Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis anneliesv: reis ZW Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
anneliesv
Amerika-ontdekker

Reis anneliesv: reis ZW Amerika

Bericht door anneliesv »

We zijn onze eerste reis naar amerika aan het voorbereiden voor de periode juni.
We vinden het moeilijk om te weten hoeveel tijd we moeten nemen om dingen te bezoeken.

Hieronder zien jullie ons voorlopige planning:
29/05/2011: Vlucht Brussel – San Francisco
30/05/2011: San Francisco
31/05/2011: San Francisco
01/06/2011: San Francisco -> Yosemite
02/06/2011: Yosemite
03/06/2011: Yosemite -> Lone Pine
04/06/2011: Lone Pine -> Las Vegas
05/06/2011: Las Vegas
06/06/2011: Las Vegas -> Zion National park
07/06/2011: Zion National park -> Bryce Canyon
08/06/2011: Bezoek Bryce Canyon
09/06/2011: Bryce Canyon -> Capitol Reef National Park
10/06/2011: Capitol Reef National Park -> Moab
11/06/2011: Moab -> Arches -> Canyonlands National park
12/06/2011: Canyonlands -> Messa Verde
13/06/2011: Messa Verde -> Kayenta (Monument Valley)
14/06/2011: Monument Valley – Canyon de Chelly
15/06/2011: Canyon de Chelly -> Page Onderweg Antelope Canyon
16/06/2011: Lake Powell
17/06/2011: Page -> Grand Canyon
18/06/2011: Grand Canyon
19/06/2011: Grand Canyon
20/06/2011: Grand Canyon -> Joshua Tree National Park
21/06/2011: Joshua Tree National Park -> Los Angeles
22/06/2011: Los Angeles
24/06/2011: Vlucht

Canyon de Chelly is dat de moeite om te doen?
Moeten we voor bepaalde parken meer tijd nemen?

Graag jullie opmerkingen.
Annelies
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis ZW Amerika

Bericht door jolanxyz »

Wat mij vooral opvalt: het lange verblijf bij de Grand Canyon. Wil je naar de bodem lopen? Dan mag ik hopen dat je op tijd je overnachting daaronder geboekt hebt.

De volle dag Bryce zou ik omruilen voor een volle dag Zion. Bryce is in verhouding klein en overzichtelijk en kan in een halve dag gezien worden. Terwijl Zion mooie wandelingen te maken zijn in alle moeilijkheidsgraden.

Ik vind je verblijf in Moab (je omschrijft het wat omslachtig) wat kort. Het kan wel beide parken in 1 dag, maar het houdt niet over. Zeker gezien de tijd die je uittrekt voor de Grand Canyon, ga je hier wat te snel.

Mesa Verde en Canyon de Chelly kan ik niets over zeggen, ben er nog nooit geweest.Beide zijn Cliff Dwellings, misschien je concentreren op 1 park en daar een dag extra blijven? Ik weet wel dat je bij Mesa Verde tours kan boeken om met een ranger bepaalde stukken in te mogen (anders mag je er niet komen) en dat je daar toch wel een tijd mee zoet bent.

Antelope Canyon is het mooiste rond het middaguur, ik weet niet of je dat haalt vanuit Canyon de Chelly. Maar de tours worden aangeboden vanuit Page dus dat zou je ook een dag later kunnen doen in combinatie met Lake Powell. Page ligt aan Lake Powell.
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Zijn jullie fervente wandelaars? Als jullie gewoon voor de viewpoints gaan is er inderdaad wat veel tijd aan de Grand Canyon.
Je kan de dag dat je van PAge komt, de viewpoints doen en de volgende dag een (serieuze)hike.
Misschien kan je de dagen van Bryce omruilen met die van Zion? Voor ons is 3 nachten Bryce goed, veel mensen vinden dit te veel, hangt er ook weer vanaf hoe ver je wil wandelen.
Canyon de Chelly is absoluut de moeite! Er is 1 plaats waar je zonder begeleiding naar beneden kan, het white house ruins trail geloof ik. Niet zo zwaar en absoluut geweldig! Met een halve dag ter plaatse heb je hier ruim genoeg.
Voor Arches zou ik zeker 1 volledige dag uittrekken en idem voor Canyonlands.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

06/06/2011: Las Vegas -> Zion National park
07/06/2011: Zion National park -> Bryce Canyon
08/06/2011: Bezoek Bryce Canyon
09/06/2011: Bryce Canyon -> Capitol Reef National Park
10/06/2011: Capitol Reef National Park -> Moab
11/06/2011: Moab -> Arches -> Canyonlands National park
12/06/2011: Canyonlands -> Messa Verde
13/06/2011: Messa Verde -> Kayenta (Monument Valley)
14/06/2011: Monument Valley – Canyon de Chelly
15/06/2011: Canyon de Chelly -> Page Onderweg Antelope Canyon
Allereest heb je al behoorlijk wat uitgezocht, dat is al het halve werk. Wijhebben in 2010 grotendeels hetzelfde gedaan je kunt op ons blog kijken (voor ww een pb)
Mij is onduidelijk hoe je reist, camper of auto en hotels of tentje??? En ben je met kids of juist niet zo te zien is natuur wel voorkeur...

Wanneer je per camper reist is het wel zinvol om Yosemite campground te reserveren!!! De plekken zijn er zo goed al op... ben ik bang. Misschien zijn er nog wat plekken op andere campgrounds dan in de valley. Ik zou bovendien kijken of je daar een dagje langer kan staan.

Onze ervaring is dat Bryce erg mooi is en je kunt er best 2 nachten doorbrengen maar met 1 nacht in ZIon is het eigenlijk wat krap. Dara kun je beter 2 nachten hebben en 1 nacht in Bryce.

De route naar Capitol R is erg mooi; geniet ervan!

Op 1 dag Arches en Canyonlands bezoeken is wat veel. Je zou daar een dag kunnen gebruiken. Mesa verde is erg mooi en kan wel, misschien wel veel km.... Maar als je terugrijdt naar Kayenta zou ik niet daar maar in Mon Valley zelf blijven.
Onderweg Antelope Canyon... is wat gehaast, zo ziet het uit. Je kunt gewoon in Page/ aan Lake Powell staan en die dag Antelope C bezoeken. Dan is er nog tijd om op het meer iets te doen.

Ik zou dan kiezen voor zoiets
6/6 LV - Zion
6/7 Zion
8/6 Zion Bryce
9/6 Bryce - Cap Reef
10/6 Cap Reef - Moab
11/6 Moab (Arches / Canyonlands)
12/6 Moab (andere park)
13/6 Moab - Mesa Verde
14/6 Mesa Verde - MOn Valley
15/6 Monument Valley - Canyon de CHelly
16/6 Canyon de Chelly - Page
17/6 Page (Antelope Canyon) en Lake Powell
18/6 Page - Grand Canyon NP

zelfs dan heb je nog een volle dag (2 nachten) GCNP als je wilt vliegen of als je op Desert View met camper staat is dat wel leuk.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
anneliesv
Amerika-ontdekker

Re: Reis anneliesv: reis ZW Amerika

Bericht door anneliesv »

Bedankt voor de reacties! We gaan dus in onze planning wat zaken opschuiven zoals 2n in zion en 1n in bryce.

Nog een vraagje, is "natural bridges" en de route 276 door bullfrog - halls crossing (overzetboot) de moeite?

Op dit moment zit die niet in onze planning... zie link

Annelies
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Jammer dat je geen antwoord geeft op de vraag waarom je zo lang bij de Grand Canyon wil blijven. Of waarom je beide cliff dwellings wil bezoeken? Ik zou de variant die Isis je geeft zo over nemen, niets meer aan doen.

De overzetboot ken ik niet. Bij Natural Bridges hebben we de loop gereden en de uitzichtpunten bezocht als tussendoortje van Moab naar Monument Valley. Je wil dus onderlangs naar Moab vanuit Capitol Reef? Gezien de tijd die je nu hebt voor Moab zou ik bovenlangs gaan met een korte stop bij Goblin Valley SP, je zou dan eventueel al in de namiddag naar Arches of Canyonlands kunnen gaan.
anneliesv
Amerika-ontdekker

Bericht door anneliesv »

We hadden daar nog niet echt over nagedacht waarom we 3n GC voorzien. Is dat teveel? Zijn er dan niet veel wandelmogelijkheden daar?
Onze planning is nog maar een dag of 2 oud, we zijn wat laat aan :)
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De Grand Canyon klinkt groots en dat is het ook, maar heel simplistisch gezien is de Grand Canyon gewoon een heel groot ravijn. Je kan er langs lopen, je kan er een stukje in lopen en als je helemaal naar de bodem wilt lopen, moet je geluk hebben als er nog een bedje vrij is in de lodge op de bodem of je moet in een zodanige conditie verkeren dat je het voor elkaar krijgt dezelfde dag ook weer terug te lopen. Maar dat was het eigenlijk wel qua wandelingen. De meeste bezoekers hebben genoeg aan de viewpunten van Hermit's Rest, een zonsondergang en een klein wandelingetje in/langs de rim. Dit kan in een middag + de daaropvolgende ochtend. De viewpunten aan de Eastrim neem je al mee als je van Page komt. Alleen als je een helicoptertocht zou willen doen, dan zou ik 2 overnachtingen aanbevelen, anders is 1 overnachting voldoende. In Moab en Page is meer te doen als je een rustpunt in je reis zoekt. Ook Zion en Yosemite bieden meer en gevarieerdere wandelingen. Kijk anders eens op www.nps.gov voor alle NP's en NM's die je op je planning hebt staan en check vooral het Plan your visit-gedeelte met informatie over wandelingen, rangerprogramma's etc. en dan kun je voor je zelf bepalen of 2 Cliff Dwellings nodig zijn, hoe lang je bij elk NP wil blijven etc.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hoe ga je reizen???? Auto / Camper??? Voor camper zou ik zeker een aantal plekken reserveren (mn Yosemite).

Twee leuke websites niet van de NPS. Mara zeker de moeite waard.
http://www.yosemitehikes.com/
http://www.zionnational-park.com/zion-g ... arrows.htm
Hier onder voor Arches de website.. en dan is vooral de link naar PLAN YOUR VISIT interesant, die geeft aan wta leuk is en wat je in 1 dag dan wel 2 dagen kunt doen. Elk park heeft zijn eigen "PLAN YOUR VISIT"
http://www.nps.gov/arch/planyourvisit/index.htm

De route van Bryce - Capitol Reef is Supermooi Zeker tussen Escalante en Boulder vonden wij bijzonder. Het stuk erna is ook mooi maar toen regende het heeeel hard dus hebben we daar weinig van gezien. Daar staan van die prachtige witte berken stammen tussen het donkere groen!
anneliesv
Amerika-ontdekker

Bericht door anneliesv »

Bedankt voor de tips! We gaan met de huurauto.
We zijn ook aan het denken om de burr trail te doen (als het niet geregend heeft) na boulder. Tenzij iemand dit afraadt.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Over dat soort wegen kan ik niks vertellen, met camper rijd je dat niet. Overigens zou ik voor verblijf in een hotel/ cabin in Yosemite zeker reserveren.
anneliesv
Amerika-ontdekker

Bericht door anneliesv »

Hey, bedankt alvast voor alle tips. Ik heb eigenlijk nog een rare vraag.

Deze route (zie link ) dus van las vegas via joshua tree np naar hollywood...

Is dat wel te doen op 1 dag?

We zijn wel wat gewend van autorijden tijdens onze reizen (dus voor die ene dag lijkt ons 612 km, 7u30 geen probleem) maar misschien is dit door files niet aan te raden? (zal op een weekdag in juni zijn)
We moeten nu eenmaal volgens ons aangepast schema in 1 dag van LV naar LA en hadden graag nog joshua tree meegenomen tussendoor...

Of is joshua tree np zo'n omweg niet waard? dat kan ook :)
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Lijkt me nogal ver.. Kijk naar de tijd en km's. En dannog stukken kijken en stoppen. LA LV over snelweg gaat wel maar via JT, ik betwijfel het of je daar blij van wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer