Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sachasenne augustus 2011
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Reis sachasenne augustus 2011
Wij zijn van plan om in augustus de regio page te combineren met Yellowstone.
We hebben effectief twee weken, zonder de vluchten.
Voorlopig staat de vertrekdag gepland op 15/8. Dit is afhankelijk van de mogelijkheden om de tickets te kopen met miles. Hiervoor moet ik nog bellen.
We zijn met twee volwassenen en de zoon van 19.
Terugkeer ergens begin eerste week van september.
Het begint al met de aankomststad. Als ik rand mc nally gebruik is het duidelijk dat salt lake city de beste vertrekstand is. Heeft er al eens iemand gevlogen op deze stad? Wegens de miles moeten we sowieso vliegen met united. (of partners?)
Ik had gedacht te beginnen met Yellowstone en grand teton.
Daarna terug af te zakken naar Page en de resterende dagen daar te blijven, met vertrek terug vanaf Las Vegas.
Suggesties en tips welkom !
We hebben effectief twee weken, zonder de vluchten.
Voorlopig staat de vertrekdag gepland op 15/8. Dit is afhankelijk van de mogelijkheden om de tickets te kopen met miles. Hiervoor moet ik nog bellen.
We zijn met twee volwassenen en de zoon van 19.
Terugkeer ergens begin eerste week van september.
Het begint al met de aankomststad. Als ik rand mc nally gebruik is het duidelijk dat salt lake city de beste vertrekstand is. Heeft er al eens iemand gevlogen op deze stad? Wegens de miles moeten we sowieso vliegen met united. (of partners?)
Ik had gedacht te beginnen met Yellowstone en grand teton.
Daarna terug af te zakken naar Page en de resterende dagen daar te blijven, met vertrek terug vanaf Las Vegas.
Suggesties en tips welkom !
Groetjes,
Carine
Carine
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Reis sachasenne augustus 2011
Hoi Carine,
Ik denk dat Salt Lake City een goed uitgangspunt is als je eerst naar Yellowstone wilt, ook gezien de tijd die jullie ervoor hebben. Geen ervaring met dit vliegveld maar kan me niet voorstellen dat het veel anders is dan een stad als Denver, Phoenix of Las Vegas. Zou voor mij in ieder geval geen bezwaar zijn als de prijs ook acceptabel was.
Omdat jullie op de mijlen willen vliegen heb ik eens gekeken op http://www.united.com. Het blijkt dat je nu Multi City ook via mijlen online kunt regelen (was een tijdje geleden nog niet zo). Je hebt zelfs nog de mogelijkheid voor Miles & Money. Helaas is het niet goedkoop voor jullie periode. Voor de vluchten BRU - SLC en LAS - BRU betaal je 110.000 mijlen p.p. excl. tax. en met miles & money 55.000 mijlen met bijbetaling van USD 773 p.p excl. tax. Nog niet zo goedkoop vind ik. (Vlucht zonder mijlen is overigens > USD 1.500 p.p.). Of dit nu komt door de tijd van het jaar of de aanvliegstad zou je moeten uitzoeken door verschillende opties te bekijken.
Als jullie de mijlen van United willen gebruiken moet je denk ik boeken via United. Dat je dan misschien vliegt met één van de partners maakt niet uit volgens mij (als dat al gebeurt).
Succes met de planning!
Roland
Ik denk dat Salt Lake City een goed uitgangspunt is als je eerst naar Yellowstone wilt, ook gezien de tijd die jullie ervoor hebben. Geen ervaring met dit vliegveld maar kan me niet voorstellen dat het veel anders is dan een stad als Denver, Phoenix of Las Vegas. Zou voor mij in ieder geval geen bezwaar zijn als de prijs ook acceptabel was.
Omdat jullie op de mijlen willen vliegen heb ik eens gekeken op http://www.united.com. Het blijkt dat je nu Multi City ook via mijlen online kunt regelen (was een tijdje geleden nog niet zo). Je hebt zelfs nog de mogelijkheid voor Miles & Money. Helaas is het niet goedkoop voor jullie periode. Voor de vluchten BRU - SLC en LAS - BRU betaal je 110.000 mijlen p.p. excl. tax. en met miles & money 55.000 mijlen met bijbetaling van USD 773 p.p excl. tax. Nog niet zo goedkoop vind ik. (Vlucht zonder mijlen is overigens > USD 1.500 p.p.). Of dit nu komt door de tijd van het jaar of de aanvliegstad zou je moeten uitzoeken door verschillende opties te bekijken.
Als jullie de mijlen van United willen gebruiken moet je denk ik boeken via United. Dat je dan misschien vliegt met één van de partners maakt niet uit volgens mij (als dat al gebeurt).
Succes met de planning!

Roland
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb juist gebeld met united en heb het volgende aanbod gekregen :
BRU - montreal met air canada
Montreal - chicago
Chicago - salt lake city
Las Vegas - montreal met air canada
Montreal - Bru
Wij moeten voor dit ticket 85 euro pp betalen
Onze zoon 1030 euro.
Voor dit topseizoen lijkt me dat een goeie prijs.
Het zijn in de heenvlucht wel twee overstappen , maar we hebben elke keer maar een uurtje zodat we op het gewone avonduur arriveren.
Wat denken jullie?
BRU - montreal met air canada
Montreal - chicago
Chicago - salt lake city
Las Vegas - montreal met air canada
Montreal - Bru
Wij moeten voor dit ticket 85 euro pp betalen
Onze zoon 1030 euro.
Voor dit topseizoen lijkt me dat een goeie prijs.
Het zijn in de heenvlucht wel twee overstappen , maar we hebben elke keer maar een uurtje zodat we op het gewone avonduur arriveren.
Wat denken jullie?
Groetjes,
Carine
Carine
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zou er nog eens goed naar kijken en dan vooral naar de terugreis, wij hebben het ook overwogen maar kwamen er achter dat de terugreis een dag langer duurt.
Wij zouden 's avonds uit LV vertrekken en dan rond middernacht in Montreal aankomen om pas de volgende dag rond 18:00 door te vliegen je zit dan bijna 18 uur in Montreal.
Wij zouden 's avonds uit LV vertrekken en dan rond middernacht in Montreal aankomen om pas de volgende dag rond 18:00 door te vliegen je zit dan bijna 18 uur in Montreal.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij vertrekken om 11 u 's morgens in Las Vegas, komen om 19 u in Montreal aan, vertrekken er terug om 20.30 en landen de volgende dag om half acht 's morgens. Eigenlijk niet anders dan een vlucht binnen Amerika.
De optie is 72 uur geldig.
Moeilijk om te beslissen. :
BRUSSELS to MONTREAL departing Monday, August 15
AIR CANADA 833
Depart:
BRUSSELS 10:45 AM
Arrive:
MON 15 AUG
MONTREAL 12:25 PM
Seat(s): NONSTOP
Equip: 333
Award Miles**: ***** ECONOMY
In-Flight services:
Meal:
MONTREAL to CHICAGO/OHARE departing Monday, August 15
UNITED 7441 *
Depart:
MONTREAL 2:42 PM
Arrive:
MON 15 AUG
CHICAGO/OHARE 4:15 PM
Equip: CR7
Award Miles**: 747 UNITED ECONOMY
In-Flight services:
Meal:
* OPERATED BY UNITED EXPRESS/GOJET AIRLINES
PLEASE CHECK-IN AT UNITED AIRLINES
CHICAGO/OHARE to SALT LAKE CTY departing Monday, August 15
UNITED 6449 *
Depart:
CHICAGO/OHARE 5:15 PM
Arrive:
MON 15 AUG
SALT LAKE CTY 7:41 PM
Award Miles**: 1249 UNITED ECONOMY
In-Flight services:
Meal:
* OPERATED BY UNITED EXPRESS/SKYWEST AIRLINES
PLEASE CHECK-IN AT UNITED AIRLINES TERM 1
LAS VEGAS to MONTREAL departing Thursday, September 1
AIR CANADA 576
Depart:
LAS VEGAS 11:10 AM
Arrive:
THU 1 SEP
MONTREAL 6:57 PM
Equip: 319
In-Flight services:
Meal:
MONTREAL to BRUSSELS departing Thursday, September 1
AIR CANADA 832
Depart:
MONTREAL 7:45 PM
Arrive:
FRI 2 SEP
BRUSSELS 8:35 AM
In-Flight services:
Meal:
De optie is 72 uur geldig.
Moeilijk om te beslissen. :
BRUSSELS to MONTREAL departing Monday, August 15
AIR CANADA 833
Depart:
BRUSSELS 10:45 AM
Arrive:
MON 15 AUG
MONTREAL 12:25 PM
In-Flight services:
Meal:
MONTREAL to CHICAGO/OHARE departing Monday, August 15
UNITED 7441 *
Depart:
MONTREAL 2:42 PM
Arrive:
MON 15 AUG
CHICAGO/OHARE 4:15 PM
Award Miles**: 747 UNITED ECONOMY
In-Flight services:
Meal:
* OPERATED BY UNITED EXPRESS/GOJET AIRLINES
PLEASE CHECK-IN AT UNITED AIRLINES
CHICAGO/OHARE to SALT LAKE CTY departing Monday, August 15
UNITED 6449 *
Depart:
CHICAGO/OHARE 5:15 PM
Arrive:
MON 15 AUG
SALT LAKE CTY 7:41 PM
Award Miles**: 1249 UNITED ECONOMY
In-Flight services:
Meal:
* OPERATED BY UNITED EXPRESS/SKYWEST AIRLINES
PLEASE CHECK-IN AT UNITED AIRLINES TERM 1
LAS VEGAS to MONTREAL departing Thursday, September 1
AIR CANADA 576
Depart:
LAS VEGAS 11:10 AM
Arrive:
THU 1 SEP
MONTREAL 6:57 PM
Equip: 319
In-Flight services:
Meal:
MONTREAL to BRUSSELS departing Thursday, September 1
AIR CANADA 832
Depart:
MONTREAL 7:45 PM
Arrive:
FRI 2 SEP
BRUSSELS 8:35 AM
In-Flight services:
Meal:
Groetjes,
Carine
Carine
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik zou aan een kant balen van 2 overstappen op de heenreis, maar voor deze prijs zou ik daar snel overheen zijn
Volgens mij een prima deal!

Volgens mij een prima deal!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zou er zo voor tekenen

- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Ik zou er ook voor gaan Carine. Het is een goede deal en daarnaast zijn de vluchten met miles die in aanmerking komen niet zo dik gezaaid is mijn ervaring van vorig jaar.
Leuk hoor dat jullie weer gaan en de oudste zoon meenemen. Jammer dat het niet eind juni kan.....
Marjan
Leuk hoor dat jullie weer gaan en de oudste zoon meenemen. Jammer dat het niet eind juni kan.....

Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
GGRRR
Bel ik vandaag terug met united en krijg ik de mededeling dat het derde ticket nu ineens zomaar 300 euro duurder is geworden.
Als ik online kijk dan heb je ook ineens 110.000 miles nodig, zoals Roland hiervoor al aangaf. Maar onze 55.000 miles blijven wel behouden. Moet ik de volgende keer toch eens vragen hoe dat komt.
Zo zie je maar, soms moet je direct toehappen
Ik probeer het de volgende dagen maar opnieuw
Bel ik vandaag terug met united en krijg ik de mededeling dat het derde ticket nu ineens zomaar 300 euro duurder is geworden.
Als ik online kijk dan heb je ook ineens 110.000 miles nodig, zoals Roland hiervoor al aangaf. Maar onze 55.000 miles blijven wel behouden. Moet ik de volgende keer toch eens vragen hoe dat komt.
Zo zie je maar, soms moet je direct toehappen

Ik probeer het de volgende dagen maar opnieuw

Groetjes,
Carine
Carine
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Kan je niet een dikke week later vertrekken? Ik dacht dat het tussenseizoen bij UA en CO begint op 23 augustus.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
Als ik het goed lees heb je maar 1 uur in Chicago voor de vlucht naar SLC. Je moet in Chicago door immigration. Uit ervaring kan ik je vertellen dat 1 uur wel eens heel weinig kan zijn. Op deze manier hebben we 2x een connecting flight gemist. (naar Phoenix en naar...SLC) In 2004 vlogen wij Amsterdam-Chicago-Salt Lake City met United. Uit mijn dagboek:
"Aankomst Chicago om 2 pm. Een uur en 15 minuten van de blocks door immigration, koffers ophalen en weer afgeven. Met treintje (perron 1)naar C pier en nog een heel eind lopen. Roltrap was stuk en handbagage moest weer door de scanner. Weer wachten. Rennen naar C31, idd helemaal aan het eind -yikes-waar we om 3.40 pm aankwamen. Vliegtuig was vertrokken. Nieuwe tickets en het volgende vliegtuig ging 2 uur later. Vertrek 5.40 pm en aankomst in SLC om 7.50 pm. Weer een eind lopen, auto bij Hertz (ging snel) opgehaald en naar hotel via I80, I15 en 600 south"
Natuurlijk kan het bij immigration/customs sneller gaan maar ook langzamer.....en die roltrap zal wel gemaakt zijn
Yeehaw
"Aankomst Chicago om 2 pm. Een uur en 15 minuten van de blocks door immigration, koffers ophalen en weer afgeven. Met treintje (perron 1)naar C pier en nog een heel eind lopen. Roltrap was stuk en handbagage moest weer door de scanner. Weer wachten. Rennen naar C31, idd helemaal aan het eind -yikes-waar we om 3.40 pm aankwamen. Vliegtuig was vertrokken. Nieuwe tickets en het volgende vliegtuig ging 2 uur later. Vertrek 5.40 pm en aankomst in SLC om 7.50 pm. Weer een eind lopen, auto bij Hertz (ging snel) opgehaald en naar hotel via I80, I15 en 600 south"
Natuurlijk kan het bij immigration/customs sneller gaan maar ook langzamer.....en die roltrap zal wel gemaakt zijn

Yeehaw
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Probleem is dat ALS de oudste erdoor is op school hij half september terug moet zijn. Ik heb juist bijna drie kwartier met united aan de telefoon gehangen.Doockles schreef:Kan je niet een dikke week later vertrekken? Ik dacht dat het tussenseizoen bij UA en CO begint op 23 augustus.
Je kan de saver awards van 55.00 miles ook online boeken, zonde rkosten. Maar enkel voor de vluchten met united zelf. En dat zijn er heeel weinig. Je hebt veel meer kezuze met air canada er bij.
Maar dan moet je telefonisch boeken en komt er sowieso 40 euro pp bij.
Maal drie geeft al 120 euro boekingskosten. Dat vind ik wel veel geld.
@Yeehaw : als ik wist dat we op de volgende vlucht zouden zitten maakt me dat niet uit. Maar we hebben het al eens gehad dat alle vluchten vol zaten en we moesten overnachten. Veel minder. Dat risico wil ik liever niet lopen.Ik vind Chicago een verschrikkelijke luchthaven en zou veel liever via Washington vliegen. Nu, vooralsnog geen vluchten geboekt....
Groetjes,
Carine
Carine
Over Chicago en DC verschillen wij van mening. Wij vonden juist Washington vreselijk.....
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Waarom? Je vertrekt van dezelfde terminal (met united toch), het is er vrij overzichtelijk en er zijn rookkamers
OK, mss niet op jou van toepassing 
De united terminal is wel verouderd. Ik weet niet welke terminal de andere maatschappijen hebben, maar er zijn er wel twee vernieuwde.

De united terminal is wel verouderd. Ik weet niet welke terminal de andere maatschappijen hebben, maar er zijn er wel twee vernieuwde.
Groetjes,
Carine
Carine
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Carine,
Alvast een klein stukje voor de route:
AMS - SLC
1. SLC - West Yellowstone
2. Yellowstone
3. Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone - Grand Teton
6. Grand Teton
7. Grand Teton - Moab
8. Moab
9 . Moab – Capitol Reef-Torrey
10. Capitol Reef - Page
11
12
13
14
Wellicht kan je er wat mee. Ik weet niet wat je ideeen precies zijn dus leef je verder uit!
AMS - SLC
2. Yellowstone
3. Yellowstone
4. Yellowstone
5. Yellowstone - Grand Teton
6. Grand Teton
7. Grand Teton - Moab
8. Moab
9 . Moab – Capitol Reef-Torrey
10. Capitol Reef - Page
11
12
13
14
Wellicht kan je er wat mee. Ik weet niet wat je ideeen precies zijn dus leef je verder uit!

- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb alles eens goed bekeken en opgeteld.
Als we met zn tweetjes zouden vliegen, was de beslissing snel gemaakt. Met miles vliegen.
Maar met onze oudste zoon als derde persoon zonder miles hebben we voor hem een ticket van 1300 euro te betalen.
Op connections vinden we voor onze dagen tickets van 700 euro.
Als ik bij de miles de taksen en boekingskosten optel is het verschil wel heel klein om al die miles daaraan uit te geven.
Ik denk dat ik de gok ga nemen : ga wachten op nog betere prijzen, maar al wel de hotels boeken.
Nu eerst uitzoeken of de motels in Yellowstone annuleerbaar zijn
Als we met zn tweetjes zouden vliegen, was de beslissing snel gemaakt. Met miles vliegen.
Maar met onze oudste zoon als derde persoon zonder miles hebben we voor hem een ticket van 1300 euro te betalen.
Op connections vinden we voor onze dagen tickets van 700 euro.
Als ik bij de miles de taksen en boekingskosten optel is het verschil wel heel klein om al die miles daaraan uit te geven.
Ik denk dat ik de gok ga nemen : ga wachten op nog betere prijzen, maar al wel de hotels boeken.
Nu eerst uitzoeken of de motels in Yellowstone annuleerbaar zijn

Groetjes,
Carine
Carine
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het eerste stuk van de reis zouden we zo plannen.dimple schreef:Carine,
AMS - SLC
2. Yellowstone
3. Yellowstone
Moab laat ik er uit denk ik, en hou de resterende dagen voor de regio Torrey - Page. Dirt roads rijden

Dan via Zion naar Vegas.
Zion hebben we al twee keer gedaan, dus daar kunnen we gewoon passeren, maar ik heb anderzijds wel zin om de narrows te lopen. Hoe vermoeiend is dat? Ik mag nl geen grote inspanningen doen.Ik vermoed dat de waterstand begin september niet zo hoog zal zijn?
Groetjes,
Carine
Carine
- sachasenne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat Yellowtone betreft :
We vertrekken 26/8 vanuit Salt Lake city. Zouden we dan de eerste nacht best in het dorp West Yellowstone overnachten? De tweede nacht in het noorden van het park en de derde aan het meer.
Of is de bovenste loop van het park bv veel mooier dan de onderste zodat je daar best meer tijd spendeert of vise versa?
We vertrekken 26/8 vanuit Salt Lake city. Zouden we dan de eerste nacht best in het dorp West Yellowstone overnachten? De tweede nacht in het noorden van het park en de derde aan het meer.
Of is de bovenste loop van het park bv veel mooier dan de onderste zodat je daar best meer tijd spendeert of vise versa?
Groetjes,
Carine
Carine
- Rob
- Amerika-expert
- Contacteer:
De bovendste loop is vooral voor het spotten van wildlive een mooie route, voor de geysers moet je de zuidelijke loop hebben.
West Yellowstone is een goede bestemming. We hebben Upper en Lower loop wel eens gereden met WY als thuisbasis maar ook vanaf Gardiner. Veel mensen slapen graag in het park maar daar geven wij niets om. Hoe minder korte verplaatsingen hoe beter maar daarin zijn we gelukkig allemaal anders. Wat ik wel voor Yell zou willen aanraden: Plan niet te veel. het onverwachte is altijd zo leuk met de dieren. Als je geluk hebt valt er wat sneeuw. Dat maakten wij ook mee en zijn toen als een speer (nou ja, snel gaat het niet in Yell) naar Artist Point gereden. Prachtig! Beide loops zijn schitterend.
Yeehaw
Btw. Ik lees net de post van Rob maar ook bij Mammoth in het noorden zijn genoeg warmwater bronnen.
Yeehaw
Btw. Ik lees net de post van Rob maar ook bij Mammoth in het noorden zijn genoeg warmwater bronnen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 12 Reacties
- 1480 Weergaves
-
Laatste bericht door paulr
-
- 76 Reacties