Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis California8412: Advies - Los Angeles - Las Vegas

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
California8412
Amerika-newbie

Reis California8412: Advies - Los Angeles - Las Vegas

Bericht door California8412 »

Hallo,

Wij gaan deze zomer naar Amerika. Yaaay!!!:) Wij maken eerst een rondreis door Texas en vliegen dan door naar Los Angeles voor een rondreis. Wij zijn 4 jaar geleden naar Amerika geweest (met georganiseerde groepsreis) en hebben toen een rondreis gemaakt en de volgende steden/plaatsen bezocht:
(weet het alleen niet meer op volgorde;) - Los Angeles, Phoenix, San Francisco, Flagstaff, Bryce Canyon, Zion NP, Grand Canyon, Las Vegas

Dit jaar willen wij opnieuw een rondreis maken, omdat wij het helemaal fantastisch vonden, maar dit keer willen wij heerlijk op ons eigen houtje Amerika verkennen met een huurauto. Wij hebben totaal 11 dagen (10 nachten) om van Los Angeles naar Las Vegas te rijden. Wij hebben zelf al een soort van planning gemaakt, maar wij weten niet of dit wel een logische planning is (ivm auto afstanden) dus wij willen toch jullie hulp vragen, omdat de meeste van jullie veel meer Amerika kennis hebben dan wij.

Ik zal even de planning opschrijven. (op volgorde)

1 overnachtingen Los Angeles
1 overnachting in Santa Barbera
2 overnachtingen in San Francisco
1 overnachting in/nabij Yosemite NP
1 overnachting in/nabij Sequioa NP
1 overnachting in/nabij Death Valley
1 overnachting in/nabij Grand Canyon
2 overnachtingen in Las Vegas
Vliegreis Las Vegas - Amsterdam

Er komen veel dezelfde plaatsen/steden terug in de reis die wij aantal jaar geleden hebben gedaan, maar wij zijn op sommige plekken erg kort gebleven ivm georganiseerde groepsreis (Grand Canyon 4 uur, Las Vegas 1 dag etc)

Wij hopen dat wij dit duidelijk hebben omschreven. Wij hopen dat jullie ons tips kunnen geven wat de beste route is.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Aja en Cor
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Advies - Los Angeles - Las Vegas

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Aja en cor,

Ik ben bang dat je met deze route nóg eens hetzelfde stuk moet doen; het is weer erg veel in heel korte tijd. Liggen de vluchten al vast? Zo niet, dan zou ik veel meer tijd voor het zuidwesten uittrekken.
Er loopt nog een topic van iemand die van LA naar LV gaat, daar staan al wat routes in genoemd, kijk eens hier.

Begin eene om de route per dag uit te schrijven in de vorm:
dag 1 LA - Santa Barbara
dag 2 SB - SF
etc en zet dan de reistijden er bij. Je zult dan zien dat je weinig tijd in de parken overhoudt. Ook de route is niet heel logsich; je zou beter LV tusssen DV en de gC kunenn doen, en dan bijvoorbeeld in Phoenix eindigen.

Marianne
California8412
Amerika-newbie

Hey,

Bedankt voor je reactie.

De vluchten staan idd vast. (Las Vegas - Amsterdam) En nee ik heb niet meer tijd dan 10 dagen zoals ik in mijn eerste bericht heb vermeld. De parken maakt ons niet zo heel veel uit. Als we daar 1 dag zijn is dat voor ons voldoende. Is misschien zonde, maar ieder zijn eigen ding denk ik dan. Wij zijn met de vorige reis in Bryce Canyon, Zion NP geweest en zijn daar totaal 1 dag geweest. Dat was voor ons voldoende, en zelfs te lang. En sommige mensen kunnen daar dagen blijven.

Ik ga wel even kijken op dit forum voor een andere route, of ik ga zelf even op internet struinen.

Groeten,
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Tussen LA en San Francisco kun je beter ergens in de buurt van Cambria gaan zitten in plaats van Santa Barbara. Vanaf SB is het via de kustroute namelijk nog 6:42 non-stop rijden naar SF...

Van Death Valley naar Grand Canyon is non-stop ruim 7 uur rijden...
Van Vegas naar Grand Canyon is ook 4:30 non-stop...

Los Angeles - Santa Barbara (1:40)
Santa Barbara - Big Sur - Monterey - SF (6:42)
SF - Yosemite (4:00)
Yosemite - Sequoia - Three Rivers (5:15)
Three Rivers - Death Valley (5:26)
Death Valley (SPW) - Grand Canyon (7:03)
Grand Canyon - Las Vegas (4:30)

Johan http://www.mapquest.com
California8412
Amerika-newbie

Re: Reis California8412: Advies - Los Angeles - Las Vegas

Beste Johan,

Bedankt voor je reactie. Op internet staan hele andere afstanden vermeld. Waarschijnlijk is dit zonder verkeersdrukte natuurlijk.

Zijn deze afstanden een beetje te doen? of zeg je van: ik zou een andere route doen?
Aankomst Los Angeles, vertrek Las Vegas staat al vast.

Sowieso willen wij graag naar Los Angeles,(max 1 dag) San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas

Sequioa en Grand Canyon hoeft niet perce. Opzich dan wel jammer, maar dit is toch niet de laatste keer USA:)

Misschien is er nu een betere route te plannen?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

California8412 schreef: Sowieso willen wij graag naar Los Angeles,(max 1 dag) San Francisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas

Sequioa en Grand Canyon hoeft niet perce. Opzich dan wel jammer, maar dit is toch niet de laatste keer USA:)
Dat is inderdaad al wat makkelijker om een mooie en wat rustigere route te plannen.
Wat dan mogelijk is het het volgende:

1. Texas - LA
2. LA
3. LA - Morro Bay/Big Sur
4. Morro Bay/Big Sur - San Francisco
4. San Francisco
5. San Francisco - Yosemite
6. Yosemite
7. Yosemite - Lee Vining of Mammoth Lakes
8. Lee Vining/ML - Las Vegas (via Death Valley)
9. Las Vegas (eventueel helicoptervlucht over de grand canyon als voorproefje naar een volgende trip :wink: )
10. Las Vegas - naar huis

telt de aankomstdag ook al als overnachting? Zo niet heb je nog een dag extra in te vullen.

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
California8412
Amerika-newbie

Hoi Bart,

Bedankt voor je reactie:) Hier heb ik wat aan :)

De eerste dag telt al als overnachting in LA en dag 11 vertrekken we ´s avonds laat van Las Vegas naar Amsterdam. (zijn totaal 10 nachten die we in kunnen vullen)

Is Morro Bay/ Big sur aan te raden richting San Francisco? Heb dit wel vaker gelezen namelijk. Wilde eerst in Santa Barbera overnachten als tussenstop tussen LA en SF.
Maar daar zijn ook heel veel meningen over verdeeld.

En in Death Valley maar niet overnachten? Gewoon onderweg meepakken als we verder rijden naar Las Vegas? Zat ik ook aan te denken, maar de 1 zegt dat je langer in Death Valley moet blijven, en de ander zegt dat je er een uurtje heen moet gaan. Wij zijn niet echt parkenmensen... Wij kijken, wandelen even rond, maken foto´s en vinden het weer genoeg ;)

Groeten,
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Tja ik vind Death Valley een enorm fascinerend park en gaan dit jaar opnieuw naar DV. De ander vind het helemaal niks om in die hitte rond te lopen. Ik denk dat niemand jullie moet vertellen wat jullie moeten doen.
Ik zou zeggen; lees wat reisverhalen en beslis samen wat jullie leuk vinden en wat jullie willen doen.
Je kan beginnen met dat van ons : http://www.bartenevy.be/ :wink: :mrgreen:

Als jullie enkel de viewpoint willen doen is een overnachting niet persé nodig. Je kan ook de dag eerder al wat verder rijden zodat je meer tijd hebt voor DV. Dat betekent dan wel dat je minder tijd hebt voor Yosemite. Keuzes maken dus ... :cry:

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou zeker een overnachting in Death Valley willen aanraden. Ook grote death valley fans hier! :lol:
Furnace Creek vonden wij helemaal top qua locatie en "omkadering".
De landschappen zijn hier zo mooi en ook als je niet van wandelen houdt kan je hier fascinerende autoritten maken!
bvb. 20 mule canyon, een heel kort stukje dirt road door de badlands. Wij vonden dit zo leuk dat we het 3 keer reden. :lol:
zonsondergang vanaf dante's view is ook schitterend.
's Ochtens een korte ochtenwandeling en je even alleen op de wereld voelen....
Ik zelf zou hiervoor gerust een overnachting in Las Vegas of Yosemite voor opofferen.
's Ochtens een korte ochtenwandeling en je even alleen op de wereld voelen....
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

California8412 schreef:De parken maakt ons niet zo heel veel uit. Als we daar 1 dag zijn is dat voor ons voldoende. Is misschien zonde, maar ieder zijn eigen ding denk ik dan. Wij zijn met de vorige reis in Bryce Canyon, Zion NP geweest en zijn daar totaal 1 dag geweest. Dat was voor ons voldoende, en zelfs te lang. En sommige mensen kunnen daar dagen blijven.
Ik was met mijn reactie uitgegaan van onderstaande opmerking, vandaar dat ik aangaf dat het wel krap was. Maar als jullie daar bewust voor kiezen is het natuurlijk prima.
California8412 schreef:Er komen veel dezelfde plaatsen/steden terug in de reis die wij aantal jaar geleden hebben gedaan, maar wij zijn op sommige plekken erg kort gebleven ivm georganiseerde groepsreis (Grand Canyon 4 uur, Las Vegas 1 dag etc)
California8412 schreef:maar de 1 zegt dat je langer in Death Valley moet blijven, en de ander zegt dat je er een uurtje heen moet gaan. Wij zijn niet echt parkenmensen... Wij kijken, wandelen even rond, maken foto´s en vinden het weer genoeg
Een uur is sowieso te weinig voor DV; als je er doorheen rijdt en je bekijkt wat view points heb je al veel meer tijd nodig. wel of niet in het park overnachten heeft ook niet zoveel te maken met de tijd die je voor het park uittrekt, maar meer met de verdeling van de tijd. Kijk waar een overnachting het beste uitkomt. Slapen in DV betekent dat je de mooiste uren in het park heb, met mooiere kleuren.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer