Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Tessah: zuidwesten september 2011
Reis Tessah: zuidwesten september 2011
In september wil ik samen met mijn moeder voor ongeveer 2 weken naar het zuidwesten van Amerika. Ik heb in 2009 al een rondreis gemaakt met mijn vriend en toen zijn we naar LA, SF, Yosemite NP, Death Valley, Las Vegas, Zion NP, Bryce NP, Monument Valley, Grand Canyon, Joshua Tree NP en Palm Springs geweest. Door mijn verhalen is mijn moeder enthousiast geworden en wil ook graag die kant op met mij, maar zoals je misschien kunt voorstellen hoef ik niet exact dezelfde reis te maken. Na overleg hebben we besloten dat we in ieder geval naar de volgende plaatsen willen:
LA, SF, Yosemite NP, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon en San Diego.
De afstanden zijn behoorlijk en we hadden al bedacht om in de grote steden 2 dagen te overnachten. Nu is de vraag welke tussenstops we onderweg naar die bestemmingen gaan maken. Graag ontvang ik suggesties voor een leuke route en hopelijk kunnen jullie mij helpen om een leuke rondreis samen te stellen!
Alvast bedankt voor de moeite!
Groetjes, Tessa
LA, SF, Yosemite NP, Death Valley, Las Vegas, Grand Canyon en San Diego.
De afstanden zijn behoorlijk en we hadden al bedacht om in de grote steden 2 dagen te overnachten. Nu is de vraag welke tussenstops we onderweg naar die bestemmingen gaan maken. Graag ontvang ik suggesties voor een leuke route en hopelijk kunnen jullie mij helpen om een leuke rondreis samen te stellen!
Alvast bedankt voor de moeite!
Groetjes, Tessa
Groeten, Tessah
- henriette
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Reis Tessah: zuidwesten september 2011
Hallo Tessa
Ik weet nu niet als je 14 dagen met of zonder de reisdagen hebt.
Maar 14 dagen met de reisdagen erbij kan het misschien zo iets.
Dag 01 Brussel - San Fransisco
Dag 02 San Fransisco
Dag 03 San Fransisco - Yosemite
Dag 04 Yosemite
Dag 05 Yosemite - Lee Vining
Dag 06 Lee Vining - Death Valley
Dag 07Deat Valley - Las Vegas
Dag 08Las Vegas
Dag 09Las Vegas - Grand Canyon
Dag 10Grand Canyon - Los Angeles
Dag 11Los Angeles
Dag 12 Los Angeles - San Diego
Dag 13 San Diego
Dag 14 San Diego - Brussel
Henriette
Ik weet nu niet als je 14 dagen met of zonder de reisdagen hebt.
Maar 14 dagen met de reisdagen erbij kan het misschien zo iets.
Dag 01 Brussel - San Fransisco
Dag 02 San Fransisco
Dag 03 San Fransisco - Yosemite
Dag 04 Yosemite
Dag 05 Yosemite - Lee Vining
Dag 06 Lee Vining - Death Valley
Dag 07Deat Valley - Las Vegas
Dag 08Las Vegas
Dag 09Las Vegas - Grand Canyon
Dag 10Grand Canyon - Los Angeles
Dag 11Los Angeles
Dag 12 Los Angeles - San Diego
Dag 13 San Diego
Dag 14 San Diego - Brussel
Henriette
Rondreizen https://usazuidwest.wordpress.com/
Mooie route van Henriette. Voor Yosemite en GC heb je zeker een reservering nodig. Bedenk ook dat begin september Labor Day weekend is (sept 2-5) dus ik zou de reis na deze data plannen (aankomst op Labor day maandag is prima...). Probeer Las Vegas in het weekend te vermijden (veel duurder).
Yeehaw
Yeehaw
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Je hebt het over ongeveer 2 weken. Ik zou er zeker 16 dagen van maken in de route van Henriette.
Een extra dag in San Francisco en zeker een extra dag tussen Grand Canyon en Los Angeles is aan te raden.
Anders heb je erg weinig tijd voor de Grand Canyon zelf. Grand Canyon - Los Angeles is ongeveer 800 kilometer.
Een extra dag in San Francisco en zeker een extra dag tussen Grand Canyon en Los Angeles is aan te raden.
Anders heb je erg weinig tijd voor de Grand Canyon zelf. Grand Canyon - Los Angeles is ongeveer 800 kilometer.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
@Henriette: bedankt voor de route, het heeft zeker voor meer inspiratie gezorgd!
@Yeehaw: ik had nog helemaal niet gekeken naar de feestdagen, maar bedankt voor de waarschuwing! We waren inderdaad van plan om 2 september te vertrekken, dus daar moeten we nog maar even goed over nadenken. Is tijdens dat weekend ook alles gesloten, of is er dan nog wel wat te beleven?
Ondertussen heb ik zelf een opzet gemaakt van een schema:
dag 1: Amsterdam - Los Angeles
dag 2: Los Angeles
dag 3: Los Angeles - Monterey
dag 4: Monterey - San Francisco
dag 5: San Francisco
dag 6: San Francisco – Lake Tahoe
dag 7: Lake Tahoe - Yosemite
dag 8: Yosemite – Death Valley
dag 9: Death Valley – Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas - Grand Canyon
dag 12: Grand Canyon - Phoenix
dag 13: Phoenix - San Diego
dag 14: San Diego
dag 15: San Diego – Los Angeles
dag 16: Los Angeles - Amsterdam
Ik twijfel nog over Lake Tahoe, misschien dat we vanuit SF rechtstreeks naar Yosemite kunnen gaan en daarna in de buurt van Mammoth Lake overnachten voordat we naar Death Valley gaan...
Goede suggesties en tips zijn nog steeds welkom!
@Yeehaw: ik had nog helemaal niet gekeken naar de feestdagen, maar bedankt voor de waarschuwing! We waren inderdaad van plan om 2 september te vertrekken, dus daar moeten we nog maar even goed over nadenken. Is tijdens dat weekend ook alles gesloten, of is er dan nog wel wat te beleven?
Ondertussen heb ik zelf een opzet gemaakt van een schema:
dag 3: Los Angeles - Monterey
dag 6: San Francisco – Lake Tahoe
dag 7: Lake Tahoe - Yosemite
dag 8: Yosemite – Death Valley
dag 9: Death Valley – Las Vegas
dag 10: Las Vegas
dag 11: Las Vegas - Grand Canyon
dag 12: Grand Canyon - Phoenix
dag 13: Phoenix - San Diego
dag 14: San Diego
dag 15: San Diego – Los Angeles
dag 16: Los Angeles - Amsterdam
Ik twijfel nog over Lake Tahoe, misschien dat we vanuit SF rechtstreeks naar Yosemite kunnen gaan en daarna in de buurt van Mammoth Lake overnachten voordat we naar Death Valley gaan...
Goede suggesties en tips zijn nog steeds welkom!
Groeten, Tessah
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
De meeste dingen zijn wel open maar het is het laatste lange vrije weekend voor de Amerikanen zelf dus gaat men er op uit wat veel drukte, en volle en dure hotels geeft.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Via Lake Tahoe naar Yosemite gaan is een rare kronkel - wil je dan via de Tioga Pass het park inrijden en er ook weer uit? - en je hebt dan nergens tijd voor. Twee nachten Yosemite is al weinig. En van Yosemite naar Death Valley is ook een lange dag. Ik vond de route van Henriette rustiger. Door de kust over te slaan heb je elders meer tijd. Je kunt ook in Phoenix beginnen en in LA of San Diego eindigen. Dat scheelt je ook een lange rijdag.
Marianne
Marianne
Hoi Tessa,
Mooie reis! Wij zijn vorig jaar ook in deze hoek geweest. Van SF naar Yosemite is een uur of vier, dus het valt mee. Ik ben zelf niet bij Lakte Tahoe geweest, een collega van mij wel. Die vond het leuk, maar niet een must see.
groet!
Liza
Mooie reis! Wij zijn vorig jaar ook in deze hoek geweest. Van SF naar Yosemite is een uur of vier, dus het valt mee. Ik ben zelf niet bij Lakte Tahoe geweest, een collega van mij wel. Die vond het leuk, maar niet een must see.
groet!
Liza
O ja! Wij vonden San Diego echt super! The Gaslamp Quarter is echt gezellig en een dagje Seaworld is natuurlijk aan te raden. Mocht je willen Pricelinen: wij hadden de Manchester Grand Hyatt. Superhotel.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik vond de route van Henriette met mijn aanvulling voor die 2 nachten extra een veel betere optie als je ook nog iets wilt ondernemen. Lake Tahoe en de kustroute er ook nog bij in proppen maakt het eigenlijk niet te doen. En wat wou je eigenlijk in Phoenix gaan doen?
Groetjes René
Bedankt voor de reacties!
Ik twijfelde inderdaad al over Lake Tahoe, vanwege de rare kronkel die je krijgt, dus die haal ik er denk ik maar uit. De kustweg lijkt ons erg mooi om te rijden. Om vanuit de Grand Canyon naar San Diego te gaan, zochten we onderweg een plek om te stoppen. De keuze is gevallen op Phoenix, omdat daar ook nog verre familie woont, kunnen we die ook meteen gedag zeggen
Maar andere goede suggesties zijn nog steeds welkom!
Overigens is 2 weken de richtlijn. Het mogen ook meer of minder dagen worden. Maar natuurlijk liever wel meer dan minder
Ik twijfelde inderdaad al over Lake Tahoe, vanwege de rare kronkel die je krijgt, dus die haal ik er denk ik maar uit. De kustweg lijkt ons erg mooi om te rijden. Om vanuit de Grand Canyon naar San Diego te gaan, zochten we onderweg een plek om te stoppen. De keuze is gevallen op Phoenix, omdat daar ook nog verre familie woont, kunnen we die ook meteen gedag zeggen

Overigens is 2 weken de richtlijn. Het mogen ook meer of minder dagen worden. Maar natuurlijk liever wel meer dan minder

Groeten, Tessah
Inmiddels is de reis weer iets omgegooid en zijn er wat extra dagen aan toegevoegd. Graag ontvang ik jullie advies en tips voor de volgende route:
dag 3: Los Angeles – Monterey
dag 6: San Francisco – Yosemite
dag 7: Yosemite – Lone Pine
dag 8: Lone Pine –Las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Las Vegas – St George of Kanab
dag 11: St George of Kanab – Page
dag 12: Page – Kayenta
dag 13: Kayenta - Grand Canyon
dag 14: Grand Canyon – Phoenix
dag 15: Phoenix - San Diego
dag 16: San Diego
dag 17: San Diego – Los Angeles
dag 18: Los Angeles - Amsterdam
Is dit programma haalbaar? We zijn overigens niet van die wandelaars, dus we hebben geen uren nodig om uitgebreide wandelingen te maken.
dag 3: Los Angeles – Monterey
dag 6: San Francisco – Yosemite
dag 7: Yosemite – Lone Pine
dag 8: Lone Pine –Las Vegas
dag 9: Las Vegas
dag 10: Las Vegas – St George of Kanab
dag 11: St George of Kanab – Page
dag 12: Page – Kayenta
dag 13: Kayenta - Grand Canyon
Is dit programma haalbaar? We zijn overigens niet van die wandelaars, dus we hebben geen uren nodig om uitgebreide wandelingen te maken.
Groeten, Tessah
Haalbaar, technisch wel...
Vervang Monterey door Cambria en je hebt een logischere tussenstop als je de kustweg met maar 1 overnachting (ipv 2) wil doen.
St.George/Kanab zou ik vervangen door Springdale of Bryce zodat je wat meer tijd in of Zion of Bryce hebt. St. George is een echte reisbureauplaats waar bij je voor zowel Zion als Bryce uit de richting zit.
Is er al wat geboekt? Je kan ook in S.F. beginnen en in L.A. eindigen of beginnen in L.A. en eindigen in Las Vegas. 'Persoonlijk zou ik San Diego overslaan en een nacht extra bij Yosemite nemen. Zelfs al ga je niet wandelen, het park is groot en de highlights (vallei, bomen, Tioga Pass) liggen nogal uit een. Ook zou je dan een nacht in Springdale en een nacht bij Bryce kunnen doorbrengen zodat je niet hoeft te kiezen tussen Zion en Bryce.
Vervang Monterey door Cambria en je hebt een logischere tussenstop als je de kustweg met maar 1 overnachting (ipv 2) wil doen.
St.George/Kanab zou ik vervangen door Springdale of Bryce zodat je wat meer tijd in of Zion of Bryce hebt. St. George is een echte reisbureauplaats waar bij je voor zowel Zion als Bryce uit de richting zit.
Is er al wat geboekt? Je kan ook in S.F. beginnen en in L.A. eindigen of beginnen in L.A. en eindigen in Las Vegas. 'Persoonlijk zou ik San Diego overslaan en een nacht extra bij Yosemite nemen. Zelfs al ga je niet wandelen, het park is groot en de highlights (vallei, bomen, Tioga Pass) liggen nogal uit een. Ook zou je dan een nacht in Springdale en een nacht bij Bryce kunnen doorbrengen zodat je niet hoeft te kiezen tussen Zion en Bryce.
Kayenta is een troosteloze plaats en ook typisch voor reisbureau's. Maar gezien je hele drukke route... misschien Monument Valley ook maar overslaan?
Dingen overslaan is niet echt een optie... Mijn moeder wil graag de nationale parken zien (die ik al eens eerder heb gezien) en ik wil graag naar San Diego (waar ik nog niet eerder ben geweest, als je voor de 2e keer zo'n reis maakt, dan is het wel zo leuk om ook iets nieuws te doen/zien). Dus ik probeer een praktische route samen te stellen waarin we zoveel mogelijk kunnen zien.
Groeten, Tessah
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onbewust zul je met deze route sowieso al veel over moeten slaan. Je komt wel in de nationale parken, maar zal hier erg weinig tijd voor hebben. Ik zou toch echt wat schrappen in je route. Gaat het je moeder echt om de nationale parken of ook om de steden? Misschien ongebruikelijk in een route, maar je zou ook van Los Angeles meteen naar Yosemite kunnen rijden. Dit is ongeveer 500 kilometer. Dan is het nog steeds wel een volle route, maar al veel beter te doen.:Tessah schreef:Dingen overslaan is niet echt een optie... Mijn moeder wil graag de nationale parken zien (die ik al eens eerder heb gezien) en ik wil graag naar San Diego
dag 3: Los Angeles – Yosemite
dag 4: Yosemite
dag 5: Yosemite - Lone Pine
dag 6: Lone Pine - Las Vegas
dag 7: Las Vegas
dag 8: Las Vegas - Zion
dag 9: Zion
dag 10: Zion - Bryce Canyon
dag 11: Bryce Canyon - Page
dag 12: Page – Monument Valley
dag 13: Monument Valley - Grand Canyon
Groetjes René
Ik neem aan dat je moeder ook wat wil zien in de parken ipv er door heen te rijden met een afvinklijstje... van check: gezien.
Maar had je nou al een vliegticket geboekt dan?
Maar had je nou al een vliegticket geboekt dan?
We hebben nog niets geboekt, dus alles is nog mogelijk.
En uiteraard is het niet alleen een kwestie van afvinken. Als ik genoeg tijd en geld had, zou ik er rustig een reis van een paar maanden van kunnen maken, maar dat is helaas geen optie, tenzij ik voor die tijd de jackpot win in de staatsloterij. Dus zoeken we naar een mooie tussenoplossing.
En uiteraard is het niet alleen een kwestie van afvinken. Als ik genoeg tijd en geld had, zou ik er rustig een reis van een paar maanden van kunnen maken, maar dat is helaas geen optie, tenzij ik voor die tijd de jackpot win in de staatsloterij. Dus zoeken we naar een mooie tussenoplossing.
Groeten, Tessah
- gleuknie
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog niks geboekt? Kijk, dat is al goed nieuws, want dan zou je bijvoorbeeld ook kunnen starten in San Francisco en eindigen in Los Angeles of San Diego.
Groetjes René
Ik snap dat je een combinatie zoekt tussen jouw wensen en die van je moeder. Maar je kan geen reis van tenminste 24 dagen in 18 dagen proppen duwen zonder keuzes te moeten maken en wellicht concessies te moeten doen. Less is toch echt more, want wat heb je aan de parken die je moeder graag wil zien, als je amper tijd hebt er van te genieten. Hetzelfde geldt voor de steden, wat heb je aan San Diego als je er 1 dag bent? De stad zelf is leuk, the Zoo en Seaworld kosten ook de nodige tijd. Hoe heb je dat in je eerste reis gedaan, had je toen meer tijd in de parken?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 2135 Weergaves
-
Laatste bericht door RogierS
-
- 10 Reacties