Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Nieky81: rondreis zuidwesten in juli (1e keer)

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Nieky81
Amerika-ontdekker

Reis Nieky81: rondreis zuidwesten in juli (1e keer)

Bericht door Nieky81 »

Hallo allen,

We zijn op het moment druk bezig om onze reis samen te stellen voor de zomer dit jaar. Helaas hebben we hooguit 16-18 dagen om deze rondreis te maken.
We hebben al een optie op een vlucht genomen; Dusseldorf - San Francisco (met tussenstop in Londen-Heathrow)

Vraagje: we willen met een huurauto gaan rijden, hoe zit het met de bagageruimte in een standaard auto? het schijnt dat 2 koffers niet in de achterbak passen.. en aangezien we soms toch onderweg de bagage in de auto moeten laten, mag dat niet zichtbaar zijn. Is het uberhaupt wel veilig om bagage in de auto te laten? :(

De dingen die we zeker willen zien zijn SF en LA, Yosemite NP, Las Vegas, Bryce Canyon en Page (Antelope Canyon)
Nog ideeën wat er ontbreekt of wat we beter kunnen overslaan? is Death Valley de moeite waard? (lijkt me erg heet)

Het is voor ons de eerste kennismaking met Amerika, dus alle tips/adviezen zijn welkom! :wink:
Dag 1 Aankomst San Francisco
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Fresno (ca 422 km)
Dag 4 Fresno (Yosemite NP, Sequoia NP)
Dag 5 Death Valley - Las Vegas (ca 301 km)
Dag 6 Las Vegas
Dag 7 Las Vegas - Bryce Canyon (ca 392 km) (Zion NP)
Dag 8 Bryce Canyon
Dag 9 Bryce Canyon - Lake Powell/Page (ca 270 km)
Dag 10 Lake Powell/Page
Dag 11 Lake Powell - Grand Canyon (ca 465 km)
Dag 12 Grand Canyon - Scottsdale (ca 378 km)
Dag 13 Scottsdale - Palm Springs - Los Angeles ( ca 590 km)
Dag 14 Los Angeles
Dag 15 Los Angeles
Dag 16 Los Angeles - Monterey (ca 550 km)
Dag 17 Monterey - San Francisco ca 225 km) Terugvlucht
Dag 18 Aankomst Dusseldorf

Alvast bedankt!
Groetjes Monique
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Rondreis zuidwesten in juli (1e keer)

Bericht door Martin & Marianne »

hallo Monique,

Ik denk dat het te veel wordt, zoals je het nu gepland hebt, zeker het eerste stuk. Ik mis in jouw route de dag met het stuk Fresno - Death valley.
Vanuit Fresno kun je niet Yosemite bekijken, en al helemaal niet in combinatie met Sequoia. Die laatste zou ik overslaan. Beter is het om van SF naar Yosemite te rijden (en in het park of zo dicht mogelijk bij het park te overnachten, minimaal 2 nachten) en dan via de Tioga Pass naar Death valley (zeker de moeite waard) te rijden.
Een overnachting in Zion is aan te raden, terwijl ik 2 nachten Bryce en 2 nachten Page weer erg veel vind als je zo weinig tijd hebt.
Kijk eens of het niet handig is om een deel over te slaan, dus bijvoorbeeld eindigen in LA, of beginnen in LA en eindigen in Phoenix.
Wanneer wil je precies gaan?

Marianne
tinkerbeliii
Amerikafan

Bericht door tinkerbeliii »

je wil wel erg veel doen in korte tijd... en de tijd is ook niet zo goed verdeeld (weinig tijd voor SF & Yosemite & kustweg).

Als je alles er wil inhouden & wil vertrekken en eindigen in SF kan je zoiets doen (maar is nog altijd krap! zeker in san francisco, erg leuke stad)

Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco - Yosemite
Dag 4 Yosemite
Dag 5 Yosemite - DV
Dag 6 DV - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Zion
Dag 9 Zion - Bryce
Dag 10 Bryce - Page
Dag 11 Page - GC
Dag 12 Grand Canyon - LA
Dag 13 LA
Dag 14 LA
Dag 15 LA - Monterey (ca 550 km)
Dag 16 Monterey - SF
Dag 17 SF- huis

anders zou ik eerder opteren voor zoiets. indien je nog stukje kustweg wil zien kan je eventueel stukje via kust naar yosemite rijden vanuit san francisco (wij hebben net het omgekeerde gedaan). je kan ook de rit van grand canyon naar LA in één keer doen, wij hebben het gedaan en 't is zo'n 7 uur rijden, dan kan je perfect ergens nog een dag extra inplannen. je kan ook de route omdraaien en starten in LA, dan kan je ook in één stuk naar grand canyon, door het uurverschil ben je nog altijd vroeg uit de veren dus kan je 's morgens vroeg vertrekken..

Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco -> Yosemite
Dag 5 Yosemite
Dag 6 Yosemite - DV
Dag 7 DV - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Zion
Dag 10 Zion - Bryce
Dag 11 Bryce - Page
Dag 12 Page - GC
Dag 13 GC - Scottsdale
Dag 14 Scottsdale - LA
Dag 15 LA
Dag 16 LA
Dag 17 LA- huis
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Hoi Marianne, da's een snelle reactie!
We willen rond 11 juli - 29 juli gaan, of evt. 2 dagen eerder.

Hoezo kun je niet vanuit Fresno naar Yosemite, afstand te ver?? de bedoeling was 2 nachten in Fresno, zodat je vanuit daar een dag naar Yosemite kan.
De Tioga Pass heb ik al een paar keer voorbij zien komen op 't forum, is de moeite waard dus..
Het is zo moeilijk vanuit hier in te schatten hoeveel tijd je nodig hebt, qua afstanden enzo.

Bryce en Page leken ons wel mooi om een volle dag voor uit te trekken.
We willen ook niet alle dagen veel kilometers rijden, vandaar soms de 2 overnachtingen om even 'tot rust' te komen.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Nieky81 schreef:Vraagje: we willen met een huurauto gaan rijden, hoe zit het met de bagageruimte in een standaard auto? het schijnt dat 2 koffers niet in de achterbak passen.. en aangezien we soms toch onderweg de bagage in de auto moeten laten, mag dat niet zichtbaar zijn. Is het uberhaupt wel veilig om bagage in de auto te laten?
Wij zijn vorig jaar voor het eerst in het Zuid-Westen geweest en ik was zeer verbaasd dat er in de huurauto (Jeep) geen hoedenplank aanwezig was, Al onze bagage lag dus in het zicht! :o
We kwamer en echter al snel achter dat dit bij iedereen zo was. Op elke parking bij de NP's staan auto's vol bagage.
Ik maak me er niet meer zo druk om, er is bij ons niks gebeurd en ik heb ook geen ingeslagen autoruiten gezien. Je hebt geen keus als je daar rondreist.

Els
Elisa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis Nieky81: rondreis zuidwesten in juli (1e keer)

Bericht door Elisa »

Ik heb hier op het forum al gelezen dat veel mensen een dekentje of iets anders meenemen om over de bagage te leggen...! Wij gaan in ieder geval een dekentje meenemen in een donkere kleur om over de koffers te leggen...
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Met alle respect, wat zit er in een koffer? Je camera, paspoort, tickets ed. die draag je gewoon bij je in een rugzakje als je gaat wandelen (samen met een flinke fles water). Ik neem geen laptop of andere waardenvolle spullen mee op vakantie dus wat zit er in mijn koffertje: kleding, toiletartikelen en een leesboek. Vervelend door de rompslomp als ze het stelen, maar het is vervangbaar.
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Ja oke, da's waar.. de meest waardevolle spullen heb je bij je. Maarja, ik hecht toch ook waarde aan mijn kleding. :)
Dat idee van een dekentje vind ik wel handig, die kunnen we sowieso meenemen.
Het zal wel meevallen dan, als in de meeste auto's zichtbare bagage ligt. Je ontkomt er idd niet aan.

Tinkerbell: je eerste voorstel zou ook een optie zijn, maar we willen niet te lange dagen qua kilometers maken.
In Yosemite zijn de hotelprijzen wel een stuk hoger, heb ik het idee. Wat ligt daar nog meer in de buurt?
Is Zion NP bijzonder om te zien? ons was verteld dat Bryce erg mooi is.
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Hoi, we hebben de route wat aangepast, met name de eerste dagen. Een dag extra in SF en een volle dag in Yosemite.
Daarvoor hebben we aan het eind vd route een dag Los Angeles (1 vd 2 dagen) afgehaald.
Dan ziet het er zo uit:

Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite NP (ca 310 km)
Dag 5 Yosemite NP
Dag 6 Yosemite NP (Tioga Pass) - Death Valley (ca 525 km)
Dag 7 Death Valley - Las Vegas (ca 301 km)

* Hoe lang duurt de route Yosemite via Tioga Pass naar Death Valley qua tijd? en is er evt. ook een andere plaats tussen Yosemite-Las Vegas dan DV?
We willen deze route toch in 1 dag doen, veel meer tijd om te schuiven hebben we niet. (Evt. kan de volle dag in Lake Powell geschrapt worden, is dat wat?)

* Is een halve dag voor Death Valley voldoende? (wil er niet zo lang blijven ivm hitte), maar het is te ver om naar Las Vegas te rijden.
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

Als je tussen Yosemite en Las Vegas maar 1 tussenstop wilt maken, raad ik aan om in Lone Pine te overnachten. Dit ligt ten westen van Death Valley. Een overnachting in Death Valley zelf is wel een echte aanrader, maar inderdaad met maar 1 tussenstop niet handig als je ook nog tijd wilt hebben voor de Tioga Pass en/of Bodie en/of Mono Lake.

Ik zou verder in je route 1 overnachting verplaatsen van Bryce Canyon naar Zion en de overnachting in Scottsdale zou ik inruilen voor Kingman. Vanwaar de omweg via Scottsdale? Je kunt namelijk de Route 66 nog meepakken onderweg naar Los Angeles en als je er tijd voor hebt op de route Kingman - Los Angeles ook nog Joshua Tree N.P.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Ipv Lone Pine is Bishop ook nog een mogelijkheid. Wij vonden het een leuk plaatsje met een prima bakker.
Nieky81
Amerika-ontdekker

Bericht door Nieky81 »

Inmiddels zijn we een heel eind verder met ons reisschema. De vlucht en auto zijn al geboekt en een aantal hotels ook.
We zijn erg blij met de wijzigingen t.o.v. het eerste schema, we hebben wat meer tijd/speling en nu 2 hele dagen in zowel SF als LA!
(Ik zie alleen nog een beetje op tegen de lange rit door Death Valley en het idee dat het daar zo heet en afgelegen is.)
Ook hebben we de soort auto veranderd van standaard naar een SUV van Ford, zodat we comfortabel kunnen reizen..:wink:

In eerste instantie hadden we een vaste rondreis van Kras gezien (Fly-drive the Wild West), maar nu we dit schema hebben, ben ik echt blij dat we het zelf zijn gaan uitzoeken.
Er is veel meer tijd om langer op één plek te blijven en minder kilometers te maken, zodat je meer kunt genieten van de mooie omgeving!

Bedankt voor alle jullie reacties en tips. :thumbup: Dit forum is echt superfijn om dingen te weten te komen, vooral voor zo'n eerste reis.
We gaan zeker nog allerlei onderwerpen volgen en de sites bekijken over bv. Yosemite NP.
Hopelijk hebben we met dit schema (in beperkte tijd) de mooiste en belangrijkste plekken van het Zuidwesten gezien! toch.. :roll: :?:

Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco - Yosemite NP
Dag 5 Yosemite NP
Dag 6 Yosemite NP (via Tioga Pass) - Bishop
Dag 7 Bishop - Death Valley - Las Vegas
Dag 8 Las Vegas
Dag 9 Las Vegas - Bryce Canyon (Zion NP)
Dag 10 Bryce Canyon
Dag 11 Bryce Canyon - Lake Powell/Page
Dag 12 Lake Powell/Page
Dag 13 Lake Powell/Page - Grand Canyon
Dag 14 Grand Canyon - Scottsdale
Dag 15 Scottsdale - Palm Springs - Los Angeles
Dag 16 Los Angeles
Dag 17 Los Angeles
Dag 18 Los Angeles – Monterey
Dag 19 Monterey - San Francisco Terugvlucht
Dag 20 Aankomst Dusseldorf
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dat ziet er mooi uit! Een paar opmerkingen. Waarom 2 nachten Bryce en geen overnachting bij Zion? Je hebt nu heel weinig tijd voor Zion, en relatief veel voor Bryce. Bryce is schitterend, maar niet zo groot.
Langs de kust zou ik zuidelijker een overnachting plannen - van LA naar Monterey is erg ver voor 1 dag. Hou de afsluiting bij Big Sur in de gaten.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer