Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis amie: ons eerste reisje naar WEST USA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
amie
Amerika-newbie

Reis amie: ons eerste reisje naar WEST USA

Bericht door amie »

Hallo Amerikafanaten,

Deze zomer maak ik met een vriendin een rondreis in West Amerika. We vertrekken op 25 juli en komen terug op 12 augustus, dus we zullen zeker geen overschot in tijd hebben. De vliegtuigtickets liggen vast, aankomst en vertrek in Los Angeles (dit is achteraf gezien niet ideaal, zeker voor zo'n korte periode, maar hier kan dus niets meer aan veranderd worden.) We willen echt een beetje een mix van steden, cultuur en natuur. We zijn geen fervente wandelaars, maar een stevige wandeling zit er zeker wel in. We willen liever minder dingen zien, aan een rustiger tempo, in plaats van constant in de auto te zitten en van hier naar daar te rijden.
Ik heb de voorbije weken geprobeerd een reisroute samen te stellen, en ik heb ontzettend veel inspriratie gevonden op dit forum!! Waarvoor dank! We willen graag alle hotels beginnen boeken, maar ik wil jullie toch graag vragen om de reisroute eens even te bekijken en te laten weten of het haalbaar, ... is.

1. 25: Vlucht Brussel – LA aankomst 20u
2. 26: LA – Grand Canyon Is dit haalbaar? Of toch beter een overnachting in Kingman?
3. 27: Grand Canyon
4. 28: Grand Cayon – Monument Valley Of kunnen we Monument Valley beter laten vallen?
5. 29: Monument Valley - Page
6. 30: Page – Bryce Canyon
7. 31: Bryce Canyon - Zion We wilden Zion eerst niet doen, maar we komen er praktisch langs... Of toch beter laten vallen?
8. 1: Zion – Las Vegas
9. 2: Las Vegas
10. 3: Las Vegas – Death Valley – Bishop of Lone Pine?
11. 4: Bishop - Yosemite
12. 5: Yosemite
13. 6: Yosemite – San Francisco
14. 7: San Francisco
15. 8: San Francisco - Carmel We willen het de laatste dagen graag wat rustiger doen, dus we willen onze tijd nemen om de kustroute te doen. zijn dit leuke overnachtingsplaatsen?
16. 9: Carmel – Santa Barbara
17. 10: Santa Barbara - Los Angeles
18. 11: Los Angeles
19. 12: vlucht LA - Brussel: 8 uur ‘s morgens

Wat denken jullie? Haalbaar?
Alvast bedankt!!
amie
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: ons eerste reisje naar WEST USA

Bericht door MichelH »

Haalbaar? Zeker weten! Maar ook wel wat vol...
Wat opvalt is dat je bijna nergens even een nacht extra hebt of eigenlijk nog te weinig tijd hebt en je geeft zelf aan dat je rustig de tijd wil nemen dus less is more in dit geval.
Ik zou Monument Valley eruit laten voor een extra dag Zion of Yosemite of San Francisco, net waar je voorkeur ligt.
Met een dag extra zou je al erg geholpen zijn.

1. 25: Vlucht Brussel – LA aankomst 20u
2. 26: LA – Kingman (via Joshua Tree NP)
3. 27: Kingman - Grand Canyon (via route 66)
4. 28: Grand Cayon – Page (Monument Valley zou ik laten vallen zodat je ergens een extra dag hebt)
5. 29: Page – Bryce Canyon
6. 30: Bryce Canyon - Zion
7. 31: Zion
8. 1: Zion – Las Vegas
9. 2: Las Vegas
10. 3: Las Vegas – Death Valley – Lone Pine (heel de dag om Death Valley te ontdekken)
11. 4: Lone Pine - Yosemite (heel de dag om bv. Bodie en Tioga Pass te bezoeken.)
12. 5: Yosemite
13. 6: Yosemite – San Francisco
14. 7: San Francisco
15. 8: San Francisco - Carmel (Carmel of Monterey zijn leuke plaatsen. Carmel heeft een mooi strand.)
16. 9: Carmel – Santa Barbara
17. 10: Santa Barbara - Los Angeles
18. 11: Los Angeles
19. 12: vlucht LA - Brussel: 8 uur ‘s morgens
Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife »

amie schreef: We willen liever minder dingen zien, aan een rustiger tempo, in plaats van constant in de auto te zitten en van hier naar daar te rijden.

Wat denken jullie? Haalbaar?
Hoi,

Dit is spijtig niet echt haalbaar, veels te weinig tijd.
Je zal aardig wat moeten schrappen om je schema wat rustiger te maken.
Als ik zou moeten kiezen tussen Bryce en Zion zou ik juist Bryce overslaan.
Zion - LV is niet zo'n grote afstand, hierdoor kan je de aankomstdag in LV vol benutten, en zou je de 2e volle dag LV eventueel kunnen laten vallen.
Zelf zou ik ook Monument Valley laten vallen om nog speling ergens anders te krijgen.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

amie schreef:We willen liever minder dingen zien, aan een rustiger tempo, in plaats van constant in de auto te zitten en van hier naar daar te rijden.
In dat geval zou ik een gedeelte van de route schrappen, want dit is nog een behoorlijk tempo. Ik zal eens 2 routes voorleggen, waarbij je veel meer rust hebt in je route en dus ook meer tijd hebt om dingen te zien.:

Route 1
Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Death Valley
Dag 5: Death Valley - Las Vegas
Dag 6: Las Vegas
Dag 7: Las Vegas - Zion
Dag 8: Zion
Dag 9: Zion - Bryce Canyon
Dag 10: Bryce Canyon - Torrey
Dag 11: Torrey (Capitol Reef)
Dag 12: Torrey - Monument Valley
Dag 13: Monument Valley - Page
Dag 14: Page
Dag 15: Page - Grand Canyon
Dag 16: Grand Canyon - Kingman
Dag 17: Kingman - Palm Springs (Joshua Tree N.P.)
Dag 18: Palm Springs - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles - Terugreis

Route 2
Dag 1: Aankomst Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles
Dag 4: Los Angeles - Kingman
Dag 5: Kingman - Grand Canyon
Dag 6: Grand Canyon
Dag 7: Grand Canyon - Las Vegas
Dag 8: Las Vegas
Dag 9: Las Vegas - Death Valley
Dag 10: Death Valley - Lee Vining
Dag 11: Lee Vining - Yosemite
Dag 12: Yosemite
Dag 13: Yosemite - San Francisco
Dag 14: San Francisco
Dag 15: San Francisco
Dag 16: San Francisco - Monterey
Dag 17: Monterey - Cambria
Dag 18: Cambria - Los Angeles
Dag 19: Los Angeles - Terugreis
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
henriette
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door henriette »

Mooie routes van René ik zou zeker 1 van deze twee kiezen.
Dan is het juist hoe je zelf zegt veel zien op een rustig tempo.

Henriette
suusja
Amerikakenner

Bericht door suusja »

Ik zou zelf maar een overnachting in de grand canyon boeken, monument valley overslaan, proberen om een nacht in zion en bryce te verblijven en minder dagen los angeles. Een route maken is altijd lastig en persoonlijk, maar er zijn er al verschillende voorbij gekomen waar je iets aan hebt. Lees een aantal reisverslagen en probeer een keuze te maken uit al dit moois. O,ja los angeles - grand canyon kan in een dag, maar dan ben je wel de hele dag onderweg. Is wel vermoeiend, maar bespaart je weer een dag, die je daarna heerlijk aan het strand la kunt doorbrengen.

Suc6 susanne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis amie: ons eerste reisje naar WEST USA

Bericht door Isis »

Tja zoveel mensen zoveel wensen.. en voorkeuren. Ik zou Mon Valley overslaan en Bryce en ZIon echt een plekje geven. Ik ben bang dat je of alles gaat bekijken en heel haastig alles doet, vaak leidt dat ertoe dat je op een moment vol bent van de indrukken OF je laat een paar dingen vallen en kiest voor wat meer rust. Zoals je zelf schreef lijkt het dat je voor het laatste zou kiezen. De twee voorgestelde routes zijn daar een prima voorbeeld van.

En inderdaad wat evrslagen lezen geeft indruk van wat er te zien is en waar jouw voorkeur naartoe gaat zou ik inplannen. Er zal vast iets afvallen .. ach ga je gewoon nog een keer ooit.http://www.ontdek-amerika.nl/index.html Hier veel info over parken en andere zaken.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

De vliegtickets zijn zeker al geboekt?

Wat wil je wel, wat wil je niet? Want je bent nu een route van 21-24 dagen in 19 aan het proppen. Dus je zult moeten schrappen.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Geen rustig tempo, maar wel redelijk evenwichtig verdeeld. Je heb net een paar dagen te weinig voor een echt rustige route, maar dit is zeker haalbaar en wanneer je jong bent (vermoed ik) dan zou ik dit gewoon doen! Als het goed is, dan kom je wel terug om op sommige plekken (Death Valley, Yosemite, Zion) wat langer te blijven en dan neem je Capitol Reef NP en de nationale parken bij Moab, Mesa Verde, Sedona of nog wat van Colorado en New Mexico of het zuiden van Arizona en Califronië erbij. Bij een tweede reis ga je je vast meer verdiepen in wat er allemaal te zien is, ook buiten de parken (waar je nu onwetend aan voorbij rijdt).

Een paar wijzigingen:
Dag 2 inderdaad tot Kingman. Je hebt ook tijd nodig om aan de auto te wennen en boodschappen te doen (koelbox, water, etc.).
Dag 7 probeer in Springdale te overnachten, zodat je reistijd bespaart.
Dag 10 Vroeg met een volle tank uit LV vertrekken, dan is Bishop wel haalbaar. Lone Pine is ook prima. Neem de tijd voor Death Valley.
Probeer in of zo dicht mogelijk bij Yosemite te overnachten.
Op Kingman na zou ik alles boeken.
Johan
gleuknie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door gleuknie »

johan1973 schreef:maar dit is zeker haalbaar en wanneer je jong bent (vermoed ik)
Ik vind eerlijk gezegd dat leeftijd hierin niet heel veel zegt. Ik denk dat de invulling hierin belangrijker is. Als je zoals wij een echte wandelaar bent, dan ga je toch al snel voor een rustigere route. Ga je meer voor fotostops en viewpoints en dus voor minder wandelingen, dan kun je een route in een hoger tempo doen.
Groetjes René

2009: Zuidwest-V.S. en Hawaii. Foto's: http://www.youtube.com/watch?v=x7AM-aOKxBM" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: 4 weken V.S.: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 05#p554595" onclick="window.open(this.href);return false;
2014: Denver - S.F.?
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Het maakt volgens mij niet uit of je 20 of 80 bent, maar 100 mijl is 100 mijl. Ook als je jong bent, mag je niet harder rijden als is toegestaan en is een pauze op zijn tijd op zijn minst verstandig (en als je ze logisch in de route plant, ook leuk). In het donker rijden blijft een risico die je niet moet onderschatten ivm het feit dat het echt snel pikdonker is na zonsondergang, je rijdt op onbekende wegen met loslopend wild/vee en je rijdt in een auto met automaat wat ook altijd wennen is. Het is vakantie en als je vakantie wil vieren in en vanuit een auto dan is het een prima route, maar met iets meer rust kun je de gebieden waar je bent meer ervaren en ben je niet aan vakantie toe als je terug bent in Nederland.
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Met jong bedoel ik mensen die (waarschijnlijk) wat meer energie hebben en een wat gejaagder levensstijl gewend zijn. Niet dat dat mijn pakkie an is hoor, ik neem altijd veel meer tijd (meestal 5 a 6 weken) en ga in een laag tempo met korte etappes. Maar wanneer het je eerste trip naar Amerika is dan is zo'n 'verkennende' route in een redelijk hoog tempo al heel wat. De route die er nu staat is al flink wat beter dan wat reisbureaus vaak bieden. Misschien is de trip eenmalig. Niet iedereen kan het zich veroorloven om regelmatig de grote oceaan over te steken. In dat geval zou ik helemaal proberen vrij veel te zien. Relaxen kan wel weer in Nederland (volle agenda's daar kun je wat aan doen...) ;-)
Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer