Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis t1m: 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodig!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
t1m
Amerikakenner

Reis t1m: 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodig!

Bericht door t1m »

Hoi Amerika liefhebbers,

Er staat onderstaande reis gepland in een periode van 27/28 dagen tussen midden Juli en Augustus. Tickets zijn geboekt met aankomst Phoenix en vertrek Las Vegas. We stellen jullie hulp en reacties enorm op prijs (geweldig forum, al die reisverslagen en eerdere topics helpen: veeeeel gelezen) en hopen binnenkort na de reis ook in jullie groep van experts Zuidwest te kunnen scharen en andere leden te kunnen helpen!

Hopelijk kunnen jullie ons helpen een top reis er van te maken :thumbup:!! Eventuele tips voor hotels, motels, B&B of andere dingen die van te voren gereserveerd moeten worden ben ik aan het doorpluizen op het forum, maar als je alvast tips hebt (voornamelijk de kleinere plaatsen)...

Zie onderaan voor meer uitleg + de route (we twijfelen nog of we gezien onze gewenste rust/anti-stress een rit naar LA +Vegas moeten overslaan, vandaar X/Y).
2 overnachtingen Phoenix, 2 in Sedona, 2 in St. George (Zion NP), 2 in Mammoth Lakes, 2 in Mariposa, 2 in Los Angeles, 4 in Las Vegas (bijkomen! ;-)) Voor de rest 1.

Wat kan hier beter aan/moeten we toevoegen/verwijderen? En welke hotels / motels / views / attracties zijn niet over te slaan?

Afbeelding

WEEK 1
Dag 1: Aankomst Phoenix, AZ 8PM. (0 km) (Hilton Garden)
Dag 2: Phoenix, uitslapen & acclimatiseren (0 km)
Dag 3: Phoenix -> Tonto National Forest > Payson (140km, 2:00)
Dag 4: Payson > Cottonwood > Sedona (140 km, 2:00)
Dag 5: Sedona relaxen en e.v.t. kleine tripjes in de buurt (0 km)
Dag 6: Sedona > Tusyan (Kaibab NF) > Seligman (Overnachting Williams) (2:00)
Dag 7: Williams > Flagstaff > Tuba City (170 km, 2:10)

WEEK 2
Dag 8: Tuba City > Kaibito > Page (178 km, 2:04, over 160/98)
Dag 9: Page > Big Water > Kanab (115 km, 1:18)
Dag 10: Kanab > Springdale (Zion) > St. George (131 km, 1:59) -(La Quinta St. George)
Dag 11: St. George & Zion NP (Springdale)
Dag 12: St. George > Moapa Valley > Valley of Fire SP > North Las Vegas & Floyd Lamb State Park (237 km, 2:53) (geen bezoek aan de strip, puur een net hotel ergens buiten de drukte: we komen later op de strip)
Dag 13: North Las Vegas > Indian Springs > Death Valley > Lone Pine (360 km, 4:40, rust stop + auto check (koelvloeistof :lol: in Beatty).
Dag 14: Lone Pine > Bishop > Mammonth Lakes (159 km, 2:14)

WEEK 3
Dag 15: Mammoth Lakes & Inyo National Forest (oude bomen) (0 km)
Dag 16: Mammoth Lakes > Yosemite National Park > Mariposa (200 km, 2:42)
Dag 17: Mariposa & Yosemite (we willen de grote bomen zien: Big Tree Tram Tour)

X Dag 18: Mariposa & Yosemite > Merced > Los Banos > Gilroy > Salinas > Monterey (254 km, 3:29)
X Dag 19: Monterey > San Miguel > Santa Maria (223 km, 2:20)
X Dag 20: Santa Maria > Santa Barbara (114 km, 1:21)
X Dag 21: Santa Barbara > Los Angeles (158 km, 1:46)
X Dag 22: Los Angeles (voornamelijk: rustig aan doen & stuk city tour + Hollywood (preferentie kids))
X Dag 22: Los Angeles
X Dag 23: Los Angeles > Las Vegas (440 km, 4:30) (of 1 dag LA minder en een overnachting in 'the middle' (Barstow) om 400 km te voorkomen)

Y Dag 18Mariposa > Santa Cruz (239 km, 3:14)
Y Dag 19 > Santa Cruz > San Jose > Stanford University (+ sillicon valley) > San Mateo > San Fransisco (112 km, 1:19)
Y Dag 20 - 23 San Fransisco (auto 20e ingeleverd)
Y Dag 24 Virgin America vlucht San Fransisco > Las Vegas.

Dag 24: Las Vegas (liefst een spa/resort: relax)
Dag 25: Las Vegas (liefst een spa/resort: relax)
Dag 26: Las Vegas (liefst een spa/resort: relax)
Dag 27: Las Vegas > Amsterdam

We gaan met een Ford Escape, 4 personen (2 tieners, 2 'bijna senior' ;-), waarvan de oudste (Alamo U25) alles zal gaan rijden (4 jaar rijbewijs schadevrij, 20.000 km/jaar in NL), interesses: prachtige natuur, mooie dorpjes (2 keer zo'n grote stad als Las Vegas/Phoenix mag voor de seniors wel: first time USA), rondleidingen + musea. Hitte + drukte + stress proberen we zoveel mogelijk te vermijden door kleine reisafstanden en tussendoor 2/1 overnachtingen te combineren. Hotels/motels basis, proberen combinatie te krijgen tussen 2 kamers (meer slaapcomfort) en 1 kamer met twee queen's (budget).

Bijna 25 jaar huwelijksreis, dus probeer een aantal wat romantische/bijzondere dingen in te plannen zoals helicopter vlucht Canyon (duuur :-(), Spa/resort in Sedona/Phoenix/Vegas (Priceline bidding) en een paar mooie B&B's (dan maar iets duurder) met vriendelijke oude vrouwtjes in een authentieke USA manier + motels (besparen voor de duurdere dingen.) Voor de kids zou ergens (2 keer) een klein pretpark, strand, zwembad, of 'things to do' leuk zijn: additioneel t.o.v. de hele rit). Veel wandelen zien we met 40C niet zitten.

THANKS!!! Dank is erg, erg groot! :clap: :clap:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis 27 dagen AZ, UT, NV, CA: jullie expertise nodig!

Bericht door RiverCola »

Ik zie een aantal vreemde zaken in je route. Ten eerste zie ik nergens de Grand Canyon opgenomen! Je gaat van Sedona naar Williams en dan weer door naar Tuba City (waar volgens mij niet veel te beleven is). Tevens kom je vlakbij Monument Valley maar schrijf je niet dat je het gaat bezoeken.
Ook snap ik niet waarom je vanuit Page niet direct door rijdt naar Zion NP (Springdale) maar eerst nog een nacht in Kanab plant, om vervolgens de volgende dag in St. George te overnachten en dan weer terug naar Zion NP te rijden. Je maakt dan een hoop extra onnodige kilometers. Ook mis ik Bryce NP in jullie route.

Daarna rij je van Zion naar Vegas maar overnacht je hier niet langs de strip. Is het dan niet een optie om direct door te rijden naar Death Valley? Of willen jullie per sé veel tijd doorbrengen in Valley of Fire en Moapa Valley (heb ik nog nooit van gehoord, anderen?)? Direct door rijden naar Death Valley is een optie. In jullie periode is het daar bloedheet en is het einde van de middag en de vroege ochtend het beste moment om het park te bezoeken.

Waar is San Francisco in jullie route? Jullie rijden er onder door zonder het te bezoeken. Is dit een bewuste keuze?

Santa Maria zou ik verruilen voor Cambria of San Luis Obispo welke beiden vlak onder het mooie deel van de Big Sur (onderdeel van highway 1) liggen.

Ik zou me niet druk maken over de reis van LA naar Las Vegas. Het is een ritje van ongeveer 5 uur en ook nog eens een erg relaxt ritje. Ik zou die nacht ervoor dus gewoon in LA overnachten en 's ochtends naar Las Vegas vertrekken. Je komt dan in de (vroege) middag in Las Vegas aan.

Jullie hebben ruimschoots de tijd voor deze route en het zal ongetwijfeld een fantastische reis worden! Ik denk wel dat wat bijschaven hier en daar je reis beter, mooier en efficiënter zal maken.
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Dag 3: Phoenix -> Tonto National Forest > Payson (140km, 2:00)
Dag 4: Payson > Cottonwood > Sedona (140 km, 2:00)
Is er een bepaalde reden voor Payson? Vlgs. mij kan je zonder enig probleem direct door van Phx naar Sedona. Win je ook weer een dag! :wink:
Dag 6: Sedona > Tusyan (Kaibab NF) > Seligman (Overnachting Williams) (2:00)
Rivercola zegt het al: geen Grand Canyon? :shock: Of is het de bedoeling om die vanuit Tusayan te bezoeken? In dat geval kan je beter in Tusayan verblijven (of nog veel beter in GC Village zelf: Bright Angel cabins zijn heel redelijk in prijs). Williams is echt niet zo speciaal, zeker als de GC je doel is, is er ver vandaan.
Dag 10: Kanab > Springdale (Zion) > St. George (131 km, 1:59) -(La Quinta St. George)
Dag 11: St. George & Zion NP (Springdale)
Waarom die kronkel naar St. George? Verblijf gewoon in Springdale voor Zion NP.
Geen bezoek aan Bryce?
Dag 15: Mammoth Lakes & Inyo National Forest (oude bomen)
'oude bomen' zijn de bristlecone pines in het Bristlecone Pine forest (Inyo NF). Te bereiken vanuit het dorp Big Pine ter zuiden van Bishop. Zal dus vallen op dag 14 in jullie overzicht.

Dus als ik het goed begrijp is het of SF (route Y) of LA (route X)? In dat geval zou ik SF kiezen. Rivercola waarschijnlijk LA. :wink: :wink:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik mis ook Bryce, je hebt er voldoende tijd voor als je niet in Phoenix blijft hangen bijvoorbeeld. Je kunt prima direct naar de Grand Canyon rijden (en daar overnachten in paats van in Williams).
Mariposa ligt slecht voor zowel Yosemite valley als voor de Mariposa grove. Ik zou iets in het park zoeken of in El Portal. Voor de Mariposa Grove ligt Oakhurst beter, maar daar zit je wel 1,5 uur rijden van Yosemite Valley af.
Lone Pine - Mammoth Lakes is kort; waarom niet in DV overnachten zodat je daar de zonsondergang/opgang kunt meemaken.

Yosemite moet je heel snel reserveren, via http://www.yosemitepark.com. Ook de GC zou ik op tijd reserveren, via http://www.xanterra.com .
Prachtig motel: Desert Pearl Inn in Springdale, zie ook ons 2008-verslag(ook voor andere tips).
Als het echt romantisch moet zou ik via Monument valley rijden en in de View hotel overnachten.

Marianne
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Dag 2: Die dag kun je denk ik nuttiger besteden. De volgende dagen zijn immers korte ritjes en van uitslapen is juist geen sprake: je bent vroeg wakker en hebt moeite om 's avonds lang wakker te blijven.
Dag 4: Is eigenlijk ook zonde. Zo'n dag kun je verderop in de route goed gebruiken.
Dag 6: Waarom niet overnachten in Tusayan of aan de rim? De heli's gaan vanuit Tusayan. Aan de rim overnachten is uiteraard mooier (Bright Angel Lodge).
Dag 7: Waarom Tuba City? Ik zou doorrijden naar Page of een nacht in Monument Valley tussenvoegen.
Dag 9: Kanab is op zich prima, heb er ook 2 keer overnacht, maar ik zou veel liever een nacht in of bij (Tropic) Bryce Canyon toevoegen.
Dag 10: Kies je St.George om budgetredenen? In dat geval zit je in Hurricane dichterbij. Alhoewel Springdale veel praktischer is, want dan hoef je niet meer te rijden en geen moeite te doen om een parkeerplekje te vinden.
Dag 13: Waarom via Beatty? Omdat de routeplanner dat de snelste route vindt of wil je via Rhyolite Ghost Town? Ik zou via Pahrump of Tecopa gaan, dan kun je eerst naar Dantes View. Verder zijn o.a. Twenty Mule Canyon Rd (one-way), Zabriskie Point, Devils Golf Course, Baswater, Artists Drive (one way), Golden Canyon, Furnace Creek (restaurants, visitor center, museum, etc), Mustard Canyon, Sand Dunes, Stove Pipe Wells, Mosaic Canyon ook de moeite waard. Zie http://www.desertusa.com/who/PDF/DEVAmap.pdf
Overnachten in DV is mooier... Okay, prijzig, maar dat moet je eigenlijk een keer hebben meegemaakt.
Dag 15: Deze dag kun je beter aan Yosemite besteden. (Eventueel eerst nog een bezoek aan Bodie)
Dag 16: Probeer Cedar Lodge in El Portal. Dan zit je dichterbij de Valley.
Dag 17: Probeer Oakhurst, dan kun je eventueel Glacier Point Road en Mariposa Grove combineren.
Dag 19: Zou ik Cambria, Morro Bay of San Luis Obispo kiezen.
Dag 23: LA - LV is prima te doen, zal op vrijdag wel druk zijn. Ik zou die binnenlandse vlucht nooit doen.
Samengevat: jullie hebben 4 weken, daar valt meer uit te halen door de tijd gelijkmatiger te verdelen en blijft er ook tijd over voor SF (3 nachten) en LA (2 nachten).
Johan
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij bovenstaande opmerkingen (makkelijk he?).
Ik vind dat je het in het begin echt TE rustig aan doet. Dag 2 uitslapen lukt je echt niet, je bent om 6 uur klaar wakker dus dan is het beste om gelijk die meters te maken. Ik zou die dag besteden aan boodschappen doen en dan via de Apache trail naar Sedona rijden, daar kun je dan lekker op je gemak de tijd voor nemen. Let er op dat je onderweg ook vaak zult stoppen voor mooie uitzichten, tanken, lunchen.
Voor de rest: Volg de aanwijzingen zoals ze beschreven staan. Er valt veel meer uit te halen zodat je je tijd effectief besteed aan de mooiere punten in je reis. 4 uur gemiddeld rijden per dag is peanuts in het zuidwesten en heel anders dan hier in Nederland. Door de uitzichten, bredere wegen en de eenzaamheid op de weg is het juist ontzettend relaxed om daar te rijden en echt genieten. Je krijgt een roadtrip gevoel en dat is ook een van de redenen waarom Zuidwest Amerika zo'n aantrekkingskracht heeft.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wat is er geboekt en wat is nog annuleerbaar? En heb je al eens op een goede kaart gekeken waar wat ligt?

Een auto in Las Vegas zelf kan ook handig zijn om naar outlets, shoppingmalls, Fremont Street ed. te rijden.

Ik zal een opzetje geven voor 27 dagen:

1) Aankomt Phoenix
2) Phoenix - Sedona
3) Sedona
4) Sedona - Grand Canyon
5) Grand Canyon - Page
6) Page
7) Page - Monument Valley
8 ) Monument Valley - Capitol Reef - Torrey
9) Torrey - http://www.scenicbyway12 - Bryce
10) Bryce - Zion
11) Zion
12) Zion - Death Valley
13) Death Valley - Lee Vining
14) Lee Vining -Yosemite
15) Yosemite
16) Yosemite
17) Yosemite - S.F.
18) S.F.
19) S.F.
20) S.F. - Monterey
21) Monterey - Santa Barbara
22) Santa Barbara - L.A.
23) L.A.
24) L.A - Las Vegas
25) Las Vegas
26) Las Vegas
27) Las Vegas - huis
Harley
Amerikafan

Bericht door Harley »

een mooie route vanuit Sedona is langs Jerome en zo naar route 66 en Seligman. Vanuit Tusayan kan je de hele Grand Canyon oostwaarts afrijden tot op de 89 en daar kan je kiezen, of Tuba City of noord naar Page.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

pushirubiano schreef:
Dus als ik het goed begrijp is het of SF (route Y) of LA (route X)? In dat geval zou ik SF kiezen. Rivercola waarschijnlijk LA. :wink: :wink:
Nee hoor :wink: , ik zou zeggen allebei! Daar is meer dan genoeg tijd voor in 4 weken tijd!!
pushirubiano
Amerikakenner

Bericht door pushirubiano »

Gelijk heb je Rivercola! Eigenlijk helemaal geen reden om maar voor eentje te kiezen! :thumbup:
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Hartelijk dank voor jullie reacties! Geweldig! We zijn even een tijdje bezig geweest de nieuwe route suggesties van jullie te onderzoeken en hebben deze meegenomen. Klasse! Ik heb even nu de focus gelegd op het stuk tussen Phoenix > Yosemite (16 dagen), zodat even de hotels geboekt kunnen worden die in de parken liggen. Dan zijn er nog 7 dagen over om de west kust (SF, LA) te bezoeken/te rijden en 3 dagen Las Vegas.

Wat denken jullie van deze route en bijbehorende (en tips voor budget..) hotels/afstanden? Ik twijfel alleen even over de afstand Pahrump > Lee Vinig (600KM & één chauffeur), wil dat liever opsplitsen. Is dat niet teveel gestress? Het moet geen stress/druktevakantie worden, we willen voornamelijk rust behouden met mooie uitzichten, views + variatie. Geen tot weinig wandelingen (te warm), wel leuk om plaatsjes / tours / museum'pjes' te bezoeken!

DAG 1 AANKOMST Phoenix (Hotel: Hilton Garden Inn Airport)
DAG 2 Phoenix > Tonto National Forest (Goldfield Ghost Town / Apache Trail) > Sedona 337 km, 4hr. 43 min (hotel: ??)
DAG 3 Sedona (Hotel: ??)
DAG 4 Sedona > Seligman > Grand Canyon 349 km, 4hr. 27 min.. eventueel Seligman skipbaar? (Hotel: Best Western Tusayan)
DAG 5 Grand Canyon > Page 209 km, 2:33 (Hotel: Days Inn Page)
DAG 6 Page (Hotel: Days Inn Page)
DAG 7 Page > Monument Valley 236 km, 3:04 (Hotel: ??)
DAG 8 Monument Valley > Capitol Reef > Torrey 279 km, 2:33 (Hotel: Austin's Chuckwagon Lodge, Torrey)
DAG 9 Torrey > Bryce (Scenic) 175 km, 2:14 (Hotel: Bryce Trails B&B in Tropic)
DAG 10 Bryce > Zion 236 km, 3:24 (Hotel: Desert Pearl Inn (of nog een goedkoper alternatief of Zion Lodge?))
DAG 11 Zion (Hotel: Desert Pearl Inn (of nog een goedkoper alternatief of Zion Lodge?))
DAG 12 Zion > Death Valley (overnachting in Pahrump) 244 km, 2:43 (Hotel: Best Western Pahrump)
DAG 13 Pahrump > Lee Vinig (of June Lake) 597 km, 8:11 (incl. aanbevelingen @johan1973) (Hotel: Cedar Lodge? of een authentieke USA B&B met een vriendelijke eigenaar?)
DAG 14 Yosemite - (Hotel: (Cedar Lodge? of een authentieke USA B&B met een vriendelijke eigenaar?)
DAG 15 Yosemite - (Hotel: (Cedar Lodge? of een authentieke USA B&B met een vriendelijke eigenaar?)
DAG 16 Yosemite > Oakhurst 176 km, 2:38 (Hotel: ??)

Er zijn dus 10 dagen over, kunnen we deze beter gebruiken voor een kustrit naar SF & LA en kleinere kustplaatsen (geen fan van hele grotere steden eigenlijk) of mogelijk langer besteden in de Canyon of beter anders in te delen? Zou het leuk zijn hier wat kleinere plaatsen aan te doen?

@Harley: Thanks. Die heb ik toegevoegd, zullen we gaan rijden!
@Johanxyz: Tickets zijn geboekt (PHX heen, LAS terug) met een tijdsspanne van 27 dagen ertussen. Voor de rest is alles annuleerbaar/wijzigbaar. Ik wil wel nu een aantal hotels gaan reserveren, dus hoop vooral de eerste 16 dagen (Phoenix > Yosemite) klaar te hebben voor boekingen. Bedankt voor het voorstel, grotendeels overgenomen.
@Johan1973: Hartelijk dank voor de dagspecifieke kritiek. Ik heb ook het stuk binnen death valley even opgeschreven zodat we die punten/views/'attracties' ook gaan bezoeken. Ook de rest verwerkt, heldere tips.

Afbeelding
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Ziet er al beter uit.
Bovenaan bij het draaiende wereldbolletje staan tips voor hotels. Bij Monument Valley o.a. Goulding's Lodge, The View (prijzig...) en anders even doorrijden naar Mexican Hat.

Een stukje Route66 op weg naar Grand Canyon lijkt me wel mogelijk. Je hebt de volgende dag nog een groot deel van de tijd voor GC. Beginnen met heli-vlucht en onderweg naar Page minstens nog een stop bij Desert View, Cameron Trading Post en wat ook bijzonder fraai is bij Bitter Springs even een kijkje bij Navajo Bridge/Marble Canyon en Lees Ferry.

In Page v.a. 11:00 Horseshoe Bend (een paar mijl terug richting Grand Canyon aan de rechterkant). Upper/Lower Antelope Canyon rond het middaguur en dan kun je nog wat relaxen aan Lake Powell en van Glen Canyon Dam genieten. Niks mis met Days Inn, met zwembad, maar misschien is dit iets voor jullie http://www.redrockmotel.com/, in het centrum van Page.

Dag 12: Is overnachten in Death Valley (Furnace Creek Ranch) veel duurder dan die Best Western in Pahrump?
Dag 13: Kun je ook in Bishop of Mammoth Lakes overnachten. Zeker wanneer je serieus tijd aan Death Valley wil besteden, dan is die rit nog lang en het is 1 van de mooiste stukken (een bezoek aan Bodie kost je de volgende dag ook nog een paar uur).

Helaas is de meeste lodging bij Yosemite nogal duur. Zelfs Cedar Lodge is voor wat het te bieden prijzig. Misschien vind je bij Oakhurst dit geschikt: http://www.houndstoothinn.com/index.html
Er zijn wel budgetmotels op jouw route, maar dan zit je in veel gevallen ver van de parken en om het efficiënt te houden kun je beter 'van park naar park' rijden.

Verder zou ik me niet zo druk maken over stress ;-)

Een suggestie voor het laatste deel:
17. Oakhurts - San Francisco
18. San Francisco
19. San Francisco
20. San Francisco - Monterey of doorrijden naar San Simeon.
21. Monterey - Morro Bay
22. Morro Bay - Santa Barbara - LA
23. LA (highlights)
24. LA - LV
25. LV
26. LV
27. LV

Johan
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Ik denk dat het stuk in Death Valley dan beter iets anders kunnen doen, 8 uur is iets teveel. Inderdaad, we willen we ook Bodie graag zien! In hoeverre Death Valley echt veel te doen is i.c.m. de hitte vraag ik me af, Furnace Creek lijkt ons wel leuk.

Het stuk tussen Zion > Yosemite is 760 km, 9:30 uur. Zit daar te denken om 3 overnachtingen te plannen, zodat we uitkomen op max. +- 3 uur per dag. Best Western in Pahrump kost $98,- incl. breakfast voor 4 personen (goedkoper via Priceline/hotwire?) en Furnance Creek in kost $ 204 (2 queen beds $164,- + 2x $20,- extra personen toeslag). Vind dat wel erg prijzig in verhouding. Hmm, even lastig om hier een keuze in te maken hoe van Zion > Bishop/Lee Vinig te gaan..

Yosemite Lodging is inderdaad érg prijzig voor 4 personen. Dan ga ik even kijken naar Houndstooth of Shilo Inn (Priceline), volgensmij zijn dat betere alternatieven. Of toch El Portal?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Waarom doe je niet gewoon een tent in Curry Village? Dat scheelt je heel veel heen en weer rijden (in Oakhurst zit je 1,5 uur van het park). Als je naar de Mariposa Grove wilt zou je de laatste nacht in het park in Oakhurst kunnen slapen.
Je zou voor Death Valley ook naar Stovepipe Wells kunnen kijken, dat is goedkoper dan Furnace Creek, hoewel je in FC ook wel goedkoop in een cabin kunt overnachten (zie ons 2008-verslag voor de cabin in DV).

Bij Zion is de DPI echt heel mooi, maar als je iets goedkopers wilt kun je de Canyon Ranch Motel er tegenover nemen.

Misschien heb je iets aan ons 2006-verslag voor het stuk van Las Vegas naar Yosemite (met 2 overnachtingen).

Marianne
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Curry Village wel erg prijzig voor wat je krijgt zag ik, ook met toiletten buiten. Zijn wel wat gewend, maar om dan zo'n $145 daarvoor te moeten betalen... dat is eigenlijk voor ons de keuze geweest om de dure lodging in het park over te slaan en voor de Yosemite View in El Portal te gaan (ook nog prijzig, maar Cedar Lodge schijnt vaak bed bugs gehad te hebben.. wat blijft er over? ). Cabins Furnace Greek DV zijn nu nog bezet, maar die gaan we even in de gaten houden: bedankt! Het lijkt in je reisverslag wel mee te vallen qua drukte daar in Juli, had eigenlijk hele massa's en files verwacht.

Hoe zit het volgende stuk in elkaar? Hier rekening gehouden met jullie feedback + reisverslagen.

Dag 12: Overnachting Vegas (hotels door de weeks zijn goedkoop) of Pahrump (scheelt weer een uur extra).
Dag 13: Overnachting Independence (Ray's Den Motel).
Dag 14: Overnachting Bishop (bezoek Jodie) (-> Of is hier toch Lee Vining beter?)
Dag 15, 16: Overnachting Yosemite View Lodge, El Portal
Dag 17: El Portal > Oakhurst
Dag 18: Oakhurst > San Francisco
Dag 19: San Fransisco
Dag 20: San Fransisco > Highway 1 via de kust > Monterey (overnachting in Pacific Grove)
Dag 21: Monterey > Highway 1 via de kust > San Luis Obispo
Dag 22: San Luis Obispo > Santa Barbara
Dag 23: Santa Barbara > L.A.
Dag 24: L.A.
Dag 25: L.A. > Las Vegas
Dag 26: Las Vegas
Dag 27: Las Vegas > Huis
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Persoonlijk vind ik dat je erg kleine stukjes rijd steeds. Maar misschien is dat een bewuste keuze?
Waarom ga je van El Portal naar Oakhurst om daar te overnachten? Kun je niet gewoon een tweede nacht in de vallei doen en vandaar in één keer naar SF rijden. Dat gaat gemakkelijk.

Wat betreft overnachten in Curry Village, het kost wel wat maar dan heb je ook wat! Je zit echt midden in de vallei, beter kan niet. De shuttlebus stopt voor de deur. Je hoeft dus niet met je auto de vallei in om dan opzoek te moeten gaan naar een parkeerplaats. En daarnaast is het ook nog eens een hele leuke ervaring in zo'n tent, met de bear-locker voor de deur, voor 1 keer tijdens je vakantie douchen in een gezamenlijk douchecomplex. Ik had nog nooit gekampeerd toen wij in Curry Village verbleven en ik vond het een geweldige afwisseling tov de rest van de vakantie!

Van SF naar Monterey is maar 2 uur rijden en ook nog niet echt een mooie route (eerst de hele industriële bay naar het zuiden en dan een 'aardig' stukje richting het westen). In Monterey is, behalve het aquarium, volgens mij niet heel veel te doen. Tenzij je een whalewatch-trip in de planning hebt staan.

Van San Luis Obispo naar Santa Barbara is maar 1.45 uur rijden en ook hiervoor geld; niet echt een bijzondere route. Santa Barbara is een erg leuk stadje dus zeker de moeite waard om te stoppen. Maar je kunt van SLO makkelijk door rijden naar LA (met een stop, wandeling en lunch in SB) óf van Monterey in één keer naar SB en dan de volgende dag naar LA.

De extra dagen die je hiermee bespaard zou ik dan toevoegen aan SF en LA. SF is echt een mooie stad en in LA is zoveel te zien (ook op een relaxte manier trouwens, je hoeft niet heel de tijd van hot naar her door de drukke stad te vliegen om ervan te genieten).
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik moet je even teleurstellen bij de reistijden die je opgeschreven hebt:
Phoenix naar Sedona via Apache Trail neemt zonder stoppen al 6 uur (tussen Apache Junction en Roosevelt neemt al tenminste 2 uur, (20 miles is dirtroad) dus alles zonder de stops bij Gold Field Ghosttown en Tonto Bridge (als het SP open is).
Als je Seligman wil gaan bezoeken is het sneller om via die hele mooie az89A naar I40 te rijden, dan naar Williams en even heen en weer doorjagen naar Seligman. Sedona-Jerome-Prescott neemt tenminste 2 uur en Jerome-Prescott is een bergweg over 7700'
Grand Canyon-Page in 2.5 uur alleen in theorie. Reken maar op 4 uur met de stops onderweg. En daar zit Navajo Bridges en Lees Ferry nog niet bij.
Page Monument Valley kan sneller dan 3 uur maar je verliest een uur ivm tijdverschil. Als je wil kan ik dat nog wel eens uitleggen.
MV naar Torrey neemt de gehele dag als je alles onderweg wil bekijken: Milemarker 13, Mexican Hat Rock, Gooseneck SP, Moki Dugway, Natural Bridges, Hite overlook etc.
Torrey-Bryce in 2 uur? www.scenicbyway12.com Reken op het dubbelle en dan maak je nog niet al te veel stops.
Bryce-Springdale: Kan sneller maar niet aanbevolen. Red Canyon, Checkerboard mesa, Canyon Overlook Trail en je bent al langer onderweg.
Zion-death Valley (Furnace Creek) is 5 uur rijden als je niet in een LV file staat. Pahrump? Zou ik niet willen zitten. Beatty is beter maar DV zelf is het best. Je wint een uur tussen Zion en Death Valley
Voor de Bristlecones hadden wij 3 uur nodig van Big Pine en terug. Lee Vining-Bodie-Lee Vining neemt ook zo'n 3 uur heen en terug.
Tussen Death Valley en Yosemite is zo veel te zien dat 3 dagen ook gemakkelijk kan. 2 dagen minimaal.
Yeehaw
t1m
Amerikakenner

Bericht door t1m »

Kleine stukken zijn een bewuste keuze: een U25 mag de hele rit gaan rijden. Daarnaast probeer ik zoveel mogelijk "rust" in te brengen, waardoor je niet uuuuren in de auto hoeft te zitten. Een langer dagje is prima, maar hele dagen achterelkaar 4/5 uur... Keuze Oakhurst is voor de Mariposa Groves, de sequoia boomen. Of is een andere plek een logischere keuze? Ik hoor van velen dag 2 nachten Yosemite niet voldoende is, vandaar 2 nachten Yosemite View Lodge (El Portal) en 1 nacht Oakhurst. Of kan dat beter?

Toch maar eens Curry Village overwegen, zou één zo'n tent met 1 double en 2 singles wel passen met z'n 4'en? Volgensmij gaat het krapjes worden?

Als ik je zo hoor, dan zou het vanaf SF > L.A. een betere invulling moeten zijn. Is het dan een keuze om juist van de kust af te wijken, zijn er bijvoorbeeld mooiere plaatsjes wat meer in het binnenstuk? Whalewatching + aquarium is wel erg leuk, maar jammer als de route veel tijd kost en niet mooi is.

Yeehaw, bedankt voor de aanvulling qua tijden. Dit schept een stuk duidelijkheid, hopelijk zijn de rest van de tijden wel realistisch. De tijden die je aangeeft zijn inderdaad wel acceptabel nog, dergelijke dagen van 4 uur (incluis stops) is volgensmij prima te doen. 6 uur de Apache Trail de ochtend na aankomst.. hoe zie jij het om de apache trail over te slaan en via Tonto > Payson > Camp Verde te rijden? Of is dat verspilling van de schoonheid daar?

Hmm, dus Pahrump zouden we beter even ergens anders kunnen plaatsen. Naast Beatty of DV, zouden er nog andere alternatieven zijn?
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

Ik vond Monterey wel een heel leuk plaatsje, vooral rond de canary wharf, vond ook de whale watch een leuke ervaring, dan hebben ze ook nog een mooi aquarium, en de 17 mile drive, die ook leuk is om te bekijken. Ik heb de kustweg al een aantal keren gereden tijdens m'n 4 reizen in Amerika, en de leukste plekken vind ik toch echt Monterey en santa Barbara.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Phx via Beeline hw naar Payson en dan door de bergen via Strawberry en Pine naar Camp Verde en Sedona is een mooie route en veel korter.
Voor Apache Trail. Dat is idd een mooie route maar veel langer. Het zou niet mijn idee zijn om de eerste dag via Apache Trail te rijden maar ik kan gemakkelijk praten omdat we die route al meerdere malen hebben gereden. Aan de andere kant heb je een hele dag in Sedona gepland en dat is prima dus ik zou de dag na aankomst beslissen wat je wil gaan doen. Apache Trail is mooi maar je komt nog zoveel andere prachtige plaatsen tegen ook. Het onverharde stuk kan behoorlijk hobbelig zijn en ik geef de voorkeur aan een SUV om dat stuk te rijden maar we hebben het ook wel eens met een sedan gedaan.
Yeehaw
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer