Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Willemijn86: Route eerste keer Amerika; tips?
-
- Amerika-newbie
Reis Willemijn86: Route eerste keer Amerika; tips?
In mei ga ik samen met mijn vriend 3,5 week naar Amerika, voor beide is dit de eerste keer. Met dank aan dit forum heb ik onze route bepaald; eigenlijk de 'standaard' route voor een eerste keer Amerika, maar in plaats van het rondje met de klok mee te doen, doen we 'm tegen de klok in. Dus eerste de kustroute en dan verder het binnenland in. Ik had eigenlijk de hoop dat de Tioga Pass dan open zou zijn tegen de tijd daar we daar aankomen (24 mei), maar dat is nog steeds nog maar afwachten natuurlijk.
De route is als volgt. Ik ben benieuwd of jullie opmerkingen/aanvullingen/tips hebben! Vooral de laatste dag ben ik benieuwd wat er te doen/zien is op de route van Yosemite terug naar SF.
8-mei Amsterdam - San Francisco
9-mei San Francisco
10-mei San Francisco - Morro Bay --> carmel/point lobos, 17 mil drive, big sur, julia pfeiffer SP, San Simeon
11-mei Morro Bay - Santa Barbara --> stranden (pismo beach)
12-mei Santa Barbara - Los Angeles
13-mei Los Angeles
14-mei Los Angeles - 29 palms --> palm springs aerial tramway, joshua tree NP
15-mei 29 palms - Needles --> mojave
16-mei Needles - Grand Canyon --> over route 66, grand canyon NP
17-mei Grand Canyon - Monument Valley --> monument valley
18-mei Monument Valley - Page --> antelope canyon
19-mei Page - Bryce Canyon --> bryce canyon
20-mei Bryce Canyon - Zion --> zion NP
21-mei Zion - Las Vegas
22-mei Las Vegas
23-mei Las Vegas - Lone Pine --> door death valley
24-mei Lone Pine - Mammoth lakes --> bodie, yosemite, mammoth lakes
25-mei Mammoth lakes - Groveland --> yosemite
26-mei Groveland - San Francisco
27-mei San Francisco - New York
28-mei New York
29-mei New York
30-mei New York
31-mei New York - Amsterdam
De route is als volgt. Ik ben benieuwd of jullie opmerkingen/aanvullingen/tips hebben! Vooral de laatste dag ben ik benieuwd wat er te doen/zien is op de route van Yosemite terug naar SF.
9-mei San Francisco
10-mei San Francisco - Morro Bay --> carmel/point lobos, 17 mil drive, big sur, julia pfeiffer SP, San Simeon
11-mei Morro Bay - Santa Barbara --> stranden (pismo beach)
12-mei Santa Barbara - Los Angeles
13-mei Los Angeles
14-mei Los Angeles - 29 palms --> palm springs aerial tramway, joshua tree NP
15-mei 29 palms - Needles --> mojave
16-mei Needles - Grand Canyon --> over route 66, grand canyon NP
17-mei Grand Canyon - Monument Valley --> monument valley
18-mei Monument Valley - Page --> antelope canyon
19-mei Page - Bryce Canyon --> bryce canyon
20-mei Bryce Canyon - Zion --> zion NP
21-mei Zion - Las Vegas
22-mei Las Vegas
23-mei Las Vegas - Lone Pine --> door death valley
24-mei Lone Pine - Mammoth lakes --> bodie, yosemite, mammoth lakes
25-mei Mammoth lakes - Groveland --> yosemite
26-mei Groveland - San Francisco
28-mei New York
29-mei New York
30-mei New York
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis Willemijn86: Route eerste keer Amerika; tips?
Best wel een drukke route zo op het eerste gezicht.
Ik zou aan de kust kiezen voor een overnachting in Monterey en Cambria. Zo heb je meer tijd voor Big Sur. 17-mile drive vonden wij persoonlijk tegenvallen.
Ook voor Yosemite zul je weinig tijd hebben als de Tioga Pass gesloten is.
Zou het een optie kunnen zijn om het deel van Monument Valley tot en met Zion voor een volgende reis te bewaren? Dan ga je na de Grand Canyon naar Las Vegas en heb je 4 dagen te verdelen over je route.
Ik zou aan de kust kiezen voor een overnachting in Monterey en Cambria. Zo heb je meer tijd voor Big Sur. 17-mile drive vonden wij persoonlijk tegenvallen.
Ook voor Yosemite zul je weinig tijd hebben als de Tioga Pass gesloten is.
Zou het een optie kunnen zijn om het deel van Monument Valley tot en met Zion voor een volgende reis te bewaren? Dan ga je na de Grand Canyon naar Las Vegas en heb je 4 dagen te verdelen over je route.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wat René zegt: bewaar een deel voor een volgend keer. Of - als de tickets nog niet geboekt zijn - sla NY over. Je hebt maar 19 dagen voor het zuidwesten, en dat is krap als je een rondje gaat maken.
Ga er van uit dat de Tioga Pass nog gesloten is; Mammoth Lakes is dan niet zo handig. Bekijk na Lone Pine of je wel of niet via de Tioga Pass gaat rijden.
Bedenk ook dat Yosemite ook bij een open Tioga Pass niet vanuit Mammoth Lakes te doen is, zeker niet als je ook nog naar Bodie gaat.
Groveland is een leuke paats, maar niet ideaal voor Yosemite, ik zou proberen iets in de vallei te vinden, of in El Portal.
De invulling van de route is natuurlijk heel persoonlijk, maar je moet er rekening mee houden dat je met dit schema niet veel tijd hebt in de parken. Als je Monument Valley schrapt heb je iets meer rust. Ook de overnachting in Needles zou ik overslaan. Dan heb je meer tijd voor Yosemite, en misschien een dag bij zion of Page.
Marianne
Ga er van uit dat de Tioga Pass nog gesloten is; Mammoth Lakes is dan niet zo handig. Bekijk na Lone Pine of je wel of niet via de Tioga Pass gaat rijden.
Bedenk ook dat Yosemite ook bij een open Tioga Pass niet vanuit Mammoth Lakes te doen is, zeker niet als je ook nog naar Bodie gaat.
Groveland is een leuke paats, maar niet ideaal voor Yosemite, ik zou proberen iets in de vallei te vinden, of in El Portal.
De invulling van de route is natuurlijk heel persoonlijk, maar je moet er rekening mee houden dat je met dit schema niet veel tijd hebt in de parken. Als je Monument Valley schrapt heb je iets meer rust. Ook de overnachting in Needles zou ik overslaan. Dan heb je meer tijd voor Yosemite, en misschien een dag bij zion of Page.
Marianne
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor jullie reacties! Alles is in principe al geboekt, maar hotels kunnen we gelukkig nog annuleren. Langs de kust leek het me ook wel veel om te zien op het eerste stuk, bedankt voor de tips René! Is Cambria leuker dan Morro Bay? Ik zie dat dit niet ver uit elkaar ligt..
En Marianne, hoe zouden we dan het beste vanuit Death Valley naar Yosemite kunnen rijden? Door Sequoia National Forest? Dit lijkt nog best een groot stuk..
Het stuk tussen Grand Canyon en Las Vegas schrappen doe ik liever niet
En Marianne, hoe zouden we dan het beste vanuit Death Valley naar Yosemite kunnen rijden? Door Sequoia National Forest? Dit lijkt nog best een groot stuk..
Het stuk tussen Grand Canyon en Las Vegas schrappen doe ik liever niet

Grappig, als onze route doorgaat als wij hem gepland hebben zijn we dezelfde dag in Las Vegas.
Welk hotel hebben jullie daar geboekt?
Welk hotel hebben jullie daar geboekt?
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Het is niet zozeer een leukere plek maar het stuk dat je gaat rijden vanaf Monterey/ Carmel tot Cambria is het mooiste stuk. Het zou mooi zijn daar meer tijd ana te besteden dan de andere stukken aan de kust.Willemijn86 schreef:Bedankt voor jullie reacties! Alles is in principe al geboekt, maar hotels kunnen we gelukkig nog annuleren. Langs de kust leek het me ook wel veel om te zien op het eerste stuk, bedankt voor de tips René! Is Cambria leuker dan Morro Bay? Ik zie dat dit niet ver uit elkaar ligt..
"En Marianne, hoe zouden we dan het beste vanuit Death Valley naar Yosemite kunnen rijden? Door Sequoia National Forest? Dit lijkt nog best een groot stuk.."
Ik ben wel niet Marianne... maar toch. Je zou vanuit LV via Bakersfield en Fresno kunnen rijden, dat kost ook 1-2 dagen. Sequoia zelf kost je vanwege het wat beperkter aantal dagen teveel tijd. Je kunt wel in het zuiden van Yosemite Sequoia's bekijken bij Mariposa Grove.
Dat snap ik wel want het is alelmaal even mooi, maar nu is het wel erg snel overal langs rijden. Je krijgt weinig mogelijkheden om ergens echt even rustig van te genieten. Dat is eigenlijk jammer. Ik zou Monument Valley overslaan, leuk om gezien te hebben en echt mooi, maar Page en Bryce en Zion zijn veel mooier.Het stuk tussen Grand Canyon en Las Vegas schrappen doe ik liever niet
Laatst gewijzigd door Isis op 03 mar 2011, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, via Bakersfield. Googlemaps stuurt je langs Lake Isabella. Je kunt dan in 1 dag van Lone Pine naar bijvoorbeeld Oakhurst of Yosemite Village rijden.Willemijn86 schreef: En Marianne, hoe zouden we dan het beste vanuit Death Valley naar Yosemite kunnen rijden? Door Sequoia National Forest? Dit lijkt nog best een groot stuk..
Een andere mogelijkheid is om wel via Mammtoh Lakes te rijden en de eerste pas die open is te nemen. Dat kan de Sonora Pas zijn, maar als je pech hebt moet je nog noordelijker. De CA88 is altijd open. Is een mooie route.
Marianne
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Ik ben nog eens met jullie route aan de slag gegaan. Als je een druk deel hebt, kun je dat het beste in het begin hebben. Ik zou in het begin dus kiezen voor 1 overnachting tussen San Francisco en Los Angeles, 1 tussen Los Angeles en de Grand Canyon en voor de rust zou ik Monument Valley uit de route laten. Op deze manier is de route ineens veel beter te doen.:
9-mei San Francisco
10-mei San Francisco - San Simeon
11-mei San Simeon - Los Angeles
12-mei Los Angeles
13-mei Los Angeles - Kingman
14-mei Kingman - Grand Canyon
15-mei Grand Canyon - Page
16-mei Page
17-mei Page - Bryce Canyon
18-mei Bryce Canyon - Zion
19-mei Zion
20-mei Zion - Las Vegas
21-mei Las Vegas
22-mei Las Vegas - Death Valley (Een overnachting in het park zelf is echt een aanrader.)
23-mei Death Valley - Lee Vining
24-mei Lee Vining - Yosemite (Als de Tioga Pass nog gesloten is via 1 van de noordelijkere passen.)
25-mei Yosemite
26-mei Yosemite - San Francisco
28-mei New York
29-mei New York
30-mei New York
9-mei San Francisco
10-mei San Francisco - San Simeon
11-mei San Simeon - Los Angeles
12-mei Los Angeles
13-mei Los Angeles - Kingman
14-mei Kingman - Grand Canyon
15-mei Grand Canyon - Page
16-mei Page
17-mei Page - Bryce Canyon
18-mei Bryce Canyon - Zion
19-mei Zion
20-mei Zion - Las Vegas
21-mei Las Vegas
22-mei Las Vegas - Death Valley (Een overnachting in het park zelf is echt een aanrader.)
23-mei Death Valley - Lee Vining
24-mei Lee Vining - Yosemite (Als de Tioga Pass nog gesloten is via 1 van de noordelijkere passen.)
25-mei Yosemite
26-mei Yosemite - San Francisco
28-mei New York
29-mei New York
30-mei New York
Groetjes René
-
- Amerika-newbie
Ik heb vandaag nog eens goed naar jullie suggesties gekeken en het een en ander omgeboekt.
Wat we nu gaan doen is:
Van San Fransisco naar San Simeon, daar een overnachting (Silver Surf Motel) en dan doorrijden naar Santa Barbara.
Verder heb ik het hotel in Mammoth Lakes geannuleerd vanwege de grote kans op een dichte Tioga Pass. Ik heb de route nu gepland via Sequia National Forest naar Visalia (vanaf Lone Pine) en vanaf daar naar El Portal (Cedar Lodge).
Monument Valley nog steeds behouden
Nogmaals, bedankt voor jullie tips! Zo kijk je toch nog eens even kritisch naar de route
Wat we nu gaan doen is:
Van San Fransisco naar San Simeon, daar een overnachting (Silver Surf Motel) en dan doorrijden naar Santa Barbara.
Verder heb ik het hotel in Mammoth Lakes geannuleerd vanwege de grote kans op een dichte Tioga Pass. Ik heb de route nu gepland via Sequia National Forest naar Visalia (vanaf Lone Pine) en vanaf daar naar El Portal (Cedar Lodge).
Monument Valley nog steeds behouden

Nogmaals, bedankt voor jullie tips! Zo kijk je toch nog eens even kritisch naar de route

- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goed gewerkt... nu heb je geen risico dat je ineens ver moet omrijden. En langs de kust is ook net wat rustiger, dat stuk is gewoon erg mooi.
Waarom wel in Lone Pine? Dat ligt toch ten Noorden van Death Valley. Het lijkt me logischer om dan in DV zelf iets te boeken. Of zie ik dat niet helemaal goed.
Waarom wel in Lone Pine? Dat ligt toch ten Noorden van Death Valley. Het lijkt me logischer om dan in DV zelf iets te boeken. Of zie ik dat niet helemaal goed.
-
- Amerika-newbie
Je hebt gelijk Isis! Net dus maar Lone Pine geannuleerd en een kamer in Stovepipe Wells geboekt!
- Isis
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik wist het niet zeker maar ik neem aan dat je dat wel hebt nagekeken voor je boekte. 

hoikes,
In de zomer van 2007 hebben wij een rondrit gemaakt LA naar LA: 23 dagen en +/-4500 km afgelegd. Onze kids waren toen 14 en 12 jaar.
De toppers waren Grand Canyon!!!, Antelope Canyon (in Page), de nationale parken Zion / Valley of Fire / Death Valley / Yosemite (allemaal anders en toch even mooi!), Big Sur, LA maar zeer zeker San Francisco (alleen te koud). De kids vonden Las Vegas en Bodie de toppers! Tegenvallers waren 17mile Drive en Hoover Dam. Achteraf spijt dat we Monument Valley niet meegenomen hadden!
Dag 1: reis naar LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA - Prescott
Dag 4: Prescott - Flagstaff
Dag 5: Flagstaff - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Page
Dag 8: Page - Springdale
Dag 9: Springdale - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Lone Pine
Dag 13: Lone Pine - El Portal
Dag 14: El Portal (Yosemite Park)
Dag 15: El Portal - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - San Simeon
Dag 19: San Simeon
Dag 20: San Simeon - LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: reis naar huis
Als je nog iets meer wil weten, vraag maar op!
In de zomer van 2007 hebben wij een rondrit gemaakt LA naar LA: 23 dagen en +/-4500 km afgelegd. Onze kids waren toen 14 en 12 jaar.
De toppers waren Grand Canyon!!!, Antelope Canyon (in Page), de nationale parken Zion / Valley of Fire / Death Valley / Yosemite (allemaal anders en toch even mooi!), Big Sur, LA maar zeer zeker San Francisco (alleen te koud). De kids vonden Las Vegas en Bodie de toppers! Tegenvallers waren 17mile Drive en Hoover Dam. Achteraf spijt dat we Monument Valley niet meegenomen hadden!
Dag 1: reis naar LA
Dag 2: LA
Dag 3: LA - Prescott
Dag 4: Prescott - Flagstaff
Dag 5: Flagstaff - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Page
Dag 8: Page - Springdale
Dag 9: Springdale - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Lone Pine
Dag 13: Lone Pine - El Portal
Dag 14: El Portal (Yosemite Park)
Dag 15: El Portal - San Francisco
Dag 16: San Francisco
Dag 17: San Francisco
Dag 18: San Francisco - San Simeon
Dag 19: San Simeon
Dag 20: San Simeon - LA
Dag 21: LA
Dag 22: LA
Dag 23: reis naar huis
Als je nog iets meer wil weten, vraag maar op!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 1489 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 23 Reacties