Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis sjaako87: Goedkeuring route.
Reis sjaako87: Goedkeuring route.
Ik ga samen met mijn vriendin, ik ben al een keer in florida geweest en dit wordt haar eerste keer naar de VS.
Nu vroeg ik me af of deze route te doen is ofdat deze beter aangepast kan worden?
Ik dacht eraan om Laughlin in te ruilen voor phoenix.
Ik zal de enigste bestuurder zijn, maar ik ben gewend om lange afstanden in mijn eentje te rijden.
Dag 1: Amsterdam - Los Angeles
Dag 2: Los Angeles - Palm Springs (ca. 240 km)
Dag 3: Palm Springs - Laughlin (ca. 420 km)
Dag 4: Laughlin - Williams (ca. 235 km)
Dag 5: Williams - Grand Canyon National Park - Lake Powell/Page (ca. 310 km)
Dag 6: Lake Powell/Page - Bryce Canyon National Park (ca. 270 km)
Dag 7: Bryce Canyon National Park - Las Vegas (ca. 380 km)
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley National Park - Fresno (ca. 720 km)
Dag 10: Fresno - San Francisco (ca. 245 km)
Dag 11: San Francisco
Dag 12: San Francisco - San Simeon (ca. 465 km)
Dag 13: San Simeon - Los Angeles (ca. 175 km)
Dag 14: Los Angeles - Amsterdam
Dag 15: Amsterdam
Re: Goedkeuring route.
Ik ben (nog) geen ervaren Amerika reiziger maar het lijkt mij dat je erg weinig rust hebt met deze route.
Ik denk dat je in dit tijdsbestek toch enkele keuzes moet maken van wat je echt wilt zien, en enkele dingen moet laten vallen.
Ik denk dat je in dit tijdsbestek toch enkele keuzes moet maken van wat je echt wilt zien, en enkele dingen moet laten vallen.
Dit is een route van een reisbureau of niet? Kras?
Ik zou eerder voor een andere route gaan:
Dag 2: Los Angeles - Needles
Dag 3: Needles - Grand Canyon NP
Dag 4: Grand Canyon NP - Bryce
Dag 5: Bryce - Zion
Dag 6: Zion - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Death Valley - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite - San Francisco
Dag 12: San Francisco - San Simeon
Dag 13: San Simeon - Los Angeles
Bovenstaande is volledig uit de losse pols, ervan uitgaande dat je alle hoogtepunten persé wilt zien. Je moet heel veel rijden dus. Als je nog kans hebt om te veranderen zou ik dit zeker doen.
Ik zou eerder voor een andere route gaan:
Dag 2: Los Angeles - Needles
Dag 3: Needles - Grand Canyon NP
Dag 4: Grand Canyon NP - Bryce
Dag 5: Bryce - Zion
Dag 6: Zion - Las Vegas
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas - Death Valley - Yosemite
Dag 9: Yosemite
Dag 10: Yosemite - San Francisco
Dag 12: San Francisco - San Simeon
Dag 13: San Simeon - Los Angeles
Bovenstaande is volledig uit de losse pols, ervan uitgaande dat je alle hoogtepunten persé wilt zien. Je moet heel veel rijden dus. Als je nog kans hebt om te veranderen zou ik dit zeker doen.
2008 & 2009 Rondreis Zuidwesten
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
2013 -- Rondreis Florida
2015 & 2017 -- Florida - Orlando --> http://floridams2017.blogspot.nl
Is dit een reisbureauroute met door het reisbureau vastgestelde overnachtingen? Het oogt allemaal wat vlug en met plaatsnamen die ik vooral ken van reisgidsen (Lauglin, Williams, Fresno). Jammer dat je niet dichterbij de Grand Canyon overnacht, je mist nu de zonsondergang/zonsopkomst. En waarom én Palm Springs én Laughlin én Williams? Met een minder had het ook wel gekund. Zeker als je niet op ziet tegen de rit Las Vegas-Death Valley-Fresno. Zit je in St. George na je bezoek aan Bryce zodat je Zion ook nog mee moet nemen?
Phoenix zou ik niet doen. Wat moet je daar dan, hier is het vooral populair als vertrekplaats? En in dit geval had vertrekken van Phoenix en eindigen in L.A. ook zeker tijdswinst opgeleverd die je goed had kunnen gebruiken in de parken.
Phoenix zou ik niet doen. Wat moet je daar dan, hier is het vooral populair als vertrekplaats? En in dit geval had vertrekken van Phoenix en eindigen in L.A. ook zeker tijdswinst opgeleverd die je goed had kunnen gebruiken in de parken.
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zou inderdaad ook meer rust in de route brengen.
Ik weet niet wat je wensen zijn in de reis? Alleen maar vanuit de auto dingen bekijken of ook echt het park beleven en wandelingen maken?
Jouw route biedt nagenoeg geen mogelijkheden om met rust te genieten van een park.
De route van Marsch vind ik al beter al hoewel ik voor 15 dagen nog minder plaatsen zou aandoen. (kustroute bijv overslaan)
Wellicht kan je vertellen wat je in deze reis wilt doen??
Ik weet niet wat je wensen zijn in de reis? Alleen maar vanuit de auto dingen bekijken of ook echt het park beleven en wandelingen maken?
Jouw route biedt nagenoeg geen mogelijkheden om met rust te genieten van een park.
De route van Marsch vind ik al beter al hoewel ik voor 15 dagen nog minder plaatsen zou aandoen. (kustroute bijv overslaan)
Wellicht kan je vertellen wat je in deze reis wilt doen??
Zo 3 reacties die gokken op een reisbureauroute.
we worden er goed in ze gelijk te herkennen.
In de variant van Mash moet je er rekening mee houden dat de Tioga Pass nog dicht zal zijn en er dus flink omgereden moet worden. Las Vegas - Death Valley - Yosemite is normaal al gekkenwerk, maar met een dichte Tioga Pass onmogelijk. Dus om in het kader van de tijd Yosemite dan links te laten liggen, vond ik in het oorspronkelijke plan nog niet eens zo gek. Als er dan toch keuzes gemaakt moeten worden....

In de variant van Mash moet je er rekening mee houden dat de Tioga Pass nog dicht zal zijn en er dus flink omgereden moet worden. Las Vegas - Death Valley - Yosemite is normaal al gekkenwerk, maar met een dichte Tioga Pass onmogelijk. Dus om in het kader van de tijd Yosemite dan links te laten liggen, vond ik in het oorspronkelijke plan nog niet eens zo gek. Als er dan toch keuzes gemaakt moeten worden....
Ik heb tot nu toe alleen nog maar het ticket geboekt, dus geen hotels en auto.
Alle opties liggen nog open.
Ik houd van parken, mijn vriendin van strand en winkelen.
Daarom had ik de kust route erin zitten voor haar, en de parken voor mij.
Deze reis heb ik af gekeken van jongintra om voormezelf makkelijk te maken omdat ik anders niet weet
wat voor een route ik kan nemen.
Dus als iemand een custom route voor me kan maken dan vind ik dat nog beter!
Alle opties liggen nog open.
Ik houd van parken, mijn vriendin van strand en winkelen.
Daarom had ik de kust route erin zitten voor haar, en de parken voor mij.
Deze reis heb ik af gekeken van jongintra om voormezelf makkelijk te maken omdat ik anders niet weet
Dus als iemand een custom route voor me kan maken dan vind ik dat nog beter!
P.S ik hoef niet perse alle hoogtepunten te zien omdat ik nog wel een keer terug wil maar dan langer.
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Het wordt dus een rondje LA-LA van 15 dagen? Dat is al krap aan, beter was geweest een rondje LA-Phoenix of LA-Las Vegas.
Winkelen zal geen probleem zijn, strand is daarintegen alleen leuk in de buurt van Los Angeles gezien de temperaturen aan zee, bv. Huntington Beach, Newport Beach, Santa Monica Beach of Venice Beach. De rest van de kustroute is vaak mistig en niet al te warm.
Hier een poging:
Dag 2: Los Angeles (bezoek Hollywood, Venice Beach, Santa Monica Beach)
Dag 3: LA - Needles (via Joshua tree NP)
Dag 4: Needles - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon NP - Page (Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam)
Dag 6: Page - Bryce
Dag 7: Bryce - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas (shoppen, Strip verkennen)
Dag 10: Las Vegas - Death Valley - Bakersfield (je moet onderlangs, de Tioga Pass zal nog dicht zijn)
Dag 11: Bakersfield - Sequoia & Kings NP
Dag 12: Sequoia & Kings NP
Dag 13: Sequoia & Kings - LA
Je mist in deze route de kustweg, San francisco en Yosemite, maar doordat de Tioga Pass dicht is wordt het erg moeilijk en te gehaast om dit allemaal nog in te passen. De bovenstaande route is nog best rustig, zodat je Zion en Sequoia rustig kunt bekijken en niets te haastig hoeft te doen.
Je kunt je de volgende reis dan focussen op een start in SF, waarna je meteen daarna door kunt naar Yosemite.
Winkelen zal geen probleem zijn, strand is daarintegen alleen leuk in de buurt van Los Angeles gezien de temperaturen aan zee, bv. Huntington Beach, Newport Beach, Santa Monica Beach of Venice Beach. De rest van de kustroute is vaak mistig en niet al te warm.
Hier een poging:
Dag 2: Los Angeles (bezoek Hollywood, Venice Beach, Santa Monica Beach)
Dag 3: LA - Needles (via Joshua tree NP)
Dag 4: Needles - Grand Canyon
Dag 5: Grand Canyon NP - Page (Horseshoe Bend, Lake Powell, Glen Canyon Dam)
Dag 6: Page - Bryce
Dag 7: Bryce - Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas (shoppen, Strip verkennen)
Dag 10: Las Vegas - Death Valley - Bakersfield (je moet onderlangs, de Tioga Pass zal nog dicht zijn)
Dag 11: Bakersfield - Sequoia & Kings NP
Dag 12: Sequoia & Kings NP
Dag 13: Sequoia & Kings - LA
Je mist in deze route de kustweg, San francisco en Yosemite, maar doordat de Tioga Pass dicht is wordt het erg moeilijk en te gehaast om dit allemaal nog in te passen. De bovenstaande route is nog best rustig, zodat je Zion en Sequoia rustig kunt bekijken en niets te haastig hoeft te doen.
Je kunt je de volgende reis dan focussen op een start in SF, waarna je meteen daarna door kunt naar Yosemite.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Er staan enorm veel routekaartjes etc hier op het forum. Ik denk wanneer je goed zoekt, zelf een kaart van Amerika erbij pakt en bijv Googlemaps voor de km´s dat je dan zelf ook al een heel eind komt.sjaako87 schreef: Deze reis heb ik af gekeken van jongintra om voormezelf makkelijk te maken omdat ik anders niet weet
!
viewtopic.php?f=7&t=11994 Hier staan reisverslagen
viewtopic.php?f=10&t=26321&hilit=routekaartjes+2010 Routekaartjes etc.
Re: Reis sjaako87: Goedkeuring route.
Ik zou het zo doen en ook Sequoia laten voor wat het is:
Dag 2: Los Angeles - Kingman (je kan kiezen: via joshua Tree NP of via http://www.barstowoutlet.com te Barstow als je je vriendin wil blij maken)
Dag 3: Kingman - route 66- Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Horseshoe Bend - Page
Dag 5: Page (Lake Powell, Glen Canyon Dam, Antelope Canyon)
Dag 6: Page - Bryce Canyon National Park
Dag 7: Bryce Canyon National Park - Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas (shops en vermaak genoeg!)
Dag 11: Las Vegas - Death Valley
Dag 12: Death Valley - L.A.
Dag 13: L.A.
Dag 2: Los Angeles - Kingman (je kan kiezen: via joshua Tree NP of via http://www.barstowoutlet.com te Barstow als je je vriendin wil blij maken)
Dag 3: Kingman - route 66- Grand Canyon
Dag 4: Grand Canyon - Horseshoe Bend - Page
Dag 5: Page (Lake Powell, Glen Canyon Dam, Antelope Canyon)
Dag 6: Page - Bryce Canyon National Park
Dag 7: Bryce Canyon National Park - Zion
Dag 9: Zion - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas (shops en vermaak genoeg!)
Dag 11: Las Vegas - Death Valley
Dag 12: Death Valley - L.A.
Dag 13: L.A.
By the way: De kust boven L.A. zal trouwens te koud zijn nog in die tijd van het jaar. Er is daar een koude golfstroom. Ik zou dus een volle dag in Las Vegas blijven (of misschien 2 als je geen volle dag in Zion of Page nodig hebt) voor winkelen en het zwembad.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Goede instelling. Met minder zie je namelijk vaak meer. Ik zal eens 2 routes voor je uitwerken, die je zou kunnen doen.:sjaako87 schreef:P.S ik hoef niet perse alle hoogtepunten te zien omdat ik nog wel een keer terug wil maar dan langer.
Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon - Page
Dag 7: Page
Dag 8: Page - Bryce Canyon
Dag 9: Bryce Canyon - Zion
Dag 10: Zion
Dag 11: Zion - Las Vegas
Dag 12: Las Vegas
Dag 13: Las Vegas - Death Valley
Dag 14: Death Valley - Los Angeles
Dag 15: Los Angeles - Terugreis
Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Death Valley
Dag 5: Death Valley
Dag 6: Death Valley - Lee Vining
Dag 7: Lee Vining - Yosemite
Dag 8: Yosemite
Dag 9: Yosemite - San Francisco
Dag 10: San Francisco
Dag 12: San Francisco - Monterey
Dag 13: Monterey - Cambria
Dag 14: Cambria - Los Angeles
Dag 15: Los Angeles - Terugreis
In mijn tweede route, kom je op 30 april in Death Valley aan. Ik denk dat de temperaturen dan wel goed te doen zijn en heb ik hier 2 nachten voor geplaatst. Death Valley wordt vaak maar bezocht met 1 nacht, maar 2 nachten Death Valley zijn geen overbodige luxe.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
@ rene: ze hebben maar 14 dagen als ik hun eerste topic aanhoud. Dag 15 landen ze in Amsterdam. Je routes zijn dus een dag te lang. Is op te vangen door een dag minder L.A. en dan lijkt jouw route 1 veel op mijn idee 

- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Haha, ja toen ik hem plaatste, zag ik ook al dat mijn route erg op die van jou leek.
Goed trouwens dat je het zegt. Ik wou weer eens een dag te lang haha. Inderdaad zou er dan een dag L.A. af kunnen, afhankelijk van wat de wensen daar zijn.
Goed trouwens dat je het zegt. Ik wou weer eens een dag te lang haha. Inderdaad zou er dan een dag L.A. af kunnen, afhankelijk van wat de wensen daar zijn.
Groetjes René
Bedankt voor de vele reacties en route tips.
Hier kan ik wel een mooie route mee maken.
Het is bij nader inzien inderdaad te koud bij de kust.
Hier kan ik wel een mooie route mee maken.
Het is bij nader inzien inderdaad te koud bij de kust.
Ik zie boven in dit topic terug komen dat de kust waarschijnlijk te koud is?
Met de nieuwe planning zou ik 7 mei bij de kust zijn.
Dan is het toch rond de 21 graden?
Met de nieuwe planning zou ik 7 mei bij de kust zijn.
Dan is het toch rond de 21 graden?
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
http://www.beachcalifornia.com/beach/ca ... ature.html
Het ligt er aan waarvoor je naar de kust gaat. Voor de zon en strand of echt om van de route te genieten en sightseeing te doen.
Het ligt er aan waarvoor je naar de kust gaat. Voor de zon en strand of echt om van de route te genieten en sightseeing te doen.
Kan geen commentaar geven op je hele route, maar waarom Fresno? Ooit 'The city of crystal meth: Fresno, CA' van Louis Theroux gezien? http://www.bbc.co.uk/programmes/b00m572d
Bovenste route van de afbeelding valt zowiso al af i.v.m de tijd,
het is gewoon te ambitieus.
Nu wil ik dus op advies van de mensen hier afgaan,
het weer vind ik ook belangrijk vandaar vraag ik me af of de route van SF naar LA op 7 mei niet te koud is?
Ik wil toch wel in een t-shirt van de zon kunnen genieten.
het is gewoon te ambitieus.
Nu wil ik dus op advies van de mensen hier afgaan,
het weer vind ik ook belangrijk vandaar vraag ik me af of de route van SF naar LA op 7 mei niet te koud is?
Ik wil toch wel in een t-shirt van de zon kunnen genieten.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 2085 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 18 Reacties