Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis woutertje6, ZW Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
woutertje6
Amerikafan

Reis woutertje6, ZW Amerika

Bericht door woutertje6 »

Hallo,

Ik ga binnenkort met een vriend een grote rondreis maken door Zuid West Amerika en heb al een globale route uitgestippeld. Misschien lijkt het op het eerste oog dat ik heel veel dingen mis maar dat is niet zo ;). Ik heb een half jaar gestudeerd in Flagstaff, AZ en ben al naar verschillende plaatsen geweest, zoals Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon, Sedona, Page en Monument Valley en San Diego. Hopelijk kunnen jullie mij helpen om de route te verbeteren op sommige punten, mocht dat nodig zijn. We zijn van plan om niet al teveel hotels van te voren te boeken. We willen hotwire gebruiken om de hotels een dag of twee dagen van te voren vast te leggen. We willen wel de slaapplaatsten vastleggen in Yosemite, Sequioa, Washington en New York

We starten onze reis in Flagstaff

Vrijdag 13 mei: Vertrek rond 14.00 rijden richting Joshua Tree NP, overnachting in Joshua Tree

Zaterdag 14 mei: Halve dag in Joshua Tree, dan rijden naar Palm Springs om daar te overnachten

Zondag 15 mei: LA en omgeving

Maandag 16 mei: LA en omgeving

Dinsdag 17 mei: LA en omgeving

Woensdag 18 mei: Highway 1

Donderdag 19 mei: Highway 1

Vrijdag 20 mei: Highway 1

Zaterdag 21 mei: Highway 1

Zondag 22 mei: overnachting in SF

Maandag 23 mei: overnachting in SF

Dinsdag 24 mei: vertrek richting Yosemite, overnachting in Yosemite

Woensdag 25 mei: vertrek eind van de middag richting Sequioa NP, overnachting in ? Misschien lone pine?

Donderdag 26 mei: Lone pine?

Vrijdag 27 mei: Sequioa NP, laat in de avond rijden naar Death Valley, overnachting Stovepipe Wells village

Zaterdag 28 mei: Halve dag in Death Valley (dunes, Zabriski point en Death Water basin)

Zondag 29 mei:

Maandag 30 mei:

Dinsdag 31 mei:

Woensdag 1 juni Vlucht van Las Vegas (13.40) naar Washington
Donderdag 2 juni Washington
Vrijdag 3 juni Washington. Om 17.00 de bus naar New York
Zaterdag 4 juni New York
Zondag 5 juni New York
Maandag 6 juni New York
Dindag 7 juni New York
Woendag 8 juni 18.00 Vlucht van New York naar Brussel.

Zoals je al ziet hebben we nog een aantal dagen over, hopelijk kunnen jullie ons helpen om dit in te vullen. Misschien dat we een dag later vertrekken maar de vlucht van 1 juni en 8 juni staan al vast.

Alvast bedankt!

Groeten uit Flagstaff!
Januari 2011 - juni 2011 ( Northern Arizona University, Flagstaff)
Juni 2012 - augustus 2012 (Harvard Summer School)
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis woutertje6, ZW Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo woutertje,

Ik vind dat je heel erg veel tijd voor de kust uittrekt, en erg weinig voor Yosemite en Sequoia/Kings Canyon (beide parken zijn geweldig mooi in mei met de waterallen en rivieren). Het is even de vraag of de tioga road en de glacier Point road open zijn, maar als dat zo is heb je zeker in Yosemite veel tijd nodig. Ook in SF zou je wel meer tijd kunnen gebruiken.
Je kunt niet van Lone Pine naar Sequoia, je kunt het beste in het park overnachten - zie ons 2006-verslag voor het stuk Yosemite - Sequoia. Boek zo snel mogelijk voor Yosemite het zal schelen in de drukte als je het weekend dra kunt vermijden.

Marianne
woutertje6
Amerikafan

Bedankt voor je bericht, ik weet dat we veel tijd uittrekken voor de kust, maar we wilden niet teveel reizen en ook wat dagen aan het strand doorbrengen.
Ik heb het schema nu iets aangepast. Alleen zit ik nog wel met iets, als ik google maps gebruik om van Grant Grove Village naar Death Valley te gaan, wordt ik helemaal omgeleid via Bakersfield. Is dit inderdaad de snelste weg? Deze weg heb ik begin januari ook gereden, en dat was niet de meeste leuke ;). Daarnaast weet ik niet of tioga road open is, vorig jaar was deze pas open op 8 juni. Wij zijn er nu toch ruim een week eerder dus we gaan er maar vanuit dat deze nog gewoon dicht is. We hebben nog steeds 2 dagen over op 28 en 29 mei. Heeft iemand nog goede suggesties wat we nog kunnen doen? We blijven nu 2 nachten in Yosemite en 1 in Sequioa NP. 3 Nachten SF kan ook eventueel, maar ik ben daar al een keer geweest (ben al naar Alcatraz geweest, op Golden Gate gefietst) mijn reisgenoot heeft dit allemaal nog niet gedaan. Anders blijven we misschien wat meer dagen rondom LA om wat dagen op het strand door te brengen.

Wouter

Schema:

Dinsdag 24 mei: vertrek richting Yosemite, overnachting in Yosemite

Woensdag 25 mei: overnachting in Yosemite

Donderdag 26 mei: vertrek richting Sequioa, overnachting in Grant Grove Village

Vrijdag 27 mei: dag in Sequioa NP, laat in de avond rijden naar Death Valley, overnachting Stovepipe Wells village

Zaterdag 28 mei: dag in Death Valley ( sand dunes, Zabriski point en Death Water basin)

Zondag 29 mei:

Maandag 30 mei

Dinsdag 31 mei overnachting in Vegas
Woensdag 1 juni Vlucht van Las Vegas (13.40) naar Washington
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Voor het strand kun je beter bij LA blijven, of liefst nog wat zuidelijker. Die extra dagen kun je goed gebruiken in King Canyon/Sequoia, en tussen sequoia en Death Valley; het lijkt me geen doen om 's avonds van Sequoia naar DV te rijden. En inderdaad, er is geen weg aan de oostkant van Sequoia.
Ik raad altijd aan om een kaart te kopen; dan kun je alle mogelijkheden goed zien - de online routeplanners houden rekening met afgesloten passen, en dat is niet altijd handig - en je ziet op een kaart ook welke wegen scenic zijn.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hoe belangrijk is Sequoia voor jullie? je zou van Yosemite via de noordelijke passen of zelfs door Gold Country naar Lake Tahoe kunnen rijden en dan de prachtige us395 naar Lone Pine en daarna naar Death Valley. Langs de Eastern Sierras is heel veel te zien. Rijden in het donker zou ik maar snel vergeten.
woutertje6
Amerikafan

Hey bedankt voor de reacties, het heeft een tijd geduurd maar de planning is nu rond. We willen graag naar Sequioa en Kings Canyon toe. Dit is het plan van nu.
Ik had iets gehoord dat je voor $10 meer twee dagen naar Disneyland kan gaan, heb je daar twee dagen nodig? Verder hebben we besloten niet in het park te slapen bij Kings Canyon & Sequoia omdat we buiten het park goedkoper kunnen slapen. We slapen in Yosemite wel in het park en in Death Valley ook. Verder gaan we de New York pas kopen voor $170 voor 7 dagen, zodat we daar alle attracties kunnen doen.

Alvast bedankt,

Wouter

vrij 13 mei: vertrek vanuit Flagstaff (12.00) naar Joshua Tree (overnachting in Joshua Tree)
zat 14 mei: dag in Joshua Tree (overnachting in San Diego)
zon 15 mei: dag in San Diego (overnachting in San Diego)
ma 16 mei: dag strand Huntington beach (overnachting in Huntington)
din 17 mei: Disneyland (overnachting in Santa monica/Venice)
woe 18 mei: dag aan het strand Venice ( in de buurt overnachting)
don 19 mei: beverly hills, Universal studios en Walk of fame (overnachting in LA)
vrij 20 mei: HW 1 (overnachting in Big Sur)
zat 21 mei: halve dag big sure, rijden naar Santa Cruz (overnachting Santa Cruz)
zon 22 mei: strand dag Santa Cruz (overnachting Santa Cruz)
ma 23 mei: SF (overnachting in SF)
din 24 mei: SF (overnachting in SF)
woe 25 mei:SF (overnachting in SF)
don 26 mei: vroeg naar Yosemite (overnachting in Yosemite)
vrij 27 mei: Yosemite, s avonds rijden naar Visalia (overnachting in Visalia)
zat 28 mei: vroeg naar Kings Canyon & Sequoia rijden (overnachting in Visalia)
zon 29 mei: heel de dag rijden (overnachting in Death Valley
maa 30 mei: dag in Death Valley (overnachting in LV)
din 31 mei: LV (overnachting in LV)
wo 1 juni: 14.00 vlucht naar Washington DC
Don 2 juni: Washington
Vrij3 juni: Washington. Om 17.00 de bus naar New York
Zat 4 juni: New York
Zon 5 juni: New York
Ma 6 juni: New York
Din 7 juni: New York
Woe 8 juni: 18.00 Vlucht van New York naar Brussel.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je wilt graag naar Sequoia, maar eigenlijk neem je er te weinig tijd voor. Ik weet niet hoe duur een cabin in het park is, heb je bij Grant Grove gekeken? Het allermooiste - en goedkoopste - is natuurlijk kamperen.
Wil je buiten het park overnachten dan zou ik de eerste ancht in fresno gaan zitten, dan zit je beter voor de noordelijke ingang van het park.
Of een dag strand bij Santa Cruz in mei aangenaam is vraag ik me af. Sla die dag over, jehebt al 2 stranddagen, en neem wat extra tijd voor Yosemite en/of Sequoia, want beide parken komen er nu wel erg bekaaid van af.
Wat willen jullie gaan doen in de parken?

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer