Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Joanne: Vanaf Las Vegas via SF naar LA
Reis Joanne: Vanaf Las Vegas via SF naar LA
Graag hoor ik jullie advies, ik ben bezig met het plannen van rondreis van drie weken.
In eerste instantie kwam ik uit op onderstaande route:
Los Angeles
Palm Springs
Sedona
Flagstaff
Grand Canyon
Lake Powell
Bryce Canyon NP
Zion NP
Las Vegas
Death Valley
Bakersfield
Sequoia
El Portal
Yosemite
San Francisco
Monterey
San Simeon
Santa Barbara
Los Angeles
Nu bedacht ik mij, dat we door op Las Vegas heen, en terug op LA, een groot stuk reistijd besparen, maar we willen Grand Canyon, Lake Powell, Bryce Canyon NP, Zion NP wel graag meepakken.
Is dit geheel onlogisch?
Heeft iemand tips?
Missen we iets aan het stuk tussen LA en Sedona?
Daarnaast denk ik eraan om Sequoia niet mee te pakken ivm Yosemite NP, of is dat zonde?
Ik hoor graag van jullie!
In eerste instantie kwam ik uit op onderstaande route:
Los Angeles
Palm Springs
Sedona
Flagstaff
Grand Canyon
Lake Powell
Bryce Canyon NP
Zion NP
Las Vegas
Death Valley
Bakersfield
Sequoia
El Portal
Yosemite
San Francisco
Monterey
San Simeon
Santa Barbara
Los Angeles
Nu bedacht ik mij, dat we door op Las Vegas heen, en terug op LA, een groot stuk reistijd besparen, maar we willen Grand Canyon, Lake Powell, Bryce Canyon NP, Zion NP wel graag meepakken.
Is dit geheel onlogisch?
Heeft iemand tips?
Missen we iets aan het stuk tussen LA en Sedona?
Daarnaast denk ik eraan om Sequoia niet mee te pakken ivm Yosemite NP, of is dat zonde?
Ik hoor graag van jullie!
Laatst gewijzigd door markro op 21 feb 2011, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Diverse plaats- en parknamen aangepast.
Reden: Diverse plaats- en parknamen aangepast.
Re: Vanaf Las vegas via SF naar LA
Wanneer gaan jullie? Dat is namelijk bepalend of je vanaf de oostkant via de Tioga Pass naar Yosemite kunt, die moet sneeuwvrij zijn.
Wanneer je het stuk tussen LA en Sedona wil overslaan zodat je iets meer tijd voor de kust krijgt, dan kun je nog beter in Phnoenix starten:
01.aankomst Phoenix
02.Phoenix - Sedona
03.Sedona - Grand Canyon (http://www.grandcanyonlodges.com)
04.Grand Canyon - Page
05.Page (Horseshoe Bend,Antelope Canyon,Lake Powell,Glen Canyon Dam)
06.Page - Bryce Canyon
07.Bryce Canyon - Springdale (Zion)
08.Zion
09.Zion - LV
10.LV
11.LV - Death Valley
12.Death Valley - Mammoth Lakes
13.Mammoth Lakes - Yosemite - El Portal
14.El Portal - Yosemite - Oakhurst
15.Oakhurst - SF
16.SF
17.SF - Monterey
18.Monterey - San Simeon
19.San Simeon - Santa Barbara
20.Santa Barbara - LA
21.LA
22.vertrek LA
23.aankomst AMS
Dit is eigenlijk al krap, want om echt van Sedona te genieten kun je daar wel een extra nacht gebruiken (´t liefste niet tijdens een weekend) en 4 dagen over de kustroute vind ik ten opzichte van slechts 2 nachten in die prachtige stad San Francisco nog een zwak punt.
Aan de zuidwestkant van Yosemite zijn ook Sequoia's. Niet ver van Oakhurst. Dat is een aardig alternatief voor Sequoia NP.
Palm Springs en Joshua Tree hebben zeker wat te bieden, maar dan moet je bijvoorbeeld korten op Zion en de kustroute...
Johan
Wanneer je het stuk tussen LA en Sedona wil overslaan zodat je iets meer tijd voor de kust krijgt, dan kun je nog beter in Phnoenix starten:
01.aankomst Phoenix
02.Phoenix - Sedona
03.Sedona - Grand Canyon (http://www.grandcanyonlodges.com)
04.Grand Canyon - Page
05.Page (Horseshoe Bend,Antelope Canyon,Lake Powell,Glen Canyon Dam)
06.Page - Bryce Canyon
07.Bryce Canyon - Springdale (Zion)
08.Zion
09.Zion - LV
10.LV
11.LV - Death Valley
12.Death Valley - Mammoth Lakes
13.Mammoth Lakes - Yosemite - El Portal
14.El Portal - Yosemite - Oakhurst
15.Oakhurst - SF
16.SF
17.SF - Monterey
18.Monterey - San Simeon
19.San Simeon - Santa Barbara
20.Santa Barbara - LA
21.LA
22.vertrek LA
23.aankomst AMS
Dit is eigenlijk al krap, want om echt van Sedona te genieten kun je daar wel een extra nacht gebruiken (´t liefste niet tijdens een weekend) en 4 dagen over de kustroute vind ik ten opzichte van slechts 2 nachten in die prachtige stad San Francisco nog een zwak punt.
Aan de zuidwestkant van Yosemite zijn ook Sequoia's. Niet ver van Oakhurst. Dat is een aardig alternatief voor Sequoia NP.
Palm Springs en Joshua Tree hebben zeker wat te bieden, maar dan moet je bijvoorbeeld korten op Zion en de kustroute...
Johan
Re: Reis Joanne: Vanaf Las Vegas via SF naar LA
Bedankt voor deze bruikbare informatie!Ik heb gister idd een ticket geboekt op Phoenix heen en terug op LA. We gaan van half juni tot begin juli.
Grt Joanne
Grt Joanne
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1779 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger