandelen. Maar dit ligt ook een beetje het hoogste op het coloradoplateau geloof ik dus ook hier de kans op aanwezige sneeuw.
Lijkt me trouwens wel mooi om het zuidwesten te bezoeken in die tijd van het jaar.
Voor info over de parken www.NPS.gov , wellicht kun je daar wat info uit halen.
Veel succes
Voor overnachting in zion is springdale een uiterst goede optie.
Zijn jullie wandelaars???? Zoniet dan is bryce canyon wel een beetje lang ook. Ik heb wel begrepen hier dat je daar prachtig kan wandelen. Maar dit ligt ook een beetje het hoogste op het coloradoplateau geloof ik dus ook hier de kans op aanwezige sneeuw.
Lijkt me trouwens wel mooi om het zuidwesten te bezoeken in die tijd van het jaar.
Voor info over de parken www.NPS.gov , wellicht kun je daar wat info uit halen.
Veel succes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Toch jammer dat er zo vaak wordt gezegd dat je de GC met een paar uurtjes wel hebt gezien. Juist in maart zou je, als er bovenop niet te veel ijs/sneeuw ligt, heel goed naar beneden kunnen wandelen. Het hangt natuurlijk erg van de weersomstandigheden op dat moment af, daarom ook mijn advies om ter plekke te bekijken hoe lang men ergens wil blijven.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik schreef dan ook, tenzij je wil wandelen. Een zonsondergang en een zonsopgang mee pakken is toch meer dan wat de meeste doen....
Zijn jullie (TS) wandelaars?
Zijn jullie (TS) wandelaars?
Bedankt voor jullie reacties. We wandelen inderdaad erg veel, maar de omstandigheden moeten het natuurlijk wel toelaten. Dat we de route op deze manier uitgestippeld hebben komt omdat we al 2 keer in San Diego en LA waren en we zijn begin februari 2009 nog van LA naar San Francisco gereden en vandaar naar Yosmite en dat is ons wel erg goed bevallen. Heel bijzonder was het om in Mariposa Grove de seqouia's in de sneeuw te bewonderen, we waren daar destijds de enigen.
We reserveren alleen voor de eerste en laatste nachten een hotel zodat we de route kunnen aanpassen aan de weersomstandigheden. We denken eraan om het gebied om Palm Springs en Lake Havasu nog te bezoeken, heeft iemand daar nog tips over?
We reserveren alleen voor de eerste en laatste nachten een hotel zodat we de route kunnen aanpassen aan de weersomstandigheden. We denken eraan om het gebied om Palm Springs en Lake Havasu nog te bezoeken, heeft iemand daar nog tips over?
Laatst gewijzigd door Enne op 30 jan 2011, 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
*Leest jaloers dit deel van het berichtje*Enne schreef:Heel bijzonder was het om in Mariposa Grove de seqouia's in de sneeuw te bewonderen, we waren daar destijds de enigen.

Groetjes René
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1737 Weergaves
-
Laatste bericht door Kolky1978
-