Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis edjepolman: routeplanning (reacties gewenst)
-
- Amerika-newbie
Reis edjepolman: routeplanning (reacties gewenst)
Hallo USA liefhebbers!!!!
Wij gaan vanaf 3 juli met onze huwelijksreis naar California....
We zijn dit al jaren van plan en nu is het er toch eindelijk van gekomen. We hebben globaal al onze reis op papier staan, maar we zijn erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden....
Zie hieronder ons "voorlopige" reisschema.
Groeten,
Eddie.
Reisschema California:
Dag-Plaats-Bezienswaardigheden
1 San Francisco Aankomst
Aankomst om 15:50 op vliegveld San Francisco. Vervolgens verplaatsen naar het hotel…
2 San Francisco Stad verkennen
3 San Francisco Academy of sciences
4 San Francisco Alcatraz
5 Monterey Omgeving verkennen
6 Santa Barbara Omgeving verkennen
7 Los Angeles Stad verkennen
8 Los Angeles Universal studios
9 Los Angeles Stad verkennen
10 San Diego Stad verkennen
11 San Diego Seaworld
12 Las Vegas Stad verkennen
13 Las Vegas Air tou
14 Death valley Omgeving verkennen
15 Sequoia N.P. General Tree
16 Yosemite Park Mono Lake (lee vining)
17 San Francisco Hotel
18 Dusseldorf Terugreis
Wij gaan vanaf 3 juli met onze huwelijksreis naar California....
We zijn dit al jaren van plan en nu is het er toch eindelijk van gekomen. We hebben globaal al onze reis op papier staan, maar we zijn erg benieuwd naar wat jullie ervan vinden....
Zie hieronder ons "voorlopige" reisschema.
Groeten,
Eddie.
Reisschema California:
Dag-Plaats-Bezienswaardigheden
1 San Francisco Aankomst
Aankomst om 15:50 op vliegveld San Francisco. Vervolgens verplaatsen naar het hotel…
2 San Francisco Stad verkennen
3 San Francisco Academy of sciences
4 San Francisco Alcatraz
5 Monterey Omgeving verkennen
6 Santa Barbara Omgeving verkennen
7 Los Angeles Stad verkennen
8 Los Angeles Universal studios
9 Los Angeles Stad verkennen
10 San Diego Stad verkennen
11 San Diego Seaworld
12 Las Vegas Stad verkennen
13 Las Vegas Air tou
14 Death valley Omgeving verkennen
15 Sequoia N.P. General Tree
16 Yosemite Park Mono Lake (lee vining)
17 San Francisco Hotel
18 Dusseldorf Terugreis
Re: Routeplanning (reactie's gewenst)
Als eerste van Harte gefeliciteerd met jullie huwelijk en wat een leuk vooruitzicht. Wat ik wel zie is dat jullie veel steden verkennen en weinig van de parken. Yosemite b.v rijd je alleen doorheen terwijl het zo'n mooi park is. Hier zou ik, als het nog lukt, zeker 2 nachten plannen. En je gaat van DV naar Sequioa en Yosemite dan via Mono lake weer terug?? zet je route eens uit op b.v. Googla maps. Het is handiger om van DV via de Tioga Pass naar Yosemite te gaan en dan verder naar SF.
Truus
Truus
Re: Reis edjepolman: routeplanning (reactie's gewenst)
Is er al wat geboekt? Je zou ook in San Diego kunnen beginnen en in Las Vegas kunnen eindigen.
Zoals Truus al zegt, je trekt weinig tijd uit voor Yosemite én Sequoia. Yosemite in de zomer is druk dus file is geen bijzonderheid daar. Sequoia is groot. De kronkel naar Mono Lake snap ik niet. Sequoia's staan ook op een aantal plaatsen in Yosemite. Gezien de beperkte tijd is het beter om ze daar te bekijken.
Wil je de Grand Canyon niet zien? Of is die airtocht in Las Vegas bedoelt om daarmee de Grand Canyon te bezoeken. Dat zal je dan gaan tegenvallen. Vaak vliegen die alleen over de Westrim en als ze al landen is het bij de Skywalk, de grootste touristtrap die ik ken.
Schrijf je route eens uit in een van-naar vorm en zoek de afstanden/rijtijden er eens bij. Hoeveel tijd hou je dan nog over om te lunchen, iets te bekijken onderweg etc? Het zal je met name in de parken tegenvallen.
Zoals Truus al zegt, je trekt weinig tijd uit voor Yosemite én Sequoia. Yosemite in de zomer is druk dus file is geen bijzonderheid daar. Sequoia is groot. De kronkel naar Mono Lake snap ik niet. Sequoia's staan ook op een aantal plaatsen in Yosemite. Gezien de beperkte tijd is het beter om ze daar te bekijken.
Wil je de Grand Canyon niet zien? Of is die airtocht in Las Vegas bedoelt om daarmee de Grand Canyon te bezoeken. Dat zal je dan gaan tegenvallen. Vaak vliegen die alleen over de Westrim en als ze al landen is het bij de Skywalk, de grootste touristtrap die ik ken.
Schrijf je route eens uit in een van-naar vorm en zoek de afstanden/rijtijden er eens bij. Hoeveel tijd hou je dan nog over om te lunchen, iets te bekijken onderweg etc? Het zal je met name in de parken tegenvallen.
- gleuknie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 3
- Contacteer:
Re: Reis edjepolman: routeplanning (reacties gewenst)
Ook namens mij van harte gefeliciteerd.
Ik zou San Diego en Sequoia N.P. overslaan. Voor sequoia's zou ik ook in Yosemite kijken. Daar staan ze ook op meerdere plaatsen. De bekendste plaats is Mariposa Grove die je eventueel zou kunnen bezoeken op de dag van Yosemite naar San Francisco. Je zou dan deze route krijgen met veel meer tijd in Yosemite.:
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - Cambria
Dag 6: Cambria - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles
Dag 9: Los Angeles - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Lee Vining
Dag 14: Lee Vining - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - San Francisco
Dag 18: San Francisco - Terugreis
In je route had je trouwens ook al Mono Lake staan. Aan je route te zien wou je waarschijnlijk aan de oostzijde van Sequoia N.P. het park in en dit is niet mogelijk. Voor het park zelf moet je helemaal omrijden richting Three Rivers. Dit is ook de belangrijkste reden waarom ik aanraad om Sequoia N.P. uit je route te halen. Zo kun je op dag 13 in mijn route Mono Lake en eventueel Bodie (ghosttown) bezoeken. Dag 14 heb je dan de hele dag voor de prachtige Tioga Road.

Ik zou San Diego en Sequoia N.P. overslaan. Voor sequoia's zou ik ook in Yosemite kijken. Daar staan ze ook op meerdere plaatsen. De bekendste plaats is Mariposa Grove die je eventueel zou kunnen bezoeken op de dag van Yosemite naar San Francisco. Je zou dan deze route krijgen met veel meer tijd in Yosemite.:
Dag 1: Aankomst San Francisco
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco
Dag 4: San Francisco - Monterey
Dag 5: Monterey - Cambria
Dag 6: Cambria - Los Angeles
Dag 7: Los Angeles
Dag 8: Los Angeles
Dag 9: Los Angeles - Las Vegas
Dag 10: Las Vegas
Dag 11: Las Vegas
Dag 12: Las Vegas - Death Valley
Dag 13: Death Valley - Lee Vining
Dag 14: Lee Vining - Yosemite
Dag 15: Yosemite
Dag 16: Yosemite
Dag 17: Yosemite - San Francisco
Dag 18: San Francisco - Terugreis
In je route had je trouwens ook al Mono Lake staan. Aan je route te zien wou je waarschijnlijk aan de oostzijde van Sequoia N.P. het park in en dit is niet mogelijk. Voor het park zelf moet je helemaal omrijden richting Three Rivers. Dit is ook de belangrijkste reden waarom ik aanraad om Sequoia N.P. uit je route te halen. Zo kun je op dag 13 in mijn route Mono Lake en eventueel Bodie (ghosttown) bezoeken. Dag 14 heb je dan de hele dag voor de prachtige Tioga Road.
Groetjes René
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor de tips tot nu toe, hier kan ik echt wat mee.
Ik zal nog eens critisch naar mijn reis schema kijken en evt zeker wat aanpassen.
Ik zal nog eens critisch naar mijn reis schema kijken en evt zeker wat aanpassen.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Super hoor als huwelijksreis USA verkennen.
Misschien is het overwegen waard om Alcatraz met een avond tour te doen zodat je een dag overhebt die je ergens anders kunt inzetten. MIsschien toch naar De Grand Canyon of Zion rijden. Maar ik zie ook wel dat je voornamelijk de steden gaat bezoeken. Dat is vast een persoonlijke voorkeur, maar misschien ook wel een beetje jammer dat je niet echt één van de parken (afgezien van Yosemite) ingaat. Ze zijn echt zoo mooi en zoo anders dan wat je hier in Europa treft. Zion / Bryce zijn zoo mooi en niet te vergelijken met iets.
Vanuit Death Valley is het makkelijker om via Tioga pass (Oostkant) Yosemite in te gaan en het is ook een prachtige weg.
Misschien is het overwegen waard om Alcatraz met een avond tour te doen zodat je een dag overhebt die je ergens anders kunt inzetten. MIsschien toch naar De Grand Canyon of Zion rijden. Maar ik zie ook wel dat je voornamelijk de steden gaat bezoeken. Dat is vast een persoonlijke voorkeur, maar misschien ook wel een beetje jammer dat je niet echt één van de parken (afgezien van Yosemite) ingaat. Ze zijn echt zoo mooi en zoo anders dan wat je hier in Europa treft. Zion / Bryce zijn zoo mooi en niet te vergelijken met iets.
Vanuit Death Valley is het makkelijker om via Tioga pass (Oostkant) Yosemite in te gaan en het is ook een prachtige weg.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4101 Weergaves
-
Laatste bericht door jojostravelusa
-
- 5 Reacties