Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Willem & Corlijn: 1e Reis - Feedback gevraagd

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Willem & Corlijn
Amerika-newbie

Reis Willem & Corlijn: 1e Reis - Feedback gevraagd

Bericht door Willem & Corlijn »

Wij, WC, gaan op korte termijn naar het Westen van de VS voor een periode van 5 weken. We wisten niet zo goed waar we onze 5 weekse reis wilde doorbrengen, maar na het verdiepen in de vele schitterende National parken (mede door dit superforum) waren we direct verkocht!

Ons in het kort:
...Jong stel van net geen dertig :-)
...Gaan een auto/busje huren (adresjes heb ik al gevonden via het forum)
...Houden van roadtrippen en kamperen (o.a.Namibie, Botswana, Madagascar, Australie)
...Zijn dol op ruige/dramatisch landschappen
...Waar het liefst ook kan worden gezwommen in meren/watervallen
...Waar het enigszins mogelijk is om de 'crowd' te ontlopen

Hieronder ons idee voor de route. We hebben nog helemaal niks geboekt; de belangrijkste vragen voor nu zijn dan ook:
- Is het logisch om in San Francisco te starten en in Denver te eindigen? (na eventueel bijschaven van de route)
- Welke campings moeten we nu al zeker boeken?
...En mochten jullie opmerkingen hebben op de route...please shoot!

Jullie hulp wordt erg gewaardeerd!

Datum Route
za 7-mei Amsterdam - San Francisco
zo 8-mei San Francisco
ma 9-mei San Francisco - Yosemite NP
di 10-mei Yosemite NP
wo 11-mei Yosemite NP
do 12-mei Yosemite NP - Mono lake (Tioga pass wrs nog gesloten)
vr 13-mei Mono Lake - Death Valley (Stove Pipe Wells)
za 14-mei Death valley - Las Vegas
zo 15-mei Las Vegas
ma 16-mei Las Vegas - Grand Canyon
di 17-mei Grand Canyon NP
wo 18-mei Grand Canyon - Page
do 19-mei Page ( Antelope Canyon)
vr 20-mei Page - Zion NP
za 21-mei Zion NP
zo 22-mei Zion NP - Bryce NP
ma 23-mei Bryce NP (The Wave)
di 24-mei Bryce NP - Lake Powell
wo 25-mei Lake Powell - Monument Valley
do 26-mei Monument Valley - Mesa Verde NP
vr 27-mei Mesa Verde NP
za 28-mei Mesa Verde NP - Canyonlands NP
zo 29-mei Canyonlands NP - Arches NP
ma 30-mei Arches NP (Moab)
di 31-mei Arches NP (Moab) - Salt Lake City
wo 01-jun Salt Lake City -Grand Teton NP
do 02-jun Grand Teton NP
vr 03-jun Grand Teton NP - Yellowstone
za 04-jun Yellowstone
zo 05-jun Yellowstone
ma 06-jun Yellowstone - onderweg overnachten
di 07-jun onderweg - Rocky Mountain NP (Estes entrance)
wo 08-jun Rocky Mountain NP (ri. Grand lake)
do 09-jun Rocky Mountain NP (Grand lake) - Denver
vr 10-jun Denver - Amsterdam
za 11-jun Amsterdam
Laatst gewijzigd door Willem & Corlijn op 04 apr 2011, 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Reis Willem & Corlijn: 5 weekse roadtrip in Mei & Juni

Bericht door jolanxyz »

The wave ligt niet bij Bryce, maar bij Page en is alleen toegankelijk met een vergunning. Die vergunningen worden maar beperkt afgegeven en is dus meer een loterij. Kijk even op het forum wat je moet doen om er kans op te maken. Ik zou dus geen 2 nachten bij Bryce doorbrengen. Dit kleinere park is goed te bekijken met slechts 1 overnachting. En dat geldt eigenlijk ook wel voor Grand Canyon. Het naar de bodem lopen én weer terug gaat je in 1 dag ook niet lukken.

Wat bedoel je met Lake Powell? Lake Powell ligt ook bij Page dus dan zou je weer terug gaan naar Page? Ik zou Lake Powell dus vervangen voor Torrey zodat je scenic byway 12 kunt rijden en de volgende dag via Capitol Reef naar Monument Valley kunt gaan. Dit is echt de mooiste route.

Canyonlands bestaat uit meerdere delen en ik denk dat dit park jullie goed zal bevallen. Het is erg rustig en heeft iets ruigs. De 2 toegankelijkste delen van dit immense park zijn Isle in the Sky en Needles. Het uitzicht in het Isle of the Sky gedeelte is echt onvoorstelbaar indrukwekkend. Terwijl de Needles iets ruigs hebben. The Needles section ligt tussen Monument Valley en Moab, terwijl Isle in the Sky boven Moab ligt. Kijk anders eens op www.nps.gov/cany
Willem & Corlijn
Amerika-newbie

Re: Reis Willem & Corlijn: 1e Reis - Feedback gevraagd

Jolan, dank voor je reactie! Deze tips zullen we zeker meenemen.

De route is vooralsnog een redelijke grove opzet. Voor ons is het nu met name van belang of er enige logica in zit om een San Francisco te starten en Denver te eindigen. Dan kunnen we de tickets boeken en vervolgens meer gaan inzoomen op de route en locaties.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

Als je je route omdraait is de Tioga Pass waarschijnlijk wel open.
Starten in Denver en eindigen in San francisco kan prima.
De route ziet er volgens mij prima uit zo, al heb ik geen idee of 6 en 7 juni normaal gesproken goed te doen is.
Als ik kijk op Google maps zou het normaal gesproken geen probleem moeten zijn, maar ik weet niet welke bezienswaardigheden er allemaal nog liggen tussen Yellowstone en RMNP.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Omdraaien kan wel, maar hoe zijn de voorzieningen/toegankelijkheid in Rocky Mountains en Yellowstone begin juni? Ik heb het antwoord daar op niet paraat. Maar check dat even op de websites van de parken via www.nps.gov
Willem & Corlijn
Amerika-newbie

Goede tip, ik ga het uitzoeken, want zou het wel fijn vinden om de route andersom te kunnen doen, Eerst veel NP's en vervolgens aan het einde Las Vegas en San Fransisco. Al begreep ik dat het in mei nog koud/sneeuw is Yellowstone. Maar daar duik ik in.

Weet iemand nog welke plekken we zeker moeten reserveren voor een campeerplekje?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Zou de route gezien de temperaturen, mogelijk nog afgesloten wegen in RMNP en Yellowstone en nog gesloten voorzieningen in die 2 parken niet omdraaien.
herdesign
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door herdesign »

Mooie route. Inderdaad denk ik dat je de wave wel kunt vergeten. Van Bryce naar de wave is wel te doen overigens en een heel mooie off the road route is via de Cottonwood Canyon Road die begint bij Kodachrome State park, Canonville. Echt een aanrader ook als je vanuit Bryce niet naar de wave gaat maar direct naar Page/ Lake Powel. De weg is echter niet aan te raden als het een of twee dagen daarvoor heeft geregend. Ik hoop wel dat je op de mooiste plaatsen als een hotel hebt geboekt, in de parken zal alles al lang vol zijn.

De tips over een of meer dagen ergens vindt ik persoonlijk nogal afhankelijk van wat je wilt. Wil je alleen een blik werpen op zeg Bryce Canyon, Arches en de Grand Canyon, dan is één overnachting voldoende. Wil je wat gaan wandelen, dan moet je echt een dag blijven. In Bryce is een aanrader de Peek-a-boo trail (wel wat langer). Navajo loop is kort en ook erg fraai. De wandeling naar delicate arch in Arches is ook zeker de moeite waard (zeker tegen zonsondergang) en kost toch we de nodige tijd.

Hou er rekening mee dat sommige wegen nog steeds afgesloten kunnen zijn wegens sneeuw (het weer is volgens mij niet al te best geweest) en dan is een lange omweg soms de enige oplossing.

Hoe dan ook, jullie gaan een mooie trip tegemoet!

Edward
http://bf.edwardenlia.nu/Home.html
http://bf.edwardenlia.nu/Home.html
Op zoek naar een luxueus nieuw vakantiehuis in Utah?
Wellicht is de The Water Wheel House in Kanab, Utah wat.
http://www.Kanabrental.com
Willem & Corlijn
Amerika-newbie

Bedankt voor de reacties. We hebben toch besloten om de route om te draaien en de tickets zijn geboekt. Off we go!

Hieronder volgt de aangepaste versie van de planning.
Mochten jullie nog tips hebben voor mooie routes, bezienswaardigheden en overnachtingsplaatsen dan zijn die zeker nog welkom!

Datum Route Afstand (km-uur) Campsite/motel Opmerkingen
za 7-mei Amsterdam - Denver aankomst 19.30u
zo 8-mei Denver - Rocky Mountain NP (Grand lake) 2u ong. 2u rijden vanaf Grand Lake - Auto ophalen
ma 9-mei Rocky Mountain NP (Grand lake - Estes) http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... ntain.html
di 10-mei Rocky Mountain NP
wo 11-mei Rocky Mountain NP (Estes entrance) - onderweg tot Cody 800km via Estes parc entrance (east)
do 12-mei onderweg - Yellowstone (Cooke City) Cooke City via Beartooth Highway naar North entrance - scenic byway - Cooke City
vr 13-mei Yellowstone Mammoth Gereserveerd bij Mammoth Hot Springs - Front side Cabin
za 14-mei Yellowstone Old Faithfull Inn Gereserveerd bij Old Faithfull Inn (oude gedeelte)
zo 15-mei Yellowstone - Grand Teton NP 2u
ma 16-mei Grand Teton NP Inspiration Point uitzicht Jenny Lake
di 17-mei Grand Teton NP - Salt Lake City 6u via Scenic byway Logan Canyon
wo 18-mei Salt Lake City - Zion NP 5u
do 19-mei Zion NP
vr 20-mei Zion NP - Bryce NP 2u Aaanrader (herdesign): Peek-a-boo trail / Navajo trail
za 21-mei Bryce NP 1 Dag is wellicht voldoende om dit kleine park te bekijken (yolanxys)
zo 22-mei Bryce NP - Torrey (via Scenic byway 12) 3u - hele dag via Scenic byway 12 - Capitol Reef NP
ma 23-mei Torrey - Canyonlands NP 5,5u
di 24-mei Canyonlands NP Of Canyonlands en Arches NP omdraaien??? En dan via scenic byway 128 naar Arches en daarna naar Canyonlands
wo 25-mei Canyonlands NP Isle in the sky - Needles (yolanxyz)
do 26-mei Canyonlands NP - Arches NP 3,5u
vr 27-mei Arches NP Delicate Arch (zonsondergang)
za 28-mei Arches NP - Mesa Verde NP 3,5u Mesa Verde de moeite van omrijden waard?? Of beter extra dag SF
zo 29-mei Mesa Verde NP - Monument Valley 3,5u
ma 30-mei Monument Valley - Page 2,5u
di 31-mei Page Antilope Canyon -The wave (beperkte permits- check forum) - Lake Powell
wo 1-jun Page - Grand Canyon 3u zonsopkomst Mather Point. (Yeeshasw) In Grand Canyon zijn vaak cancellations: bellen met 1 303 297 2757 of http://www.grandcanyonlodges.com of http://www.tusayanhotels.com
do 2-jun Grand Canyon - Las Vegas 5u
vr 3-jun Las Vegas
za 4-jun Las Vegas - Death valley 3,5u Stove Pipe Wells
zo 5-jun Death Valley - Mono Lake 5u
ma 6-jun Mono lake (Tioga pass) - Yosemite NP 1,5u Tioga Pass: road conditions 1800 4277623
di 7-jun Yosemite NP Glacier Point
wo 8-jun Yosemite NP
do 9-jun Yosemite NP - San Francisco 4u Auto inleveren
vr 10-jun San Francisco SF: OV-pass 13$
za 11-jun San Francisco - Amsterdam
zo 12-jun Amsterdam
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Isle in the Sky en Needles zijn 2 delen van Canyonlands NP en liggen nog een behoorlijk eind uit elkaar. Het eerste ligt boven Moab en het 2e deel ligt een behoorlijk eindje onder Moab en ligt al aardig bij Monument Valley in de buurt. Dus om dat op 1 dag te doen is niet ideaal. Isle in the Sky is wel goed te combineren met Dead Horse Point SP. In Moab kun je ook jeeptours boeken als je zelf de Shafertrail in het Isle of the Sky-gedeelte niet durft/kunt rijden, dit al dan niet in combinatie met een boottocht. Ook in Needles zijn veel dirtroads en wandelingen te volgen, maar het is er vooral heel rustig. Kijk anders hier eens voor informatie over dit geweldige park... http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... lands.html
Laatst gewijzigd door jolanxyz op 10 apr 2011, 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou hem zo willen doen, deze route! Ik vraag me alleen af of RMNP in mei al goed te doen is. Jullie trekken daar veel tijd voor uit, maar ik denk dat wellicht veel paden nog niet begaanbaar zijn. Ook voor Yellowstone is mei vrij vroeg.
Voor Bryce is een middag en een avond vaak ook wel voldoende. De peekaboo ken ik niet, het is wel een zware hike. Je zou ook de combinatie Navajo/Queens Garden kunen doen. Op dit moment is de Navajo nog deels afgesloten, informeer - zeker in die tijd van het jaar - altijd eerst bij het visitor center naar de toestand van de trails.
Als jullie naar het Needles district gaan, is het handiger om dat te doen op weg naar Mesa Verde, met een overnachting in het pak of in Monticello, dat scheelt heen en weer rijden. Jullie hebben aardig veel tijd utger]trokken voor Arches en Canyonlands. Vergeet de Fiery Furnace Walk niet (reserveren via de NPS-site).
Mesa Verde is zeker de moeite waard, zie ons 2008-verslag voor ons bezoek; wij hadden ook 1 nacht in het park, tussen Moab en Monument Valley.
Voor de Wave moet je 5 maanden van te voren mee loten, dat lukt dus niet meer in jullie geval. Als je ter plekke nog wilt meeloten moet je er de dag van te voren zijn, ik weet even niet hoe laat, maar ik dacht dat het 's ochtends was. Dat lukt dus niet. Maar er is genoeg te doen rondom Page, kijk bijvoorbeeld eens op http://www.ontdek-amerika.nl .
Denk er aan dat de Tioga Pass nog gesloten kan zijn.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor de Wave moet je 5 maanden van te voren mee loten, dat lukt dus niet meer in jullie geval. Als je ter plekke nog wilt meeloten moet je er de dag van te voren zijn, ik weet even niet hoe laat, maar ik dacht dat het 's ochtends was.
Yep, 9:00 am Utah-time dat is 8:00 am Arizona (Page)-time
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer