Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis schooten: vooraf hotels boeken
Reis schooten: vooraf hotels boeken
Wij hebben net besloten om eind mei naar Amerika te gaan. We maken een trip van 3,5 week. Nu we de route af hebben zijn we aan het kijken naar leuke plaatsen om te overnachten. Voor LA toch alvast Motel 6 geboekt want we komen aan tijdens Memorial weekend. Eigenlijk waren we van plan om op de bonnefooi te gaan, maar is dit wel verstandig. Voor Grand Canyon Village is alles al volgeboekt en ook kan ik niets meer vinden in Yosemite. Wat is wijsheid? Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
Route:
28-05-2011 Heen reis Amsterdam LA aankomst (Motel6)
29-05-2011 LA/Hollywood(Motel6)
30-05-2011 LA - Palm Springs
31-05-2011 Joshuatree
01-06-2011 Palm Springs - Kingman
02-06-2011 Kingman(via route 66) - Seligman - Grand Canyon
03-06-2011 Grand Canyon
04-06-2011 Grand Canyon - Page
05-06-2011 Page / Antelope canyon
06-06-2011 Page - Monument Valley
07-06-2011 Monument Valley - Moab 250 km
08-06-2011 Moab
09-06-2011 Moab - Goblin Valley - Capitol Reef
10-06-2011 Capitol Reef - Bryce Canyon
11-06-2011 Bryce - Zion NP
12-06-2011 Zion
13-06-2011 Zion - Las Vegas
14-06-2011 Las Vegas/Hooverdam
15-06-2011 Las Vegas - Death Valley
16-06-2011 Death valley - bishop
17-06-2011 Bishop(Mono lake) - Bodie160 km - Yosemite
18-06-2011 Yosemite
19-06-2011 Yosemite
20-06-2011 Yosemite - San Francisco
21-06-2011 San Francisco
22-06-2011 San Francisco
23-06-2011 San Francisco
24-06-2011 terugreis San Francisco Amsterdam
25-06-2011 aankomst Amsterdam ochtend
Route:
28-05-2011 Heen reis Amsterdam LA aankomst (Motel6)
29-05-2011 LA/Hollywood(Motel6)
30-05-2011 LA - Palm Springs
31-05-2011 Joshuatree
01-06-2011 Palm Springs - Kingman
02-06-2011 Kingman(via route 66) - Seligman - Grand Canyon
03-06-2011 Grand Canyon
04-06-2011 Grand Canyon - Page
05-06-2011 Page / Antelope canyon
06-06-2011 Page - Monument Valley
07-06-2011 Monument Valley - Moab 250 km
08-06-2011 Moab
09-06-2011 Moab - Goblin Valley - Capitol Reef
10-06-2011 Capitol Reef - Bryce Canyon
11-06-2011 Bryce - Zion NP
12-06-2011 Zion
13-06-2011 Zion - Las Vegas
14-06-2011 Las Vegas/Hooverdam
15-06-2011 Las Vegas - Death Valley
16-06-2011 Death valley - bishop
17-06-2011 Bishop(Mono lake) - Bodie160 km - Yosemite
18-06-2011 Yosemite
19-06-2011 Yosemite
20-06-2011 Yosemite - San Francisco
21-06-2011 San Francisco
22-06-2011 San Francisco
23-06-2011 San Francisco
24-06-2011 terugreis San Francisco Amsterdam
25-06-2011 aankomst Amsterdam ochtend
Re: vooraf hotels boeken
Wij gaan voor het tweede jaar en boeken alles van te voren.
Vorig jaar op bijna alle plaatsen was het vol.
Ik heb toevallig vandaag een aantal geboekte hotels gechecked.
Van de 18 geboekte waren er 13 niet meer te boeken.
Ik vindt het ook prettiger om eind van de dag niet te hoeven zoeken naar een hotel
Je bespaart een hoop tijd. Maar dat is mijn meening. Je zit natuurlijk wel vast aan een schema op deze manier.
Vorig jaar op bijna alle plaatsen was het vol.
Ik heb toevallig vandaag een aantal geboekte hotels gechecked.
Van de 18 geboekte waren er 13 niet meer te boeken.
Ik vindt het ook prettiger om eind van de dag niet te hoeven zoeken naar een hotel
Je bespaart een hoop tijd. Maar dat is mijn meening. Je zit natuurlijk wel vast aan een schema op deze manier.
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Re: vooraf hotels boeken
Als je de route al helemaal uitgestippeld hebt zou ik alles boeken, dan is het makkelijker en heb je geen tijd nodig om een hotel te zoeken.
Als je niet zeker bent of je genoeg hebt aan bepaalde dagen (dus je wilt wat langer blijven), dan zou ik alleen het begin en eind boeken.
Gebruik de tips over Hotwire en Priceline op dit forum om wat leuke hotel-deals te sluiten, tenzij je het idee achter deze sites te 'eng' vindt
.
Als je niet zeker bent of je genoeg hebt aan bepaalde dagen (dus je wilt wat langer blijven), dan zou ik alleen het begin en eind boeken.
Gebruik de tips over Hotwire en Priceline op dit forum om wat leuke hotel-deals te sluiten, tenzij je het idee achter deze sites te 'eng' vindt

- tineke57
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: Reis schooten: vooraf hotels boeken
Ik heb juist gecheckt en op 19/06 kan je nog een overnachting boeken in Yosemite/Curry Village, de andere nachten zijn niet meer vrij. Maar dan heb je toch 1 nacht de ervaring van in het park zelf te overnachten. Regelmatig nakijken is de boodschap, denk ik. Gisterennamiddag heb ik nog een overnachting kunnen boeken in Housekeeping Camp voor 6/06. 's Avonds was er niets meer vrij. Denk dat er af en toe toch nog annuleringen gebeuren. Kwestie is op het juiste moment te controleren. Veel succes.
2007: NV–UT–CO–AZ–CA-NV - 2008: CO–WY–NE–SD–ND–MT–WY–CO - 2011: CA–NV–AZ–UT–NV–CA
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
2012: CO–UT–NM–CO - 2013: FL - 2014: WA-OR-CA - 2016: AZ-UT - 2017: Peru - 2018: CA-AZ-NV
- Pieter & Mirjam
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
- Contacteer:
Ook vanaf mijn kant het advies om vantevoren te boeken. Wij gaan voor de 2e x (juli-aug.) en heb alle hotels inmiddels geboekt. De meeste hotels kun je tot
een dag vantevoren annuleren als je dat wilt (ivm flexibiliteit), maar dat hebben wij onze 1e x niet nodig gevonden. Je hebt toch een bepaalde route in de planning
dus kun je net zo goed het wel gaan vastleggen. Het geeft je een hoop rust en je weet waar je ongeveer terecht komt. Ik lees vantevoren recensies op tripadvisor, booking.com/ expedia en hotels.com. Hier krijg je dan wel een beeld wat je kunt verwachten.
Let wel: wij vinden dat prettig, niet 's avonds na een lange reis/wandel/hike/shopdag nog een hotel zoeken die je ook nog leuk vindt en die goed is. Persoonlijk zijn wij
minder vd ketens en motels zoals motel6, holiday inn, etc. maar dat is ieder zijn eigen smaak. Ik zoek juist meer de "eigen" hotels en B&B-'s, dan hebben wij het gevoel dat niet elke hotel hetzelfde is.
Nu gaan wij in juli/augustus dus dan is het sowieso druk, heb geen ervaring met juni, maar ik ga ervanuit dat toch veel (vooral id parken) al vol zal zitten,
ik zou zeggen; boeken!!!
Suc6
Gr Mirjam
een dag vantevoren annuleren als je dat wilt (ivm flexibiliteit), maar dat hebben wij onze 1e x niet nodig gevonden. Je hebt toch een bepaalde route in de planning
dus kun je net zo goed het wel gaan vastleggen. Het geeft je een hoop rust en je weet waar je ongeveer terecht komt. Ik lees vantevoren recensies op tripadvisor, booking.com/ expedia en hotels.com. Hier krijg je dan wel een beeld wat je kunt verwachten.
Let wel: wij vinden dat prettig, niet 's avonds na een lange reis/wandel/hike/shopdag nog een hotel zoeken die je ook nog leuk vindt en die goed is. Persoonlijk zijn wij
minder vd ketens en motels zoals motel6, holiday inn, etc. maar dat is ieder zijn eigen smaak. Ik zoek juist meer de "eigen" hotels en B&B-'s, dan hebben wij het gevoel dat niet elke hotel hetzelfde is.
Nu gaan wij in juli/augustus dus dan is het sowieso druk, heb geen ervaring met juni, maar ik ga ervanuit dat toch veel (vooral id parken) al vol zal zitten,
ik zou zeggen; boeken!!!

Suc6
Gr Mirjam
2009 - Rondreis West-USA
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
2011 - Rondreis West-USA
2015 - NYC- LAS VEGAS Christmas/New Years' Eve
Als ik wat opmerkingen mag maken over de route....
De rit Monument Valley - Moab kan een dagtocht zijn als je een kleine detour maakt via Gooseneck SP - Valley of the Gods- Moki Dugway -Muley Point - Natural Bridges NM - Newspaper Rock - Canyonlands Needles Section - Wilson Arch (fotostop)
Je verblijf in Moab is eigenlijk een dagje te kort. Je hebt vlakbij Moab: Arches en Canyonlands (Isle in the Sky section)/Dead Horse Point SP. Beide zijn prachtig om te bezoeken. Maar je kan ook jeeptours, boottochten ed. boeken. Ook de La Sal Mountain Loop is leuk om te rijden. Of te wel: genoeg te doen.
En die dag is eigenlijk heel makkelijk te vinden... Ik weet niet of je van plan bent veel te wandelen in Joshua Tree, maar in een halve dag kun je al heel veel van dit park zien. Je zou dus 's ochtends het park kunnen bezoeken en in de middag naar Kingman kunnen rijden. De nacht die je dan bespaart, plak je bij Moab.
Ik zou ipv Bishop kiezen voor Lee Vining. Dat ligt dichter bij Bodie en gunstiger voor de Tioga Pass. De Tioga Pass kan nog gesloten zijn, hou dat dus in de gaten. Je zult anders moeten omrijden via de Sonora Pass én dan heb je geen tijd meer voor Bodie.
De rit Monument Valley - Moab kan een dagtocht zijn als je een kleine detour maakt via Gooseneck SP - Valley of the Gods- Moki Dugway -Muley Point - Natural Bridges NM - Newspaper Rock - Canyonlands Needles Section - Wilson Arch (fotostop)
Je verblijf in Moab is eigenlijk een dagje te kort. Je hebt vlakbij Moab: Arches en Canyonlands (Isle in the Sky section)/Dead Horse Point SP. Beide zijn prachtig om te bezoeken. Maar je kan ook jeeptours, boottochten ed. boeken. Ook de La Sal Mountain Loop is leuk om te rijden. Of te wel: genoeg te doen.
En die dag is eigenlijk heel makkelijk te vinden... Ik weet niet of je van plan bent veel te wandelen in Joshua Tree, maar in een halve dag kun je al heel veel van dit park zien. Je zou dus 's ochtends het park kunnen bezoeken en in de middag naar Kingman kunnen rijden. De nacht die je dan bespaart, plak je bij Moab.
Ik zou ipv Bishop kiezen voor Lee Vining. Dat ligt dichter bij Bodie en gunstiger voor de Tioga Pass. De Tioga Pass kan nog gesloten zijn, hou dat dus in de gaten. Je zult anders moeten omrijden via de Sonora Pass én dan heb je geen tijd meer voor Bodie.
In Grand Canyon zijn vaak cancellations. Je kan ze hiervoor bellen 1 303 297 2757 en blijven proberen op www.grandcanyonlodges.com Als niets helpt dan www.tusayanhotels.com
Om zowel in Palm Springs, bij Joshua Tree en in Kingman te overnachten lijkt me ook te veel van het goede en die extra dag in Moab heb je snel nodig.
Voor Bishop of Lee Vining. Bishop is 's avonds heel wat aangenamer (warmer)dan Lee Vining. Dat scheelt 3000' Bishop is ook veel groter. Andere opties zijn Mammoth Lakes en June Lake (nog hoger).
Maar om op je eerste vraag terug te komen. Als je niet ervaren bent en de route al vaststaat zou ik zeker zo veel mogelijk plaatsen vastleggen.
Yeehaw
Om zowel in Palm Springs, bij Joshua Tree en in Kingman te overnachten lijkt me ook te veel van het goede en die extra dag in Moab heb je snel nodig.
Voor Bishop of Lee Vining. Bishop is 's avonds heel wat aangenamer (warmer)dan Lee Vining. Dat scheelt 3000' Bishop is ook veel groter. Andere opties zijn Mammoth Lakes en June Lake (nog hoger).
Maar om op je eerste vraag terug te komen. Als je niet ervaren bent en de route al vaststaat zou ik zeker zo veel mogelijk plaatsen vastleggen.
Yeehaw
Ik heb vorig jaar alle hotels van tevoren vastgelegd. Dat geeft toch wat rust in je trip en daarbij was ik compleet verslaafd aan Priceline 
Bij Yosemite hebben wij in de Cedar Lodge in El Portal gezeten, ongeveer acht km van Yosemite Village (check nog even google maps voor het exacte aantal). Ik vond dat persoonlijk niet erg: wij gingen elke dag al rond zevenen het park in, dus van files hadden we geen last (we zaten er begin september). De Cedar Lodge is niet heel goedkoop, maar ze hebben er een paar restaurants en een winkeltje, dus wij vermaakten ons prima. Kamers zijn echt prima en schoon.
Bij de Grand Canyon zaten we in het Red Feather Motel (geboekt via booking.com). Niet in het Park, maar net daarbuiten. Voor ons wederom prima.
Ik heb een aantal hotels geboekt via Priceline, en dat is niet alleen leuk, maar je bespaart ook wat geld op goede hotels.
Liza

Bij Yosemite hebben wij in de Cedar Lodge in El Portal gezeten, ongeveer acht km van Yosemite Village (check nog even google maps voor het exacte aantal). Ik vond dat persoonlijk niet erg: wij gingen elke dag al rond zevenen het park in, dus van files hadden we geen last (we zaten er begin september). De Cedar Lodge is niet heel goedkoop, maar ze hebben er een paar restaurants en een winkeltje, dus wij vermaakten ons prima. Kamers zijn echt prima en schoon.
Bij de Grand Canyon zaten we in het Red Feather Motel (geboekt via booking.com). Niet in het Park, maar net daarbuiten. Voor ons wederom prima.
Ik heb een aantal hotels geboekt via Priceline, en dat is niet alleen leuk, maar je bespaart ook wat geld op goede hotels.
Liza
Zag dat de dollar trouwens op 1.45 staat. Boeken dus 

- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
dat maakt niet uit, tenzij de som nu al wordt aangerekend (bvb. eerste nacht in Furnace Creek, de meeste hotels in Las Vegas,...)
Bij de meeste hotels rekenen ze je credit card pas aan bij uitchecken.
Hotwire en Priceline boeken gelijk je cc als je boekt, ook logisch sinds je hier niet kunt annuleren.Tipsy_1 schreef:dat maakt niet uit, tenzij de som nu al wordt aangerekend (bvb. eerste nacht in Furnace Creek, de meeste hotels in Las Vegas,...)
Expedia.nl rekent ook gelijk af, maar dat is al euro's, dus telt niet mee. Maar neem aan dat expedia.com hetzelfde doet.
Een CC heeft meestal 1% (of meer) opslag, dus 1,45 zal je nooit krijgen (tenzij de dollar nu al 1,50 is

- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het voordeel van vooraf boeken is dat je zeker bent van een hotel tegen een prijs die jij wilt betalen, het nadeel is dat je toch redelijk vast zit.
Ik boek zelf hooguit in de Nationale Parken, en verder niets, er is altijd wel ergens plek aan het einde van de dag, al kan dat dan wel een plek zijn die duurder is dan je verwacht, of goedkoper en wat shabby.
Ik boek zelf hooguit in de Nationale Parken, en verder niets, er is altijd wel ergens plek aan het einde van de dag, al kan dat dan wel een plek zijn die duurder is dan je verwacht, of goedkoper en wat shabby.
Bedankt Tineke. Ik heb inderdaad 19 juni kunnen reserveren! Ik zal blijven speuren. Verder iedereen bedankt voor alle tips. Joshuatree inkorten en Moab iets uitbreiden zullen we zeker overwegen.tineke57 schreef:Ik heb juist gecheckt en op 19/06 kan je nog een overnachting boeken in Yosemite/Curry Village, de andere nachten zijn niet meer vrij. Maar dan heb je toch 1 nacht de ervaring van in het park zelf te overnachten. Regelmatig nakijken is de boodschap, denk ik. Gisterennamiddag heb ik nog een overnachting kunnen boeken in Housekeeping Camp voor 6/06. 's Avonds was er niets meer vrij. Denk dat er af en toe toch nog annuleringen gebeuren. Kwestie is op het juiste moment te controleren. Veel succes.
- tcoppers
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik ben ook een voorstander van het van te voren boeken. De voordelen wegen bij mij zwaarder dan de
nadelen. De voordelen voor mij zijn: ik zoek voordat ik ga in welk hotel ik wil overnachten. Belanglijker
dingen voor mij zijn eigen toilet/badkamer en airco. Dit kan ik van tevoren allemaal uitzoeken plus dat
je weet dat je een slaapplaats hebt en niet dat wannr je op de eindplek voor de dag nog moet gaa
zoeken naar een plek. Het risico dat je nit at kunpnen krjgen wat je wilt hee groot is. Bij van tevoren
Geboete kamers kun je in de meester gevallen tot 18:00 uur uny annuleren. Kies bij het boeke dan
Niet tegen de goedkoopste internetrprijs die direct bij boeking van je CC afgeboekt wordt.
Groet Theo
nadelen. De voordelen voor mij zijn: ik zoek voordat ik ga in welk hotel ik wil overnachten. Belanglijker
dingen voor mij zijn eigen toilet/badkamer en airco. Dit kan ik van tevoren allemaal uitzoeken plus dat
je weet dat je een slaapplaats hebt en niet dat wannr je op de eindplek voor de dag nog moet gaa
zoeken naar een plek. Het risico dat je nit at kunpnen krjgen wat je wilt hee groot is. Bij van tevoren
Geboete kamers kun je in de meester gevallen tot 18:00 uur uny annuleren. Kies bij het boeke dan
Niet tegen de goedkoopste internetrprijs die direct bij boeking van je CC afgeboekt wordt.
Groet Theo
Groetjes Theo.
Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022

Don't take your organs to heaven, heaven knows we need them here Ja of Nee
Op weg naar een nieuwe lever en een nieuw leven
Mijn reis door het Zuid-Westen in 2022
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik boek ook altijd vooraf
ik denk persoonlijk dat dat meestal niet nodig is, behalve echt IN de parken en in de steden misschien. en ik heb bij onze reis in maart een paar keer gehoord dat mensen die 's avonds toekwamen zonder reservatie en een kamer vroegen, die heel wat goedkoper kregne
Ik vind het gewoon erg leuk om vooraf alles te regelen en te boeken, dat is eigenlijk de hoofdreden dat ik alles boek
dan heb ik echt zo een gevoel van "yes ik ga binnenkort op vakantie"
ik denk persoonlijk dat dat meestal niet nodig is, behalve echt IN de parken en in de steden misschien. en ik heb bij onze reis in maart een paar keer gehoord dat mensen die 's avonds toekwamen zonder reservatie en een kamer vroegen, die heel wat goedkoper kregne

Ik vind het gewoon erg leuk om vooraf alles te regelen en te boeken, dat is eigenlijk de hoofdreden dat ik alles boek

Dat is waar, hoe later je komt hoe groter de kans op een betere prijs maar ook een kans dat het hotel vol zit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 2190 Weergaves
-
Laatste bericht door JeroenB
-
- 6 Reacties