Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis a1rbus: reis Great west

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
a1rbus
Amerika-newbie

Reis a1rbus: reis Great west

Bericht door a1rbus »

Hallo allen.

Geinspireerd geraakt door mijn broer en zijn mooie verhalen over het westen van Amerika (vooral San Francisco) hebben mijn vriendin en ik besloten dat we eind september/oktober een reis gaan maken naar het westen van Amerika (vertrek w.s. 28 september)! We waren inmidels bij een reisbureau geweest maar ik bedenk toch liever mijn eigen route en keuze van hotels :wink: bovendien waren we verplicht een auto te huren via Alamo.
Volgens mij viel aan de door hun voorgestelde route wel wat te verbeteren. Wat ze ons voorstelden was de volgende route:

Dag 1 Los angeles aankomst
Dag 2 Los angeles - anaheim
Dag 3 Anaheim - San diego
Dag 4 San diego - palm springs
dag 5 palm springs - Phoenix/Scottsdale
dag 6 Phoenix - Grand canyon
Dag 7en8 Grand canyon - Lake powell
Dag 9 lake powell - bryce canyon
Dag10en 11 Bryce canyon - Las vegas
Dag 12 Las vegas - death valley
Dag 13en 14 Death valley - Yosemite
Dag 15 Yosemite - lake tahoe
Dag 16-17 Lake tahoe - San francisco
Dag 18 San francisco - pismo beach/san simeon/san luis obispo
dag 19 San luis obispo - Oxnard/ventura
Dag 20en 21 Oxnard/ventura / los angeles

We willen graag een aantal dagen in San Francisco en Las Vegas blijven en we kunnen volgens mij wel wat aanpassen. Ook willen we 23 dagen gaan en geen 21 dagen.
Ik had hier in een aantal forums gelezen dat de rit San Diego naar Phoenix in een rit te doen is. Misschien is Moab nog een optie om een dag te verblijven...
Ook lake Tahoe konden we overslaan. Zitten we alleen nog met de Tioga pass (kon op de website van NPS niet veel vinden over de maand oktober) mocht deze dicht zitten, wat is dan een goede optie? Zijn er nog dingen waar we zeker langer moeten blijven of die we van bovenstaande rit kunnen schrappen? Had ook ergens gelezen dat je een pas kon kopen die je toegang verschafte tot alle nationale parken, misschien is dit handig aangezien we nogal wat NP doorkuisen?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Laatst gewijzigd door markro op 01 feb 2011, 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Voor de duidelijkheid de lettergrootte in het bericht gelijk gemaakt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis Great west

Bericht door Martin & Marianne »

Lekker zelf uitstippelen! Je geeft zelf al wat verbeteringen aan. Kijk ook of je echt naar Phoenix en San Diego wilt. Voor 1 overnachring heeft SD niet zoveel zin denk ik.
Moab wordt krap; voor 1 dag daar langs rijden is wat jammer van de extra mijlen. Kijk eerst eens hoeveel tijd je hebt zonder Lake Tahoe, San Diego etc.
Voor zion zou ik zeker 1 of 2 nachten uittrekken (tussen Bryce en Las Vegas).

De Tioga Pass is in oktober meestal wel open, zie hier. Je kunt ook in SF beginnen en meteen naar Yosemite gaan, dan heb je meer kans op een open Tioga Pass, en je kunt in SF nog zonder auto - scheelt weer een paar dagen huur.

Bij het eerste park dat je bezoekt kun je de America the Beautiful pas kopen - die pas kan inderdaad wel uit met de parken die je op je route hebt.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis a1rbus: reis Great west

Bericht door Rob »

Als je zelf gaat plannen/boeken is het ook een overweging om vanaf een andere stad terug te vliegen zo krijg je ook wat meer ruimte.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Kijk anders eens rond in het forum. In het algemene deel staan veel routekaartjes en er zijn ook veel topics in dit deel over routes van ongeveer 23 dagen. Het lijkt nu allemaal wat gehaast. Willen jullie veel wandelen of zijn highlights voldoende?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Om te beginnen zou ik de route die tijd van het jaar andersom maken. Dus LA-SF-Yosemite-DV-Las vegas etc.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Bijvoorbeeld.
1 Amsterdam - Los Angeles
2 Los Angeles
3 Los Angeles - ergens langs Highway 1
4 Highway 1 - San Fransisco
5 San Fransisco
6 San Fransisco - Yosemite
7 Yosemite
8 Yosemite - Lee Vining
9 Lee Vining - Death Valley
10 Death Valley - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - Zion
13 Zion
14 Zion - Bryce
15 Bryce - Torrey
16 Torrey - Moab
17 Moab
18 Moab
19 Moab - Monument Valley
20 Monument Valley - Page
21 Page - Grand Canyon
22 Grand Canyon - Phoenix
23 Phoenix - Amsterdam

Wij reserveren hotels meestal op de site van de (keten)hotels zelf. Wij kiezen meestal voor het tarief met seniorenkorting dat eventueel kostenloos te annuleren is. Soms ook voor het tarief met AAA-korting. Voor dat laatste heb je een ANWB pas nodig, waar overigens zelden naar gevraagd wordt. Er is vaak een goedkoper prepaid tarief dat niet kostenloos geannuleerd kan worden.
Enkele links voor accomodaties.
http://www.yosemitepark.com/Accommodations.aspx
http://www.xanterra.com/
http://www.grandcanyonlodges.com/Lodgin ... w-411.html
https://www.wyndhamrewards.com/
http://www.choicehotels.com/
http://www.motel6.com/
http://www.bestwestern.com/

De eerste drie links zijn voor accomodatie in de parken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
a1rbus
Amerika-newbie

Bericht door a1rbus »

Bedankt voor de reacties! Ik ga nog eens even rondneuzen.
Denk dat we wel een aantal dagen in san francisco willen blijven. Maar dat moet ik nog even puzzelen.
We vinden het trouwens lekker om ook een mooie wandeling te maken in een van de natuurgebieden dus ik ga nog een ronkijken wat een aantal mooie routes zijn.
Maar misschien dat we dit door de tijd maar bij 1 of 2 grote wandelingen laten.
Nog goede tips misschien voor het huren van een auto? Mijn collega die ongeveer dezelfde reis heeft gemaamt had het via cheaptickets geregeld en ze was er tevreden over.
Iemand ervaring met Alamo misschien?
a1rbus
Amerika-newbie

Bericht door a1rbus »

Is het trouwens nog makkelijk om ter plaatse hotels te boeken eind september begin november?
Of moet ik het tovh vooraf boeken?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

In die periode zal je overal genoeg overnachtings mogelijkheden vinden zonder te reserveren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer