Geinspireerd geraakt door mijn broer en zijn mooie verhalen over het westen van Amerika (vooral San Francisco) hebben mijn vriendin en ik besloten dat we eind september/oktober een reis gaan maken naar het westen van Amerika (vertrek w.s. 28 september)! We waren inmidels bij een reisbureau geweest maar ik bedenk toch liever mijn eigen route en keuze van hotels

Volgens mij viel aan de door hun voorgestelde route wel wat te verbeteren. Wat ze ons voorstelden was de volgende route:
Dag 1 Los angeles aankomst
Dag 2 Los angeles - anaheim
Dag 3 Anaheim - San diego
Dag 4 San diego - palm springs
dag 5 palm springs - Phoenix/Scottsdale
dag 6 Phoenix - Grand canyon
Dag 7en8 Grand canyon - Lake powell
Dag 9 lake powell - bryce canyon
Dag10en 11 Bryce canyon - Las vegas
Dag 12 Las vegas - death valley
Dag 13en 14 Death valley - Yosemite
Dag 15 Yosemite - lake tahoe
Dag 16-17 Lake tahoe - San francisco
Dag 18 San francisco - pismo beach/san simeon/san luis obispo
dag 19 San luis obispo - Oxnard/ventura
Dag 20en 21 Oxnard/ventura / los angeles
We willen graag een aantal dagen in San Francisco en Las Vegas blijven en we kunnen volgens mij wel wat aanpassen. Ook willen we 23 dagen gaan en geen 21 dagen.
Ik had hier in een aantal forums gelezen dat de rit San Diego naar Phoenix in een rit te doen is. Misschien is Moab nog een optie om een dag te verblijven...
Ook lake Tahoe konden we overslaan. Zitten we alleen nog met de Tioga pass (kon op de website van NPS niet veel vinden over de maand oktober) mocht deze dicht zitten, wat is dan een goede optie? Zijn er nog dingen waar we zeker langer moeten blijven of die we van bovenstaande rit kunnen schrappen? Had ook ergens gelezen dat je een pas kon kopen die je toegang verschafte tot alle nationale parken, misschien is dit handig aangezien we nogal wat NP doorkuisen?
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!