Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis sterx: rondreis LA-San Diego-Las Vegas-...-LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
sterx
Amerika-newbie

Reis sterx: rondreis LA-San Diego-Las Vegas-...-LA

Bericht door sterx »

Hey

Wij gaan begin september voor de 2e keer naar de US, in 2009 zijn we de oostkust gaan rondtrekken 10 dagen met de jeep , wat ontzettend de moeite was en daarmee willen we nu de westkust gaan doen met 4 man ( 2koppels)

04/9 aankomst LA
05/09 LA verkennen
06/09 LA- via Long Beach naar San Diego en daar miss naar sea world ofwel de stad bezichtigen
07/09:San diego ofwel the zoo of de stad bezichtigen (hangt af wat dag 3 brengt) en dan naar Palm Springs
08/09: Palm Springs via JOshua Three en Mojave National Preserve naar Williams of Tusayan ( Grand Canyon
09/09 Grand Canyon bezoeken en dan naar Kanab
10/09 Kanab-->Zion Park--> Las Vegas
11/09 Las Vegas
12/09 Las Vegas --> Death Valley --> Mammoth Lakes
13/09 Mammoth Lakes--> Yosemite NP--> San Francisco
14/09 San Francisco
15/09 San Francisco --> Santa Monica
16/09 Santa Monica-LA
17/09
18/09
19/09 terugvlucht LA-Brussel

zoals je kan zien, er zijn nog 2 dagen over wat nog niet ingepland zijn... daarmee zou ik graag jullie hulp willen hebben :-) waar zou ik langer blijven?? er zijn een paar lange ritten tussen (LV-Death valley-mammoth lakes) maar daarvoor dat we erna even 2 dagen kunnen chillen... Met de oostkust hadden we zo een connections rondreis gedaan en hadden we op 10 dagen ook 1700 mijl gereden wat nog meeviel aangezien we met 2 chauffeurs waren...

Nu nog een andere vraag ... we zouden nu een jeep huren, maar is het met een camper ook aan te raden? en prijsverschil?? we zouden gemiddeld een 90€ per kamer per nacht betalen als ik zo rondkijk bij hotelletjes... mijn collega op het werk had een camper laten uittellen en hij zei dat het bijna het dubbele was dan met een jeep en hotels... en ook de parkeerplaatsen in de grootsteden zouden niet zo gewenst zijn voor campers klopt dit??

thanks all
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Re: rondreis LA-San Diego -Las Vegas-...-LA

Bericht door johan1973 »

Je kunt wel een extra nacht gebruiken:
- tussen Grand Canyon en Las Vegas, in Page, bij Bryce Canyon of Springdale (voor Zion)
- tussen Las Vegas en San Francisco omdat je nu geen tijd hebt om Yosemite te bezoeken. Je rijdt er alleen doorheen en moet dan al naar SF
Johan
Laatst gewijzigd door johan1973 op 20 feb 2011, 18:11, 1 keer totaal gewijzigd.
tcoppers
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door tcoppers »

Maar een dag Yosemite is erg weinig.
Groet Theo. Ik zou ook direct bij aankomst in LA de auto ophalen.
Scheelt weer een dag.
Groetjes Theo.

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Je kunt vast de route maken zoals je hebt opgeschreven. Het lijkt mij nogal gehaast over te komen.Bijvoorbeeld: In een dag van SD - Joshua Tree - Williams... is behoorlijk strak.
Van LA naar SD kun je via Huntington Beach doen (Long Beach zelf zagen wij niet de lol van) de rest van de kust hwy 1 naar zuiden is wel mooi. Die route kost je een paar uur. Dan nog naar Sea World lijkt me zonde van je geld. Entree kost iets van $39 oid en parkeren ook wat (ANWB pas geeft korting!!). Bovendien kun je de eerste dagen wat last hebben van jetlag. Dat hoeft niet maar wij hadden er wel last van in de middag. Dan is het fijn als je wat kunt relaxen. SeaWorld / Zoo zou ik een dag voor uittrekken. Dus misschien kiezen.
Je kunt van Grand Canyon beter naar Bryce rijden dan kun je dat de volgende ochtend bekijken. Voor Zion sluit ik me aan bij Johan om een extra dag in te plannen. Dat is heerlijk daar.
Mammoth Lakes naar SF: Ja dat kan maar dan rijdt je de hele dag alleen en zie je niet veel van het park. Alleen rijtij is 6,5 uur maar dan heb ik niet stops en oponthoud meerekend. In parken en ook erbuiten is het een groot stuk 2 baans en in de bergen. Alleen het stuk van Mammoth Lakes naar de Yos. Valley is al een dag waard!! Met wat stops onderweg en kleine wandelingen ben je zo een dag en meer kwijt.

Veertien dagen dan zou ik wat zaken schrappen... Is het niet mogelijk om op een andere plek te starten dan je eindigt? Dan hoef je dat stuk naar LA niet 2x te rijden. Als je start in Phoenix of LVegas is dat misschien praktischer? Wellicht heb je al tickets dan is dat niet mogelijk.

Met een camepr kan ook, je bent dan waarschijnlijk iets minder dan $90 kwijt (hangt van de camper en verhuurbedrijf af) maar of er nog campers zijn in die tijd. Benzine gebruik gaat omhoog.. Je krijgt iig geen echte vroegboekkorting meer. Dat scheelt zo 10-15% op de totaal prijs. Dan zou je pas volgend jaar moeten gaan en nu al voorbereiden wat je wilt. De prijs an campers is na begin sept wel lager dat scheelt enorm. Je zou eens kunnen kijken zelf wat je kwijt bent op een website van Tioga of Travelhome kun je zo prijzen opvragen van een periode. Even zelf proberen op een website, bij camperhuur en dan het systeem doorlopen 2 bestuurders 4 personen etc. Je kunt zelf vast ook rekenen wat je kwijt bent en wilt zijn. Je bent wel erg vrij met een camper.. alleen niet in de stad. Wij vinden het heerlijk.
Voor campings reken je op $30-50 gemiddeld (15-20 in NP)
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
sterx
Amerika-newbie

Re: Reis sterx: rondreis LA-San Diego-Las Vegas-...-LA

Bericht door sterx »

alvast bedankt , ik ga het eens bespreken met de medereizigers, zal hier de nieuwtjes posten...

terugvlucht ergens anders gaat niet meer want hadden het zo geboekt, dit waren we bij connections gaan doen en daar zeiden ze dat dat het makkelijkste was voor auto te droppen enz...
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

sterx schreef:terugvlucht ergens anders gaat niet meer want hadden het zo geboekt, dit waren we bij connections gaan doen en daar zeiden ze dat dat het makkelijkste was voor auto te droppen enz...
Fijn weer zo'n organisatie. Het kost je meestal niets meer als je een auto huurt in bijvoorbeeld L.A. en die inlevert in San Francisco.

Even over de route. Het is inderdaad wel een race door het prachtige zuidwesten. Als je alleen San Diego en Zion (waar je in je route sowieso al niet veel tijd voor had) uit je route zou laten, wordt het ineens veel beter te doen.:

04-09: Aankomst Los Angeles
05-09: Los Angeles
06-09: Los Angeles - Joshua Tree N.P. - 29 Palms
07-09: 29 Palms - Grand Canyon
08-09: Grand Canyon - Las Vegas
09-09: Las Vegas
10-09: Las Vegas - Death Valley
11-09: Death Valley - Lee Vining
12-09: Lee Vining - Yosemite
13-09: Yosemite
14-09: Yosemite - San Francisco
15-09: San Francisco
16-09: San Francisco
17-09: San Francisco - Cambria
18-09: Cambria - Los Angeles
19-09: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou ipv zion eerder ergens anders schrappen
- yosemite (één overnachting hier wordt meestal niet aangeraden maar ik persoonlijk vond het genoeg, te druk hier... het is niet mijn favo park, ik vond zion als europeaan "specialer")
OF
- death valley en dan ipv lee vining in bvb lone pine overnachten. Ik ben een heeeeeeeeele grote death valley fan, maar als je 's ochtends uit LV vertrekt en maar tot lone pine hoeft, kan je zo (rijd bvb via soshone, badwater het park in) toch heel wat hoogtepunten meepakken en een goed idee krijgen van het park.

Zoveel mensen zoveel meningen natuurlijk. Misschien kan je wat reisverslagen lezen om in te schatten wat jullie zelf het leukste zouden vinden.
Voor de rest vind ik het rondje in de topic hierboven voorgesteld :thumbup:
sterx
Amerika-newbie

Bericht door sterx »

mijn baas is vorig jaar san diego geweest en hij zei dat ik dat zeker moest gaan bezoeken... dan de san diego zoo.. maarja, alles is waarschijnlijk geweldig mooi daar :)

ik ben al veel verslagen aan het lezen en op aan het slaan om zo een beter zicht te krijgen op wat er overal te bezichtigen valt...we willen natuurlijk zoveel zien van de natuurfenomenen daar op korte tijd, dit is onmogelijk i know:) zolang er een paar macy's of outlet centers zijn is het ok voor de dames :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer