Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Guinevere: rondje Las Vegas in April

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
guinevere
Amerika-expert

Reis Guinevere: rondje Las Vegas in April

Bericht door guinevere »

Ja, we gaan het nog een keer proberen! Deze keer een paar maanden later, zodat we geen last hebben van de sneeuw in het gebergte. Ik heb alvast een voorlopige planning opgezet, maar ik wil onder de twee weken blijven (mijn vriendin zei een dag of 11, maar als ik heel lief kijk lukt 14 vast ook wel :lol:) en er moet dus nog in geknipt worden. Hier is de voorlopige route:

1) Las Vegas -> Zion
2) Zion
3) Zion -> Bryce
4) Bryce -> Torrey
5) Torrey -> Moab
6) Moab
7) Moab
8 ) Moab -> Cortez
9) Cortez -> Canyon de Chelly
10) Canyon de Chelly -> Monument Valley
11) Monument Valley -> Page
12) Page
13) Page -> Grand Canyon
14) Grand Canyon -> Las Vegas
15) Las Vegas -> Death Valley
16) Death Valley -> Las Vegas

Het liefst wil ik natuurlijk alles zien en doen, maar het is gewoon iets te lang, dus om het iets korter te maken had ik de volgende aanpassingen bedacht:

I. Maar 1 overnachting in Zion (we komen via VoF, dus weinig tijd de eerste dag)
II. Maar 2 overnachtingen in Moab (zal wel krap zijn, maar toch genoeg tijd voor een orientatie toch?)
III. Canyon de Chelly overslaan (Mesa Verde lijkt me mooier)
IV. Maar 1 overnachting in Page (nu 2 met hoop om de Wave loterij te winnen, was helaas te laat voor online)
V. Death Valley overslaan (zijn we al eerder geweest, maar het is daar zo mooi en vorige keer was het helaas bewolkt. Plus dan hoeven we niet zo ver te rijden op de dag dat we weer terug vliegen)

Ik neig naar II. en III. maar ik ben benieuwd wat jullie ervan denken. Als de kans om de loterij voor de Wave te winnen ontzettend klein is dan zou IV ook een goede mogelijkheid zijn.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Reis Guinevere: rondje Las Vegas in April

Bericht door Rob »

April en mei zijn de drukste maanden voor de Wave, het natuurlijk altijd een lotery maar in die maanden heb je wel de meeste concurentie.
Je kan natuurlijk meedoen en zit je er naast dan rij je door en win je een dag waarmee je DV kan doen, ben je een van de gelukkige dan blijf je een dag extra om de volgende dag de Wave te doen en laat je DV vallen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Stom, daar had ik niet bij stilgestaan. Ik dacht dat April nog het voorseizoen zou zijn, maar helaas. Hoeveel mensen doen er ongeveer aan mee? 50? 100? 150? :shock:

Ik houd van alles tot in de details plannen, dus als er minder dan 10% kans is op een permit is het de onzekerheid eigenlijk niet waard. Voor de GC maak ik liever van tevoren een hotelboeking zodat we binnen het park kunnen overnachten.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

April is voor veel dingen voorseizoen maar niet voor de Wave, de temperaturen zijn dan nog redelijk aangenaam vandaar dat veel mensen het in die tijd proberen, 's zomers is het veel heter en je hebt bijna geen schaduw onderweg.
Reken op 60 tot 100 personen per dag die een kansje willen wagen, er zijn 10 permits per dag te vergeven en als er iemand wint die met zes personen (dat is de max per groep) wil blijven er maar vier permits meer over.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

We zijn nog aan het puzzelen, maar Canyon de Chelly halen we uit het programma. DV houden we er in. Het idee om vanuit Page door te rijden als we de loterij niet winnen vond ik erg interessant, maar ik denk dat ik vrij teleurgesteld zou zijn als we wel winnen en we daardoor DV moeten overslaan. Ook hebben we op deze manier meer tijd voor de GC en hoeven we de laatste dag minder ver te rijden naar het vliegveld.

Ik heb de route alvast aangepast, maar er moet dus nog ergens een dag uit:

1) Las Vegas -> Zion
2) Zion
3) Zion -> Bryce
4) Bryce -> Torrey
5) Torrey -> Moab
6) Moab
7) Moab
8 ) Moab -> Cortez
9) Cortez -> Monument Valley
10) Monument Valley -> Page
11) Page
12) Page -> Grand Canyon
13) Grand Canyon -> Las Vegas
14) Las Vegas -> Death Valley
15) Death Valley -> Las Vegas
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Van hetgeen nu in je lijstje staat vind ik Cortez (Mesa Verde NP) het minst leuke onderdeel, die zou er bij mij dus uitgaan maar het is natuurlijk een persoonlijke keus.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Mesa Verde willen we erg graag zien. We hebben nog nooit echte cliff dwellings gezien, dus dat lijkt me een leuke afwisseling tussen alle "rotsen" in, plus dat we dan een stukje Colorado meepakken (ik wil graag in alle 50 staten geweest zijn voor mijn 50e verjaardag :P).

Ik probeer me zo veel mogelijk in te lezen met behulp van iedereen's reisverslagen. Als ik een betere dag indeling heb dan is het hopelijk makkelijker om te kijken waar we een dag af kunnen halen. Als ik alle voor- en nadelen op een rijtje zet weet ik het nog steeds niet

- Zion: we stopped onderweg van LV bij VoF, dus een extra nacht is geen overbodig luxe. We houden allebei erg van wandelen, maar mijn vriendin heeft niet zo'n geweldige conditie en in de bergen wordt ze snel moe. Het filmpje van Angels Landing vond ze een beetje griezelig. De Narrows lijkt me een leuk alternatief, maar misschien is het water erg koud in April? Ik weet dus niet of we daadwerkelijk veel zouden wandelen.

- Moab: het lijkt me heerlijk om op deze manier wat meer rust in de route aan te brengen en er is daar natuurlijk veel te zien. Aan de andere kant hebben we hier al iets meer tijd en moet het toch genoeg tijd zijn om in ieder geval een indruk te krijgen van de parken daar. We kunnen altijd nog terugkomen, dus misschien is het beter om alles korter te bezoeken? Extreme sports (raften, abseilen, etc) durft mijn vriendin niet dus dat doen we sowieso niet.

- Page: ik hoop dat we een permit winnen voor de wave, maar het is zo'n kleine kans dat het bijna de moeite niet is. Aan de andere kant kunnen we dan makkelijk op het perfecte tijdstip (net voor de middag, toch?) bij Antelope Canyon zijn en hebben we nog genoeg tijd over om wat andere dingen te doen. Het lijkt me bijvoorbeeld erg leuk om op Lake Powell te kanoeen al is het water vast nog erg koud. Blue Canyon is geloof ik ook in die richting, maar we zijn niet zulke helden met de auto dus ik weet niet of dat haalbaar is?
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Is het niet handiger om vanaf de Grand Canyon naar Death Valley te rijden?
Dus:
12) Page -> Grand Canyon
13) Grand Canyon -> Death Valley
14) Death Valley
15) Death Valley -> Las Vegas

Eventueel kun je die ene nacht natuurlijk ook ergens anders besteden, al lijkt mij Death Valley voor 2 nachten in april ook prachtig.

Edit: Het is overigens wel 650 kilometer van de Grand Canyon naar Death Valley, maar het scheelt je dus een dag in de route.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hey nog een Death Valley fan! Wat is het ook onweerstaanbaar mooi, he. Maar ik probeer juist de route in te korten, niet nog meer nachten bij DV te stoppen. :lol:

650Km op 1 dag is teveel van het goede. Je wint dan inderdaad een dag, maar 8 uur in de auto vind ik zonde. Je hebt dan bijna geen tijd om 's ochtends of 's middags nog even te wandelen, omdat je al zo vroeg op pad moet en pas laat weer aankomt. Mijn vriendin heeft de GC al eerder gezien, maar ik nog niet dus het lijkt me leuk om de zonsopkomst te zien en dan nog even te wandelen voordat we richting Vegas vertrekken.
Afbeelding
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Ik vind het prachtig. In september verblijven we daar 3 nachten. :mrgreen:
650 kilometer is inderdaad wel een eind rijden, maar naar Las Vegas vanaf de Grand Canyon is ook al ongeveer 450 kilometer. Vandaar dat ik aan die optie dacht. De ervaring van 1 nacht in Death Valley is uiteraard ook al prachtig. Ik heb in 2009 ook zo genoten van de rust en de sterrenhemel in de avond. Ik was op slag verliefd op Death Valley. :mrgreen:
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Wow, 3 nachten! Dat is pas echt genieten. 8) Misschien dat ik dat in de toekomst nog een keer doe, maar nu is er nog teveel dat ik helemaal niet gezien heb.

GC naar LV is inderdaad een hele lap, maar ook gelijk de langste van onze hele vakantie. Het is dat we niet zo van Vegas houden dat we dachten dat dat wel te doen is. Dan hebben we 's ochtends nog wat tijd voor de Grand Canyon en daarna kunnen we in 1 ruk doorrijden.

Op het moment lijkt het er op dat we een dag Page laten vallen. Als we vroeg uit Monument Valley vertrekken zouden we in principe genoeg tijd moeten hebben om Antelope Canyon in het mooiste licht te zien en daarna nog even te kanoeen, of niet? Horseshoe Bend zouden we dan de volgende dag onderweg naar de GC mee kunnen pakken en dan hebben we het belangrijkste geloof ik toch gezien. Klinkt dat haalbaar of willen we echt teveel?
Afbeelding
Arlette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Arlette »

April en mei zijn de drukste maanden voor de Wave, het natuurlijk altijd een lotery maar in die maanden heb je wel de meeste concurentie
Puur uit interesse hoor maar wat is dit de Wave? Heb er nog nooit van gehoord.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

De Wave is een uitzonderlijk mooi gekleurde zandsteen berg in de Coyote Buttes. Hier staat wat meer info: De Wave.

Ze houden ook een online loterij, dus als je pas eind zomer naar het Zuidwesten gaat is het zeker een aanrader. Helaas was ik te laat om online mee te doen.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

De Narrows lijkt me een leuk alternatief, maar misschien is het water erg koud in April? Ik weet dus niet of we daadwerkelijk veel zouden wandelen.
Je kan met 99% zekerheid aannemen dat de Narrows in april nog gesloten is, wel kan je het eerste (verharde)stuk langs de rivier lopen dat is de Riversite Walk, een wandeling naar een of meerdere van de Emerald Pools is ook mooi.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Oh wat jammer! Ik moet duidelijk nog wat meer research doen wat de wandelmogelijkheden in April binnen de parken betreft. Ik zag gelukkig op de valreep dat Mesa Verde pas vanaf 10 April rondleidingen door Cliff Palace doet. Anders waren we er een dag te vroeg. :shock:

Ik heb net onze vluchten vastgelegd met Southwest voor $350pp. De andere vertrektijden gingen ineens met 100en dollars omhoog, dus ik durfde niet langer te wachten. Nou ja, best netjes toch? Ik heb ook gelijk bij Alamo (via Hotwire) een mid-size SUV gehuurd voor $470 voor 2 weken.

Tijd om hotels te zoeken! 8)
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Zo, weer even een update. De meeste hotels liggen inmiddels vast. Er zijn er nog een paar waar we niet helemaal over uit zijn (schuingedrukt). Volgens mij zijn het allemaal prima opties, maar als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.

4/2-3 Zion (Zion Park Motel)
4/3-4 Zion (Zion Park Motel)
4/4-5 Bryce
- al tot $54 geboden voor ** zonder succes :(
- Cabin bij Ruby's Inn

4/5-6 Torrey (Rim Rocks Inn)
4/6-9 Moab
- Cabin bij Canyonlands (downtown)
- Cabin bij Moab Valley
- Cabin bij Archview
4/9-10 Cortez
- Cabin bij A&A Mesa Verde (het dichtst bij)
- Cortez Mesa Verde Inn (dichterbij de stad en restaurants)

4/10-11 Monument Valley (Gouldings Cabin)
4/11-12 Page (America’s Best Value Inn)
4/12-13 Grand Canyon (Maswik Lodge)
4/13-14 Las Vegas (Imperial Palace)
4/14-15 Death Valley (Stovepipe Wells)
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Dit is het geworden:
  • 4/2-3 Zion (Zion Park Motel)
    4/3-4 Zion (Zion Park Motel)
    4/4-5 Bryce (Bryce Canyon Inn)
    4/5-6 Torrey (Rim Rocks Inn)
    4/6-7 Moab (Moab Valley RV)
    4/7-8 Moab (Moab Valley RV)
    4/8-9 Moab (Moab Valley RV)
    4/9-10 Cortez (A&A Mesa Verde)
    4/10-11 Monument Valley (Gouldings)
    4/11-12 Page (America’s Best Value)
    4/12-13 Grand Canyon (Maswik Lodge)
    4/13-14 Las Vegas (Imperial Palace)
    4/14-15 Death Valley (Stovepipe Wells)

Gemiddeld zijn we net onder de $60 kwijt per nacht (of 67.50 incl. belasting). Best netjes toch?

Nu kan ik met de dagindeling aan de slag! :mrgreen:
Afbeelding
guinevere
Amerika-expert

Re: VoF, Snow Canyon of Sand Hollow?

Bericht door guinevere »

Het lijkt me leuk om onderweg naar Zion een (paar) stops te maken. We komen om 9uur 's ochtends in Las Vegas aan en hoeven pas 's avonds bij Zion aan te komen.

Zou de volgende route haalbaar zijn:
Las Vegas -> Valley of Fire -> St. George -> Washington -> Sand Hollow State Park -> Zion?

Valley of Fire ligt vrij ver buiten de route, maar het lijkt me de omweg wel waard. In St. George doen we waarschijnlijk een korte wandeling door het stadje en misschien ook lunch. Afhankelijk van hoeveel tijd we hebben is het misschien leuk om de dinosaurus tracks in Washington te zien? Sand Hollow lijkt me prachtig en ik ben een ontzettend water mens dus zelfs als het fris is lijkt me heerlijk om even pootje te baden. Volgens Google maps is deze route ongeveer 4:30 uur.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Valley of Fire SP hoeft geen omweg te zijn, je kan via exit 75 van de I-15 naar de NV-169 en dan via de westingang het park in vervolgens ga je er aan de oostkant weer uit en rij je via Overton naar het noorden waar je bij exit 93 weer op de I-15 uitkomt.
Totale rit van exit 75 naar exit 93 inclusief een bezoek aan White Dome aan het eind van een doodlopende zijweg is 55 mijl.
gleuknie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Wat leuk dat Sand Hollow State Park. Die ga ik zeker in mijn achterhoofd houden als wij van Valley Of Fire naar Springdale rijden.
Groetjes René

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer